- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- DIGI internet
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Starlink
- Windows 7
- Windows 10
- Linux - haladóknak
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
"Ismét: súlytalanságban való nyomtatás terén milyen tapasztalataink is vannak? "
a NASA már játszik vele. Na nem a 3d pizzára gondolok, hanem a racsnis kulcsra [link]
szerk:
Múltkor futottam bele, vagy valami ismertterjesző csatornán, vagy youtubeonEgyébként a tükör készítés / felgőzölés valahogy úgy működik, hogy ritka légtérben elpárologtatnak valami fémet, ami vevonja az odakészített eszköz felületét. Porfestés sztatikus felvitele is érdekes. Szóval szerintem nem biztos, hogy nehezebb lenne az űrben tükröt csinálni, mint a földön. Persze a síma felület a tükör kialakításához akkor is fontos. De abban is van igazság, hogy minnél nagyobb a tükör, annál nagyobb hiba engedhető meg ugyanakkora pontossághoz.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz #06658560 #33 üzenetére
kevered a dolgokat. Ugyanakkora tükröt nehezebb hibátlanra gyártani egy nagy darabból, mint szegmensekből. De egészen másról van szó. Nagyobb méretet használva - ami lehet szegmensekből is - hibatűrőbb az eredmény. Tehát azonos eredmény eléréséhez nagyobb felülettel nagyobb a hibatűrés. Persze vaskos, nehéz darabokból többet felvinni drága. De ha megoldják, hogy fenn is el tudják készíteni, akkor könnyűszerkezetű is lehet, mivel a saját súlyát nem kell tartania és a felszállás sem tépi szét.
Az autók gyári fényezése elég sima és egyenletes szokott lenni.
A hubble esetén nem vették figyelembe, hogy a saját súlya alatt vetemedik az anyag. A végén pedig kapkodás vagy spórolás miatt kihagytak egy ellenőrző tesztet. Így kerülhetett fel a hibás tükör, ami utána "szemüveget" kapott később.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Amúgy a 20 évvel ezelőtti elektromos autó története a legtanulságosabb ezzel kapcsolatban. Az akkori jogi háttér miatt muszáj volt egy zero-emission autóval megjelennie a GM-nek, hogy árulhassa Kaliforniában a benzinfalókat. Viszont se nekik, se az olajcégeknek, se az államnak nem érte meg. Az elektromos autó kevesebb alkatrészből áll, egyszerűbb felépítésű, minimális szervizelést, karbantartást igényel. Az alkatrészek, olaj, üzemanyag hatalmas bevételt jelent a cégeknek és a rajtuk lévő adók miatt az államnak is. Ezen kívül a szervizek működéséből is sokat nyernek a cégek. Ahhoz, hogy hivatalos szerviz legyél mindenféle technikai követelményeknek meg kell felelni. Úgy, mint az amcsi csirketenyésztőknek, mindig változtatnak a követelményeken, ami mindig újabb felszerelés vásárlását követeli meg, hogy megtarthasd a gyártókkal való szerződéseidet. Jó, hogy minden évbem új modellel jönnek ki. Azért dolgozol, hogy a gyártók által megkövetelt folyamatos befektetéseket (tőlük licenszelt eszközök) fedezni tudd. Nem véletlen, hogy itthon is a zene/film ipar mellett az kínai járműdiaknosztikai eszközökre vannak legjobban rászállva.
Szóval addig lobbiztak, hogy felpuhítsák a zero-emission szabályokat és a vásárlókat is igyekeztek elriasztani, hogy ev-t vegyenek. Aki mégis használni akarta, attól meg jogi úton vették vissza, hogy bezúzzák őket. A fejlettebb akku technológiát adó céget megvette egy olajcég, hogy jegeljék azt és hogy perelhessék a szavadalmaikkal a többi akku céget.A lényeg, hogy a lehető legjobban meg lehessen fejni az embereket. Más nem számít.
-
azbest
félisten
Hát persze... várólista volt rá... és külön kampányolt a GM a saját autója ellen, mivel csak jogi okokból kellett nekik ev autó. Csak lizingelni lehetett, hogy ne kerüljön az emberek tulajdonába. Aztán, amikor a törvényt sikerült felpuhítani a megfelelő emberek bevonásával, akkor jogi úton visszavették és senki sem használhatta többé.
A kőolaj lobbi nem tehet ám róla, se a korrupt vezetők, akik a politikai mellett céges tisztségeket is betöltöttek ott akiket ellen fel kellett volna lépni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs