- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Mobilinternet
- Mesterséges intelligencia topik
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Linux - haladóknak
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Python programozás
- Windows 11
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Hmm, kissé mintha szelektív lenne a látásod, meg eXodusnak is.
Akkor még1x: ''Newell mintájára átfogalmazva''
Szóval, ilyen alapon a dual-core procikat is vissza kellene vonni, mert nehezebb rá fejleszteni. Csak hát nincs más lehetőség.
A Cellnél is, az adott méretű lapkából egy 3-közepes-magos procit lehetett volna kihozni (x360 procija), vagy egy 2-erős-magosat. (Jelen gyártástech. mellett.) Könnyebb lett volna a fejlesztés (bár a multithread bejátszott volna -- mondjuk Carmackék és sokan mások csak 1 magot használtak volna, mert minek bonyolítság ugye az életüket, pár játéknál éppen ez van x360-nál, PC-n meg ugye alap egyelőre), viszont így semmi extra nem lenne benne, közelébe sem érne a Cellnek szám.telj.-ben.
És ez csak bonyolódni fog a jövőben. Bár tudnak majd csinálni 10GHz-es procit x nm-en, de akkor az már rég kevés lesz, rég több 10 magos procik lesznek, ráadásul nem is egyformák lesznek azok a magok, lásd Fusion, stb.
Akkor mit fog csinálni Carmack és Newell? Ja, hát persze ülnek majd egy főnöki székben (Newell már ezt teszi), és utasítgatják az ifjú titánokat, és eszükbe sem jut majd ilyeneket nyilatkozgatni, mert kiröhögnék őket.
[Szerkesztve] -
Dare2Live
nagyúr
carmack, newell, a crysis főfejlesztője mind aszondja a PS3 kaki.
hupsz a legnagyobb nevek akik FPS fejleztésben léteznek.? Ja persze marad még a Halo dehát az azt fejlesztők megse nézték mitud a PS3.....
Az ebben a forumban megszólaló emberek közül egynek sincs 10ed annyi fogalma a ps3 programozásáról mint a fentieknek, sőt 10000ed annyi tapasztalata sem Game fejlesztésben.
De ugye te jobban tudod mint ők... hogy is hívjnád ezt?
Amit Carmack mond meg nem túl okos. Ja persze te megtudod itélni, őmeg nem. Probálj meg egy DOOM szintű piszlicsáré motort megírni aztán utána gyere az ő hülye énmeg okos szöveggel ésmég utána is kiskacsa vagy.
[Szerkesztve]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ez a Carmack kritizálás meg azért is röhely, mert tudtommal eddig egyetlen embernek/teamnek sikerült olyan gamet írnia ami érezhető + FPSeket tud kicsikarnia a 2.mag jelenlétéből ez pedig az ember/Team pedig pont, hogy Carmack és a Doom3/Quake4 game.
Talán akkor sejthet vmit a dologról.....
[Szerkesztve]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Amire én nagyon kiváncsi vagyok, hogyha egy nextgen játék 512MB betömörített textúrát használ akkor hova a fityfiritybe rakja a kodot, zenét..... az új nextgen PS3.
Mertha sehova akkor nemlesz rá nextgen játék: Az a PC privilégiuma lesz. Ez az az új konzol ami majd bemossa a PCt..? Na neeee....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dezz
nagyúr
válasz Dare2Live #103 üzenetére
Igen, PC-s FPS-fejlesztésben... És azért sírnak, mert nem tudják olyan egyszerűen portolni a kódjukat.
Nem kell hozzá olyan sok ész, hogy az ember ezt átlássa. (Meg a sok GHz vs. sok-mag témát sem.)
Főleg, ha olvastad a másik oldal, tehát a már gyakorlott és a Cellt alaposan kihasználni akaró fejlesztők véleményét is... Nem tetted? Akkor sajnos nem kiegyensúlyozott az információs bázisod...
Azt meg honnan tudod, hogy én mit csinálok, és mit nem? Egyébként ha velem ellentétben ezek az emberkék nem olvasták az említett, Cell-programozásba magukat alaposan és már ''régen'' beleásott fejlesztők szakmai cikkeit, akkor még az is lehet, hogy bizonyos dolgokról kevesebbet tudnak. Attól, hogy valaki ász PC-n, nem lesz automatikusan ász midnenhol.
#104-re: hát éppen ez az! Épp a napokban panaszkodott ismerősöm, hogy csak pár % gyorsulást hozott a dual-core v. multi-thread kapcsoló bekapcsolása... (Talán ezért nincs is neki rendes menüpont, csak konzolból lehet.)
[Szerkesztve] -
dezz
nagyúr
válasz Dare2Live #105 üzenetére
Olyanról hallottál már, hogy procedurális textúra?
De különben is, nagyon szép játékok vannak, amik beérik 256MB(-frame-bufferek)-videorammal is. Nem csak ettől lehet valami ''nextgen''.
De engem pl. az sem vágna földhöz, ha ''csak'' ilyen szinten lenne valami, 1-1 állóképet nézve, viszont mozgóképen, a Celles fizika és egyéb szimulációk és számítások által teljesen új világot jelenítene meg. Amire egy átlag-PC (de ma még egy szuper-csúcs sem) még sokáig nem lesz képes. -
dark100
aktív tag
Na en is erre vartam hogy majd a ps3 lemos mindenkit. Aztan ugynezki nem igy tortenik. Vicc de lehet a wii fogja nyerni ezt a generaciot. Hiaba is, a jatekoknal a jatekelmeny a fontos, nem pedig technikai lozung.
Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software
-
Komplikato
veterán
''Szerinted miért csekkolja minden telepítésnél a Steam a rendszeredet?
Ha lesz már elég dual tulaj kijön majd a frissítés, de addig csak a játékosok túlnyomó többségét taszitanák hátrányba.''
Téves elképzelés, mivel az EP2-ben (ami most csúszott el!) benne lesz a többmagos támogatás, kibővített fizikával együtt! Az EP2 kijövetele elött lesz a Steamen egy külön Benchmark program is, ebből több videó is elérhető."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
rudi
nagyúr
Fú, látom, megy a hitvita Mindenki mekkora fejlesztő, marketinges és ''vallási'' szakember lett egyszeriben. Tegyük félre a hitet és nézzük a tényeket, minél többet és ne csak azokat, amik nekünk tetszenek. Én akkor kezdeném is, de folytássátok Ti is:
PS3 prognózis it.news-ról, de japán forrásból:
Japán elemzők ma már úgy számolnak, hogy a márciussal véget érő üzleti évében a Sony körülbelül 4,5 millió PlayStation 3-tól fog tudni megszabadulni. A Nomura Securities ezt követően sem számít átütő fellendülésre, ezért a 2007-2008-as üzleti évre vonatkozó becslését – radikálisan – 16 millióról 10 millió darabra, a 2008-2009-es prognózist pedig 18 millióról 11 millióra csökkentette.
Azért az már jele valaminek, ha az eladási prognózist 60%-kal csökkentik! A pillanatnyi eladások sem állnak olyan fényesen mint amire számítottak. Ennek nem az az oka, hogy Carmack, Newell vagy más, PC vonalas fúj a PS3-ra, hanem idézek (ismét it.news):
A gyenge eladások mögött a gyártási nehézségek mellett részben a gép horribilis ára, részben pedig az izgalmas játékok hiánya áll.
Nomármost. Ha a PC-s vonalnak nem fekszik a PS3, és ráálnak az Xbox 360 fejlesztésre, akkor vajon a PS2-vel már jó barátságban lévő (anno arról is mondták, hogy iszonyat nehéz programozni rá) jellemzően japán fejlesztők tudnak annyi érdekes játékot (és licenszet) produkálni, hogy a drága PS3 életben tudjon maradni, megérje a Sonynak? Sőt, nem csak simán életben tudjon maradni, hanem életben tudjon maradni az Xbox 360 mellett/ellen.
Az is jelzés értékű, hogy több PS3 exclusive játék végül Xbox360-ra is megjelenik. Tökmindegy, hogy az M$ pénze vagy mi áll a háttérben, a lényeg, hogy megjelenik, szóval konkurencia!
És most lássuk az üzelti oldalt egy kicsit. (Attól tekintsünk el, hogy Carmack és Newell meg a többi nyilatkozó vajmi keveset kódolt az aktuális 3D motorokban, erre van tucatnyi emberük). Adott az A konzol, amit már jóideje a piacon van, sikeres és olyan erővel nyomja egy cég, hogy az szinte hihetetlen. Adott a B konzol, ami rengeteget késett és a piaci fogadtatása sem lett olyan jó mint várták. Az A konzolra nekem könnyebben megy a fejlesztés, mert az embereim hasonlóval foglalkoztak, értik, így olcsóbban ki tudok hozni egy X bevétellel kecsegtető terméket. B konzol teljesen kínai (pontosabban japán) nekünk, hogy X hasznot kihozzunk belőle, ahhoz az embereimet rengeteg pénzért tovább kellene képezni. Tegye fel az a kezét, aki hasonló helyzetben a B konzolra kezdene fejleszteni!
Mire akarok kilyukadni: egy elkésett, drága PS3-mal rohadtul nehéz lesz az Xbox 360 - sőt elsősorban a Microsoft ellen helytállni. Ennek az első jelei már megmutatkoztak.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
És még egy újabb cikk a forgalmazási témában [link]. Az némileg mellékes számomra, hogy a Sony embere hogyan kommunikálja az eladást, ami fontos:
And finally, that thus far few PS3 exclusives are on the horizon for 2007 seems troubling, with the prospect of a new Final Fantasy, Metal Gear Solid or Gran Turismo slipping into 2008 as potentially crimping hardware sales.
Felteszem, ennek a három játéknak a nem kis rajongói tábora csak 2008-ban készül PS3-at venni, addig ellesz a régi részekkel...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
dabadab
titán
Namarmost en is szeretem a tulzasokat annyira, mint barki mas, a konkret hazugsagokat viszont nem annyira. Itt az interju: [link]
Azt mondja benne Carmack, hogy a parhuzamos programozas nehez dolog.
Igaza van? Teljesen nyilvanvaloan.
Azt mondja, hogy jobban jartak volna egy darab gyors maggal.
Igaza van? Teljesen nyilvanvaloan.
Meg azt is mondja, hogy nem igy alakult, de azert megbirkoznak a helyzettel.
Igaza van? Teljesen nyilvanvaloan.
Hat akkor meg mirol beszelunk?DRM is theft
-
Versus82
aktív tag
én is meg ezeket a ps játékokat várom, mégis meg fogom venni a masinát a megjelenéskor...kutyát nem érdekli hogy Gabe Newell mit mond, a ps-t nem a doom, nem a quake, nem a half life, nem a cs adta el, ezt kéne észrevenni. tekken, gran turismo, mgs, god of war, devil may cry, stb....egy csomó olyan játék ami pc-re meg se jelent.
a valve egyáltalán adott ki valami említésre méltó játékot PS re???
[Szerkesztve]''In stand up position I think I'll kill You...''-CroCop ........ Üt, rúg, hazabattyog....
-
Shabranigdo
tag
egy prognózis szerintem nem tény
''A gyenge eladások mögött a gyártási nehézségek mellett részben a gép horribilis ára, részben pedig az izgalmas játékok hiánya áll.'' xbox 360 launchkor mennyi izgalmas játék volt rá?idő kérdése a dolog
''Nomármost. Ha a PC-s vonalnak nem fekszik a PS3, és ráálnak az Xbox 360 fejlesztésre, akkor vajon a PS2-vel már jó barátságban lévő (anno arról is mondták, hogy iszonyat nehéz programozni rá) jellemzően japán fejlesztők tudnak annyi érdekes játékot (és licenszet) produkálni, hogy a drága PS3 életben tudjon maradni, megérje a Sonynak?''
igen.a Ps tulajok sztem magasról tesznek a pc-s vonalra,ha valakit az érdekelt akkor ps2-t se vett''Tudom, hogy naponta csak egy hülyét lehet kérdezni, de nekem ez ma az első''
-
rudi
nagyúr
válasz Shabranigdo #114 üzenetére
Igen, prognózis nem tény, de nagyon sokat jelent. És igen, idő. Ideje lenne akkor a PS3-nak ha nem lenne mellette egy erős konkurens. Majd meglátjuk, hogy a PS3 üdvösségéhez elég lesz-e az eddigi PS2-es vásárlóközönség.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
dezz
nagyúr
''Aztan ugynezki nem igy tortenik.''
Ezt talán nem 2 hónap után kellene eldönteni... Hanem legalább 1 év múlva, de inkább 2.
''Vicc de lehet a wii fogja nyerni ezt a generaciot.''
Ez nem kis részben a Nintendo hatásos marketing-kampányának köszönhető. De a játétosok beszámólói alapján nem egészen úgy működik a távirányító, mint a bemutató videókon. Nem a balesetekre gondolok, hanem arra, hogy a játékbeli mozgások jóval sablonosabbak, mint amit a távirányítóval csinálsz. Erre azért egy idő után rá lehet únni.
''Hiaba is, a jatekoknal a jatekelmeny a fontos, nem pedig technikai lozung.''
Csak addig lózung, amíg nem valósul meg. Utána már nagyon is befolyásolja a játékélményt, nem gondolod?
rudi: bocs, de te is csak kiragadott tényeket veszel figyelembe. A Cell eddigi játékokban kiaknázatlan ereje sem elhanyagolható tényező...
[Szerkesztve] -
dezz
nagyúr
Neked külön válaszolok, mert úgy tűnik, különben nem veszed észre.
1. Lennél oly szíves, és megnéznéd a #101-est? Köszi.
2. Nem csak erről az interjúróla van szó, hanem korábbi megnyilvánulásokról is. Itt is meg van említve pl.: ''At QuakeCon two years ago, you were very adamant during your keynote about not being too thrilled about developing for multi-core systems.'' -
Shabranigdo
tag
''Igen, prognózis nem tény'' csakhogy te úgy kezdted a kommented amire válaszoltam,hogy nézzünk tényeket,majd ezután egyből egy prognózist idézel
''mellette egy erős konkurens'' miért csak egy?Wii sztem erősebb ellenfél lesz mint x360,főleg,hogy ezzel a japán eladásai is erősen csükkenhetnek sony-nak,ahol box-nak viszont esélye sincs.
Amúgy meg ha kijönnek az igazán nagy ps címek még akkor is megvehetik az emberek ps3-at,ha már van másik konzoljuk is''Tudom, hogy naponta csak egy hülyét lehet kérdezni, de nekem ez ma az első''
-
mongi
senior tag
Végigolvastam eme kis szösszenetet, amit itt összekalapáltak a tisztelt ph-s társaim
Jókat mosolyogtam az egészen, mert egyértelműen csak a hardver és eladási oldalról nézi majd mindenki a dolgot, elfeledve egy lényeges dolgot, A JÁTÉKÉLMÉNYT!
Nekem is lenne pár észrevételem a dologban:
-Csak azt lehet eladni a t. fogyasztóknak, amit ők is akarnak/meg tudnak venni.
A.\ PS3 megjelenése csúszott ilyen-olyan okok miatt (nem sorolom fel, mindenki olvasta/hallotta), ergo nem tudta megvenni a t. fogyasztó, mert akkor nem volt kapható. Mit csinált ekkor? Várt és várt, nézte a híreket/reklámokat, majd sikeresen a keblére ölelte miután megszerezte, hazavitte és élvezi mind a mai napig azokkal a programokkal amit lehet egyáltalán kapni hozzá (ne feledjük, az X360 megjelenésekor sem volt valami nagy a választék, kb 15 játékkal indult, ha jól emlékszem).Kiprogramozását még most tanulják a fejlesztők, később majd szájtátva fogjuk lesni, hogy mit tud a masina.
B.\ X360 megjelent már 1 éve, könnyebben portolható rá a PC-s játékok többsége, illetve 1 év alatt elkezdték végre kiprogramozni a tudásának a 80%-át (saját véleményem, nem innen-onnan szedtem!). Most már eléggé ellátott játékokkal, és iszonyatosan nyomja az M$ mind anyagilag, mind marketing szempontból.Mit lát a t. fogyasztó? X360 reklámok dőlnek rá ezerrel, a fia/őmaga sírt egy újgenerációs konzol után, elbattyog a sarki konzolboltba, és a pénztárcájának megfelelő X360-al a hóna alatt hazabattyog és szintén élvezi mind a mai napig.
C.\PS1/PS2/PSP/SEGA/NINTENDO/XBOX/PC/WII (tetszőlegesen választható ) tulaj ül otthon és röhög a marakodáson(PS3/X360), mivel ő megelégszik a meglévő kis gépével, mivel neki nem a technológiai csilli-villik fontosak, hanem A JÁTÉKÉLMÉNY.
Ezt az élményt pedig megkapja a meglévő régi, egyesek szerint ócska gépétől.
Ő nem akar trendi géptulaj lenni, pusztán szórakozni akar, és nem óhajt erre KB 350e FT-ot kitenni az ablakon (HD-Ready tv+ újgenerációs konzol ára), hogy teljes pompájában élvezze a gépének tudását. Ők azok a név és arcnélküli milliók, akik előveszik régi játékaikat, betöltik, és elmerülnek teljesen a játék világába.Olyan játékokat tolnak élvezettel ahol a kockafejű emberekkel gyakják a sokszögekből álló hétfejű sárkányt, netalán 5-6 vonalból felépített űrhajójával kalózkodja végig a galaxist. ÉS ÉLVEZI A JÁTÉKOT, nekik nem a csillogás/efekthegyek számítanak, hanem az e mögötti tartalom számít amit sajnos az utóbbi években már csak ritkán kapott meg.
tehát összegezveha egy torta kívűlről gyönyörű de sz#rt töltenek bele, nehéz lenyomni az emberek torkán. bármely platformon is fejlesztenek, végre észre kell venni, hogy a csillogással csak leplezik a tucattermékeik gyenge mivoltát.
[Szerkesztve].......................................................................... Gondolj ide amit akarsz.
-
rudi
nagyúr
Éppen ezért írtam, hogy folytasd a sort a tényekkel kapcsolatban. Cellel kapcsolatban tényleg rengeteg jót írtak, ami a teljesítményét illeti, viszint a kényelmes és hatékony fejlesztésről nem nagyon hallottam. A nagy nevek halasztásából is látszik, hogy a jókra várni kell, méghozzá elég sokat.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Shabranigdo
tag
''Ez nem kis részben a Nintendo hatásos marketing-kampányának köszönhető. De a játétosok beszámólói alapján nem egészen úgy működik a távirányító, mint a bemutató videókon. Nem a balesetekre gondolok, hanem arra, hogy a játékbeli mozgások jóval sablonosabbak, mint amit a távirányítóval csinálsz. Erre azért egy idő után rá lehet únni.''
inkább 1-1 játék marketing kampányának(elsősorban red steelre gondolván itt),mivel játékfüggő,mennyire követi a mozgást.(haver pl azzal szórakozott,mikor először játszottunk baseballt,hogy lengette az ütőt,mert hogy milyen jól követi a mozgását)
és kérdés mennyi ez az idő,amit a társaság még plusszban kitol.tegnap játszottunk 4en csak wii sportsot ,aztán csak azt vettük észre,hogy mindjárt éjfél
és elmondaná valaki mi az a lózung?
[Szerkesztve]''Tudom, hogy naponta csak egy hülyét lehet kérdezni, de nekem ez ma az első''
-
rudi
nagyúr
válasz Shabranigdo #118 üzenetére
Ezek a prognózisok ám nem kávézaccból készülnek. Rengeteg stratégiai döntést alapoznak rájuk, meghatározóak. Aminek tényértéke van, az, hogy a prognózisokat (nem csak ezt, a legtöbbet, ami a PS3-at érinti) lefelé módosították. Szerintem ezt balgaság lenne figyelnem kívül hagyni.
Igen, amikor majd kijönnek a nagy PS címek 2008-ban... A Wii ráadásul csak hab a tortán. Egy kis aktualitás Kojima interjú [link] - tessék az xbox és pc részre figyelni.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
dabadab
titán
Lattam a #101-et, de tovabbra is eleg messze jarsz a tenyek kemeny talajatol.
A lenyeg az, hogy a #88-ban megprobaltad Carmackot idiotanak beallitani, aki belebeszel a processzortervezesbe.
Ez meg baromira ne igaz. Carmack osszesen arrol beszelt, hogy sokkal egyszerubb egy processzort programozni, mint tobbet parhuzamosan, es meg ennel is macerasabb az, ha az adott processzorok nem is egyformak.
Ennyit mondott, nem mast, ez meg teljesen igaz.
Akkor meg, kerdezem ujra, mire fel ez az eszlenyezes?DRM is theft
-
Shabranigdo
tag
''Ezek a prognózisok ám nem kávézaccból készülnek. '' - hát számomra akkor se jelentenek sokkal többet.nem egzakt tudomány.és mint a példa mutatja,amint történik valami nagyobb dolog,ami befolyásolja az eladásokat,borul a bili és módosítják a prognózist.Vajon a következő 2 évben hányzor módosítanak majd még?
[Szerkesztve]''Tudom, hogy naponta csak egy hülyét lehet kérdezni, de nekem ez ma az első''
-
dezz
nagyúr
Valóban, a PS3-as fejlesztői környezet nem olyan kényelmes, mint a MS Visual környezete. Viszont azt gondolom, egy jó programozónak nem a kényelem a legfontosabb szempont. És folyamatosan fejlődik a dolog. A többivel nem is igazán vitatkozom, csak ki szerettem volna egészíteni az elhangzottakat, mert a teljesebb kép azért nem olyan sötét, legalábbis hosszabb távon, mint egyesek szeretnék. (A folytassam a sort nem egészen értem [szerintem a tények számánál fontosabb a tények súlya].)
dabadab: jmp #117, 2. -
Dare2Live
nagyúr
válasz Shabranigdo #124 üzenetére
Számodra nem az Józsi az XY cég menedzsere számár meg igen. és megnézi oszt akkor aszondja: Hu ilyen szarok lsznek az eladások? erre csak ennyit tudnánk eladni? ráadásul még fejleszteni is sokkal többe kerül/nehéz rá?
akkor mi a másikra fejlesztünk pápá.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
jó programozonak legalább annyira fontos a fejlesztői környezet, a fejlesztés ismerete mint a kevésbé jónak.
Gondolom fejlesztettél már copy con parancsal assemblyt.....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dezz
nagyúr
válasz Dare2Live #127 üzenetére
Főleg asm-ben fejlesztek sok éve, de a ''copy con'' parancsot nem ismerem. Az mi?
Nyilván nem mindegy a fejlesztői környezet, jobb esetben IDE, de ha annyira nehéz lenne a Visual C, Basic, stb. nélkül fejleszteni, nem létezne sem a Linux az összes rá írt programmal, sem az OS-X, és még sorolhatnám. (/OFF Tudjuk, milyen sikeres pl. a Visual Basic, bárki összehoz benne valamit, viszont: ez meg is látszik nagyon sok programon. ) -
dezz
nagyúr
Most hadd ne nézzem végig az összes eddigi nyilatkozatát. 2 éve még sokan hittek az órajel további növelésének lehetőségében (mármint jelen körülmények kötött is), de már kezdtek megjelenni a dual-core procik, és látszott, hogy inkább ez lesz az irány. Hát Mr. Carmacknak ez nagyon nem tetszett, és a másik irányt propagálta.
BTW, másik érdekes megnyilatkozása nemrégről: a DX10 semmi újdonságot nem hoz, csak sebességnövekedést. Na ja.
[Szerkesztve] -
hétalvó
addikt
A PS3 legnagyobb hibája a memóriája , egyszerűen kevés a texturákhoz. A 360-nak is kevés,de mégis 2x akkora és ugye a sony az 1080p erőlteti a 720p helyett. Kellett volna bele 1GB és hibátlan lenne. A véleményem, hogy az NVIDIA se volt jó választás. Ez a 2 egyben pedig lefekteti a PS3-at. Hiába a BlueRay és a Cell. Bár ha úgy nézzük 200000 ért kapunk egy BlueRay lejátszót egy kis Linuxos gépet és egy jó játék gépet, de nem a legjobbat.
https://drive.google.com/file/d/1PaO_rKpCcAc7h7-HJCCqz8rbWeJlRSDz/view?usp=drivesdk
-
dezz
nagyúr
''A 360-nak is kevés,de mégis 2x akkora''
Nanananana. Végülis a ps3-nak is ugyanannyi van grafikára, mivel majdnem olyan sávszéllel tud olvasni a GPU (RSX) a main (XDR) ramból is, mint az x360-beli GPU (Xenos) a gép közösített (video-)ramjából, amin utóbbinak osztoznia kell a CPU-val (Xenon) is. -
dabadab
titán
Ertem, tehat nem tudsz hozni ra semmi konkretumot, de Carmack hulye, higyjuk el neked.
Nana.
''másik érdekes megnyilatkozása nemrégről: a DX10 semmi újdonságot nem hoz, csak sebességnövekedést''
Gondolom ide viszont tudsz konkret idezetet hozni, nem csak megint s.gget csinalsz a szadbol. (En DX10 es Carmack viszonylataban igy hirtelen csak a mar linkelt cikket talaltam, ott semmi ilyet nem mondott.)DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shabranigdo #134 üzenetére
Nem, a dual shock az csak raz. A force feedback az, amikor valamelyik iranyba nehezebb huzni a kontrollert/kormanyt.
DRM is theft
-
Shabranigdo
tag
és a kontrollert hogy lenne nehezebb ''húzni''?a force feedbackkel kapcsolatban igazad van így utánaolvasva,de akkor nincs force feedbackkes kontroller,viszont annak nevezik azokat,amik ''ráznak''
''Tudom, hogy naponta csak egy hülyét lehet kérdezni, de nekem ez ma az első''
-
Peat;)
veterán
A wii-hez csak annyit, hogy a fejlesztők lenyilatkozták hogy tökéletes, játékos tudást meghaladó mozgásra is képes. Szóval amit írtál már nem igaz, hogy nem pontos.
Egyébként ha értesz a dolgokhoz írd le miben fog többet nyújtani a ps3, és akkor elhallgatnak a kétkedők, mert a sony ezt nem tette meg. Én pl. ps3-vételre adtam a fejem tavaly aztán átálltam wii-re. Azért mondtam le a ps3-ról mert 1. kiderült hogy a gpu része még kicsit gyengébb is mint xbox 360 2. kiderült hogy nehéz fejelszteni rá és kevés játék jön hozzá lassan és sok idő mire beindul 3. az égvilágon semmiféle tájékoztatást nem adtak a játékosok felé hogy miben fog többet nyújtani, nehogy megint a fizikával gyere, mert ha pcn egy maggal megoldották akkor xbox360-on is megtudják ahogy igény lesz rá és a ps3-on is. Fizika mellett mia a bánat az amire használható a cell egy játékban és amire nem képes az xbox360? 4. számomra nem tetszik a ps3 kontrollere 5. megilyedtem az alapgép és a hozzá készülő valószínűleg magasabb árú játékoktól és az élmény szintjétől (eddig megjelent cuccok = xbox360 kb, ráadásul kicsit gyengébb graffal, amit biztos a fejlesztők hibája is, ezt elfogadom) kb ennyi
Én is leírom miért éppen a wii-t veszem hibái ellenére: 1.elmaradt technológia (baromira leszóltam érte a fórumában, ha a pénzmen múlik a dolog nálam nem a márkaszimpátia dönt, ezt nem neked szántam csak vki írta hogy megettem a microsoft pudingját, miközben az xbox az amit eszembe se jutna megvenni mert akkor már bika pc), 2 új kontroller amiről eleinte azt hittem mint te, hogy pontatlan lassú vacak, de kiderült hogy nem mert megnéztem bemutatókat róla és a játékfejlesztők is bizonyították, illetve tesztelt játékokból pl. a legújabb golfos game már jóval érzékenyebben használja
3 sokkal nagyobb játékélmény és rengeteg lehetőség, amivel nem értek egyet hogy unalmas lesz egy idő után, szerintem ez az új kontroller jóval több élménylehetőséggel szolgál mint mondjuk a karakterek poligonszámának növelése (ha még az van) mert minden játékot el tudok vele képzelni és már vágyom is rá hogy minden fajta játékot így játszak
4 magas ár, xbox 360 játékár-mégis e mellett döntöttem, meg a rengeteg készülő játék miatt és egyre több fejlesztőt is nyernek meg, tehát nem hal be mint a gc ellátottság terén -
mongi
senior tag
válasz Shabranigdo #138 üzenetére
FF kontroller nincs, mondod te, de pl. egy joystick is kontroller (irányító, a nevében is benne van) komám
[Szerkesztve].......................................................................... Gondolj ide amit akarsz.
-
csongi
veterán
Hát annak idején a ps2-őt is eltemettük. Szerintem várjunk még egy kicsit. Azért mert a valve embere ezt nyilatkozta, még nem azt jelenti, hogy ez így is van. Vannak más fejlesztők is, és lehet nekik jobban fog feküdni ez a hw. Az biztos hogy nyögve nyelős a dolog.
-
Jim Tonic
nagyúr
Szerinted igaz, hogy egyszerűbb egy processzort programozni, mint többet?
Persze, valamilyen szinten igen. Viszont nem nagyon hiszem, hogy gondot jelent a párhuzamosítás. Nemhogy játék szinten, hanem egyszerűbb programok szintjén sem.
Carmackot kicsit túl magasra emelték, az iagzság az, hogy az utóbbi időben rengeteg olyan játék jött ki a keze alól, ami borzalmasan volt optimalizálva, ill. hardverzabáló sz@r volt.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
dabadab
titán
válasz Jim Tonic #143 üzenetére
Szerintem te meg nem lattal kozelrol nagyobb, multithreaded projektet (mondjuk Carmackkel ellentetben ). Hihetetlenul gazos dolog a parhuzamos programozas, ahogy emliti a cikkben is, eleg, ha valameiyik kezdo srac a kodjaban csinal vmi apro marhasagot, maris ott van vmi hiba, ami csak ritkan jon elo, de akkor akar az egesz cuccot magaval ranthatja. Tenyleg rengeteg macerat meg lehet takaritani akkor, ha az ember hanyagolja a parhuzamossagot.
Ami meg az optimalizalast illeti: tudsz konkret peldat mondani? Ugy ertem olyat, hogy buborekrendezest hasznalt a poligonokra, vagy vmi ilyesmi.DRM is theft
-
dezz
nagyúr
Semmi ilyet?
''There’s no massive pull for me for DX10.''
''it might just save us development and support things to say it’s a DX10 game--but there’s no huge thing where we’re dying to use any particular DX10 feature. It would just more be a question about practically, is the market there where we can write off everything else? Quake Wars is definitely not DX10.''
''I doubt there’s going to be any radical, obvious sweet spot where it’s like, ‘Now is the time to go get things.’ It’s fairly mature, the pace that things are going on, and I don’t expect there’s going to be any huge sea changes in the way things are moving.”
''There were some clear wins going from Windows 95 to Windows XP for games, but there really aren’t any for Vista. They’re artificially doing that by tying DX10 so close it, which is really nothing about the OS. It’s a hardware-interface spec. It’s an artificial thing that they’re doing there. They’re really grasping at straws for reasons to upgrade the operating system. I suspect I could run XP for a great many more years without having a problem with it.''
(Azt még keresem, ahol emlékeim szerint szó szerint is azt mondta, amit írtam.) -
dezz
nagyúr
Örülök, ha tényleg olyan jó a Wii mozgásérzékelése. Azért magam is érdeklődök iránta. Viszont a jétékok nagy részében nagyon is igaz, amit írtam. Gondolj bele, milyen bonyolult lenne mindig minden mozgásra felkészíteni egy karaktert.
Írjam le, miben nyújt többet a PS3? Ezt teszem már hetek óta, hadd ne írjak le mindent újra. Lényeg ugyebár a Cell által nyújtott többletteljesítmény. Hogy mire lehet használni? Hát nekem lenne pár ötletem. Valósághűbb szimulációk, sok-elemes particle-systemek, sok számítást kívánó egyéb effektek, sok-sok karakter egyedi mozgatása, fejlettebb ''mesterséges intelligencia'', stb. Hogy a fizikával ne jöjjek, mert arra 1 mag is elég? Ugyan, ne hülyéskedj! Amit 1 maggal meg lehet csinálni, és amit 20x akkora számítási kapacitással, az nem lesz éppenséggel ugyanaz. Láttad te már a Physixos demókat? (És most te ne gyere azzal az esettel, hogy egy játéknál kiderült, hogy pár szétrepülő pöttyöt a sima proci is ki tudott számolni. A másikat nézd meg, amiben pár nem is túl komolynak tűnő effekt [szél fútta lepel, stb.] sem jelenik meg a chip nélkül.) Bizonyára az Nvidia és az ATI is tök feleslegesen fejleszti a GPU-alapú fizika motorját... Csak sajnos a x360 nem nagyon támogatja a CrossFire-t. (És PC-n sem lesz egyhamar mindenkinek, ez, vagy SLI, vagy esetleg olyan komoly kártya, aminek meg sem kottyan a fizika a grafika mellett.) Az első 1-2 hónapban az x360-ra megjelent játékok talán még riasztóbbak voltak, szóval talán itt sem az első percben kellene ítélkezni... -
czappa
aktív tag
''Hmm, kissé mintha szelektív lenne a látásod, meg eXodusnak is.
Akkor még1x: ''Newell mintájára átfogalmazva'' ''
Ok, ezen tényleg átsiklottam, tehát az történ a 88. hsz-ben, hogy X egy állítását átfogalmaztad Y stílusában, ebből kijött egy marhaság, aminek a végére nyelv-nyújtogató szmájlit raksz, és tényleg úgy jött le h Carmack hülye. Ehhez akkor két megjegyzés:
1)Én itt akkor hanyagolom a dolgot, mert ennek sok értelme nincs, amúgy dabadab kb. válaszolt helyettem és egyetértek vele.
2) <ezt inkább hagytam, túl hosszú lett volna> -
czappa
aktív tag
válasz Shabranigdo #93 üzenetére
Höhö, doom1 kijött xbox360-ra? Ez nagyon állat.
(Amúgy mennyi? Ha olcsó lenne és lenne xboxom ( ), akkor megvenném, de biztos nem az.) -
dabadab
titán
Ha mar beidezted ezt, akkor mondjuk vegig is olvashattad volna.
A sebessegrol egy szot se ir, az altalad kiemelt reszben meg megemlekezik a DX10 feature-okrol (vagyis megiscsak lat valami ujdonsagot).
A cikkben egyebkent arrol van szo, hogy szerinte gamer-szempontbol igazan semmi ujat nem hoz a Vista, ezert sutotte el a MS azt, hogy a DX-10-et csak Vistara hozza ki (pedig kihozhatta volna XP-re, technikailag ennek semmi akadalya nem lett volna). A DX10 viszont nem hoz olyan ujdonsagokat, ami miatt erdemes lenne Vista-only jatekokat csinalni (es igy lemondani a potencialis piac jo reszerol).
Ne haragudj, de ha mondjuk par bekezdesnyi szoveg feldolgozasa ennyire nem sikerul, akkor talan nem vagy meg kesz arra, hogy a szamitogepes grafika egyik vezeto szakertojet kritizald (ha rosszindulatu lennek, akkor most megkerdeznem, hogy mik voltak a siggraphos eloadasaid cimei - de mivel nem vagyok az, ezert nem teszem ) - foleg ugy ne, hogy a ''kritikad'' lenyege az, hogy annyit se tud a temarol, mint egy atlagos ph-s forumoz.DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kétféle Realme GT 6 érkezik egy néven
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Tenisz topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- BestBuy topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- World of Tanks - MMO
- Diablo IV
- További aktív témák...
- MacSzerez.com - iPhone 11 Pro / 64GB / Kártyafüggetlen / Space Grey / Garancia!
- Google Pixel 8 Pro Bay 128gb - Használt, Google gari, akár beszámítással
- Gamer PC RTX 3070 Intel i5 10600KF 1TB NVME SSD Nagyrészt új alkatrészek Garancia és Beszámítás!
- Apple iPhone 15 Pro Black 1TB - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple iPhone 14 Pro Max 1TB - Makulátlan, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs