Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
nem akarom védeni én az Ubert, mint minden ilyen induló vállalkozás, agresszív és pofátlan, piacot törni csak így lehet
de valóban sokat engedtek, illetve sok tisztázásba belementek - ez szerintem egy ilyen esetben business as usual, egyezkedés
ahogy az adózási kérdéseket rendbe rakták közösen, az sztem mintaszerű"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
veterán
Például nem kell készpénzzel bajlódni, nem működő kártyás terminál miatt veszekedni a taxisofőrrel, egy gombnyomással lehet rendelni, útvonalat megadni, stb. Aki ezt nem érzi, az nem szokott taxizni Budapesten.
(#96) fordfairlane
Azokról a szabályokról beszélsz, amiket a taxiscégek harcoltak ki pont azért, hogy hatósági áron húzhassák le az embereket, de leginkább a cégeket. Egyébként mi a helyzet az Elit taxival? Szerinted ők miért kaptak felmentést a rendelet hatálya alól?
-
dajkopali
addikt
-
#95590400
törölt tag
szerintem cáfold meg, hogy nem, ne arra várj, hogy a másik kitalál valamit, te meg mindenképp megpróbálod leerőltetni a torkán a véleményed.
jajj, most nézem, ez bambano, az egyik legfőbb véleménynáci... bocs, nem szóltam, mert ez esetben csak 2 féle vélemény van, a tied, meg amit leszarsz....[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Pár éve valami okán számolgattuk - ott azt hiszem az jött ki, hogy a villanyvasút és diesel-vasút után még a távolsági busz is viszonylag hatékony dolog - személyautóval (alsó kategóriás) ~2.5-3 utas szükséges, hogy kiválthassa (nem teli buszokkal számoltunk, hanem átlagos utasszámúval). Ellenben 4-5 utassal már nyílván az autó a nyerő. Most nem keresem ezért elő az összes statisztikát (meg azóta lehet, hogy változott is), de szerintem nem nehéz belátni, hogy ha egy 6 liter tüzelőanyagot fogyasztó autóban ülnek 2-en (3liter/fő), egy 40 litert fogyasztó buszban meg 20-an (2liter/fő), akkor melyik a hatékonyabb.
Városi tömegközlekedést nem néztük - mert akkor a fene gondolta, hogy pont ott fog elterjedni a ride-sharing, ahol amúgyis a legjobb a tömegközlekedés (legalábbis eleinte tényleg úgy tűnt, hogy ez arról fog szólni, hogy X településről megy valaki Y-ba és van szabad helye a kocsijában, akkor 50%-os jegy árában elvisz). -
pengwin
addikt
Egyszerű: ha 50 embert el akarsz vinni Budapesten A-ból B-be, azt egy szál busz/villamos is meg tudja oldani, viszont ha ez az 50 ember Uberezni akar, akkor az 50 autót jelent.
Mert gondolom az Uber-es autók nem annyi embert visznek egyszerre, amennyi beférne, hanem csak egyet (és természetesen a sofőrt, aki viszont lehet nem is menne arra, mert csak mellékállásban uberezik). Még ha azt mondod, hogy az 50 emberből van tíz pár, akik együtt utaznak, akkor is 40 autó szükséges az 50 fő elszállítására.
Egy busz kevesebbet fogyaszt mint 40-50 személygépkocsi. Valamint várostervezési szempontból nagyon nem mindegy, hogy 40 autó, vagy 1db busz közlekedik az utakon.
A fenti példában az uberre nézve legkedvezőbb eset, ha minden Uberes csak teli autóval menne A-ból B-be, mondjuk 3 személyt szállítva egyszerre. Ez egyrészt nagyon valószínűtlen, másrészt az 50 ember elszállításához még így is 15 autó kéne (kerekítsünk lefelé, hátha valaki 4 embert is elvisz...).
Jelenleg Budapesten a szóló buszok többnyire Volvo 7700-ak vagy Mercedes-Benz Citarók, ezek 90-100 embert is szállíthatnak, és kb. 40 litert esznek 100km-en. Ha az összehasonlításban tényleg az ubernek akarsz kedvezni és a busz fogyasztását 50l-nek veszed rosszindulatúan és nagyon valószínűtlenül az 50 ember/15 Uberes kocsi fogyasztásával veted össze, még akkor is a busz vezet, mert városi forgalomban 15 autó nem tud ennyit fogyasztani... de még 60l-t se... sőt, 10 autó is nehezen fog 50l-ből kijönni 100km-es városi távon.
És akkor a két említett busztípus még csak félig van tele, fér rájuk 40-50 ember...[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
BiP
nagyúr
Ha volt ilyen, hogy a taxisok ezt reklámozták, és/vagy a tüntetések kapcsán említették, kiemelték, csak én nem vettem észre (mert a sajtó nem ettől volt hangos, az fix), és ez a tájokazatlanságomnak tudható be, akkor elismerem.
A dühös és tehetetlen dolgot arra értettem, hogy a rendszerváltás előtt ugyanaz a berendezkedés van, mint előtte. (mind rendszerszinten, mind társadalmilag)
Nem függ össze a tájokazatlanságommal. -
Ryoo
senior tag
Érdekes módon a taxisok akkor nem tüntettek, amikor államilag szabályozták a tarifát, az tetszett nekik, mert többet tehettek zsebre, de ezáltal az állam megölte a szabad versenyt és ekkor kezdtek el igazából megjelenni a paraszt taxisok, mert teljesen mind1 volt mit csinált, nem volt más lehetőség. Mikor még maguk szabták meg a fuvardíjat, akkor érdekes módon ki volt nyalva az utas segge. Ez itt a legnagyobb baj az egészben, túlszabályoznak mindent, amiből a végén mindig az utas szívja meg...
[ Szerkesztve ]
OnePlus Nord CE 5g, Lenovo Legion Y540, PS 5
Új hozzászólás Aktív témák
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen