Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Dare2Live #7 üzenetére

    Ez az "az auto usse el az ele lelepo ovodasokat vagy hajtson bele a dunaba???" kérdés a kritikusok részéről elég demagóg.

    Hitelesnek számító adataim ugyan legutóbb egy éve voltak a témában, de már akkor látszott, hogy már a Tesla aktív autopilot rendszere is sokkal jobb, mint az emberi vezetők 99%-a.

    Rendszerint hozzák fel ezt a "kit üssek el: a gyereket, a nénit vagy a rákgyógyszert holnap feltaláló tudóst" kérdést, meg hogy a Tesla is nézte már égnek a világos vontatmányt, és nekieresztette az autót.

    A gond az, hogy az autopilot nagyon-nagyon sokszor dönt rosszul -- és fog is. Csakhogy az ember meg konkrétan sehogyan sem dönt. Kb. egy másodpercig (a 0,7-et felejtsétek el, az baromság!) az ember nem is tud arról, hogy döntenie kell. Utána meg a döntés jó esetben is a komótos fékezés, esetleg satufék, de csak elenyészően kevés esetbe kormányzás. Tehát még 10 métereket autózom beavatkozás nélkül, amikor a segítő rendszer már álla féken, még ha az irányváltásra éppen rossz döntést is hoz -- mégpedig az általam ismertnél százszor több adatból kiindulva, az autó fizikáját ezerszer jobban ismerve.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák