Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Keem1

    addikt

    Szánalmas és egyben nevetséges intézkedés.
    Bár az utóbbi időben a stadionépítésen kívül nem brillírozik a kormány, emlékezzünk csak vissza a még bevezetés előtt megbukott internetadóra, vagy az alig egy év alatt visszavont vasárnapi boltzárra.
    Nagyon remélem, hogy egyszer a nagykutyák is rájönnek, hogy oké, hogy megbízzuk őket ügyeink intézésével, de széllel szemben pisálni nem lehet. Nem arra adtunk nekik felhatalmazást, hogy kényük-kedvük szerint döntsenek emberek millióinak sorsáról. Eddig se sokat taxiztam, ezután még annyit se fogok.

  • Keem1

    addikt

    válasz fordfairlane #96 üzenetére

    Húúú, de nincs igazad. Ha te egy felelős, döntéshozó személy vagy, egy alapvetően más, de közel se rossznak nevezhető új dolgot nem ellehetetleníteni van jogod, hanem megállapodni a másikkal. Az érdekek majd valahol találkoznak, mindkét fél számára egy kompromisszumos megoldást kell találni.

    Ha nekem nem tetszik a szomszéd, akkor kirúgatom a munkahelyéről és elérem valahogy, hogy kitegyék a lakásából? Nem, hanem (1) a nekem nem tetsző dologgal elé állok, (2) előveszünk egy üveg bort és (3) tanakodunk. A 2-es és 3-as pontokat addig ismételgetjük, míg meg nem állapodunk.
    De ez így csak f@szméregetés (én vagyok a jobb, téged eltaposlak), ez, amit a kormány csinált, a diktatúrára jellemző.

  • Keem1

    addikt

    válasz fordfairlane #106 üzenetére

    Ezért mondom, hogy egyeztetés kellene. Nem, az Uberre nem ugyanazon feltételek ráhúzása a megfelelő megoldás. Az Uber egy lowcost személyszállítás, eltérő árral, eltérő célközönséggel, eltérő szemlélettel.

    Ennyi erővel rávehetnék a webshopokat is, hogy fizessenek üzlethelyiség bérleti díjat, mert vonatkozzon rájuk is minden ugyanúgy, mint a fizikai üzletekre. A tisztán webshopként működő üzleteknél hol ellenőriz rendszeresen a NAV? Zárják be az eMag-ot is pl.? Beb@szna.

    Egyáltalán nem azt mondom, hogy ne adjanak számlát a fuvarért (valahol úgy hallottam, adnak, de ennek a hitelességét nem ellenőriztem), de a sárga matricázás, meg az ilyen-olyan egyéb feltételeknek nem kell vonatkozni.

    Továbbra is azt mondom, ez nem megoldás, de a kormány a könnyebbik utat választotta. Nem, explicite nem tiltotta be az Ubert, csak olyan törvényt hozott, ami köztudottan ellehetetleníti a működést.

  • Keem1

    addikt

    válasz zol2 #118 üzenetére

    Ha hoznak egy törvényt, hogy mostantól csak a p#ncival rendelkező személyek léphetnek be egy kocsmába/színházba/múzeumba, akkor az úgy helyes? Végülis senki nem mondta, hogy a törvény tiltja a férfiak belépését. Csak épp olyan szabályt hoztak, aminek egy férfi se felel meg.

    Más, ez már nem feltétlenül neked:
    Egyébként az ember úgy gondolná, hogy ha nagyon tisztességessé akarnánk tenni az országot, akkor előbb a politikusokkal kéne kezdeni, nem? Bort inni és vizet prédikálni nem nyerő.

    [ Szerkesztve ]

  • Keem1

    addikt

    válasz zol2 #123 üzenetére

    Nem értem, miért kéne ilyen szabályoknak megfelelniük. A taxis napi 8-12 órában embert szállít, csak ebből él, ez a megélhetése.

    Az Uber sofőr napi 1-2 órát foglalkozik fuvarozással, van normális munkahelye, ha épp hazaindul, akkor az útjába eső embereket is elviszi némi mellékkeresetért cserébe. Ha így vesszük, még jó is, hogy nem egy-egy ember ül az autóban, dugót és szennyezőanyagot generálva. Az elve kb. ez: ha te kb. ugyanarra mész, mint én, akkor menjünk együtt. Ma én hagyom otthon a kocsim, cserébe fizetek neked (de nem annyit, mint egy taxisnak), és nem két autóban ülünk ketten, hanem egyben. Holnap majd én megyek autóval, ha épp te is arra jársz autó nélkül, én viszlek el téged, te pedig fizetsz nekem. De mindkettőnknek van normális munkahelye, ha épp nincs kedvünk/időnk, nem fuvarozunk, de ettől éhen halni nem fogunk. A taxis se. Az ügye miatt siető üzletember nem fog Uberezéssel szarakodni, simán hív egy taxit. A reptérre igyekvő család se (a taxi ebből a szempontból biztosabb pont), a taxisoknak ezt kellett volna megérteni, hogy ugyan van átfedés, de nem ugyanaz a célközönség. Az Uber inkább a tömegközlekedés speciális formája (közösségi közlekedés, menjünk együtt).

  • Keem1

    addikt

    válasz zol2 #129 üzenetére

    Erre lett volna jó az egyeztetés, amit - ahogy hallottam - a kormány nem nagyon erőltetett.

    Mondjuk ha azt mondták volna, hogy az így legálisan befolyt kereset havi 50 ezernél nem lehetne több, plusz lenne valami egyszerűsített, kis összegű adó (a bevétel 10%-a), cserébe nem kell a taxis baromságoknak megfelelni.
    Aki ezeket nem tartja be, azt büntessék meg. Nyilván én nem vagyok szakmai hatóság, de ha ezek nekem eszembe jutottak, akkor valószínűleg a fejeseknek is eszébe juthatott volna, így terelve legális mederbe az Uberezést.

    Csak attól tartok, hogy a taxisok még a fentieket se fogadták volna el, ezért állambácsi inkább egy huszáros pengevágással megoldotta, alkotott egy olyan törvényt, aminek ésszerűen az Uber nem tud megfelelni, ezért kiléptek. Csak hogy ne legyen a taxinak ésszerű konkurense.

    [ Szerkesztve ]

  • Keem1

    addikt

    válasz hackeeeee #178 üzenetére

    Szerintem ezekre egy darabig még nem fognak rászállni.

    Jut eszembe... és az Uber német konkurense? Vele mi van? Rég nem hallottam róla, de most még a neve se ugrik be. Ők már korábban elhagyták kicsiny országunkat?

  • Keem1

    addikt

    válasz Ryoo #192 üzenetére

    Hát ez az... Nekem az Uberben az tetszett igazán, hogy a paraszt telefonos operátorral nem kellett egy szót se váltanom (Főtaxinál én normális, kedves ügyintézőt még sose fogtam ki), plusz az útvonal és a fizetés is egy teljesen független, csalásbiztos módszerrel, általam is ellenőrizhető módon ment.

    Ellenben a taxi: bunkó a diszpécser, nem tudom ellenőrizni, hogy a taxaméter korrekten számláz-e, nem tudom ellenőrizni, hogy a taxis az útvonallal nem akar-e lehúzni (ismerem Budapestet, de ahová taxival megyek, azt a környéket nem úgy, mint a tenyerem).

    Ha megoldanák, hogy legyen egy egységes (ez fontos, ne telepítsek már taxiscégenként egyet-egyet) app, ami nekem és a sofőrnek is mutatja a megfelelő utat, és mutatja előre a fizetendő összeget is, továbbá megoldja a fizetést (2k-ig van a pénztárcámban kp, minden más kártya vagy mobilfizetés), akkor már max. a borsos viteldíj lehet gond, de egyébként felzárkóznának technológiailag az Uber szintjére.

    De most tényleg... ne kelljen már minden taxicéghez külön appot feltenni. Kezelje egy az egészet. Egységes az ár, inntentől tök mindegy, melyik fuvaroz, mutassa mindegyik cég kocsiját egy közös app a térképen. A cégek meg tűnjenek ki az értékelésükkel (korrekt, kedves sofőr, sok pozitív értékeléssel) és a gyorsaságukkal a többiek közül (amelyik hamarabb ott terem a taxirendelésemre, az a nyerő, plusz ha az értékelése alapján valakit kiválasztok).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák