Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • speeder04

    csendes tag

    válasz luciferc #58 üzenetére

    Igen ezt már a tanár is mondta de azt nemtudom h mi hasznát veszem annak h tudom (najó tudtam a nyár előtt) a paralelogramma tulajdonságait :). Teljesen fölösleges, ehelyett inkább elmagyarázhatnának jobban más dolgokat, hogy értsük is.

    Cool. Cool Cool Cool

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz luciferc #58 üzenetére

    Én megelégedtem a matekkal, mint gondolkodásfejlesztővel, a dolgok működését alapvetően értem, nem ezzel van a gond, hanem hogy nem tudtam bevágni soha egy nyamvadt képletet sem, vagy ha elémraktak két képletet, nem tudtam belőle 3 másikat levezetni kapásból... Hiába, tele volt a suli fizikazsenikkel, akik megnyertek minden létező versenyt a megyei szintű izéken át az OKTV-kig, szóval megvolt a kellő ''szint''... :D A tanár meg nem tudott tanítani, kész. Ezért mondtam, h elektrón (amit hasonlóan kell tanulni) jó voltam. Sőt, egyik legjobb. A tanár persze tök más. De a fizikának akkor normál esetben - hacsak nem fizikatudós vagy direkte ezzel foglalkozó lesz az ember -, nem látom értelmét, ha a nap képletmagolásból kell, hogy álljon. (A vicc, h matekban le tudtam vezetgetni a képleteket, fizikán meg az ugyanolyan nehezeket nem. :DDD)

    Ez egyébként döntő szempont volt, h ne BME mérnökinfóra menjek, mert ott van kis fizika az elején. :D

    A matek még hasznos is lehet adott esetekben (pl valami titkosítás fejlesztésénél) programozásban, vagy egyáltalán a való életben. (Bár fejben összeadni-kivonni már rég nem tudok. :P) De személy szerint az irodalmat és történelmet sokkal előrébb helyeztem a sorban, hiszen mégiscsak annak tudása tesz részben kultúremberré. :)

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz luciferc #62 üzenetére

    De te elbeszélsz mellettem :)

    Én a szakórákon tanult történelem-részt is történelemhez sorolnám, mert az, csak kicsit szeparált a globális vagy legalábbis lokális történelemtől. Pl énekórán is törit tanul az ember az életrajzokkal... Attól viszont nem leszek kultúráltabb és nem fogok jó pártra szavazni vagy jó pártot alapítani, hogy midnent fejben levezetek negyed perc alatt, mert bevágtam huszonmittoménhány alapképletet. De ha visszaolvasol, láthatod, hogy én az átfogó oktatás mellett vagyok, ergo az összes főbb tárgyat tanítani érettségiig, ebben benne a főbb reál tárgyak is, mert az akkor még nem megerőltető. Esetleg ha valakinek nagyon nincs hozzá kedve, kettesre áll majd. A szakiskolák lényege általában nem az, hogy irodalomból meg töriből kevés legyen, hanem hogy szaktárgyakból sok, ezért gyakran nagyobb az óraszám. Amúgy sem csinál a legtöbb középiskolás semmi értelmeset délután...

    Lehet, hogy még szeretném is a fizikát, ha rendes tanárunk lett volna, ezt írtam. Bár nem tudom, elektroból is ötös, sőt kiemelkedő voltam az elitsuliban, mégsem fogott meg. Mmindenesetre nem hőbörögtem, hogy mennyire fölösleges analóg elektronikát tanulnia egy digitális cuccokkal foglalkozónak...

    A töritanárom másik tanított tárgya matek volt. Erről ennyit... :DDD

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák