Új hozzászólás Aktív témák
-
oO7
őstag
szerintem arra gondolt, hogy nem neked kell szobrászkodni, csak egyszerűen beszkenneled a digitalizálni kívánt testet…
amúgy ha valami kisebb mint az ujjad, akkor belezoomolsz és máris nagyob lesz…
a Z tengelyes kérdésed nem értem… az érzékelő 3D-ben érzékel és én pont, hogy azt nem értem, hogy miért NE tudná hogy hol mozog a kezed a 3D térben, vagy, hogy te miért ne kapnál erről megfelelő visszajelzést… vagy nemértelek
-
oO7
őstag
lehet egy 3D "kurzor" ami valójában egy virtuális kesztyű, amit mindig látsz a képernyőn, így tudod hol van, és amikor odanyúlsz a cucc fölé (in real life), akkor abba a virtuális kesztűybe dugod bele a kezed… például valami ilyesmit tudnék én így hirtelen elképzelni… (nyilván az a ketysztű valami erősen átlátszó wireframe vagy csontváz szerű cucc lenne, hogy minnél kevesebb mértékben takarja el azt amit éppen heggesztessz a mutatóujjaddal )
[ Szerkesztve ]
-
nuke7
veterán
ez szerintem elég egyszerűen beállítható, szoftveresen.
a cucc három tengelyen tud érzékelni, nem értem, hogy miért épp a z tengellyel lenne a gond.szerk. sztem amikor berakod a kezed, akkor megjelenik, hogy mit szeretnél mozgatni / csinálni vele és amikor ez megvan, onnantól mozgatod / manipulálod... én nem látom a problémát.
[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
hunbi
tag
Jelenleg is elég sokat szobrászkodunk úgy, hogy a változás a felületben a képernyő síkjára merőleges. Tehát csak a tónusokból derül ki mennyit emeltünk rajta. (Jellemzően "agyagozás" esetén)
A visszajelzést, hogy mennyit mozdítasz valamit pont ugyan az adná mint az egérnél. Két ikon közti választásnál sem húzgálod ide oda az egeret, míg megtalálod az ikont mert megszoktad mennyit kell arrébb húzni, hogy akkora távolságot mozduljon a kurzor amennyire szükséged van.De ajánlom figyelmedbe pl a bsurface plugint is ami például rajzolt vonalak segítségével képes szerkeszteni. Már így is használható, de ha nem kellene a nézőponttal és a mélység megadásával folyton brékelni, hanem csak egymás fölé rajzolni a loopokat igen tuti lenne. [link]
Más terület: gondolj pl a fák ágaira és hasonló térben kanyargó tárgyakra, itt is tök jó ha térben tudsz rajzolni.
A bemutatón is 3d görbéket lehetett látni. Ezt próbálja szemléltetni mikor körbeforgatja a görbéket.
Másik dolog pedig a szkennelés. Persze van már ilyen. De közelében sincs a 70 dollárnak. Én is építettem webkamerából és barkácslézerből 3d szkennert, még működik is. De túl macerás. Ja és csak a szoftver amivel ez lehetséges 330 eurót kóstál! [link]
-
oO7
őstag
itt is igazából elegendő csak az ujjadat mozgatni és azzal akár bejárhatod az egész képernyőt is (lásd Fruit Ninja-s demó)... legfeljebb csuklóból mozgatod a kezed, nem vállból, és nyugottan letámaszthatod a könyököd… nem hiszem, hogy olyan nagyon kényelmetlen lenne
[ Szerkesztve ]
-
hunbi
tag
2D grafikusok esküsznek a táblákra, (wacom)(tényleg jók) pedig elsőre azok is tök visszásnak tűnnek, sőt még másodikra is tök vacak volt megszokni, mégis ma majdnem mindenki használja aki gépen rajzol vagy fest. Persze a monitorba építettekkel könnyebb összeszokni és megszeretni, mégsem azok vannak többségben.
De ez ott jön igazából a képbe, hogy én sem és valószínű senki más sem hajította ki az egerét meg a billentyűzetét mert vett egy táblát. Egyszerűen itt van az asztalon, mikor célszerű használom, mikor nem, egerezek meg gépelek. Szóval a hagyományos kezelőszervekkel vegyesen használva nem hiszem, hogy sérvet okozna ez a cucc.
Mellesleg manapság elég kényelmesek vagyunk és ezt már észre sem vesszük. Cirka tíz éve még asztalon rajzoltuk a műszaki rajzokat. Hasonló igénybevétel, mégis a nyakam szemem és a fejem fájdult meg először, majd a hátam. De még ma is felemelt kézzel festenek és rajzolnak a népek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen