Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Miracle

    senior tag

    válasz moonman #23 üzenetére

    az X11 egy protokoll, ennek a legregebbi PCn is elterjedt implementacioja (onnan atszivargott mindehova) az xfree86, de ennek a fejlesztesevel (es a protokoll fejlesztesevel is, ez volt a referencia implementacio) kb 7-8 eve politikai okokbol felhagytak, kb 3 eve keszult egy fork az xf86bol, ez lett a xorg, es megint elkezdtek fejleszteni az X11 protokollt is (most mar pl tud atlatszo ablkaokat is)
    az Xgl egy Xorg-on alapulo X11 implementacio, amely openglideon keresztul renderel, igy nem zabal processzort, es a szabvany X11hez kepest, illetve kibovitett interfesze van a window manager fele, ezt az interfeszt hasznalja ki a compiz window manager, amely csinalja a soksok trukkot, az alt+tabot, az ablak hullamzast, zoomolast, ilyesmit. es ez a compiz frankon modularis, kapcsolgathatod ki-be az egyes modulokat, es bizonyos modulokbol tobb is van, ott valogathatsz (pl alt+tabbol azt hiszem van talan 3 is amibol valogathatsz, vagy sajat bill.kombinaciokhoz rendelheted hozza)
    es az egesz xgl openglidera epul.
    az oprenglide joval idosebb, mint a D3D, azt hiszem ezeket van ertelme osszehasonlitani :)

    értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

  • faster

    nagyúr

    válasz moonman #23 üzenetére

    De maga az ablakkezelés nem a DirectX része, csak mostanában, tehát nem igazán jogos a kettő összevetése. A DirectX grafikai része eléggé ''mélyről'' indult, gyakorlatilag a D3D-ről, és csak mostanában kerülnek bele egyre magasabb szintű komponensek (olyan mélységben én nem ismerem a részletek az X11 Xgl viszonyában, ahogy az Miracle leírta). Mindenesetre kicsit ahhoz tudnám hasonlítani az esetet, mintha az XgL-t az OpenGL részévé tennék, és erre hivatkozva jelentenék ki, hogy ''mivel az OpenGL része (ami meg az IrisGL-ből jött), ezért 1x éves''.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák