Új hozzászólás Aktív témák
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5157 üzenetére
szia nem félsz attól hogy pont az összecsukhatósàga lesz ennek a kerékpárnak a veszte? a váztöréstől szerinted nem kell tartani a csukló mechanikànál? én egy másik kínai modellnél már láttam ilyet. kár hogy nem árulják merev vázzal.
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5171 üzenetére
a garanciáztatástól tartok egy kicsit mert ha veszel egy 400 ezres tv-t akkor kijönnek helyszinre és javítják de itt azt írja a cég hogy neked kell visszajuttatni ha valami gebasz van. Tehát össze kell csomagolnom és futárszolgálattal elküldenem vagy autóval kell személyesen elvinnem. Kár hogy nincs kiépítve helyi forgalmazó mint pl a gepida kerékpáromnál . Megvan a hátrány ezeknél a kínai olcsóbb gépeknél. Márpedig a garancia 3 év . Kizártnak tartom hogy ne kelljen addig hozzányúlni ehhez a kerékpárhoz. És itt nem a normál használatból eredő kopásokról beszélek. De nagyon csábító más neves márkával szemben hogy gázkar is van rajta és így nem csak egy kerékpár hanem egy egyszerű robogó is és nem 1 misibe kerül. ilyet elismert márkáknál nem is találni mert mind csak rásegítéssel működik és kisebb az aksijuk és milliós árazásúak. Szóval az olcsóságáért nagy a kockázat
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5174 üzenetére
esetleg van már valami negatív tapasztalatod is ? amikor megvetted volt a kerékben nyolcas ?. Erre nem nagyon szoktak adni . Még amikor a gepidát vettem is arról akartak meggyőzni vásárláskor hogy teljesen normális ha az első lánctányérokban szemmel is jólátható nyolcas vagy ütés van . És csak úgy tudtam őket meggyőzni hogy ez így gyári hibás hogy adtam nekik 5000 ft-ot. És lám bele is tettek egy új hajtóművet és az nem ütött. A bolt majd ezek után lesakkozta a gyártóval. És ez ez 4 éve történt egy 300 ezres bringával . De hasonlóan jártam a kross lengyel márkával is.
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5188 üzenetére
mert azt is megadják hogy melyik hány milliméteres lyukat vagy szakadást képes lekezelni . Akinek nem hatott ott nem tudhatod hogy melyik tipus volt benne és vagy mekkora volt a lyuk. Még kamionoknál is használják (ott több litert belepumpálnak )
-
zazenke
őstag
az igaz hogy a pedál szenzorosokkal az a baj hogy kisebb fokozaton gyorsan kell tekerni vagy túltekerni hogy a kerékpár megfelelően hozzáadja a szükséges különbözetet , nagyobb rásegítésnél pedig állandóan meg kell állni a tekeréssel mert akkorákat lök a motor a kerékpáron ?
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5196 üzenetére
azért nézd meg hogy állítható e az a teleszkóp. Pl a a gepidának a suntour telóját is lehet állítani amit megvételkor nem is tudtam mivel még soha nem volt telós kerékpárom . az egyik villaszár legtetején lehet pl egy pénzérmével tekergetni mert van rajta egy nút. de ezt nem lehetett alapból látni mert egy lepattintható kupak fedi. Csak az egyik szárán van és beállíthatod a súlyodra. akkor jó a beállítás állítólag hogy ha 1 cm süllyed be amikor ráülsz de erre már nem emlékszem. lehet a ztechnek tekergetni kézzel kell és úgy állítod a rugó előfeszítését . ha a nyeregcső is rugós akkor azt meg ki lehet szedni és a cső legaljában van egy besüllyesztett imbusz csavar . ezt már okosabban kell állítani mert nekem már repült le a nyereg annyira visszalazítottam . Ezt ki is cseréltem fixre mert állítólag a nyereg rugózás elveszi a hajtás erejét. apropó mérted már hogy tisztán elektromos módba kb mennyit megy el? az aliexpressen vanak pót aksik amik 48v 20 Ah ra vannak írva . de közel 140000 ft. ja és akárhogy állítod azért levegős teló nem lesz belőle de valamelyest lehet hangolni
[ Szerkesztve ]
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5199 üzenetére
de akkor a másik oldalon lenni kellene rugózás állításnak is úgynevezett elősúly állítás. de egy 50 es teleszkópnak nagyon kevés a rugó útja (nem 50)
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5201 üzenetére
-
zazenke
őstag
válasz janakbacsi #5204 üzenetére
1250 000 ért látom még külföldön újba tehát közel 450 et fognál rajta ha minden oké vele de ehhez én nem értek csak rákerestem az új árára
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5201 üzenetére
találtam szolnoki forgalmazót így megrendeltem onnan egyet én is. A gázkarral folt némi félreértés mert az ottani szervizes srác azt állította hiába teszi nekem rá az nem fog menni szerinte mert valami kódot fog majd kérni valami ?... De abba maradtunk a bolt főnökével hogy ráteszik nekem és utána érdeklődik tényleg van e olyan hogy csak úgy simán nem lehet rákötni tehát megoldják a kérdést nekem. Sőt olyan tényező is felmerült hogy vásárlás után csak két hónappal lehet hivatalosan rátenni mert különben ugrik a garancia . De úgy tűnt ettől is eltekintenek nálam
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5208 üzenetére
499 lesz meg gondolom a gázkar 5000ft
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5210 üzenetére
80 kg vagyok és a likebike videóján is van arra célzás hogy inkább 500watt ez a motor. normál gepida trekingről váltok egy alboin 700 asról. és inkább mellé lesz. Nagyon sok aliexpresszes "helyettesítő" terméket megnéztem. 500 ért bejött volna kínából is nyilván ekkor nincs garancia. De Budapestről se nagyon lett volna mert nem hiszem hogy a kéthónapos felülvizsgálatra felküldeném a kerékpárt. ha a tied likebike akkor nagyon figyelj a 6 hónapos vizitre (15 000 ft kb) mert ha elmulasztod ugrik a 3 év és ezt nem is igazán hangoztatják de a facebookon vannak akik így jártak velük. nekem 6500 ft lesz a kéthónapos felülvizsgálat. csak egy példa : 15ah aksival és 800w motorral . [link]
-
zazenke
őstag
válasz zazenke #5212 üzenetére
a csomagtartó és a hátsó sárvédő rosszabb minőségű ugyan de a vázformája még talán jobb is. Ezek mind egyhelyen készülnek több variációban. valójában még jobban is megéri mert pl hidraulikus fékeket kapott. áfával 468 at mutat nekem a rendszer és elég sokat vásárlok kisebb tételeket. Szóval van alternativa de mivel találtam helyben hasonlót ezért úgy döntöttem a garit mégsem engedem el. Amiről csak annyit hogy azt mondta az eladó hogy az aksira nem lesz meg a 3 év mert azt rosszul is lehet tölteni. ha lepusztul az aksi a következő lépésem 20 ah helyettesítő vásárlása kintről mert van. És talán nem is nagyobb méretű egy az egyben bepasszol de ezt még nem mondom biztosra
[ Szerkesztve ]
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5214 üzenetére
mindenhol van még akkor is ha nem találod meg leírva . Ekkor kell őket felhívni
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5217 üzenetére
majd jövőhét eleje valamikor.. A defektálló folyadékba csak egyet nem értek hogy 1 év múlva újra kell tölteni az ok de mi lesz a régi beleöregedett anyaggal mert az többé ki nem szeded a szelepen keresztül. Én épp ezért vettem meg hozzá egy mini pumpát és ezeket váztáskában magamnál hordom és csak akkor fogom beletölteni ha megtörténi a defekt ami nálam nagyon ritka. Én azt olvastam a defkt után is működik a dolog . Bele kell tölteni , kereket párszor körbe forgatni majd pumpálni és ahol szökik a levegő ott ugyanúgy beleköt a folyadék. Most ezt újra megveszem mert a másik kerékpárt is menetkészen tartom .
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5223 üzenetére
csak simán kívülről a fényes teleszkóp szárra ráfújt ?. ez érdekes ettől nem szabadna megjavulni neki vagyis nem is szabadna ekkora szorítást produkálnia csak azért mert nincs kenve. bent a boltba nézegettem kerékpárokon a teleszkópokat és volt rajtuk valami zsír .
-
zazenke
őstag
válasz Luissimo #5250 üzenetére
csak annyit tudok hogy a Tószegen szerelik össze ahol a herkules és más prémium német márkákat rakják össze . Mellesleg Magyarországon ha jól tudom a legnagyobb gyár. Viszont régen volt külön honlapjuk de ezt már nem találom. Lehet megszünt már ez a márka
[ Szerkesztve ]
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5223 üzenetére
na kipróbáltam a kerékpárt . Pro és kontra. A kínai minőség az itt ott látszik pl nyolcas van a féktárcsában ezért bele ér egy picit alapból a fékpofába . Ezért a fékpofákat szét kellett állítani de így meg gyengébb fékhatás. ez még azért szokható mint ahogyan a nyomatékszenzor hiánya is mely miatt a rásegítés egyenletlenebb. A nyereg az kényelmetlen azt le kell cserélni . Ezt nem írom negatívumnak mert az összes kerékpárommal így jártam. Majd kapni fog egy széles puha nyerget. A számítógépe nagyon nem volt beállítva helyesen, konkrétan rásegítést nem is éreztem . Ezt a netről letöltött használati utasítással korrigáltam. Végig mentem a beállításokon kivettem belőle a sebesség limitet is mert nálam ez 20km/h volt csak . A kerékpár sík terepen átlagos széllel 80 kg al elérte a 40 km/h-t. A legnagyobb szívfájdalmam amire nem is számítottam hogy a nyereg nem dönthető előre és így az aksit csak akkor lehet kivenni ha csövestől együtt eltávolítom . Ezt is orvosolni kellene de még nem találtam meg a neten amit keresek erre pedig létezik mert videón láttam más fatbikeoknál. Egy jól beállított magasságú nyerget ne kelljen már kivenni nyeregcsőstöl.. Erő nagyon nagy van benne nem találtam olyan emelkedőt amin még a legkisebb rásegítéssel ne menne fel. Lendület sem kell a kerékpárnak állóhelyzetből is felmegy . Van egy két beállítás amit akárhová állítottam akkor sem vettem észre semmit. Nagy tudású agya van neki többet is tud szerintem mint ez a kerékpár. Beállítottam a kerékátmérőt is mert az sem volt helyes. ha állítod a végsebesség határt akkor ennek megfelelően az 5 lépcsős rásegítés értékei is eltolódnak tehát pl 2 esben nem 15 ig hanem 20 ig segít stb stb. Arra viszont nem jöttem rá hogy a kijelzőn a watt érték az mire szolgál mert az nekem mindíg nulla.
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5253 üzenetére
semmi baj a gázzal . ovatosan nyomom nehogy eltörjön inkább a tövére teszem az ujjam és ott támasztom meg és nem a legvégét mert úgy nagyobb erőkar hat rá és fixen tartani is nehezebb. A gázkar gyakorlatilag ugyanazt a határokat követi mint a rásegítési határ. tehát ha 10 a rásegítési határ akkor a gázkar tökig húzva 10 ig viszi fel. Jó erős hatótávja lesz . szerintem tisztán elektromosban hajtás nélkül ha 25-tel megy az ember akkor az 45 km is meglesz. A váltónál jó lenne még egy nehezebb fokozat mondjuk ha az első lánctányér nagyobb lenne mert akkor jobban hasonlítana egy normál kerékpárra. Akkor nem tekerne az ember annyit üresben vagyis a nyomatékszenzoros rendszert jobban utánozná. De valamit valamiért mert ott meg a gázkar funkció hiányzik. Ezzel ha elülöm a seggem akkor kiállok a nyeregből és mint egy rollerrel megyek tovább gázkarral. Ezt ma próbáltam is és jó dolog. Csak le ne szakadjon a hajtókar alattam mert így nagyobb terhelés éri.
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5253 üzenetére
itta leírás ha érdekel. a két nyilgombot lenyomva tartva belépsz a menübe jobb felül látod hogy p01 től p14 ig melyik programba vagy a középső M betüvel váltogatsz a P program menük közt a föl és le nyilakkal pedig állítod az értéket. Az első menüpontod ahová belépsz például a kijelző fényereje 3 fokozatban állíthatod. ha nem nyomsz semmit akkor pármásodperc múlva kilép és elmenti a változtatásokat. Pl azt is beállíthatod hogy állóhelyzetben működjön a gázkar vagy nem. Mert így nem ugrik meg a kezedben. van akit ez zavar . [link]
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5256 üzenetére
nem
-
zazenke
őstag
most akkor hogy is van ez a töltés szabály ? ne töltögessem csak akkor az aksit(li-ion) ha lemerült vagy akkor is rátölthetek élettartam rövidülés veszélye nélkül amikor már csak 30 % van benne? . egy kicsit macerás így mert hogy induljak úgy útnak amikor már kevés van benne? Vagy ez a teljes lemerítés feltöltés csak az első 5 alkalomra vonatkozik ?
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5285 üzenetére
nagyon nehéz megmondani hogy mennyi a hatótáv 155km után tettem fel második töltésre . Nagyban függ tisztán elektromos módnál hogy hogyan használod. Én visszaállítottam a teljesítményét így a max sebesség 28km/h. És minden nap csak 20 km tettem meg vele . így a 60 km is kijön belőle tekerés nélkül. 2 egység töltöttség jelzésnél letettem és másnap visszarugózik 3 egységre és 10 km után megy le ismét 2 egységre. de ha 38-40 el mész akkor sokkal nagyobbat harap az aksiba és nem lesz 50 km hatótávod sem. ezenkívül városban ami 3.5 km kb ott rásegítéssel megyek hogy ne legyek a rendőr előtt feltűnő bár úgy látom ez nem sok embert zavar és az öreg nénikék is húzzák a szarvát tekerés nélkül . Kár hogy induláskor a rásegítés nem egyből indul meg ezért itt a gázkart húzom meg mert az induláskor azonnal dolgozik az én beállításommal. a fékek nagyon rosszak . Hiába állítod be a betét távolságokat időnként és elég sűrűn hirtelen bele zizeg a féktárcsába nem tartja stabilan az alap helyzetét majd egy fékezés után egy darabig megint nem ér bele. Gondolkozom egy avid bb7 cserén de ez elől hátul 55 ezerbe fájna úgyhogy még várok vele. Pumpa és defekt védő mindig van nálam és folyamatban van egy hátsó csomagtartó kétoldalas táska beszerzése is. Ez nagyon nem egyszerű feladat mert a táska teljes magasága nem nagyon lehet több mint 25 cm. Máskülönben oda is leér ahol már nem lenne szabad lennie. ezt kínából rendeltem meg. Valahol azt olvastam hogy ha a hátsó kerékben van a motor akkor nem szabad hátúl súlyt vinni mert az küllő töréshez vezet. Nehéz ezt elhinnem mert elég erősnek látom azokat a küllőket. A széles felni miatt jobban szét vannak helyezve és ez szerintem nagyobb stabilitást ad mintha közel egyvonalba futának a felni belső körívén.
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5299 üzenetére
azt tartottam szem előtt hogy mindkét pofa távolságot külön lehessen állítani. ezt tudtommal csak az avid bb7 tudja. tulajdonképpen a mostani is elmenne ha helyén tartaná megfelelően a pofákat és nem az hogy menet közben hol hozzá ér hol nem. A mostani tektronál( md-m280) csak az egyik oldal állítható és az is elég nagy lépésekben. Ezért szórakozni kell a beállítással ami nem is olyan egyszerű mert a tárcsákban alapból nyolcas van . De az is lehet hogy a kerékagyban van nyolcas. A profibbak egyébként egy franciakulcsal addig hajlítgatják a tárcsát még ki nem szedik a nyolcast belőle. Hát én ezt nem mertem megtenni ezért nagyobb rést állítottam be a bowden lazábbra engedésével. De mint mondtam itt ez sem elég mert nincs egy betonszilárd alapállapota a betét helyzetének és beleciripel. Ha fékezel egyet akkor helyre áll majd újra rámászik a tárcsára kis idő múlva. Külföldről lehetne még rendelni egy még profibb féket ahol mindkét fékbetét külön mozgást végez mint a normális hidraulikus fékeknél. Ha megfigyeled ez a tektronál vagy az avidnál nem így van . Épp ezért kellene a belső állítható betétet amennyire csak lehet közel vinni a tárcsához azért mert így fékezés közben nem hajlik nagyot a tárcsa ami az miatt van hogy csak a külső betét mozog és ráhajlítja a belső fékbetétre.. Egyenlőre még várok mert hátha jól összekopik a rendszer de ha nem fog akkor a kötelező kéthónapos szervíz után lecserélem.. Tegnap próba szerencse rendeltem egy extra széles kínai nyerget is hátha bejön a dolog. [link]
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5302 üzenetére
hát igazad volt a gumi minőségéről. egy olyan pici tüskét kaptam be ami a másik kerékpáron lévő schwalbe guminak meg se kottyant volna (annak nagyon jó defekt védelme van ). Majdnem mint egy kis darázs fullánk. Így hát el kellett használni a defekt védőt az első gumiba . Mivel fatbike gumi így belenyomtam két kerékre valót. és pumpálás . minden volt nálam így 10 perc volt a javítás az út szélén. Most már csak azt nem értem hogyha a szelepen át vissza le kell engedni a nyomást vagy pumpáláskor visszajön akkor nem e tönkre vágja a szelepet is. Mert az elvileg egy defektnek felel meg ahol a folyadék belevulkanizálódik a szelepbe ? Vehetem az új adagot ebből a cuccból hogy ha a hátsóval is így járok legyen nálam. A folyadék élettartalma állítólag 2 év addig funkcionálni fog a belsőbe ha minden igaz.
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5320 üzenetére
én kb mérgemben olyan 180 ml töltöttem bele . szeleptűket meg veszek 100ft darabja így ha véletlen bedöglik akkor helyszinen cserélem mivel a szelepsapkán is van szelepkihajtó de a defekt védő folyadékhoz is adnak kihajtót
-
zazenke
őstag
szerintetek nem kell attól tartani hogy ha sokat megyek gázkarral vagyis nem tekerek akkor tönkre fog menni idő előtt a racsni vagy szabadonfutó? mert ugye ilyenkor kioldott állapotban van és a pici rugók benne nagyobb sebességgel és sokat dolgoznak.
[ Szerkesztve ]
-
zazenke
őstag
aliexpressen van hozzá akupakk kb 70 ből itt van
-
zazenke
őstag
válasz Kispotter #5554 üzenetére
azt hogy induláskor is rásegítsen és ne csak 4 sec mulva kezdje el azt nem fogod tudni beállítani szerintem mert az enyém se tudja (ztech zt 89c) de erre való a gázkar és azzal kell lendületbe hozni a kerékpárt utána áttérhetsz a tekerésre . Ha ezt nem tudja akkor nincs jól beállítva .mert ez is menü beállítás kérdése hogy induláskor bműködjön e a gázkar. amit viszont én nem tudok beállítani mert lehet nincs is ilyen a pedál szenzoros kerékpároknál az az hogy egy adott fokozaton belül vegye figyelembe hogy milyen gyorsan tekerek. Az enyém ezt nem veszi figyelembe tehát ha pl a 3 as fokozathoz 20 km/óra maximális tartozik akkor tökimindegy milyen gyorsan vagy lassan tekerek mert mindíg felgyorsít 20 km/h ra.
-
zazenke
őstag
válasz Szilágyi84 #5560 üzenetére
kösz nem . Publikus az eladás oka ?
-
zazenke
őstag
válasz Kispotter #5567 üzenetére
az én aksim 48v 13 Ah a fogyasztás mérővel mindössze 700 watt körül megy bele tehát nincs 1 kw vagyis 40 ft alatt van a töltésem költsége. kb 120 wattal tölt 5-6 óráig. akkor a te aksid költsége lévén hogy kisebb kapacitású még olcsóbb. gyakorlatilag nincs is értelme vele számolni annyira kis összeg . Ha viszont máshogy nézzük mégis csak van költsége mert az új aksi vagy 100 000 ft és az bizony el fog használódni.
[ Szerkesztve ]
-
zazenke
őstag
szeretnék két dolgot kérdezni tőletek ami nem egészen tiszta : Az egyik hogy azt látom hogy a pedelec túra kerékpároknak kisebb az első lánctányérja akkor ez most azt jelenti hogy hiába könnyebb tekerni de csak nagyobb pedálfordulatszámmal tudom tartani a 25 ös határt mint pl a normál gepida alboin 700 asomnál? A másik hogy néztem egy youtube videót ahol a szaki karbantartott egy 8000 km es bosch motort és azt mondta ez már többet is ment a kelleténél. (city bike volt nem mtb). rozsda por volt már benne. valóban ilyen keveset mennek ciklusonként? a karbantartószett 55 000 ft volt hozzá. magyarán szólva ha rászánom a nem kevés pénzt egy nyomaték szenzorosra ( PAS már van ) akkor készüljek fel magas fenntartási költségekre ?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azta Yoga Slim 7 Pro Gamer Procis Ultrabook 14" -30% AMD Ryzen 7 6900HS 16/512 RADEON 2GB 2,8K OLED
- iPhone 15 Pro Max kerestetik
- ASUS ROG Strix G15 G512LI-AL003 (15,6" 144Hz, I5 10300H, 16gb ram, GTX1650TI 4GB, 512gb SSD)
- PNY RTX 3090 24GB GDDR6X XLR8 Eladó! 199.000.-
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P15 Szép Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 16/512 QUADRO T1000 4GB
- 13600kf/ddr5 2x16 cl36 5600/Alaplap :z690/msi: sup:3080/gen4-256gb+2tb/100wstrix táp-stb
- Kaboo Wolf Warrior X-Pro - 2200W - 28AH - 2 év hazai jótállás - kevés km
- Ritka és egyedi 4090-re vágysz? Zotac RTX 4090 Apocalypse OC 24 GB GDDR6 - GARANCIA - Beszámítás: OK
- NIKON D5300 + objektív + markolat
- Eladó néhány alaplap+processzor
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs