Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz frostitualt #33 üzenetére

    "az arbrams gyakorlatilag egy leopard2-es páncélzat meg egy német ágyú köztudott"

    Akkor rossz a köztudat. A páncélzata brit eredetű (Cobham), amit a németek is átvettek. Az ágyú eredetileg szintén brit eredetű (L7A3), később került bele az Rh 120. Egyébként ehhez még vedd hozzá, hogy az alap Abrams a 105 mm-es ágyújával a rendszeresített DU lövedékekkel hasonló átütési jellemzőket produkált, mint a Leo 2 az L44-es 120 mm-es ágyúval. Az amerikaiak nem is véletlen, hogy nem foglalkoznak az L/55-ös Rh 120-szal, egyszerűen nincs szükségük rá a DU lövdékek miatt. Cserébe megspóroltak 4-5t-t a tömegből. De ez mind önmagában nem jelent semmit. Sok jó részegységből is lehet hulladékot építeni. Az Abrams esetén nem ez történt, elég jól össze van rakva.

    Az oroszok mikor tudták tesztelni F-35-ön a PAK FA radarját?

    Cikkhez közvetlenül: Attól, hogy olcsóbb, még nem biztos, hogy a SpaceX nyerni is fog. Az űrkutatásban a szerverekhez hasonlóan elsődleges a megbízhatóság. Szóval szép és jó, hogy mondjuk $2-300k-ért juttatnak fel terhet, csak kérdés, hogy az oda is kerül-e, ahova kell. Mert egynémelyik műhold árát elnézve nem éppen a fellövés költsége a legmagasabb.

    A rakétahajtómű tolóerő/tömeg aránya meg szép és jó. Csakhogy rakétáknál nem ezen múlik a gazdaságosság, hanem a teljes rendszer tömegarányán. Ha az nem jobb a hatékonyabb hajtómű ellenére sem, akkor papíron levő paraméterrel ki lehet tapétázni a szobát. Emellett a Merlin 1D egy kevesebb, mint fele akkora tolóerejű hajtóm, mint az RD-276. Kérdés, hogy egy nagyobb méretű hajtómű esetén is képes lesz-e a SpaceX hozni a jó paramétereket.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák