Új hozzászólás Aktív témák
-
jeriko2
tag
-
jeriko2
tag
Gondolom az autódban nincs se légzsák, se ABS és a közlekedési lámpákat is figyelmen kívül hagyod - ezek az automatizált rendszerek csak bekorlátoznak téged. Hiszen "Nem lehet az emberi élet célja az, hogy korlátozzuk be magunkat egyre inkább, hogy kisebb eséllyel eshessen bajunk"
-
pusszycat
nagyúr
Ezek szerint ha te vagy a volánnál,most nem beszélgetnénk. Ha felvette volna egy webkamera most az internet sztárja lehetnék,és te gratulálhatnál nekem elsőként.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
nemlehet
őstag
válasz pusszycat #54 üzenetére
Jó akkor mondjuk azt, hogy volt 1 eset amiben te ügyesebb voltál mint a gép lett volna (ez se biztos amúgy, vagy lehet, hogy pár évig még igaz, de aztán már nem).
Ezzel szemben magyarországon 2017-ben volt 16489 baleset, ebből 575 halállal, 4896 pedig súlyos sérüléssel járó volt. Egy rendőr ismerősöm szerint a balesetek legnagyobb része ráfutásos, kereszteződéses "elvitte az elejét" és útról lehajtós baleset. De legyünk nagyvonalúak, legyen csak 30% a baleseteknek ilyen. Ezeket az automatika remekül el tudja kerülni, kimondottan alkalmas rá már most, főleg ha nem csak simán érzékel és reagál, hanem egymással is kommunikálnak az autók.
Szóval a te 1 eseteddel szemben áll egy minimum 30%-os statisztika javulás. Érzed már mi a probléma az anekdotikus érveléseddel?Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
somogyib
őstag
"egy minimum 30%-os statisztika javulás"
Na, éppen ez a statisztika nincs még meg, ezt te is csak feltételezed. Ahogy korábban is írtam, akkor lehet majd következtetéseket levonni, ha majd az utakon legalább 50%-ban ilyen autók futnak. De akkor is az lesz a kérdés, hogy egy baleset alkalmával amelyikben nem volt automatika, az vajon hogy reagált volta az adott szituációra.
"Jó akkor mondjuk azt, hogy volt 1 eset amiben te ügyesebb voltál mint a gép lett volna"
De ha ez az egy eset robotpilótával az életébe kerül, akkor nem kérdés, hogy mi a jobb választás.
Mindenesetre nehéz jó választ adni...
[ Szerkesztve ]
-
pusszycat
nagyúr
Nemlehet összehasonlítani a ráfutásos,koccanásos baleseteket a totális megsemmisülésekkel járókkal. Ráadásul egy robotpilótát nemlehet felelősségre sem vonni egy súlyosabb balesetnél. Volt egy másik érdekes esetem is amikor is egy "időutazó bácsi" került elém amint poroszkált át az úttesten a számára nem kijelölt helyen (biztos az volt, mert egyszer csak előtűnt a semmiből) persze satu fék ahogy illik ilyenkor de az világosan látszott, h ez az autó ott és akkor nem fog megállni időben. Mit volt mit tenni, kormány elránt,kézifék felránt és megállt úgy fél méterre.. a delikvenstől. Aki boldog mosollyal az arcán nyugtázta,h megúszta de nem sokáig mert jól lehordtam,h mi a f. keres ott. Szóval a robotpilóta fékez azt vagy megáll vagy nem. Remélem érted már.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
btprg
senior tag
válasz Tikakukac #50 üzenetére
Az emberek egy jelentős része (szerintem a jogosítvánnyal rendelkezők fele kb.) szeret vezetni, mert van olyan szerencsés hogy ne napi rendszerességgel kelljen neki ugyanazt az unalmas utat megtenni. És nem abból áll neki az autózás 95%-a, hogy az autópályán mered maga elé 3 órán keresztül. Tehát nem arról van szó, hogy pár fanatikus kedvéért kéne meghagyni a normális autózást, hanem tömegeket kéne belekényszeríteni abba, amit nem akarnak. (És a korábbi veszélyek helyett másfajta – nem garantáltan kisebb – veszélyeknek kitenni őket.) Mivel a nagy utópista álom (ti. zéró baleset) csak akkor valósulna meg, ha csak önvezető járművek vannak, és abba nem rondít bele a Józsi bácsi a Suzuki-val.
@jeriko (főleg #53)
Gondolom mindenbe belekötő megmondóember vagy Szerintem egy értelmes embernek se kell magyarázni, hogy a forgalomirányító rendszerek "szabadságkorlátozó hatása" és az ember által irányított járművek betiltása között sok nagyságrendnyi különbség van. Ekkora jogfosztás még sose volt a szabad világban, mint amire egyes bircák vágynak, most is lehet közlekedni bármivel amivel régen lehetett (lovas kocsival, '30-as évekbeli autóval, triciklivel).
És valóban nincs semmi hárombetűs eszköz se légzsák egyik autómban se, mégis élek, ahogy néhány tíz évvel ezelőtt se pusztultak ki az emberek"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Tikakukac
titán
Hány embert ismersz, akinek élvezetet okoz a nem autópályán vezetés akár? Úgy tényleg élvezetet, nem pedig "márpedig a gép az oszt' nem" félét. Én nem sokat, leginkább egyet sem.
Felajánlanád az embernek, hogy figyelj, ahelyett, hogy pedált nyomogatnál, kattogtatnál, tekernéd a kormányt és sasolnád a dugi traffikat meg a táblákat hátra is dőlhetnél és olvashatnál, játszhatnál, netezhetnél, írhatnál blabla vajon ki választaná a vezetést?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
btprg
senior tag
válasz Tikakukac #59 üzenetére
Ez biztosan nem reprezentatív mintacsoport, de az én (nem kifejezetten hobbiautós) ismerőseim között megállja a helyét az 1/2-es arány. De lehet hogy a lustaság több emberen elhatalmasodna, és inkább mégis face-zne a kormánytekergetés helyett, sose lehet tudni
#60
Remélem csak viccnek szántad."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Tikakukac
titán
Teljes egészében biztos lehetsz. Nagyon vidék és nagy Pest belvárosban is kell néha kocsikázni. Pedig vértiszta autóbuzi vagyok, de amint reális áron ez bejönne, már ugranék is rá. Mert ebben élvezet nem sok van. Volt alkalmam most dugózni 4 órát ünnepek előtt. 600 karját adta volna mindenki az önvezetésért.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
pusszycat
nagyúr
Nem akarok a vitába belekotyogni,de az sem mellékes mit vezet az ember.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
EmberXY
addikt
válasz pusszycat #57 üzenetére
Ha szabálytalanul lép eléd valaki, és legjobb szándékaid ellenére is elütöd, mert elkerülhetetlen az ütközés, akkor téged sem lehet felelősségre vonni, de ha egy T-800-as terminátor vezetett volna, ugyanúgy azt se, ebből a szempontból pont rossz ez a példa szerintem.
Viszont a ráfutásos/koccanásos stb baleseteknél szerintem 99,9%-ban egyértelmű, hogy ki hibázott, ki volt figyelmetlen, kvázi ki nem tartotta be a közlekedési szabályokat, namármost egy gépnél ilyen nemigen fog előfordulni, mert követi a szabályokat, mindig ugyanúgy.
És egyébként egy szoftver miért ne tudna milliszekundumok alatt dönteni egy manőver esetleges szükségességéről? Mire te a szupergyorsnak hitt végtagjaiddal és reakcióidőddel működésbe hozod akármelyik kezelőszervet, egy szoftver ezidő alatt több ezerszer újra is gondolhatja a műveletet a körülmények változásai alapján, ráadásul neki nem kell még pluszban végtagokat is mozgatnia hozzá.
Érthető, hogy "félünk" a gépektől, de véleményem szerint azt is számításba kell venni, hogy bár a gépet az ember alkotja, de abban a feladatban, amire alkotta, jobb is nála.Up the Irons!
-
pusszycat
nagyúr
Pont ezt hiányolom a mostani szinten,nem látom a trükközést ,a hirtelen kikerülök valamit,megpördülök,az ügyeskedést. Megy, betartja a távolságot ez oké. De mi van ha egy szarvas szökken elő a semmiből,én talán telibe kaphatom az autó azon felével ahol nem ülök... meg ilyenekre gondolok.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
rednifegnar
senior tag
mesterseges igeny, befektetok bevonzasa es kopasztasa, volt mar ilyen, ra akaranak tolni az emberekre olyat ami nem kell nekik, vagy csak egy szuk retegnek, vagy egesz ecceruen nem eleg ra technika. ld google glass, 3d tv, mind elpusztult pedig mekkora vilagmeretu hype volt mind korul. annyia a gond hogy itt embereletek forognak veszelyben, nem csak egy rossz statiszitkai mutato a beveteleknel.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
EmberXY
addikt
válasz pusszycat #69 üzenetére
Nem kizárt, hogy előbb látná meg a szarvast, mint te, mert ahogy a szenzorai (pl LIDAR) látómezejébe ér, és mozog, főleg érintve a saját haladási irányát, már számol is vele (remélhetőleg ).
