Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
A mai fiatalok fele optimistán látja a jövőt a másik felének meg nincs pénze drogokra.
Ez a falfirka annyira de annyira találó erre a szituációra...
Thanos was right.
-
buherton
őstag
4.16 korrigált átlag 25 és 28 kredit között, ami azt jelenti, hogy kb 2-5 kredittel kevesebbet is teljesítettél, mint az elvárt. Azaz vagy a mintatanterv rossz, de ami valószínűbb, hogy csúsztál pár tárggyal. Így még mindig nem látom, hogy hol van az igazságtalanság. A feleségem is így járt a mérnök infón, hogy túl későn eszmélt, hogy milyen jó lenne tanulni és hiába voltak négyesei-ötösei a kevés kredit miatt ő sem kapott sokat.
Nem csak az egyetem ad ösztöndíjat . A másik dolog, amit az egyetemen tanultam, hogy a szemfüleseké a világ.
Ezt már több helyen is tapasztaltam már, hogy valaki csak a tanárt volt képes hibáztatni, hogy bezzeg, ha jobban magyarázott volna, akkor megszerettem/jobban tudtam volna az adott tárgyat. Szerintem ez hülyeség. Az egyetem a valós életre készít fel. Ami azt jelenti, hogy csak rajtad áll a cél elérése és nem hagyhatod, hogy más befolyásoljon. A munkahelyen pedig senki nem fogja az ember szájába rágni, hogy mit hogyan kell csinálni. Ezzel együtt másik három dolgot is megtanultam az egyetemen. Mennyire jó a kapcsolati tőke/a tanárral(főnökkel) való jó viszony, az önállóság, és a keresési/szelektálási képesség. Igen, nekem is volt két prog elmélet tanárom, akiknek az órájára nem jártam be, de évvégén teljesítettem valahogy. Sőt az ő szakirányukra sem mentem miattuk, hanem közeli, de másik szakirányra mentem. Ezzel szemben ma azt csinálom, amit ők tanítottak volna. És? Nem haragszom rájuk, mert ilyenek, de nem állíthattak meg, hogy beágyazott rendszereket fejlesszek. Igen, nekem is volt olyan tanárom, aki nem azt adta le, amit aztán visszakérdezett (rá következő félévben lett meg végül kettessel). És? A való életben is a hivatali politika végett ugyanúgy lesznek köcsög szemét ládák, csak annyi különbséggel, hogy míg az egyetemen a krediteiddel játszanak, addig a munkahelyeden a fizetéseddel vagy rosszabb esetben a munkahelyeddel szórakoznak.
U.i: nem jó ómen, ha állásinterjúkor csak panaszkodsz az egyetemre . Egyik ismerősöm nem látta be a fentieket, és boldog-boldogtalannak panaszkodik. Azóta sem vették fel sehova.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Főleg, akkor ha a fiatalok nem csak a sültgalambot várják...
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Vadmeggy
aktív tag
Megint egy olyan álintézkedés, ami a jelenlegi felsőoktatás színvonalát javítani biztosan nem fogja. Több nagyon nagy tudású professzorom mondta, hogy az érdemjegy soha nem ad korrekt visszajelzést a diák szakmai tudásáról. BME-VIK-en végeztem villamosmérnökként idén nyáron, elég jó rálátásom van a villamosmérnöki/informatikus oktatásra.
Két kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor volt szóbeli számonkérés az egész egyetem alatt. Mindent papíron akarnak számonkérni és a tárgyak 90%-ban az a legcélravezetőbb, ha az előző X év példasorát végigoldod és a bemagolod a mintapéldákat. Mindenki így csinálja. Egyik barátom, aki később kezdett, azt mondta, hogy ez bullshit és bejárt az összes létező előadásra, gyakorlatra, azokból próbált készülni, de a vizsgákon mégis elhasalt és átment a Kandóra, ahol 4-feletti átlaga van azóta is.
Saját magunkat csapjuk be, ha azt hisszük, hogy így az adófizetők pénzéből bulizó tróger egyetemistákat fogjuk kiszűrni. Cserébe egy csomó tehetséges jövendőbeli mérnöktől fosztjuk meg az országot, akik az esetleges költségtérítés miatt inkább egy másik könnyebb szakot választanak, vagy elmennek külföldre.
Ha szélesebb lenne, lehetne gyúrópad. Rajta tricepszezne egész Európa.
-
bambano
titán
és akkor pontosan mi is a problémád? megmondták nyílt napon, hogy ne menj oda, mert a tudásod kevés, te odamentél és, nicsak, kevés lett a tudásod?
szerintem ez tök korrekt tájékoztatás volt, ha mindenhol máshol is ennyire jófejek lennének, szebb lenne a világ.
egyébként meg mérnökember tenzorok nélkül, mint a kávé kompletta nélkül.
(#89) CPT.Pirk: "Az meg nonszensz, hogy elvárják a komplex számokat meg a deriválást." szerintem meg tök nonszensz, hogy elvárod, hogy ne szakadjon a fejedre a ház...
szerk2: egyébként a valódi nonszensz az, hogy az egyetemeknek nincs beleszólása, hogy kiket vesznek fel. mert ha lenne, akkor nem lenne ilyen probléma az egyetemi hallgatókkal.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
MK VII
veterán
Én úgy gondolom, hogy az egyetemeket is lehet úgy venni mint egy munkahelyet.. Finanszírozzák azt, hogy tanulsz, de elvárják, hogy akkor úgy tanulj ahogy ők megszabják..
Ha én elmegyek egy munkahelyre akkor elfogadom a feltételeket és úgy dolgozok, hogy hó végén megkapjam a fizetésemet..
Teljesen egyértelmű.
Ha valakinek ez nem megy akkor keres másik "munkahelyet" illetve kirúgják..
Ez is teljesen egyértelmű.Én személy szerint teljesen jogosnak tartom ezt az egészet...
Körül kell nézni az egyetemeken és körülöttük...
Diákok kocsmáznak, drogoznak, nem járnak előadásokra, mert beszakadt a körmük vagy egyéb akármi más indok, alig készülnek vizsgákra és az "Isteni" szerencsében ( nem veszik észre a puskázást ) bíznak , hogy sikerül épp egy ZH...
Természetesen tisztelet a kivételnek...
Viszont aki azért van egyetemen, mert apuci azt szeretné,de ő csak lébecolni akar az igenis fizessen..
Nehogy már az én adómból lógassák a lábukat az egyetemeken ( mellette ) és bukdácsoljanak alig értékelhető szinttel végig, hogy aztán nyelvvizsga nélkül lediplomázzanak jóindulattal és hosszú évek után mikor már minden addigi egyetemista cimbora vagy külföldön van vagy épp alkoholista maradt akkor letesznek egy nyelvet középszinten, hogy hozzájussanak a diplomájukhoz... Nem mellesleg fingjuk nincs ahhoz amit "tanultak"..
És még akkor sem fog nagy valószínűséggel azon a területen dolgozni amit állambácsin élősködve elvégzett hanem kimegy Ausztriába meg Dél Tirolba mosogatni egy síparadicsomba...Szóval ideje volt meglépni már ezt a dolgot...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Persze. Majd nyilván megtanulja a diák azt is az érettségije mellé, ami nem a tananyag...
Amúgy a fejpénz miatt nem akarnak nagyon beleszólni a felvettek dolgaiba. Te se akarnád kitiltani, ha úgy is kihullik magától max 2-3 féléven belül, mert addig is kapod rá a fejpénzt az államtól.
Vadmeggy: nekünk is volt ilyen tárgy.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
válasz Vadmeggy #106 üzenetére
Akkor az egy rosszul szervezett szak volt. Amúgy a tömegoktatás már csak ilyen, írásban lehet számonkérni szinte csak... És ez tényleg nem jó.
Az első szakomon kb. 20-30-an voltunk egy évfolyamon, ott inkább szóbeli volt mindenből. De azon a karon a 100 fős évfolyamokat is szóbeliztették. És az még nem kreditrendszer volt, jobban tanultak az emberek.Amúgy azért na, aki egy 3 körüli átlagot nem hoz össze, az annyira nem biztos, hogy a jövő reménysége. Amit én láttam ennek a két szaknak az elvégzése alatt, hogy aki kicsit is tanult, és kicsit is érdekelte amire jár, annak azért mentek a dolgai, meg utána az szakember lett. Akit meg nem érdekelt az a szak, amire járt, az most "pénzügyi tanácsadó", kaját hord ki, meg benzinkutas. Amikkel nincs gond, csak minek tanult tök mást?
(Azt mondjuk mai napig nem vágom, hogy valaki miért végez el egy bioszt hogy utána az állami adnimisztrációban dolgozzon. vagy egy infót, hogy utána kajafutár legyel - na ezek tök feleslegesen voltak a felsőoktatásban.)Szóval tökéletes megoldás nincs a felesleges emberek kiszűrésére, de ez az egyik lehetséges, lássuk, működik-e.
@Cpt. pirk : Jaja, a kvóta fontos, azt az általad emlegetett műintézmény tömegszakján tapasztaltam is
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
janeszgol
félisten
Pár félreértés van.
Hivatalosan középiskolai tananyag a deriválás. Mindig is az volt és még a mai napig az. Viszont azt is tudom, hogy a középiskolák elhanyagolható százalékában tanítják.A cikkhez: Nincs kikötve, hogy csak a (leendő) szakmádban kell dolgoznod. Ha diplomát szereztél, 20 év alatt csak tudsz itthon annyit dolgozni, amennyit tanultál. Aki viszont nem fejezi be, annak a képzési ideje plusz egy éve van arra, hogy ledolgozza. A visszafizetés: A képzési díj felét kell. Ha ledolgozol belőle, a maradék felét kell. Ez arra is igaz, aki abbahagyja a sulit, tehát nem csak kifut az időből. Azt is ki kell fizetni (a felét).
Ha nem tervezed befejezni, inkább hagyd abba, mert a végszámla magas lesz.[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz janeszgol #111 üzenetére
Mindig is? A matektanárunk mondta szakközépben, hogy nem az. Ha az lett volna, akkor benne lett volna az érettségiben is a deriválás.
Most nem tudom mi a helyzet, de nálunk még 2005-ben nem volt deriválás.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
bambano
titán
válasz CPT.Pirk #109 üzenetére
ha úgy érzed, hogy a lovon ülve nincs előtted fej, akkor valószínűleg fordítva ülsz rajta.
ha ezek után a fejedhez közel földet is látsz, akkor duplán fordítva ülsz rajta, és akkor nagyon rossz napod lesz.a mérnöki tudományok nem úgy működnek, hogy a megtanulni valót diákosan tananyag volt, nem volt tananyag kategóriákba osztva lógják el, hanem kell a szakmához vagy nem.
"Amúgy a fejpénz miatt nem akarnak nagyon beleszólni a felvettek dolgaiba": rossz válasz. nem arról beszéltem, hogy akiket már felvettek, azokkal mi lesz, hanem arról, hogy kiket vesznek fel. az, hogy csak érettségi van, nincs felvételi, egy ostoba húzása az akkori kormánynak, amelyik eldöntötte.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"az, hogy csak érettségi van, nincs felvételi, egy ostoba húzása az akkori kormánynak, amelyik eldöntötte."
Viszont a fejpénz miatt rengeteg tölteléket vennének fel akkor is, ha lenne felvételi. Mondjuk legalább az arány más lenne, több értelmes ember lenne bent.Mutogatni való hater díszpinty
-
bambano
titán
most a helyeket az alapján töltik fel, hogy mit hazudott az iskolájában az érettségi bizottság. bejut 40, kimarad 400. nem tudjuk, a 40 bejutó a kimaradt 400-hoz képest hogy áll tudásban.
ha az egyetem felvételiztetne, akkor másik 40 jutna be, és másik 400 maradna ki, de legalább aki bejut, az azt tudná, ami az elvárás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Én is azt mondtam, hogy jobb a felvételi, de tömegszakok esetében annyira nem számítana. Amúgy felvételin is van, hogy felvesznek mindenkit, aki odamegy, mert kell az ember.
Ahova mérnöki szakra jártam, oda 400 embert felvettek. Aközött mindenhogyan lenne egy csomó hülye.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
janeszgol
félisten
Én azt mondom, hogy akit nem érdekel a szak, amire jár vagy túl nehéz, inkább hagyja abba. Akkor nem fog olyan sokat fizetni. Mert akár milyen szakon eltöltött 10+ félév ára elég magas.
-
-
#35193216
törölt tag
válasz janeszgol #111 üzenetére
Igazából a félbehagyósdi a legdrágább szakokon necces. Mondjuk adott egy orvostanhallgató, egy évet már járt egyetemre, pár tárgyat bukott, de nem tudja, hogy a 2., 3. éves tárgyakat meg tudja-e majd csinálni. Ha nem tűl tehetős a családja, akkor egy életre tönkreteszi magát anyagilag, ha rosszul dönt, mert úgy dönt, hogy folytatja, aztán valamiért mégsem tudja elvégezni. Ugyanis 1,2 misi körül van egy félév.
-
66zio
aktív tag
Azon vitatkozhatunk, hogy jó-e ez a döntés vagy sem, de a te munkás példád rossz.
Egyetem =/= munkahely. Ha az lenne akkor így festene:Van egy munkahelyed ahol nagyon jól kell dolgoznod VAAAAGY ha nem dolgozol jól akkor is tovább kell dolgoznod sőt még fizess is azért, hogy ott dolgozhatsz (ha jól dolgozol akkor kapsz fizetést de nagyon minimálist amiből megélni nagyon nem lehet). Sőt akinek nincs annyi pénze, hogy ezt fizesse az közben dolgozzon egy másik munkahelyen is és közben próbálja a kettőt összeegyeztetni.
Szóval dolgozzon egyszerre két munkahelyen.
Na így lenne helyes a te példád.
(#113) janeszgol
Én is úgy tudom, hogy a deriválás emelt matekos dolog. Tanárunk mondta. Én középszinten tanultam ott nem tanították. Matektagozatos barátomnak igen.
-
bambano
titán
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz janeszgol #113 üzenetére
Nem tudom, de utánanéztem. A 2014-es kerettantervben egy szó sem szerepel a deriválásról. Se a szakközepes, se a gimis tantervben. [link]
Fősulin a Matek1-en kb. a 6. héttől a halmazok után, na ott tanították.
bambano: ha nincs a tantervben, akkor mi alapján várják el? Tanítsák meg, aztán kérjék vissza...
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Ahhoz képest már mindenki ájtís aki fel tud telepíteni egy windózt, meg semmit nem hallott még komolyabb szerverkörnyezetekről. Esetleg ha valami hangzatos állása van, amihez laptopot adnak, és 3 Excelt nézeget rajta.
Szóval ja, amikor lejön a hírekben, hogy sok informatikus kéne, akkor azért mindenki bólogat, hogy jaja számítógépezzen csak a gyerek, csak arról nincs szó, hogy nem a letöltögetéssel lehet pénzt keresni, hanem ha egész nap szervert hackel a kölyök magának.
Azzal is egyetértek, hogy csomó minden nincs tanítva. Nekem kb. adatbázisokból meg Linuxból mondtak újat a felsőoktatásban. A többit azt leginkább a kollégiumban tanultam, ahol a helyi hálót mi üzemeltettük
Ugyanakkor múlt héten volt egy vendégünk egy másik telephelyről, aki gazdasági informatikára jár - biztos inkább gazdaságira, mert a külső monitorán nekem kellett felbontást állítani (a VGA csatit megtalálta magától). Ar arca persze hatalmas volt.Mutogatni való hater díszpinty
-
MK VII
veterán
Nem kötelező egyetemre járni.. Lehet csak simán dolgozni is! Csak hát qva kényelmes a mai fiataloknak lébecolni 4-6-8 évet az egyetemen.. Természetesen tisztelet a kivételnek. Akik ugye szép számmal akadnak hál' istennek. Szerencsére sok barátom van aki tisztességgel végig csinálta az egyetemet..
-
66zio
aktív tag
Nem kötelező ez így igaz. De ha szegényebb családból származol és nem szegényként akarod te is végigélni az életed az egyetem nagy segítség lehet.
Amúgy értem mit akarsz mondani. Viszont én még mindig nem döntöttem el magamban, hogy ez a terv jó vagy rossz ötlet-e. A világ nem fekete és fehér, hogy aki 3-mas alatt van az csak ellébecolja az egészet. Lehet annyit kell dolgoznia, hogy magát alig tudja fenntartani és még haza is kell adnia. -
bambano
titán
válasz CPT.Pirk #123 üzenetére
"A 2014-es kerettantervben egy szó sem szerepel a deriválásról. Se a szakközepes, se a gimis tantervben": pontatlanul megfogalmazott állítás. az az állítás ugyanis, hogy egy szó sincs a deriválásról a |tantervben|, nem igaz. Ha azt akarod mondani, amit sejtésem szerint akartál, akkor azt kell írnod, hogy az alapszintű tárgyak tantervében nem szerepel, ugyanis az emelt matek tantervben egyértelműen és világosan benne van, több mondatot is vesztegetnek rá.
Ebből azt lehet levonni, hogy aki nem emelt matekot tanult vagy nem volt matekfaktos, az ne menjen gépésznek, építésznek vagy melyik mérnöki ágról is van szó...
és ez, szerintem, teljesen normális.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
66zio
aktív tag
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Jah igen, odáig már nem mentem le. Nem kerestem, mert az én időmben nem volt emelt matek, csak matek fakultáció önkéntes jelleggel a jó matekosoknak.
Viszont amúgy nálunk a fősulin heti 1 elmélet és 1 gyakorlat volt a matekra, ezen kevés óra mellett a félév felét tette ki mindössze a deriválás. Szóval igazán nem nagy kérés a felsőoktatási intézmények felé, hogy tanítsák meg ott a deriválást, ha már elvárják. A diák miután megcsinálta az érettségit nekiáll élvezni a nyári szünetet meg amúgy is tele van a töke az egésszel. Még ha meg is tanult korábban deriválni, szeptemberre már a felét se fogja tudni.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
chewycl
tag
Ezt már be is vezették? Neptun üzenetet kaptam róla reggel, hogy hozni kell majd a hármas szintet.
[ Szerkesztve ]
-
Blindmouse
senior tag
Arról nem is beszélve hogy nem az egyetem dolga megtanítani azt a tudást amit alacsonyabb oktatási intézményekben meg lehet tanulni. Egy bölcsésszakon sem kezdenek el szövegértést tanítani, sem a mérnökinfón word használatot.
Abban viszont egyet kell értenem hogy a magyar felsőoktatás színvonala gáz, ezért pénzt kérni még nagyobb gáz. Valószínű jobban megéri egyből külföldön egyetemet elkezdeni ha ezt bevezetik.3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
-
bambano
titán
válasz CPT.Pirk #130 üzenetére
te még mindig félreérted. illetve nem is érted félre, csak az álláspontodat az üléspontod határozza meg.
az egyetemen nem az az elvárás, hogy tudjon a diák deriválni. az egyetemen az az elvárás, hogy mikor elsősként első nap belép a kapunk, tudjon deriválni.az, hogy te meg egy-két fórumtársad olyan iskolába járt, ahol ezt nem tanították, minimálisan se jelent semmit abból a szempontból, hogy az egyetemi oktatáshoz ez előfeltételként kell.
ilyen alapon bármit rásózhatnál, hogy tanítsa meg az egyetem, minek erőltetik az általánost meg a középiskolát. pl. tanítsanak az egyetemen olvasni, írni. ja, egyébként a valóságban gyakran ez megy, azért nem ér semmit a magyar egyetemi diploma, mert a 3.5 évre zsugorított képzésben gyakran a gimnáziumi tananyag zömét újra meg kell tanítani. láttam elsőéves egyetemistát, aki a 16/24-ed törtet nem tudta egyszerűsíteni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Blindmouse #132 üzenetére
Hehe pedig de. Info2 az word, excell, powerpoint volt a fősulin és noha nem érte el egyik se az ECDL vizsga szintjét, azt nem fogadták el tárgy teljesítésnek, mert hogy "itt azért több kell". Annyi kedvezményt kaptam, hogy lenyomhattam egyszerre az összes vizsgát és akkor nem kellett bejárni többet.
Az infó elméleten meg a számítógép felépítését tanították az alapoktól. Röhögni fogsz, de mindezt Villamosmérnök hallgatóknak és sajnos sokuknak szüksége is volt erre, mert sosem csináltak ilyen dolgokat.
Hcl majd elmeséli, hogy ment ez ugyanott a mérnökinfón. Az egyetlen értelmes infó tárgy az az Info1 volt, ahol bash-el kapcsolatos dolgokat tanítottak, csak akkor még nem gondoltam, hogy később ez milyen hasznos lesz még.
bambano: ha ez zavarja az egyetemeket, fősulikat, akkor menjenek az EMMI-hez és nyilvános oktatási fórumokhoz, hogy mindenki számára legyen kötelező deriválás középsuliban és gimiben. Addig viszont nincs miről beszélni, mert ilyen alapon a japán nyelv ismerete is elvárt lehet valahol...
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
válasz CPT.Pirk #135 üzenetére
Nálunk is volt gép felépítése alapok, de olyan szinten nem volt az egész komolyan véve... Az egész szakon egy dolgot vettek komolyan, rendszermodellezés, és ehhez a matematika. Főleg, mert a tanszékvezető vegyész volt, és ehhez értett. Azóta ez változott, ahogy tudom, sokkal jobbak már a viszonyok. Mondjuk azt nem tudom, a robotos szakirányon látnak-e a hallgatók fizikailag robotot... mert nekünk nem volt.
Ugyanakkor az adott egyetem egy másik informatikai szakán sem volt ez másképp. Elmélet, úgy ahogy, gyakorlat 0. ott a legtöbbet a Linux oktatás érte, mert azt elég keményen bevasalták. Meg a tanítási gyakorlat, mert ott tényleg oda kellett állni az általános iskolai osztály elé, és teljesíteni.
És akkor ez csak infó. De ugyanezt az "ötletszerűen bizonyos területeket lesz**** másokat keményen visszakérünk" hozzáállást lehetett tapasztalni biológia, kémia, szociológia, nyelvszakok kapcsán.
Van itt baj hallgatói és oktatói oldalon is.
Amúgy nektek nagyon jó, ha tudjátok egy számítógép felépítését, mikrokontrollerekhez, stb. eléggé hasznos, ha van viszonyítási alap. Az tényleg gáz, ha ezt helyből nem tudja egy villanyosmérnök.
@bambano : Engem is az zavar, hogy nincs egymásra épülés. Elmentem a PTE egyik karára tanulni, helyből nyakamba szakadtak a számterek, aritmetikák, algebra. Másik karon meg analízis.
Egyiket sem tanítják középiskolában.
És _semmilyen_ kapcsolat nem volt a középiskolai tananyagokkal. Nem hogy arra nem építettek, hogy egy infó szakon esetleg az emberek többsége amúgy is kocka, és azért tud ezt-azt, teljesen összeszedetlen, kaotikus tananyagot próbáltak ímmel-ámmal tanítani. Kivéve persze a hihetetlen fontos analízist, aminek mondjuk hatalmas hasznát látom, ha elmegyek webfejlesztőnek, vagy local supportnak, vagy szerveradminisztrátornak.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz CPT.Pirk #135 üzenetére
Ja, másik kedvenc infón. Fizika 1 : épületek tartószerkezetei. Fizika 2 : villamosságtan, de elektromos terek, Ohm törvény, minden egy félévben
Ez azért volt jó, mert fizikából a többségnek fingja nem volt az ellenállás, áram, feszültség fogalmáról. A mechanikáról kicsit több, de az meg annak volt érdekes, aki másfél évvel később CAD szakirányra szakosodott. Hogy ennek miért kellett szerepelnie az szakosodás előtti anyagban?Az általános műveltségről meg annyit, hogy ha bárkinek meg merem említeni, hogy fizikából, matematikából bizony tanulta, mi az a szögperc, áram, feszültség, inch, stb., akkor én vagyok a bunkó mert mikor volt az már (Közben esetleg fiatalabb nálam )
@JColee : Infós mérnökök (már végzettségileg) elég sok esetben dolgoznak ilyenben, de csak írtam pár munkakört. Egy villamosmérnök, ha fejlesztő lesz, akkor valószínű fog integrálni, neki nem haszontalan tudás.
De oké, solutions architect leszel valahol, vagy IT manager. Vagy .net fejlesztő.Illetve! Egy igazi mérnök tudja az "alja" munkáját is a szakmának. Előző munkahelyemen a normálisabbjának (villamosmérnökök) nem esett ki a kezéből a dekopírfűrész sem, ha valamelyik gyártósoron olyan faragás kellett.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
66zio
aktív tag
Szabolcs megye. 40 kilométeres körben nincs olyan gimi ahol középszinten tanítanák a deriválást. Nyíregyháza kb 40 kilométerre, ott van egy pár suli, nem tudom ott, hogy megy. De most komolyan, még gyerekként megyünk középsuliba de már szakadjunk el jó messzire az otthontól? Szar a rendszer. Vagy tanítsák és akkor várják el, vagy ne tanítsák de akkor ne is várják el.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Hát, görbe alatti területet már számítottam ki kontrolleren, de az meg csak összeadások sorozata. Integrálásra meg ott az analóg elektronikában az R-C szűrő, aztán kész. Per pill nem is tudok olyat mondani, amihez a papíron kellene integrálni.
Am. a számítógép felépítésénél infón olyanokra gondolj, hogy az ott a processzor, az ott a memória, stb.
Mi fizikán viszont nem tartószerkezeteztünk, hanem a mozgások, meg a termodinamika volt a téma. Na ezek legalább kapcsolódtak a középsuliban tanultakhoz.
JColee: jellemzően ha el tudsz helyezkedni a szakmán belül mint kezdő mérnök, ott is a szakirányodnak megfelelő helyen akkor az azzal fog járni, hogy a fizu nem lesz mérnöki. Pályakezdőként inkább az a jellemző, hogy bármi nagyjából "olyan" munkát elvállal az ember, legalábbis idehaza.
Felsőoktatásban az volt a mondás: szabadidő - jó közösségi élet - jó jegyek, ebből maximum kettőt választhatsz, mert többre nincs idő. Ennek van analógiája a munkára is.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Ringman
nagyúr
építőkaron mi meg mathcad-et tanultunk első félévben. annak se sok értelme volt abban a formában.
később mondjuk jól jött volna - pl 2 félév matek után. bme építőkaros matek nem volt nehéz szerintem (osztatlan képzésben a 4 féléves "B" volt nekünk), csak a szigorlat volt szívás, ahol valami hetvenvalahány tételt kellett tudni - a kettesért (de lehet többet, már nem emlékszem)
matek nélkül meg sok mindent nem lehet mérnökként megérteni. valszám (már csak a biztonsági tényezők - szabványok háttere miatt is), diffegyenlet, deriválás/intergrálás, mátrixok vmilyen szinten való megértése elengedhetetlen.
-
Óóóó, CAD. Tehát alaptananyagban infón CAD. Első félévben voltak benne beadandók, műszaki rajz alapok, második félévben az AutoCAD használatának alapjait oktatták. Amit addigra mindenki megtanult magától, mert kellett az első félév teljesítéséhez
Mutogatni való hater díszpinty
-
#35193216
törölt tag
válasz Blindmouse #132 üzenetére
A logikát követve pont hogy az lenne elvárható mondjuk egy programtervező informatikus szakon, hogy a programozás alapjaival már tisztában legyen a jelentkező, de azt meg mégsem várják el (és emellett informatika emelt szintű tananyag). Mondjuk a deriválást sem kell alapból tudni, mert oktatják minden hazai egyetemen, persze oktató függő, hogy milyen minőségben.
-
#35193216
törölt tag
Én például szoftverfejlesztő akartam lenni már általános iskolás koromban is, aztán persze lettem is, és ennek megfelelően mikor választani kellett gimiben 2 tárgyat emelt szintű előkészítőre, akkor értelemszerűen az informatikát és az angolt választottam, mivel már volt némi elképzelésem a szoftverfejélesztésről, és ezek tűntek leghasznosabbnak, és ezt ma is így gondolom. A matek emelt szintű előkészítőre, ami amúgy másik suliban volt, emellett bejártam volna, de ütközött, így nem tudtam, viszont 12. osztályban bejártam a 11-edikesekére, ahol épp eljutottunk a deriválásig, mikor vége lett az évnek. Így nem tudtam deriválni, mikor egyetemre mentem. Ott aztán az első félévben csak néztem matematikai analízisből, mert az előadásoknak egyáltalán nem volt célja az, hogy bármit is megértsünk, de elvben nem kellett volna eleve tudni a deriválást, mert 1. féléves anyag volt, ahogy az integrálás is, viszont akik eleve tanulták, azok abból a szempontból előnyben voltak, hogy már értették. Végül úgy oldottam meg, hogy egy nyugdíjas profhoz jártam magánórára, így viszont a legjobb ZH-kat írtam a csoportban. De nyilván nekem nem kellett volna infós szakra mennem, hiszen nem voltam előrelátóan matek faktos...
-
Blindmouse
senior tag
válasz #35193216 #143 üzenetére
ÖÖÖ, nem. Elektronikát is tanítanak és kérdeznek emelt szintű fizikán, mégis az Ohm törvénnyel kezdik.
A deriválás eszköz, nem cél. Különben is, a fizika tanárom mindig mondta hogy egy lovat is meg lehet tanítani deriválni.3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Power Connectors evolúció 21 év alatt
- Milyen notebookot vegyek?
- Iqos cigaretta
- Projektor topic
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Politika
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ! AMD GAMER PC: Ryzen 7 5700X / B450 / RX 6700XT 12GB / 2TB SSD / 16GB 3200MHz / 750W Moduláris
- Új állapotú Dell 14,1" Érintő kijelző,FullHd IPS,16GB RAM,i5 8350u(8x3,6Ghz)világító bill,SSD, jó ak
- Asus ZenBook(16mm!),13,3"4K(3200x1800)IPS,core i7 5500u,8GB Ram,512GB SSD,7 óra akku
- Asus játékra is,15,6 FullHd,Ryzen 3 3200u(3,5Ghz),RX Vega 3 2GB VGA,12GB DDR4 RAM,SSD, szép állapot
- HP EliteBook,FullHD IPS,core i7 6500,IntelHD VGA,16GB RAM,SSD, jó akku,Új töltő, szép állapot
- Bontatlan Lenovo Legion Go
- AKCIÓ! AMD Ryzen 5 3600 // Asus RTX 2070 Super // 48GB 3200MHz // 750W
- DELL G15 5511 Intel Core i5-11260H, 16 GB RAM, 512 GB PCI EXPRESS SSD, NVIDIA GeForce RTX 3050
- Dell WD15 K17A USB-C dokkoló tápegységgel
- Mini PC - HP ProDesk 400 G5 DM / i3-9100T / 8GB DDR4 / NVMe M.2 / USB 3.1 / WIN 11 / 27% áfás számla
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest