Új hozzászólás Aktív témák
-
apatyas
Korrektor
Én amikor néztem a kocsis közvetítést, meg most ahogy a végébe belenéztem, apró valamik repültek el időnként a kocsitól. Dunsztom sincs, hogy konkrétan mi, de el tudom képzelni, hogy addigra már elkezdte a., a szemetet - port leszórni róla a töltés b., erodálni a felületeket, leginkább/hamarabb az üléshuzatra tudok tippelni.
Igen, egy rendes hidegben azért simán megrepedhetne a műszerfal. De nincs erőhatásoknak kitéve, úgyhogy se nem terjed, se nem látszik.
Arra kíváncsi lennék, hogy akkor az űrruha tele volt-e tömve szenzorokkal, nyomás hőmérséklet sugárzásmérő és ilyesmik, ha ebből bármi infót vissza is akartak nyerni? Gondolom ezek jó része amúgy is benne kell legyen a ruhában.
A középső első fokozatra: T + 7:50 .. 52 közt úgy néz ki, begyulladt mindhárom emlegetett hajtómű, bár a szélsők később, lehet hogy a középsőről lobbant már be és késő volt. Vélemény?[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
apatyas
Korrektor
válasz electrodoki #84 üzenetére
Nem az értelemmel vitatkozol, szóval hagyd a picsába. Értelmes embert meg lehet győzni azzal, hogy a déli féltekén északon van a Nap. Náluk a mantra ott kezdődik, hogy neked hazudnak a Földről.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
apatyas
Korrektor
Tök jó a BFR, de nem értem, hogy mitől lenne gazdaságosabb. Azzal az esettel összevetve, hogy visszahozzák a FH darabjait. Bazinagy egydarab raketta, aminek a teljes terhét fel kell emelni odáig, ahol leválik róla a teteje. Míg a FH-nél a boosterek mennek amíg mennek és utána még gyorsít tovább a középső alsó fokozat.
Elismerem, nem értek hozzá, de nem érzem hogy miért lenne jobb.
Hacsak úgy nem, hogy teljesen más kategória, és a teherbírása jóval nagyobb teljes újrafelhasználással, mint a FH, így a felvitt tömeg/üzemanyag+indítási költsége jobbra jön ki (azért /üzemanyag, mert a vasat újrahasználnák)
Szóval, a kisebb multiblokk megközelítést nem érzem hogy legyőzné a nagy monolitikus design, de ez legyen az én bajom.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
apatyas
Korrektor
Szóval, akkor a BFR visszatérő része úgy funkcionál, mint a F vagy FH a 2. fokozattal bezárólag.
Pont ezért nem érzem jónak, mert a második fokozat gyorsításakor már jóval kevesebb tömeget kell gyorsítani mert az első fokozat(ok - FH) rég leváltak. A BFR-nél meg az egész kib.tt tömeget fel kell gyorsítani végsebességre, hogy a cumót pályára / útnak indítsa.
Visszanéztem a FH felvételt, a side boosterek leváltak 6848km/h -nál 60 km magasan, a core booster levált 9500km/h -nál 90.5 km magasan. De a második fokozat vége 26603 km/h és 179 km magasan volt (legalábbis első körben a kocsival), egy műholdfellövést megnézve pedig (Govsat1 2018 jan 31) 2. fokozat 26250km/h 164km (kb, mert nem mutatták a telemetriát a kikapcsolásig) egy alacsony tartózkodó pálya amíg eléri az egyenlítőt, ahonnan további egy perces gyorsítással értek el 35980km/h 264km állapotot, amiből repült fel a Geo pozícióhoz.
Vagyis, amit ki akarok hozni, hogy a komplett BFR-t kellene 3-5-ször akkora sebességre gyorsítani, mint a FH első fokozatokat, ennek költségvonzata 1/2mv^2 alapon 4*4 vagy 5*5 = 16 .. 25 szörös durván (és akkor a helyzeti energiával még nem számoltam, és a saját megnövekedett üzemanyagának feljuttatásáról). De úgy látszik, a gazdasági oldala felülírja a fizikai racionalitását, és a 2. fokozat 20 milla dodója olcsóbb, mint a BFR teljes üzemanyagköltsége. Jópár liter kerozint lehet venni 20 milláért, ok, felfogtam.
Asszem, feldolgoztam és megértettem amit mondtál.[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
apatyas
Korrektor
Aha. szóval annak is kontrollált visszatérési pályája lesz, legalább annyira, hogy alá lehet állni egy lassú hajóval.
Most jutott eszembe egy megoldás, amiben az orrkúp még az első fokozathoz tartozna és arról nyílna fel, kijön a második fokozat, visszacsukódik és visszatér az 1. De hülyeség, mert a jelenlegi felépítés marhára nem ilyen struktúrájú, az orrkúp a második fokozat tetején van. És valószínűleg a műholdakat is tovább kell védeni mint ahol az első leválik.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Gitáros topic
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- iPhone-t használók OFF topikja
- Háztartási gépek
- Vallás
- Windows 11
- További aktív témák...
- új, bontatlan, iPhone 13 kártya-független, apple világ-garanciával
- Bomba áron új, bontatlan, iPhone 15 kártya-független, apple világgaranciával
- új, bontatlan, iPhone 14 gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Bomba áron új iPhone 15 Pro Max gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Mikrotik RB941-2nd (Soho) router otthoni használatra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest