Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz LordX #38 üzenetére

    A facebook/youtube azoknak a szolgáltatóknak fizet, akiknél a youtube nézők vannak?
    ugye nem. akkor tessék már végre megérteni, hogy azoknak az isp-knek van bajuk ezzel az egész kupaccal, akiknél a végfelhasználó ül.

    Rá kellene ébredni végre, hogy ahhoz, hogy a youtube eljusson hozzád meg gipsz jakabhoz csajágaröcsögére, alsó hangon legalább 5 szolgáltató dolgozik együtt. Egy, aki elviszi a nagy amcsi gerinchálózatokig a youtube forgalmát (bár sanszos, hogy ezt a gugli megoldja maga), egy, aki a nagy amerikai gerinceken elviszi a transzatlanti kábelek csomópontjáig (a nagy pocsoján átmenő drótokról van szó), egy, aki európában behordja a nemzeti gerincekig, meg egy, aki elviszi csajágaröcsögére. És akkor még itt van a vérpistike bt, aki csajágaröcsögén a helyi szolgáltatást végzi. A youtube-ot nyilván nem izgatja, hogy mi van a kábelrendszer itteni végével, tesz rá magasról. Kaszálja a lóvét, ebből valamennyit lecsorgat a saját szolgáltatójának, ha van, hogy a legközelebbi nagy amcsi csomópontig eljusson a bit, a többire meg tojik nagyívben. Az az isp meg oboázik vastag csövön, akire ráborították a transzatlanti gerinc felől az irgalmatlan bitmennyiséget. A júzer nála veri az asztalt, hogy miért nem kap garantált szolgáltatást az otthoni helyett, nem a guglinál. Így qrvára könnyű szolgáltatni, meg pazarolni a biteket, hogy egy kontinensen odébb veri az ügyfél az asztalt meg egy tök érdektelen senkibt-nél képződik a rohadt nagy kiadás.

    Ne legyetek már ennyire (inkább töröltem a jelzőt), értsétek már meg végre, hogy nem egy hálózat van, hanem sok, összekapcsolva és a guglin kívül mindenki szivatóágra lett téve a jutub meg a hasonló marhaságok miatt.

    És a vita kimenetele is az lesz, hogyha nem hajlandó érdemben tárgyalni a google erről a kérdésről, akkor majd az edge routerekbe bekerül pár filter, oszt jónapot. lesz szép nagy szerverfarm, dögivel videók, néző meg egy szál se. majd akkor észheztérnek.

    És ne gyertek azzal, hogy jön másik szolgáltató, alig néhány szolgáltatónak van fizikailag drótja, ami kijut az országból. A dajcse telekom pont az egyik, legalábbis nálunk. Ha ők begorombulnak, akkor azok az internet szolgáltatók is tiltani fogják tranzitíve a guglit, akik a tegnaptávtól vettek internet szolgáltatást és akkor nem lesz kihez menni a végfelhasználónak.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • shev7

    veterán

    válasz LordX #87 üzenetére

    "Az a szolgáltató, aki bevezeti a forgalomdíjas netet (az összes csomagjára), az egy év múlva lehúzza a rolót, mert mindenki elmegy tőle oda, aki olcsóbb."

    Erdekes. Londonban jonehany szolgaltatonak adatforgalomkorlatos es azon felul forgalomdijas nete van megsem huzzak le a rolot.

    De felreertesz, nem azt mondom, hogy ezt kene csinalni, hanem azt nem ertem, hogy egyesek miert akarjak, hogy a szolgaltatok ezt csinaljak?

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • tkazmer

    addikt

    válasz LordX #88 üzenetére

    1: tegyük fel, hogy a netkapcsolat = autó; valóban nem az autógyártónak fizetsz a benzinért és az útdíjért, ellenben ha a nap 24 órájában 250km/h-val közlekedsz egy 250km/h-s utazósebességre tervezett autóval, akkor az bizony hamar tönkre fog menni már csak azért is, mert évente kb 200.000km-t tennél meg így, beleszámolva, hogy azért a kötelező szervizekre megállsz. van amúgy egyáltalán olyan autógyártó, amelyik 200.000km-nyi garanciát vállal? nincs? lehet, hogy ők is egy hasonlóan a fogyasztói szokásokat figyelembe vevő modellel kalkulálták ki a garancia időtartamát, az autó élettartamát?
    2: autó=pc, ilyenkor az útdíj a netkapcsolat a benzin meg az áram. teljes mértékben használatarányosan fizetsz; az meg egészen bizonyos, hogyha mindenki folyamatosan használná az autópályákat, jóval magasabb lenne az útdíj. lehet, hogy itt is egy modell alapján kalkulálják a forgalmat, nem úgy, hogy eladtak x millió autót, abból még y számú üzemképes, tehát y sáv kell az autópályára, mert mi van, ha egyszerre akar mindenki a balatonra indulni?

    az autóbérletesdihez: nézz egy linkkel tovább, eléggé jól láthatóan feltüntették, hogy az a napidíj csak 500km használatra érvényes, felette felárat kérnek.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

Új hozzászólás Aktív témák