Én sem mondom azt, hogy most egyik napról a másikra rábíznám az életem egy ilyen kocsira, de a technológia megérkezett, ha kiforrja magát, szerintem nem lesz vele gond.Up the Irons!
-
Tikakukac
titán
válasz rednifegnar #70 üzenetére
Sikerült párhuzamost húzni az angol WC és a disznótartás között kb
EmberXY: Nem tudom honnan van a sztori már, hogy az éjjellátós vadveszélyfigyelős bömbit is legyilkolta a szarvas a francba. Csak előtette vagy 30 esetben mentette meg a seggét, ami nem mindegy.
Az ember egy nagyon gyengus kis szerkezet érzékszervekre. A gépek már sok-sok éve agyonvertek minket ebben, ipari szinten pedig hujuj.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Tikakukac
titán
-
PuMbA
titán
válasz rednifegnar #70 üzenetére
"annyia a gond hogy itt embereletek forognak veszelyben, nem csak egy rossz statiszitkai mutato a beveteleknel."
A repülésnél is emberéletek forognak veszélyben, mégis kevesebben halnak meg repülésben, mint autóvezetésben, pedig egy repülő sokkal bonyolultabb, mint egy autó és sok dologban gépekre hagyatkoznak Ha ott meg tudták csinálni és kiforrt a repülés, akkor miből gondolod, hogy ezt nem tudják?
[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
válasz pusszycat #66 üzenetére
Jó autót, de araszolós dugóban... hááát annyira nem kéne...
Ha Budapesten autóba kell ülnöm, el van rontva a napom. Viszont ha az önvezető elvisz és közben tudok mással foglalkozni, az elviselhető lenne.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
nemlehet
őstag
válasz pusszycat #57 üzenetére
Nem, nem értem, mert totálisan értelmetlen és nem racionális amire hivatkozol. A baleseteket nem egyesével, hanem összességében kell vizsgálni amikor egy ilyen léptékű változást be akarunk vezetni. Lehet neked ez marhára fáj, de attól még így van. A modern gyógyászat miatt is meghalnak páran, mégis összességében olyan szintű javulást hozott, hogy bőségesen megéri.
Ez is ilyen. Ha a balesetek döntő többségét el lehet kerülni az automatikával akkor megéri a bevezetése pláne, hogy más járadékos pozitív hozadéka is lenne. Arra hivatkozni, hogy van TALÁN olyan eset amikor egy ember jobban reagálni egyszerűen nem érv, hanem spekuláció, érzelmi manipuláció.Amúgy miért ne lehetne felelősségre vonni? Konkrétan magát a pilótát nem lehet, nem az autó tulajdonosát (nem megfelelő műszaki állapot esetén) és a gyártót (nem megfelelő szoftver) is elő lehet venni. De az is lehet, hogy átalakul a felelősség köre, minden a tulajt terheli, ő meg majd polgári perezhet a gyártóval, ha úgy érzi gyári hibás volt a szoftver. Pl ha eláztatsz valakit mert épp kilyukad a cső a mosógépben pont ugyan ez van. Az is lehet veszélyes, nálunk pl zárlatot és tüzet okozott amikor eláztattak. Mindenre van megoldás, az, hogy most egy meglétező problémára nincs törvényi háttér nem jelenti azt, hogy majd később se lesz.
Szóval a robotpilóta fékez azt vagy megáll vagy nem
Lol. Ez az emberrel nincs így? Évente hányszor jön a hír, hogy valaki lassítás nélkül csap el gyalogost? Te hányszor éled át, hogy lassítás nélkül a piroson áthajtva majdnem kivasalnak valakit a zebrán? (ha nem gyalogolsz pesten akkor talán ritkán)
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
pusszycat
nagyúr
Látom jártasabb vagy a témában aminek örülök. Győz meg,mutass nekem videót arról,hogyan viselkedik az automatika veszélyes helyzetben. Nem arra gondolok,h ding, vedd vissza a kormányt mert ebül baj lesz.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
giacomo gess
kezdő
"Mivel a nagy utópista álom (ti. zéró baleset) csak akkor valósulna meg, ha csak önvezető járművek vannak, és abba nem rondít bele a Józsi bácsi a Suzuki-val."
Dejszen épp ezaz!
Az önvezetés lényege, hogy hálózatba kötve, egymással kommunikálva vegyenek részt a közlekedésben a partnerek, tehát igenis ki lesznek iktatva a "Józsi bácsik a Suzukival", meg Te is, hacsak nem tudod majd megfizetni a 10-, 20-, 50-szeres biztosítási díjat. -
giacomo gess
kezdő
válasz Tikakukac #59 üzenetére
"Hány embert ismersz, akinek élvezetet okoz a nem autópályán vezetés akár?"
Válasszuk már külön a vezetést, meg a közlekedést!
Vezetni, a gépet (vagy bármit) uralni mámorító érzés, minden ember (aki valamilyen szinten képes,) szereti.
Közlekedni, nap mint nap, a belvárosi, elővárosi dugóban pl., az meg egy teljesen más kérdés. -
-
pusszycat
nagyúr
válasz giacomo gess #85 üzenetére
Volt egy rövid időszak az autózás történetében mikor az autó előtt ment egy ember zászlóval jelezve másoknak ,h veszély. Na akkor nem sok baleset történt. Sok mindent kiszimatol előre az automatika de azt nem ha hirtelen egy jeges szakaszhoz ér,és korcsolyázni kezd. Egyszerűen túl sok a változó a képletben. Talán ha úgy működne mint egy igazi agy.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
giacomo gess
kezdő
"Ekkora jogfosztás még sose volt a szabad világban, mint amire egyes bircák vágynak, most is lehet közlekedni bármivel amivel régen lehetett (lovas kocsival, '30-as évekbeli autóval, triciklivel)."
Tévedésben vagy.
A közút mindig is szabályozva volt, most sem mehetsz fel autópályára ezekkel, sőt, képzeld, még a közút is megosztott, ugyanis van egy ún. úttest és egy ún. járda/bicikliút része. Jé! Micsoda jogfosztás! NEM mehetsz most sem gépkocsival a járdán/bicikliúton, sőt magánterületen (nem közterületen sem.) Micsoda kib@szás!
"...a forgalomirányító rendszerek "szabadságkorlátozó hatása" és az ember által irányított járművek betiltása között sok nagyságrendnyi különbség van."
Nem kell betiltani az ember irányította járműveket, elég, ha (indokolhatóan) megemelik a kötelező biztosításukat a sokszorosára.[ Szerkesztve ]
-
giacomo gess
kezdő
válasz pusszycat #86 üzenetére
"Sok mindent kiszimatol előre az automatika de azt nem ha hirtelen egy jeges szakaszhoz ér,és korcsolyázni kezd."
Pont ilyen helyzetben már voltam, megye határon, az egyikben már sóztak, a másikban meg még nem, pont ugyanolyan fényes (éjszaka) volt az úttest, ha nem négykerék-meghajtásúm lett volna, akkor ott halunk meg fékezéskor, de ez éppen arra jó példa, hogy egy hálózatba kötött önvezető rendszer erről már sokkal előbb, alapból tud, szemben velem, mezei sofőrrel, aki csak a szemére van utalva. -
pusszycat
nagyúr
válasz giacomo gess #88 üzenetére
Ezekre a hálózatba kötött rendszerekre 20 évnél hamarabb ne számíts,legalább is errefelé... Ez nem Tokyo meg fűtött utak.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
pusszycat
nagyúr
válasz giacomo gess #90 üzenetére
Pont mint a világvége.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
giacomo gess
kezdő
"Az emberek egy jelentős része (szerintem a jogosítvánnyal rendelkezők fele kb.) szeret vezetni, mert van olyan szerencsés hogy ne napi rendszerességgel kelljen neki ugyanazt az unalmas utat megtenni. És nem abból áll neki az autózás 95%-a, hogy az autópályán mered maga elé 3 órán keresztül. Tehát nem arról van szó, hogy pár fanatikus kedvéért kéne meghagyni a normális autózást, hanem tömegeket kéne belekényszeríteni abba, amit nem akarnak."
Te sem tudod különválasztani a vezetést (a gép fölötti uralom keltette örömérzést), a közlekedéstől (a mindennapi forgalmi dugóban való szenvedéstől).
Egy dolog a jármű feletti készségszintű manuális uralom (vezetés), és egy teljesen más képességeket igénylő magatartásforma a szociális -emberi ráutaló magatartások, szándékos jelzések és az ezekből leszűrt feltételezett viselkedésekhez igazított (lehetőleg) azonnali reagálás =közlekedés![ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
válasz giacomo gess #87 üzenetére
Ferdítesz, hogy a te elképzelésed felé "lejtsen a pálya". Ráadásul olyan stílusban írsz, mintha én lennék a hülye, pedig te írsz baromságokat.
Igen, vannak bizonyos speciális utak, amin nem lehet bármivel haladni. De bőven el lehet jutni bárhová bármilyen forgalomban lévő járművel úgy, hogy ezeket az utakat nem használja az ember. (Ahogy a traktormajálisra is eljutottak több száz kilométerről is traktorral a résztvevők.)
A járdás dolog szintén egy erőltetett értelmetlen példa. Persze, az erdőben se lehet tankkal menni, a plázában se lehet motorral járni, sőt, a villamossínen se mehetsz a saját építésű sínautóddal. És? Irreleváns a téma szempontjából. (Ilyeneket soha nem is lehetett csinálni mellesleg.)Ezzel szemben ha csak önvezető járműveket lehet X időponttól használni, akkor egy tollvonással szünteted meg minden egyéb eszköz legális használhatóságát, és szívatsz meg végtelen embert. (Főleg hogy biztosan nem fognak ingyen osztogatni új önvezető autókat.) Ilyen eddig soha nem volt, és nem is hiányzik. Ha valaki nem érti a különbséget eközött, meg aközött hogy nem mehetsz a járdán a BMW-vel, az vagy játssza a hülyét, vagy fogyatékos.
Analógia arra amit írtál: nem kell kiirtani a cigányokat, elég ha mostantól csak 100-szoros áron vásárolhatnak a boltban. Más f*szával könnyű verni a csalánt, aztán ha a te kedvtelésedet/életedet akarja majd valaki ilyen jó ötletekkel ellehetetleníteni, akkor majd sírhatsz.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
válasz giacomo gess #83 üzenetére
Bár veled inkább nem is akarok vitatkozni, mert annyira elvakultan a saját jövőképedet akarod erőltetni, hogy ez már vallás/álmodozás. Vallási fanatikusokkal meg értelmetlen vitatkozni. Csak nehogy egyszer majd visszasírd azt, amikor nincs minden hálózatra kötve és normális emberi életet élhetsz. Olvashatnál néhány antiutópiát hogy elvegye a lelkesedésed
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
giacomo gess
kezdő
"Ferdítesz, hogy a te elképzelésed felé "lejtsen a pálya"."
Hááát, fullos (értsd mindenre érvényes) jogosítványom, nehézgépekre való engedélyem, oktatói oklevelem is van, 40 éve vezetek kb. mindent, szabadidőmben most is imádok motoron "ökörködni", tehát nem, NEM a szívem csücske utasként haladni A-ból B-be, csak realistaként felismerem, látom nap, mint nap azt, hogy az emberek döntő többsége nyűgként éli meg a közlekedést (aminthogy tényleg az is, mondjuk a reggeli csúcsban).
Tényleg tartahatatlanul illogikus is az, hogy irdatlan mennyiségű emberi innováció, rengeteg pénz megy veszendőbe úgy, hogy egyébként pont haladásra, helyváltoztatásra tervezett 1-2 tonnás fémszörnytegek milliói állnak naphosszat, a többi meg araszolva pöfögi tele a várost.
"Igen, vannak bizonyos speciális utak, amin nem lehet bármivel haladni."
Közút.
Ennek melyik részét nem érted?
A közút igénybevételének most is vannak műszaki, személyi, környezetvédelmi, közjogi feltételei, ezeket a "köz" úgy szabályozhatja, ahogy csak akarja. Hiába nem szeretem, akkor is.
"Ezzel szemben ha csak önvezető járműveket lehet X időponttól használni, akkor egy tollvonással szünteted meg minden egyéb eszköz legális használhatóságát, és szívatsz meg végtelen embert."
Nem kell betiltani semmit, csak fokozatosan emelni a kötelező biztosítás díját az embervezette járművekre, merthogy "veszélyesebb".[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby rádiós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen