- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Nagy szárnykarcsúságnak vannak előnyei: roppant nagy felhajtóerő, és még nagyobb siklószám. Ezek következtében relatíve alacsony tolóerővel is képes repülni és leszállni a gép.
Sőt, igazából a legjobb a B-58 féle megoldás lenne, csak az valószínűleg sokkal költségesebben lenne üzemeltethető. Ráadásul sokkal kisebb a hasznos terhelhetősége.
Ami valóban leginkább hasonlít erre, az az volt, amikor C-5A rakteréből indítottak Minuteman rakétát. [link]
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
De ehhez miért két ekkora géptest?
Indokolja valami? Gondolom nem üzemanyaggal van tele mindkettő.
Hasznos terhet se szállít a felhasználási területet figyelembe véve.A lényeg az, hogy a két test le- és felszálláskor magasan tudja tartani a rögzítési pontot, ahova a rakétát függesztik. Ez az alapvető probléma a repülőgépről való indításnál.
Az eddig alkalmazott megoldások, és hátrányaik/előnyeik:
Géphátról való indítás:
An-225 / MAKS mini-űrrepülőgép tervElőnye, hogy meglévő gépeknél használható, csak egy rögzítési pont kell a gép hátára. Viszont tele van hátránnyal. A rakétát/űrhajót egy kellően nagy daruval a gép tetejére kell helyezni, illetve az indítás után a hordozógépnek kell süllyedésbe átmennie, mégpedig gyorsabban kell süllyednie, mint a még meghajtás nélküli rakétának - ez azért a sokkal nagyobb szárnyfelülettel nem egyszerű. A gép hátára való szereléssel pedig szenvedtek a Szovjetek a Buran, az amerikaiak a SpaceShuttle esetében. Lásd képen.
Géptörzs alól való indítás:
OrbitalATK Pegasus XL az L-1011 indítógép hasa alattElőnye, hogy meglévő gépnél kialakítható. Hátránya, hogy erősen korlátozza a rakéta méreteit.
Félszárny alól való indítás:
B-52-es szárnya alatt az X-15Előnye, hogy meglévő gépnél kialakítható. Hátránya, hogy csak kisebb tömegű rakétánál alkalmazható, hiszen az aszimmetrikus terhelés miatt a hordozó gép repülési tulajdonságait túlságosan lerontja. Ilyen megoldást most a LauncherOne esetében használ a Virgin csoport, de a Stratolaunch-hoz képest kisebb rakétával.
Katamarán kialakítású hordozógép:
Előnye, hogy könnyű a rakétát felszerelni, nagyobb méretű rakétát / űrrepülőt is fel lehet függeszteni alá, hátránya, hogy speciális repülőgépre van szükség. Ezt használja a SpaceShipTwo és a Stratolaunch (mindkettő esetében a Scaled Composites a tervező cég, illetve a SpaceShipOne és WhiteKnight páros a "felmenő").
Erre nem lett volna megfelelő két "kisebb" gondola, amibe elhelyezik az üzemanyagot, futóművet, adott esetben a hajtóműveket?
Úgy hívják, hogy WhiteKnight. Ez volt a SpaceShipOne hordozó-repülőgépe. A gond az volt, hogy ha ezt tovább szeretnéd növelni, akkor a futóművet befogató szekció és a faroktartó továbbra is akkora lesz, mint egy géptörzs, tehát ha őszinték akarunk lenni, akkor ez egy háromtörzsű gép a valóságban.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Mekkora a felesleges teher?
Igazából a gép nem véletlenül épült úgy, ahogy. A kompozit műanyag miatt elég könnyű.
Mindkét pilótafülke aktív egyébként?
Csak a jobb oldali. A bal oldaliban a repülésirányító rendszerek kerültek.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI H81M-P33 LGA 1150 alaplap
- Lenovo Thinkcentre M710s 7. gen i5-7500 CPU, 16 GB DDR4 RAM
- Gigabyte GA-Q77M-D2H LGA 1155 alaplap, + ajándék i5-3470 CPU
- DELL OPTIPLEX 3040 MICRO PC, i5-6500T CPU,8 GB DDR3 RAM, 500 GB HDD
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs