Új hozzászólás Aktív témák

  • mrhitoshi

    veterán

    A matematika oktatásának egyik legnagyobb problémája az, hogy nem gyakorlati gondokra épít.
    A legfontosabb szerintem, hogy lássák az emberek a probléma megoldásának okát. Ha ez nincs meg, akkor lehet akármilyen profin is oktatni, nincs motiváció.
    Amikor fizikából korrepetáltam, kezdtem a száraz anyaggal, ezt vagy megjegyzi valaki, vagy nem. Például mágneses témában, hiába magyaráztam 3 oldalról a mágneses indukciót, nem fogták fel. Aztán elővettem a fiókból egy elektromos motort, és mondtam, hogy na fiam fogd meg akkor. (Ez így működik, az meg amúgy.)
    Egyből érdekesebb volt az egész, és kezdték érteni, mit akarok nekik mondani. Igaz a fizika sokkal jobban modellezhető a gyakorlatban, de hiszem hogy matekból is ez fogná meg az emberek. Az már más kérdés sajnos, hogy sok olyan területe van a mateknak, ami elvont, absztrakt. De ha a kisgyerekeknek nem a száraz szart nyomatnák, akkor már hamarabb felfognák az egész absztrakt módon való gondolkodási módot, és később könnyebben értenék a matekot felsőbb szinteken.
    A kezdeményezés maga viszont jó dolog. Ki is próbálom. :R

    (#5) Tigerclaw: Nem tudom mikor érettségiztél, de ez így működik ma, ahogy leírtad. A pontszámításnál nem veszik figyelembe az összes tantárgyat, ha nagyon rosszul sikerült az érettségi abból a tárgyból. Van olyan lehetőség is, hogy a jelentkezett szak által kijelölt tantárgyak százalékos eredményeit duplázod. Tehát ha mérnöki karra mész, és van egy 80-90 % matek-fizikád, és emellett rosszul sikerült a töri és a magyar + nyelv, akkor fogják ennek a két tantárgynak a százalékos eredményét és ezt duplázzák. Szóval nem, nem kell tudnod az irodalmat, ha nem érdekel, csak bírd ki év végéig egy kettessel.

    [ Szerkesztve ]

    PS4

Új hozzászólás Aktív témák