Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Csak érdekességek:

    -Az alapkoncepció megegyezik a WhiteKnightOne/SpaceShipOne és az abból származó, Virgin Galactic-féle WhiteKnightTwo/SpaceShipTwo koncepcióval, a fejlesztésbe besegített a Scaled Composites (pár helyen láttam leírva, hogy Burt Rutan cége... Burt Rutan 2007-ben a Scaled-et eladta a Lockheed-Martinnak, semmi köze nincs így már a Stratolaunch-hoz kötődő munkához).

    -A gép elnevezése ROC. Egy ősi repülő állat után...

    -A gép valójában két leselejtezett (de repképes) Boeing 747-es alkatrészeire épül, a kompozit sárkányba kerül beépítésre a 747-esek futóművei, a pilótafülke műszeregysége, a szélvédők és a pilóták ülései, illetve kerül a szárnyak alá a 2x4 hajtóműből összesen hat.

    -Eredetileg az volt a terv, hogy a SpaceX Falcon 5-ös rakétáját függesztik a középső szárnyösszekötő alá, de ez kútba esett. Jelenleg az OrbitalATK fejleszt hozzá szilárd hajtóanyagú rakétát. Ezek állapota jelenleg nem ismert...

    -A gép még nincs kész, hiányoznak a félszárnyak nagy részéről a belépőélek, a két orrkúp (nem tudni, hogy lesz-e mögöttük radar, de feltehetően nem), stb.

    -A gép csak a szárnyfesztávban a legnagyobb. Hosszban és tömegben továbbra is az Antonov An-225 Mrija a csúcstartó.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák