Új hozzászólás Aktív témák
-
vfo7
senior tag
Hosszabb távon a németeknek nem lett volna esélyük, mert attól kezdve, hogy a szövetségesek a B-24-es Liberator bombázókkal a teljes Atlanti-óceán területét le tudták fedni, lényegében minden német hajót le tudtak vadászni. Nem véletlen, hogy a tengeralattjáró-háború is akkor vallott kudarcot, amikor '43 elején megjelentek a B-24-esek. Ezt az előnyt csak úgy lehetett volna kompenzálni, ha a náciknak legalább 2-3 repülőgép-hordozójuk operál a konvoj-útvonalakon, de a félkész Graf Zeppelinen kívül nem volt ilyenjük, ráadásul hosszú távú repülésre alkalmas bombázókkal sem rendelkeztek.
Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
#65675776
törölt tag
Rendelkeztek, de az a pár Condor nem volt számottevő erő.
sh4d0w: Minden rendszer kűzd kezdeti nehézségekkel, akkoriban még ilyen cipőben járt a radarirányítású hajótüzérség. Viszont azzal szinte akármilyen időjárási körülmények közepette lehetett tüzet vezetni, míg az optikai csak tiszta időben ért bármit is.
DArchAngel: A nagy hk elképzelésnek már hagyománya volt a németeknél. Az I. vh-ban fejlesztgették pl a K wagen-t. -
vfo7
senior tag
válasz #65675776 #52 üzenetére
A Focke-Wulf Condor 37-ben eredetileg utasgépnek készült, és csak utólag építették be a bombateher szállításához szükséges megerősítéseket, és korábbi konstrukció, mint a Consolidated B-24-es, amit 1938-ban eleve bombázónak terveztek, mert nem kellett kikerülni a versailles-i korlátozásokat.
Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
Rive
veterán
Izé. Olvastam valami elemzést a Midway környéki cuccokról. Heveny emlékeim szerint a magassági bombázás által hajókon elért találatok száma konkrétan zérus volt.
Ui.: nem tudom, midway körül miféle bombázókkal nyomultak, de nem gondolnám, hogy a B24 annyival jobb lett volna. Másrészt ettől függetlenül az esélyek tekintétetében alapvetően helyes az állításod.
[Szerkesztve]/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
vfo7
senior tag
Ki mondta, hogy a B-24-ekkel magassági bombázást végeztek? Az volt a dolguk, hogy felfedezzék, majd vízi- meg hagyományos bombákkal megsemmisítsék a tengeralattjárókat. Ehhez viszonylag alacsonyra kellett ereszkedniük. Az U-bootoknak pedig nem volt számottevő légvédelmi fegyverzetük, mert általában egy 88-as, vagy nagyobb űrméretű löveggel, esetleg lgv. géppuskákkal rendelkeztek, ami nem volt elég a hatékony védelemhez, de azért sem, mert az alkalmazási profiljuk más volt, lévén hajók elsüllyesztésére, nem pedig légitámadások elhárítására tervezték őket.
Midwaynél egyébként B-17-eseket használtak, de ott nemcsak a bombavetési magasság, hanem a harceljárások is enyhén szólva kidolgozatlanok voltak. Emellett nem kaptak pontos eligazítást sem. A B-17-eseknek akkoriban már volt Norden-bombacélzójuk, de a kiképzési hiányok miatt a személyzetek nem, vagy rosszul használták.
A Norden bombacélzó egy analóg számítógéppel kombinált giroszkópos szerkezet volt, amivel 6 ezer méteres magasságból elméletileg egy 30 méteres átmérőjű körbe lehetett beletalálni. Persze ez a gyakorlatban nem volt soha ennyi, demaga a szerkezet mai szemmel is elképesztően pontos volt.
[Szerkesztve]Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
A légvédelmi tengeralattjárókat Brest, St. Nazaire, Lorient, és a többi atlanti-óceáni tengeralattjáró-bázis megközelítési útvonalainak védelmére alkalmazták, és az volt a dolguk, hogy a kikötő felé tartó, gyakran megtépázott U-bootoknak nyújtsanak védelmet, hogy azoknak ne kelljen alacsony sebességgel, a víz alatt megközelíteniük a kikötőt.
Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
Midwaynél a B-17-esek 322 ledobott bombájából egy sem talált... Még akkor sem, amikor megtámadták a Mogamit és a Mikumát, pedig azok szinte álló célpontok voltak. Persze a 20000 láb magasságból leszórt bombák ritkán találnak célba, a két japán cirkálót is a zuhanóbombázók verték szét. Vmelyik a kettő közül megmaradt, ha jól emléxem, de a másik ott süllyedt el.
https://www.coreinfinity.tech
-
DArchAngel
tag
Ez így féligazság. Valamelyik (talán Dönitz?) zseniális német tengernagy ötlete volt, hogy az U-Boot-ra egy 4x20 vagy 30 mm-es légvédelmi ágyút szereljenek. Ezzel akarták meglepni a szövetséges gépeket. Mégpedig úgy, hogy amikor megtámadták őket, akkor nem merültek le, hanem a felszínen maradtak, és a rájuk repülő gépet igyekeztek lelőni.
Az eredmény katasztrofális volt: rájöttek - amit persze ép ésszel előre lehetett volna tudni -, hogy egy tengeralattjáró imbolgó fedélzetén egy repülőgépet becélozni és az ágyút célon tartani gyakorlatilag lehetetlen.''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''
-
DArchAngel
tag
válasz #65675776 #52 üzenetére
Ennek ellentmond, hogy a háború elején a németek csak Pz I - III típusokkal rendelkeztek, és a későbbi Pz IV és Párduc típusok sem nehézharckocsik. Jóllehet a szovjeteknek ebben az időben már volt nehézharckocsijuk, és a német hkhoz képest még a brit Matilda is annak számított. A hatalmas harckocsik egytől-egyig Hitler kedvenc tervezőjének, Porsche-nek az agyszüleményei. A Führer pedig lelkesen mindre rábólintott, amolyan ''bigger is better'' hozzáállással.
''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''
-
Rive
veterán
válasz DArchAngel #59 üzenetére
Pluszban ugye egy tengeralattjáró nem komálja a vonatkozó gépek bombáit, ráadásul a légvédelem személyzete számára elégséges páncélt sem lehet rá felrakni. Azaz kacsavadászat.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
vfo7
senior tag
válasz DArchAngel #59 üzenetére
Nem féligazság, mert a légvédelmi tengeralattjárók speciális járművek voltak, melyek célja a támadó gépek megsemmisítése volt, és nem azonosak a kibővített légvédelmi képességekkel felruházott (pl. Flak-Vierling) harci tengeralattjárókkal.
[Szerkesztve]Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
ftc
nagyúr
Arrol valami info,hogy betonbol öntettek ki hajokat?
tudomásom szerint ilyen is volt -
ktg3
őstag
válasz DArchAngel #60 üzenetére
a párducot csak a német hadsereg nevezte közepes páncélosnak...
a szovjetek és a szövetségesek mindnehéz harckocsiként emlegették!
és a tigris már 42ben harctéren volt ellenben a párducami sokkal jobb konstrukció volt csak 43ban kerültki a harctérre -
#65675776
törölt tag
válasz DArchAngel #60 üzenetére
Nem mond ellent. A németeknek ugyanis gyakorlatilag a semmiből kellett elkezdeniük a fejlesztést a '30-as években és '36-ig ráadásul rejtetten. Te sem egyből egy 40t-s hk-val kezdenéd. A KVII mint nehézhk egy vicc volt, inkább volt gyalogsági támogató fegyver/önjáró löveg.
A PzIII és IV egyszerre került gyártásba (ennek egyébként semmi értelme sem volt), mindkettőt bevetették már Fo-ban is. De még akkor is csak kis mennyiségben, még 38(t)-ből is több volt nekik akkor.
Ha Porsche agyszüleményei, akkor miért volt Henschel terv mind a PzVI, mind a PzVIB? A Tiger egyébként nem abban a formában került gyártásra, ahogy eredetileg tervezték. A Krupp toronyba ugyanis már a KwK42 került volna (ami a Pantherben is található), azonban az akkor még nem készült el. Ezért a Porsche féle tornyot rakták a Krupp alvázra, abban pedig a sokkal gyengébb KwK36 volt beépítve.
Porsche féle Tiger alváz totálisan megbízhatatlannak bizonyult, a diesel-elektromos hajtása kiforratlan volt. És még a gyártott Tiger-énél is bonyolultabb. A Porsche tervezte Tiger II torony nehezen gyártható volt, ezért csak az első 50 példányra került.
A Maus valóban alapvetően Porsche terv volt, abból viszont nem lett semmi.
vfo7: Nem a Condor volt az egyetlen ilyen gép, más típusok is jártak így. A magyarok pl a Don felé nyomultak fagylaltoskocsin is, meg mindenen amit tudtak rekvirálni már itthon. -
Crystalheart
senior tag
(Mennyi kettedikvéhá-tudós van itt a péhán )
-
drkbl
őstag
válasz #65675776 #70 üzenetére
Akkoriban elvi és technikai lehetőségek terén sem volt lehetőség a ''harckocsi'' megalkotására. Az angolok, a harckocsi és alkalmazásának kezdeti kidolgozói is két úton jártak: voltak a gyalogságot támogató és a cirkáló harckocsik - eléggé vissza is vetette őket az alkalmazásban, hogy a jó páncéltörő tulajdonságú cirkálók gyalogság elleni fegyverzet hijján a PAK-ok áldozatává váltak (kivéve a Matilda II-t). Az amerikaiaktól kapott M3 (angoloknál Lee/Grant) minden hátránya ellenére ezen a téren tudott előrelépést hozni.
A Pz. III a harckocsik elleni harcra készült, sok megoldásában példát mutatott a világnak, például a tágas toronykialakítással, amely lehetővé tette a parancsnoknak, hogy a harcra koncentráljon, továbbá a futómű kialakításával. Guderian 50mm-es páncéltörővel szerette volna, egyéb okokból 37mm-essel kezdte. A T-34-esek miatt kapott 50, majd 75mm L/43 páncéltörő ágyút. Az oroszok maguk így értékelték a Pz. III-at: [link], ez talán megmagyarázza, miért volt olyan sokáig szolgálatban a T-34-esekkel szemben.
A Pz. IV gyalogság elleni harckocsiként kezdte, majd ''helyet cserélt'' a hadrendben a Pz. III-mal az idők folyamán, eleve nagyobb, jobban bővíthető harckocsiként.
Az elsősorban páncéltörő feladatok miatt ~75mm fölé emelt kaliberekkel (meg az APCR és hasonló lövedékekkel) kezdődött az általános célú harckocsi karrierje. -
Rifleman10
csendes tag
Jó ez a topik
Csak már sajnos egy kicsit kihalt... -
upszilon
őstag
Szerintetek a valóságban van olyan hogy kanyarlövés? Videó itt.
-
Carlo009
tag
Sziasztok!
Ez a gondolatom, igaz nem a csodafegyverekről szól inkább az emberek életéről.
Elnézve a mai világot vagy Európát azon belül hazánkat, beleélem magam a sok szegény sorsú kiszolgáltatott ember bőrébe (közéjük tartozom, nem kell még gondolkodnom is rajta mit érezhetnek) egy iszonyat a jövőképük! Hol tartunk? Hogy juthattunk idáig?.... És itt most kezdem tanulmányozni, hogy vajon a II.Világháború idején mégis mit érezhettek az emberek?
Akkor én szerencsétlen ökör mit is akarhatok? Egészséges vagyok, még lenne is munkám, ha akarnám, van hol laknom… stb. Akkor az akkori emberek nem tudom, hogy depressziósok voltak-e? Vagy ezt csak a rendszerváltás után vettük köztudatba? Vagy ha megnézzük a II.Világháború után a rommá lőtt Magyarországot mégis milyen motivációval építették újjá? Mi volt a perspektívájuk a megszállókkal teli országban? Érdekes, ott valahogy mindenki boldognak tűnt a régi képeken…Másik téma: Sztálingrádnál, amikor megadták magukat a Német csapatok, utána még egy kis Német elszigetelt csapat elkeseredett harcot vívott. Vajon kik voltak ők? Ki vezette őket? Az ilyen emberek miért vesznek félhomályba?
Kellemes estét!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Linux kezdőknek
- MILC felhasználók szakmai topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Büszke apukák és anyukák topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Hisense LCD és LED TV-k
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- További aktív témák...
- Kitűnő állapotú Macbook Pro 14" M1 Pro 16/512, telejkörű Apple Care védelemmel 2024.10.27-ig eladó!
- XBOX Series S 512GB, 2025.12.30-ig gyári Microsoft garanciával Bp-i üzletből eladó!
- Nintendo Switch OLED 18.0.1. Dual-Boot Cfw + 256GB MicroSD + Atmosphere 1.7.0, 3 hó garanciával!!
- i5-13600KF (14 mag/20 szál) +hűtött VRM-es B660/B760 lap +16-32-64GB DDR4! GAR+SZÁMLA (a Te nevedre)
- IPhone 13 256GB gyári független
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen