- Milyen routert?
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- DIGI internet
- Crypto Trade
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
Aktív témák
-
e-biza
őstag
csak az nvidia már kifejlesztette a CG-t :) C for Graphics
itt van egy jo link ami leirja aketö különbégét
[L]http://www.tomshardware.com/graphic/20021004/index.html[/L]
''So, we have two very different products from ATI and nVidia. RenderMonkey is simply an interface onto existing (and future) APIs, while Cg is an entirely new programming language. ''Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
twollah
nagyúr
Reméljük ennek az együtt működésnek a játékosok fogják a hasznát látni hosszú távon.
-
e-biza
őstag
ha nem assemblyre forditják, mire lehet még? :) úgy tdom az a legkisebb közös többszörös, azaz a leg hardverközelibb programozási nyelv. de ha jól értelmeztem, a rendermánki a dx, meg ogl-en keresztül éri el az assemblyt, mig a CG ezeket kikerüli. Szerintem sokkal gyorsabb lehet egy közvetlenül kártyára dolgozo PS, VS, mint egy DX-en keresztülmenö. EMlékezzünk a Glide-ra, ami szintén API volt, de nem egy általános api, hanem csak 3dfxen ment. Nem volt versenytársa Glide alatt anno a 3dfx-nek (RIP). Igy sztem jobb a CG.
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
e-biza
őstag
pont forditva.. a rendermonki API függö. DXen kersztül moccan meg, olvasd el a legelso idézetet. A rendermánki apifüggö a CG egy új programozási nyelv. mint anno a glide. a glide sem elavult, csak nincs aki használja, mert ugye nincsen már sajnos 3dfx. nem hiszem, hogy valaki azt mondaná, hogy sz*r volt a glide :) legalábbis akinek volt 3dfx-e, igen csak zerette a glide támogatást. az alatt hasitott minden. nah a CG-t is vedd hasonloan. Képzeld el, hogy nem neked kell C-ben megirnod az adott utasitást, effektet, használhatod a CG által megirtakat, könnyit és u.olyan gyors mint a C. A C nyelv meg úgy tudom fut linuksz alatt is, mit a DirectX a WineX kivételével nem igazán :)
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
bdav
őstag
Na wait. Ha a CG csak nVidia kártyákon fog futni akkor nem nagyon kéne vele pattogni itt, mert nem lesz kártyesz amin fusson, ha az nVidia hardveres oldalról hozza a teljesítményt, amit ''nyújtot'' az elmúlt évben :) Szóval inkább koncentrálnának egy 1,5szer gyorsabb és 2szer halkabb Geforcon :) nem itt programnyelveket kreálni :)
Különben meg ha csak nVidi kártyán fut a cucc, akkor még jóideig nem fog elterjedni, a konkurens gpu-gyártók nem fognak ilyen támogatást beépíteni az fix, a szoftverfejlesztők meg kénytelenek lesznek olyan progit írni, ami elfut mindenhol is, és ismerve a mai tempót nem fognak szöszölni külön motor megírásával nV és Ati kártya alá ;)10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
-
Genialis
aktív tag
A vertex és pixel shader futtatási rész kompatibilis. Magyarul ugyanazt a kódot megetetve a GPU-van ugyanazt az effektet fogja minden kártya produkálni. AZ már más kérdés, hogy a driver ezt a kódot hogy juttatja el a kártyára, és hogy indítja el... Na itt már rég nincs kompatibilitás mondjuk sose volt, a kompatibilitás megteremtésére vannak az ilyen felesleges idiótaságok, mint pl DX, OGL, stb.
Ez a rész pont olyan mint egy AMD meg egy Intel proci összevetve. Kód szinten kompatibilisek egymással ugyanazt a bináris programot futtatják, és mégse ugyanolyan a foglalatuk, meg más az alaplap, stb.
A cg és a rendermonkey csak fejlesztőeszközök, mint a visual c++, vagy a Delphi. A végeredménye mind a kettőnek assembly kód.in4m8ion 1ts 2 B 3
-
e-biza
őstag
nem irtam ilyet, hogy az nvidia kártyái a cg kodot futtatják, mivel a cg egy új programozási nyelv, ami ráadásul kártyafüggetlen, legalábbis ahogy az oldalakat néztem és olvastam. vagy melyik gondolatombol vetted azt, hogy az nvidia kártyák a cg kodot futtatják?
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
bdav
őstag
Na akkor most az nVidia a dx-et akarja kiváltani ezzel a CG-vel? Hát bill bácsi nem fog örülni neki :) Inkább megveszi az nVidiát :) max. integrálják a dx-be ;)
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
-
e-biza
őstag
nem akarja kiváltani, s a CG a mikofossal közösen fejlesztette ki. a lényeg, hogy gyorsabb kodot ad ki, hiszen ezek kimondottan erre vannak megirva, nem kell az X programozonak még a shaderekkel is ''szenvedni'' hanem valahogy fel tudja használni. de nekem sok közöm nincs hozzá nem vagyok fejlesztö csak olvasgattam mijot tud ez a HLSL
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
Genialis
aktív tag
Lásd előbbi érdekfeszítő írásomat. A cg csak egy programozási nyelv, amit le kell fordítani, hogy futtatható legyen. Igazából csak ennyi a különbség az assembly és pl a c között:
C:
szin=(szin+2)^2;
Könnyen érthető, lazán módosítható, stb.
Ugyanez asm-ben valami hasonló: (ez x86, shader nyelven nem tudok)
MOV EAX,[SZIN]
ADD EAX,0x2h
MUL EAX,EAX
MOV [SZIN],EAX
Könynen érthető, de képzeld el ugyanezt olyan kóddal, ami c-ben cseppet hosszabb...in4m8ion 1ts 2 B 3
-
marcee
addikt
Én inkább ott látom a rendermonkey problámáját, hogy újabb réteget épít a rendszerbe (appz->rm->dx,ogl->win->hw), ami további lassulást okoz.
(többek között ezért voltak a kezdeti win95-ös játékok lassabbak, meg persze a fokozottabb memória igény)
Azt meg valahogy nem nagyon tudom elképzelni az nvidia-ról, hogy a cg-t mindannyiunk és a konkurencia örömére (is) fejlesztette.\m/
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest