Új hozzászólás Aktív témák
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #5911 üzenetére
Hát adtál olvasni valót.
-
jilian
addikt
válasz Runner_fxr #5938 üzenetére
Január közepén fel tudok rá majd ülni egy
Mondraker Crafty Carbon R karöltve.
Majd ott az üzletben párszor földhöz vágom. -
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #5938 üzenetére
5.5 millioert zorogo akku
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5945 üzenetére
Egyetértek. Gyakori, hogy "túl sok" bringát vesznek.
Csak analóg vonalon nézve, aki nem versenyző és nem jár külföldre parkozni itthon a dh gépeknek sincs sok értelme. E-bike-nál talán annyiból egyszerűbb a helyzet, ha túl sok a bringa a motor szerencsére azt is felsegíti a hegy tetejére, nem büntet meg tolással.
Néha egyébként az itthoni "menők"-et lesve gyakran leesik az állam, hogy akár mennyivel kisebb gépekkel mennek brutál vadul. -
Maximum1
őstag
válasz Runner_fxr #5971 üzenetére
Köszönöm az ajánlást.
Jó sok féle van ebből az Assegai-ból, eléggé elvesztem benne, itthon ezt találtam, boltot nem ismerem, kint most nem is lehet kapni, de lehet én bénáztam.[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
válasz Runner_fxr #5981 üzenetére
Köszönöm!
Egy átnézésre azért elviszem a Speedwayhez (soha nem jártam még náluk), mert elég sok olyan cucc van a bringán, ami nekem még nem volt. Nem volt fullym, tubeless, és átütős bicajom sem, illetve ahogy néztem pont ez a színkombináció és évjárat érintett az egyik akku-visszahívásban.[ Szerkesztve ]
-
Tannen
tag
válasz Runner_fxr #6013 üzenetére
Kösz!
Akkor megcsinálom, most lesz 3 éves, évi 2 ezret mentem vele. -
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #6082 üzenetére
Emiatt en mindenkit arra biztatok, hogy ha hasznaltat vesz, olyan aron vegye, hogy ha kapasbol vetel utan kiderul, hogy akksit kell cserelni, az ar ugy is megerje. Mert sosem lehet tudni hogy hasznaltak/taroltak. Minden mas azon felul mar ajandek.
-
asuspc96
senior tag
-
agszabv
csendes tag
válasz Runner_fxr #6396 üzenetére
Jobb a Gen4. én is írtam, de használati érzetre és hatótávban nem érzek különbséget. A Gen2. is nagyon jó.
A kis lánckerék nekem kibírt 8.000 km-ert, ha kifogy az akksi tekerni nagyon nagy szívás, a pedál néha lelazult, a tömítéssel nem volt gondom de elhiszem hogy jobb a Gen4.
A Gen2. előnye hogy 1/3 áron lehet akksit szerezni hozzá, nekem van három is. -
agszabv
csendes tag
válasz Runner_fxr #6396 üzenetére
A merev vázas Cube is ugyan ekkorák. Létrával kell felmászni. 10 éve mikor még csak 26" kerekű gépek voltak, azok nem 10 hanem 15 cm-el is kisebbek voltak (az is Cube teleszkopós volt.) Amúgy ha ráülök a dömper CUBE-omra ott nem érzem a különbséget, de ha mellette állok röhejes.
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #6396 üzenetére
Jo dolog az a flexibilis minisarhanyo, en mindnere felteszem, nem a sar miatt, hanem a homok/ut szemet megy a szemedbe amiutan az elso kerek felhajtja.
-
No.01
őstag
válasz Runner_fxr #6412 üzenetére
Nagyon koszonom! Mivel tervben van, h ezzel jarnek vagy jobban mondva jarnank meloba is szezonba (tavasztol oszig) igy azert azt mondanam, h van esely arra, h kap fizet az uton eso formalyaban. Az epitett utat nem hagynank el, igy a normal hasznalatot meghalado sarrol vagy koszolodastol nem tartok.
Ez az 50e km-t jo h irod mert mindenki mast mond. (persze ez motortol es a felhasznalotol is erossen fugg) Az en holland fonokom mar 10+ eve jar meloba bringaval napi szinten. O egy "szezonba" siman megy 8-9e km-t. Az akksikat szidja - pedig tudja hasznalni - de tanacskent o is csak annyit mondott, h nagy(obb) markatol vasaroljak es ha nem kell a fejfajas akkor inkabb maradjak a Bosch vonalon higyel el neki nem lesz vele gondunk.
A masik ami becsipodott nalunk a szijhajtas (Gates) igy a normal valto kiesik, de cserebe meg annyi figyelmet es gondozast sem igenyel, mint egy normal bringa.
Viszont ahogy mondod innentol a fellelheto bringak szamat sikeresen megtizedeltuk...
Ma megyunk megnezni par bringat ami amolyan hybrid feleseg (munkaba jaros/turazgatos)Viszont azt tudom, h az ajanlott modellek kozott van Active Line Plus es Performance line is. A nagyobb nyomatek lehet jol jonne, de nem letszukseglet sem BP-en sem itt a Zalaban.
Az, h halkabb az mar fontosabb, de ezt lehet mi nem fogjuk eszrevenni.
A fogyasztas viszont ujfent kicsit sarkallatos pont. Nem gondolom, h mindig kell a Sport/Turbo mod (sot!) de az sem mindegy, h naponta toltjuk vagy csak heti 1x-2x.
(akksibol gyarilag 500-as jar hozza, de opciokent lattam valahol h letezik 625-s is igaz +199EUR. Kerdes, h megeri e azonnal upgradelni...) -
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #6440 üzenetére
No, igen. A bringámat meghekkeltem, de a rolleremet eszembe nem jutna. Jó nekem az a 25.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #6501 üzenetére
Illetve annyit pontosítanék, hogy maga a Bosch villanymotor brutálisan erős, nem azzal lesz a gond, hanem a csapággyal és a fogaskerekekkel a motorban. A Bosch CX gen 2-es villany motorját a Bosch egyébként elektromos redőnyőkben is alkalmazta, meg sok egyéb helyen, és maga a villanymotor 250Nm nyomatékot és 2600W-ot tud, szóval rendesen vissza van fogva a pedelec bringákban.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #6501 üzenetére
Ha már így képben vagy, kérdés: én pont azzal a 35-40-es sebességgel hajtom az s-pedelecet, ami a postod alapján már határeset (ebből hosszabb utakon 31-33-as átlag szokott kerekedni). Ezt jellemzően a 2-es (Tour) fokozatban teszem, néha 3-asban (Active). A gyári jóslás a hatótávra Tourban 110-115 km, nekem a gyakorlatban ez 85-90, tehát jól láthatóan kevesebb, de azért nem durván. Számoljak komolyabb extra degradációval, vagy ez még biztonságosnak tűnik?
Köszi!Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
coolabácsi
tag
válasz Runner_fxr #6502 üzenetére
Így van.
Az ebike tuningot nem feketén-fehéren kellene nézni sok embernek.Esszel tovább élhet, mint egy ész nélküli gyári.Arra jó hogy 25-nél ne legyen ott a fal.
A fogyasztásra annyit írnék, hogy nem nagyon tapasztalok jelentősebb fogyasztásbeli növekedést ( Yamaha 500Wh).
- Persze ez abból is adódhat hogy nem füstölő gumikkal startolok és állok meg.
Jó hogy írtad a fogyasztást egyébként, abból azért lehet következtetni hogy a motor milyen igénybevételnek van kitéve. -
nagylaci32
tag
válasz Runner_fxr #6502 üzenetére
"maga a villanymotor 250Nm nyomatékot és 2600W-ot tud"
Honnan van az infó? Hogy érted, hogy a villanymotor 250 Nm-t tud? A fogaskerék áttételek utáni nyomatékra gondolsz, igaz? -
nagyúr
válasz Runner_fxr #6533 üzenetére
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Tannen
tag
válasz Runner_fxr #6557 üzenetére
Igen, érzésre kb. 10%-ot veszíthetett, így a negyedik szezon kezdetére.
Akkor ez normális.
Mindezt úgy, hogy a bringa végig fűtött garázsban van, és télen is mentem időnként vele, akkor felvittem az akkut a lakásba, a töltöttségre pedig mindig figyeltem.
Amit még tapasztaltam, az akku degradáció mellett, hogy óriási a hatótáv különbség, a téli 0 fok körüli, és a nyári 25-30 fok körüli hőmérsékletben, szerintem van kb. 30%, amit nem gondoltam volna, hogy ennyire érzékeny. -
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6944 üzenetére
Majd ha már páran meghaltak ezeken, akkor észbe kap a hatóság is...
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #6944 üzenetére
Atya ég!!! Ezzel mit csinálnak, rendszámot tesz rá és kimegy az Autobahnra?
Ezeknek mi értelme van azon kívül, hogy meg tudják építeni? Ez már nem is olcsó, ennyiből nagyon jó elektromos motort lehet venni, ami súlyban se nehezebb, rendes méretű kereke van stabilan ülni lehet rajta és valószínű a felfüggesztése is jobb tud lenni.
Kíváncsi vagyok meddig feszegetik még ezt a témát és mikor fogják egy bizonyos teljesítmény felett már betiltani.Ami nálad volt azt mire használja a tulaja és mennyire volt legalizálva?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #6949 üzenetére
A KRESZ kapcsán nekem továbbra is érhetetlen, hogy amit te is leírsz ezt a kb 2 mondatot tervezik betenni a KRESZ-be. Félévente jön a cikk, a hír mindenhol, hogy most már tényleg itt a végső megoldás, amiben ugyan semmi forradalmi újítás nincs, szög egyszerű és logikus, ehhez képest ez már 4 éve így megy és csupán idén is 2x cikkeztek a végső megoldás 2 varázs mondatáról, amit azóta se sikerült betenni a KRESZ-be.
Jönnak az ilyen kamu "társadalmi, meg szakmai egyeztetéssel"... miközbn az elvi egyetértés is már kezdetek óta megvan, de mégis kifog a minisztériumon és a parlamenten ennek a bővített összetett mondatnak az elfogadása. -
DigitXT
félisten
válasz Runner_fxr #6949 üzenetére
És mi a helyzet a 45 km/h fölött tudó SMKP-kkal? Hivatalosan nem léteznek,
miközben nagyon tuningolni se kell, hogy menjenek 50-60-at kényelmesen.
(Van egy olyan érzésem ezzel a roller szabályozással kapcsolatban, hogy kb.
ugyanakkor fog jönni, mint az SMKP-k rendszámozása. Pedig az is jó lenne.) -
DigitXT
félisten
válasz Runner_fxr #6953 üzenetére
80-90-et is tud
Ebből következőleg viszont nem SMKP: ez mutatja, mennyire elavult a KRESZ.
A világon sehol máshol nem lehet ilyenekkel rendszám nélkül száguldozni.aki SMKP-t használ, annak általában van jogosítványa
A kerékpárosoknak is, mégis elég szabadon értelmezik a szabályokat ugye.
A beazonosíthatóság hiánya meglehetősen problémás eseteket szül: ez van...Ui: rollerezem mostanában, de idestova 23 éve van B jogsim, és 14 éve A is...
Tudom "kerékpárként" is használni a rollerem, de SMKP-ként is (mínusz ülés),
mivel képes 45 km/h-s sebességre (többre is). Csak hát kisebb a kereke, ÉS
az álló pozíció miatt egy úthiba gyorsan balesetveszélyes helyzetet teremthet.
Éppen ezért természetesen hordok sisakot. Védte már meg a fogsorom.
Ha nincs más út, tudok menni az autókkal. Csak azok ezt nem mindig szeretik.gbors: az ülés a vízválasztó... Ha ülsz egy kerékpáron, az nem lehet roller.
Hovatovább a roller nem lehet SMKP, mert nincs rajta ülés. Kivéve, amin igen.
(Nem biztos hogy feltétlen meglévő - elavult - kategóriákba kéne besorolni egy
merőben új közlekedési formát, de ha mégis, hát ember legyen a talpán, aki a
felhasználási módja alapján lezavarná az útra a lassú rollereket: ennyi erővel a
25 km/h-ig rásegítő EB is ugyanúgy lehetne SMKP, mert csak... Pont "annyira
veszélyes". Értitek, hogy nem gondolom annak. Ahogy a kis rollereket sem.
Az más kérdés, hogy ki és hogyan használja. Az már lehet veszélyes, valóban,
ezért pl. ezt a bérrolleresdit el lehetne felejteni, meg az ittas kétkerekezést is.)[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6957 üzenetére
"Én most is KATA-s vagyok, nem szántották be."
A KATA-sok 90%-ka bukta. Igen, van 10% akire a maradék szabályozás még működik és maradhatott. De ez gyakorlatilag beszántás, többszázezer embert érintett beszántásként mert ki kellett lépnie belőle más választás híján.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6959 üzenetére
Nem szeretném a topikot elvinni belpolba, de itt nem kezdtek valamit a KATA-val, hanem kinyírták. Senkinek, semmi gondja nem lett volna mondjuk az összeg megemelésével, de amit, és ahogy ezzel -is- műveltek, az gáz. És akkor tegyük hozzá, hogy a kvázi csalók miatt megint -jó magyar szokás szerint-, szivatjuk azokat is, akik csak dolgozni akarnak. Nulla egyeztetés, csak a király kihirdette és kész, ennyi, minden jobbágy kussoljon ahogy az lenni szokott ebben a sz*rfészekben.
Engem nem érintett, sokkal komolyabb céget viszek 35 éve, de attól még átérzem azok helyzetét, akiknek ez a megélhetését b*szta szét ráadásul úgy, hogy rákészülni se tudott. Dehát diktatúrában ez így megy. Egyet lehet tenni, elmenni ebből az éppen viktor által kiépítendő magyar szovjetunió 2.0-ból a pébe.
A tudomány a valóság költészete!
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #6957 üzenetére
Kicsit utánakerestem a dolognak. Én is számos helyen találkoztam az említett kitétellel, és mindegyik bringabolt volt Az egyik végül hivatkozott a 326/2011.(XII.28.) Kormányrendelet 2. mellékletére, mint forrásra, ami a nemzetközi kategóriákat írja le, és kissé fura - leírja több helyen az SMKP sajátosságait, és mindenhol megemlíti, hogy kivételt képeznek azok a járművek, amik max. 25-öt tudnak. Arról viszont egy szót sem ír, hogy ezekkel mi a helyzet - nem csak jogosítvány, hanem biztosítás és bukó terén sem. Szóval lehet úgy is értelmezni, ahogy a bringaboltok írják, csak nem látom garantálva, hogy a rendőr is úgy fogja.
#6956 DigitXT: igen, a tervezetben valóban beszélnek arról, hogy a roller állva hajtott.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #6964 üzenetére
Szerintem a legjelőntsebb valóban mellbevágó dolog az akkucsere, főleg ha Bosch, ha elmész vele 10.000km-t, akkor 30-35Ft/km az ára, igencsak ott van mint egy autó üzemanyag fogyasztása. Szóval az akkura igencsak oda kell figyelni minél többet tudj vele elmenni, ezért sem nagyon hiszek az elektromos autókban.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #6957 üzenetére
Akkor a céges bringát te nem javitod.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #6967 üzenetére
Nekem fűtött tárolóban lesz télen, az akkut behozom majd irodába, max 30 percet lesz kint hidegben, bár itthon már ritkán van 0 fok alatt. Nagyrészt 30-80% között tartom, havonta egyszer felnyomom 100%-ra. Talán így bírja majd sokáig.
Nyilván én most közlekedési eszközként tekintek rá, aki endurot vesz azért számoljon kiadásokkal ha ténylegesen igénybe is veszi a gépet./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #6967 üzenetére
Egyenként Leaf akksi is akkor van futve ja megy a kocsi vagy ha van zárt garázs fűtéssel.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6967 üzenetére
"És ha tönkre is megy, azt is fel lehet újítani, nem lesz többe, mint egy modern diesel motor generál"
Ez így sajnos nem teljesen igaz. Egyrészt, nem minden autó akkuja javítható, pl. a Tesla új pakkjai telibe vannak öntve habbal, gyakorlatilag szétszedhetetlen. A másik probléma ezzel, hogy számos autó/gyártó ezt nem is támogatja hivatalosan. A javítás ma úgy néz ki, hogy megjelentek a piacon a Józsik, akik majd a garázs-szervizben megoldják (az a magabiztos típus, aki önmaga bevallása szerint egy B2-es bombázóhoz is ért), vagyis a gányolók. Nekem semmi bizodalmam nem lenne családot ültetni egy autóba, amiben Józsi gányolta össze a gyári akkupakkot alattunk. Aztán ha ránk gyullad és ott pusztulunk, akkor meg mossa kezeit.
Szóval az akkupakk javítás nagyon nincs még kitalálva, de leginkább sehogy, a gyártók többsége komplett cserét ír elő. Persze a magyar rögvalóság ahogy azt már megszokhattuk, itt is beindítja a kókányolókat, akik majd okosba megszakértik, mert a magyar mindenhez IS ért, mindent IS jobban tud mindenkinél. Egy garázsból.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #6964 üzenetére
Hát, végső soron lehet, mert vszleg előbb fognak a sisak hiánya vagy a lakott területen bicikliúthasználat miatt piszkálni - ha ezekkel nincs gond, akkor elve nem valószínű, hogy megállítanak.
A karbantartásra majd én is kíváncsi leszek - az 1500 km-enként 16e pénzt mondták előre, viszont az első karbantartásnál már kezdtek korai alkatrészcseréket belebegtetni. Miután nekem trekking a bringa, és elég kíméletesen használom, annyira nem látom indokoltnak, hogy az első pár alkalommal nagy cserebere legyen. Meglátjuk.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6973 üzenetére
A konkrét kérdéshez: Bizonyára vannak jó szakemberek, de ez miből állapítható meg, ha nincs keretek közé szorítva és szabályozva egy terület? Az építőiparban is kókler hegyek maradtak itthon, a minőségi munkaerő elment külföldre. Ugyanez van autószerelő fronton is. A néhány ritka kivétel persze erősíti a szabályt, de valahogy nem a sikersztorikkal van tele minden, hanem az átveréssel, lehúzással, horror összegekért elrontott munkákkal, el sem végzett, de kiszámlázott javításokkal, vagy akár a hibás javításból eredő károkkal.
Egy akupakk nem játék. Az elektromos tűz rettentő nehezen oltható és nagyon veszélyes. Akárkinek nem kéne szerelgetnie csak azért, mert valaha látott már ilyet közelről és kitalálja, hogy ért hozzá. Ez a terület ma alig van szabályozva, majd amikor meghalnak az első emberek, akiknek Józsi kókányolta össze az akkuját annak ellenére, hogy a gyártó ezt kifejezetten tiltja, akkor majd talán elkezdenek vele foglalkozni.
Ebike azért más téma, mert ott aligha fog meghalni bárki egy javított motor miatt. Egy sok-sok kWh-s akkupakk már nagyon más kockázat.
Merjünk nagyok lenni, ha van mire, csak az átlag magyarban (nem mindenki természetesen) általában van egy egészségtelen gőg, ami mögött viszont nincsen semmiféle teljesítmény. Ez egy sajátosság, más népeknek pedig más hibáik vannak. Miért van az, hogy tehetséges magyarjaink, akikre büszkén mutogatunk, szinte kivétel nélkül nyugaton érték el a sikereiket, mi pedig jóformán csak arra vagyunk büszkék, hogy itt születtek? Mivel más nem marad, mert a legtöbbet irígységből elüldöztük, ellehetetlenítettük. Aztán amikor nyugaton egy normális környezetben megcsinálták a sikert, akkor verjük mellünket, hogy "a mi vérünk".
Napi kiváló példa.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
ÁrPi2
senior tag
válasz Runner_fxr #6977 üzenetére
Hello ,
Runner_fxr jó mester, ez itt a képeken egy Duotts 750 Wattos motorjának a története?
Elmesélték hogyan történt?
( Főleg munkába járásra, de alkalmi bicajozásra már egy ideje egy Duotts C29 vásárlásán gondolkozom . - Aztán már itt az ősz meg az esős idő...)
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #6973 üzenetére
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
ÁrPi2
senior tag
válasz Runner_fxr #6979 üzenetére
Köszönöm a történetet,
A fotó alapján ez a már itt e fórumban is felbukkant Duotts C29 ! Ami 750 Wattos agymotorral van mindenütt hirdetve .
A tesztek alapján még igen szimpatikus...
Amúgy nem megnyugtató ha tűzveszélyig túlzsírozzák valahol a gyárban, csak annyi pozitívum hogy legalább nem fenyegette akkumulátor-
Lítium tűz a bicaj tulaját mert a motor hátul tüzesed(ett).
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #6962 üzenetére
Ez tényleg nem jön minden nap szembe az emberrel.
A geóra enduro vonalon nekem nagyon tetszik kimondottan moderált a hátsó háromszög hossza és persze mullet, ami alapján elég fordulékony lehet (mondjuk az ilyen fejcsőszögekkel már egyik gép se egy szlalom gép, de nem is azt keresünk endurora).
Mostanra egyre több a jó geós gép, már nem szégyellik a jól bevált recepteket másolni és jól is teszik.Kinematika tekintetében az tűnik fel, hogy egészen a tagon mérve 60mm-ig progresszív, és a vége teljesen lineáris marad, tehát a tengelyen nézve a rugóút végén 1-1,5cm már nem sokat tart a felütésig. Ez ugyan kissé szokatlan, de önmagában nem gond, a tag hangolásával simán kezelhető, tudni kell, hogy ilyen és a végén a megfelelő tokenezés, vagy még jobban kezelhető egy már gyárilag hbo-val szerelt tag (új RS superdeluxe, vagy új vivid) jól kezeli. Az is lehet, hogy 150mm-ről a tengely út erősen visszafele induló tengely út érzéketlenségét kompenzálják, bár a rugóút azon pontján már nem nagyon tudok elképzelni olyan akadály, amin az "akad a hátulja" érzést tudna kelteni.
Maga a twin link felépítés kísértetiesen hasonlít az Santa Cruz féle VPP-re. UDH-s tehát mehet rá az új T-type transmission és ebike-ra innentől nincs értelme az elsőgenerációs axs rendszereknek.
Itt már végre a szépen integrált új Bosch rendszer van. Még mindig a Bosch Race motorra vágysz?
Nem versenyző riderek esetében eddig minden tesztben jobban szerepel a non race verzió, valószínű a versenyzők máshogy és máshol tudják kihasználni a race motort, mondjuk ők a motor mellé is olyan teljesítményt beleraknak saját erőből, ami szintén versenyzői szint.Ha lesz új gép mutasd!
Nekem most már egy hónapja megint csak elmélet van (legalább futni tudok) és még minimum további 1 hónap mire újra bringára tudok ülni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7034 üzenetére
Még aug 19-én Schladmingban a 99 Jumpline-on kicsit összecsuktam magam. A konkrét eseményre nem emlékszem kb 1,5 óra kiesett, ami a lenti sisakos kép alapján érthető, így egy éjszakát a helyi kórházban töltöttem , plusz a tenyerem szétvágta egy kő, ami a varrat szedés után így nézett ki. Csuklóim mindkét kezemen még mindig fájnak, nem tudom őket terhelni, de már nagyon sokat javult.
A többiek elmondása szerint túl gyorsan mentem rá egy ugróra, ezért nagyon túlugrottam, ráadásul mivel az érkező nem ott volt ahova vártam, ezért már erősen első kerékre érkeztem az ugrás csúcsúról a "gödörbe" kb 5m magasságból. Gps szerint az utolsó mozgó sebességem stabil 40 kmh volt.
A sisak most szó szerint életet mentett, egyben tanulságos eset, hogy a túlzott lelkesedés a saját szabályaink áthágására tud sarkallni, aminek ilyen következményei lehetnek.Az eset az akkusztikus géppel történt, mondanom sem kell a bringának semmi baja a dropper kar bovden feszítő csavarja sérült csak.
A villany bringán meg alig párszor tudam még használni az új t-type hajtást, pedig itt az ebike szezon úgy nyúznám és nem ott áll kihasználatlanul.
Majd mesélj új bringa ügyben!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7041 üzenetére
Azta az hatalmas lehetett, hogy egész nyár Leogang... ugyan nem tudom akkor milyenek voltak a pályák, talán még nem volt meg a hot shots, amelyik önmagában az a pálya, amiért egyedül már megéri elmenni Leogangba.
Ez a fogas sztorid elég durva, téged is megharapott már párszor ez a sport/hobbi.
Az ugró sebességgel kapcsoaltban teljesen igaza van a barátodnak. A pontosság nélkülözhetetlen, ezért is vagyok óvatosabb, ha egyedül vagyok és új a pálya, sokkal könnyebb ha valamire ráhúz valaki, aki már tudja.
Itt meg elsőnek mentem és túl lelkesen, pedig már jártam a pályán. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #7051 üzenetére
Brutál mit művelnek ezzel a bringával. [link]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7051 üzenetére
Hát, a satatisztikát nem ismerem, de a haverom még vagy 20 évvel ezelőtt bukott egyet erdőben, ez még nem lett volna gond, védték a protektorok és a sisak, de az oldalába beleállt egy kiálló gyökérdarab. Kb. mintha késsel oldalbaszúrták volna. Mentőheli vitte el, a tisztásig a barátok vitték ki miközben ömlött belőle a vér. Gyakorlatilag nem sokon múlott az élete. Nyilván ez egy szerencsétlen helyzet volt, ha 10cm-el odébb esik, akkor kikerüli, de egy erdőben nem ritka az ilyesmi, a kövekről nem beszélve.
Egyébként ez még nem is annyira vészes kockázat, de amikor nézem azokat akik szakadék szélén mennek mint a b*rom, ott azért szerintem konkrétan az életükkel játszanak. Ott nem annyi, hogy elesik aztán max lezuzza magát, hanem game over.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #7051 üzenetére
Az új EP801 motorral adják. az már 600W-ot tud mint a Bosch. Mondjuk én ebike-nál is úgy gondolkozom, hogy elsősorban vázat veszek és nem a motor a legfontosabb. Ha persze van két ugyanolyan jó váz, akkor már lehet a motoron válogatni.
Ez a videó elég jól mutatja, egy igazi jó e Enduro-t simán el lehet vinni parkozni és jól meghajtják Schladmingban.
A geója nagyon rendben van, mullet, top aktálisak a szögek. Az első generációs Ekano nem volt vonzó, de ez az Ekano 2 mont ott nyúlt hozzá ahol kell és annak minden hiányosságát javítja.Mondjuk ha a pénz nem téma akkor a karbon és az új powertrain persze jobb poén, az egy igazi csúcs bringa, azzal az árral. Viszont az alut itt nagyo nem nézném le, mert annyiért egy ilyen gépet kapni... és olyan sokat azért a CF verzió már nem ad többletben, mint amivel többe kerül. Max nüanszok.
-
varsam
őstag
válasz Runner_fxr #7051 üzenetére
Arra figyelj oda, hogy a Propain oldalán az árak nettók, amint kosárba rakod és beállítod a szállítási címet, akkor adja rá az áfá-t, te esetedben máris 7300€ lesz a vége
-
andrisbandi
őstag
válasz Runner_fxr #7064 üzenetére
Köszi, ők voltak az első ötlet.
Elérhetetlenek. Lehet jobb is, facen nemjókat találtam később róluk.A poén, h pont kiglancoltam a bicót. Amúgy sem szokott koszos lenni, panel lakásban lakik. Lekaptam a kazettát, láncot elmostam azokat is, meg mindent, előkészítettem fényképezésre, eladáshoz.
Minden tök jól sikerült. Egyet még elmentem tekerni, legyenek terepes képek is. Majd töltőre rakva még oké volt, levételkor már kampec lett az akkunak.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7087 üzenetére
Egyébként érdekes, hogy ez így kb. egy telefon akkujára jellemző hiba, illetve az is így fekszik ki. Ezzel szemben az autóknál ezt nem látjuk. Elvileg azonos tech nem? Mi lehet az oka vajon?
A tudomány a valóság költészete!
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #7098 üzenetére
Szigorubbak? Akkor mennyibe kerülne egy 350k- Bosch 500-as akku ha szigorúbb lenne? Csak mert ez igy 600-700k/kWh, autóba egy 50-es pakk lenne önmagában 35 millió. Tehát igy is ebike akku fajlagos költsége 7x. Bár itt még mindig legtöbb a kínai ami azért jelentősen rontja a meghibasodasi statisztikat.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #7101 üzenetére
Most nézegettem gúglin, elektromos autókra 1500-2000 töltési ciklust mondanak, Bosch akkura szintén.
Ebike fogyasztása kb. 0.8kWh/100km, elektromos autó városban mondjuk 15kWh. Tehát 15-20x annyi cellával megy annyit élettartamra egy autó, de általában 70-100x annyi van, tehát 4-5x hatótávot feltételezhetünk mire 70%-osak lesznek a cellák.
Autóba biztos jóval olcsóbb a kWh akku ár, maguk a cellák ugyanannyiba kerülnek, de ugye ebike-ba sokkal kevesebb cella kell, viszont azokat ugyanúgy be kell fűzni egy kis dobozba, vezérlőelektronikát tenni hozzájuk, és egyenként jön rájuk a szállítás, vám, áfa, kereskedők profitja.
Az érdekes kérdés hogy ha autóban megdöglik, mert ott azért nem pattintod ki mint ebike-ból, márkaszerviz biztos egyben cseréli a pakkot, tippre ez lazán lehet 5 milliós tétel is. Nyilván ha egy "szaki" beméregeti a cellákat és a hibásakat kicseréli akkor töredékáron lehet, ha olcsón dolgozik./人◕ ‿‿ ◕人\
-
fungi
aktív tag
válasz Runner_fxr #7107 üzenetére
Ebikeot nem a sportemberek veszik többségében, mondjuk télen mennyit veszik elő a tulajok? Akkor több hónap kimarad, az biztosan nem kedvez az akkunak, /pláne 100%-ra töltve./ Én munkába menet használom, télen is, 0 fokig simán el lehet vele menni, 3 éves az akku, elvileg 97%-os.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce RTX 3060 Twin Edge OC 12GB GDDR6 Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit Videokártya!
- ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 256bit Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X LHR 8GB GDDR6 256bit Videokártya!
- GIGABYTE GeForce RTX 3070 8G OC GDDR6 256bit Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs