- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Asustor NAS
- Apple TV+
- DIGI internet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- ASUS routerek
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Microsoft Office és Office 365 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
joey04
titán
na végre. a papír nagyon sok embernél elkallódik, meg macerás is.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
ubbconfig
aktív tag
igen, ideje volt, de az utolsó mondat alapján elenyésző cég fog élni ezzel a lehetőséggel (pláne, hogy e-szignó is kell hozzá)
"Az e-jótállási jegy alkalmazása nem kötelező, a vállalkozások dönthetnek úgy, hogy a továbbiakban is kizárólag papíralapú dokumentumot állítanak ki."
-
félisten
Ez az elektronikus aláírás mintha valami sátáni átok lenne.
Még a közigazgatás, de a kormányzati szféra is irtózik tőle, és kemény áldozatvállalások és tengernyi extra macera árán is mellőzik a használatát.
Én jó bő húsz éve tartottam róla előadásokat bíróknak, közjegyzőknek. Egyöntetű felháborodást váltottam ki vele, senki sem a lehetőséget, hanem fenyegető újdonságot látta benne, sőt, egyenesen a jogászi pályára méltatlannak tituláltak az elmondottak miatt.
Tíz évvel később az akkori kormány tanácsadója lelkendezett, hogy milyen nagy eredmény, hogy az ügyfélkapu sima jelszavas védelemmel érhető el, nem pedig a szerinte "elavult és meghaladott" elektronikus aláírással! Konkrétan büszke volt arra, hogy akadályozni tudja a PKI terjedését.
No comment.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
brd
nagyúr
Az is ( ):
- Érteni kell hozzá legalább alapszinten (vagy valakit fizetni, aki ért hozzá).
- Ára van (ha más nem, legalább a tanúsítvány (megújítások)).
- Bonyolítja az ügykezelést (ez nem nettó hátrány, hanem az implementációk problémája, sokszor extra béna/kényelmetlen lesz - tisztelet a kivételnek - és ez alapján gondolják, hogy mindegyik ilyen).
- Számonkérhető (inkább, mint a papír).
- Kormányzati oldalról még ehhez hozzájön, hogy ennek implementálására és üzemeltetésére kevés a haver félhülyékből álló infós cége, ehhez valóban érteni kell és ezt tényleg meg kell fizetni.The only real valuable thing is intuition.
-
Reggie0
félisten
Jobb helyeken egy dosszieban gyujtik, ott nem kallodik el. Igazabol magat a jotallasi jegyet is el kene felejteni es a szamlan kene feltuntetni a szukseges 1-2 adatot. Aztan az meg ott van digitalisan a NAV-nal is, nem kell itt extra fecnikkel meg fajlokkal bohockodni.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Mi is így oldjuk meg, a számlán szerepel az összes adat a kérdéses termékről, illetve a hozzájuk tartozó sorozatszám is. Szerintünk jóval egyszerűbb és korrektebb így.
Sajnos még ma is úgy van egyes gyártóknál, hogy kitöltött jótállási jeggyel lehet csak érvényesíteni a szavatossági igényt (használjuk a jogi megfelelőjét, mert a jogtárban a garancia fogalma nem létezik ebben a témakörben) a gyártónál/forgalmazónál. Ilyenkor célszerű lenne nekem (kereskedőként) a termék dobozából kivenni és egy dossziéban tárolni a többi jótállási jegy mellett (pl. laptopok, TV-k esetében)? Sajnos, ha nincs meg sem az ügyfélnek, sem a kereskedőnek a jótállási jegy és korrekt a kereskedő akkor bevállalja bukóval az ügyfél kártalanítását. Sajnos ebből fakadóan sokszor lehet a fordítottjáról is hallani.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
A vásárlási bizonylat és a jótállási jegy összevonása több szempontból sem minden esetben ésszerű megoldás.
Hogy mást ne mondjak, a kettő útja elválhat, illetve a bizonylat olyan adatokat is tartalmaz, amelyekhez a szerviznek semmi köze.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
daninet
veterán
Értelek, viszont nem előrelépés az egész ahogy most működik. Nekem 80ezer forintomba kerülne évente, hogy aláírhassak, amit most ingyen teszek papíron. Fogalmam sincs miért kerül ennyibe. Hogy generálnak egy kulcsot ami mellé beírják a nevem "nagyon hitelesen" És miért van limit az aláírások számán? Miért kell plusz 20ezer forintot fizetnem, hogy egyben aláírhassak több dokumentumot?
Én generálnék magamnak egy erős jelszóval védett kulcsot itthon amivel bizonyítani tudom a saját aláírásaim bíróságon. A papír alapú aláírásomért se fizetek éves díjat.Mondok jobbat: ügyfélkapu generálhatna minden regisztrált állampolgárnak egy kulcsot és lehetne ontani az aláírást. De ezzel bilibe lóg a kezem.
[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
aktív tag
AVDH hitelesítéssel már van módja a kedves állampolgárnak bármilyen dokumentumot aláírni, csak egy ügyfélkapus hozzáférés kell hozzá.
De MaCS-nak abban igaza van, hogy a szerviznek valóban nem célszerű az árat kiadni vagy afizetési feltételeket, hiszen az sok esetben üzleti titoknak minősül.
Sajnos amit otthon generálsz kulcsot azt nem fogják elfogadni, hiszen én is tudok kulcsot létrehozni a te nevedben csak nem a te publikus kulcsoddal. Sajnos nem mindenki ismeri a te publikus kulcsod és ezért kell pl. egy digicertnek vagy hazai kibocsájtónak egy vagyont fizetned, mert az ő certificate-jük a verifikáció nyomán "megbízhatóbb"
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Az esetek 99%-aban tomegtermekekrol van szo, nincs nagy csoda az arazasban, a maradek 1%-nal meg nem biztos, hogy van ertelme azon rugozni, hogy papiros vagy elektronikus a dokumentum. Megkockaztatom a torvenyalkotas es a rendszer uzemeltetese tobbe kerul, mint az a papirfecni+pecset+alairas.
#13 daninet: Egyszeru: az itthon hivatalosan rendszeresitett digitalis alairason egyes politikus kamufeltalalok nyereszkednek es szednek jogdijat.
"És miért van limit az aláírások számán?"
Sok alairas ugyan azzal a kulccsal csokkentheti a biztonsagot, de ez algoritmusfuggo is.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Mi 80e forint???
Egy minősített tanúsítvány is 30e Ft körül van, és nem tudom, hogy a garanciajegyhez nem elég-e a fokozott biztonságú.
De amit Magadnak csinálnál, annál mégis ki fogja igazolni annak a hitelességét? Nem véletlenül vannak a hitelesítésszolgáltatók és láncok.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
bambano
titán
válasz Allihoppa #11 üzenetére
"Mi is így oldjuk meg, a számlán szerepel az összes adat a kérdéses termékről, illetve a hozzájuk tartozó sorozatszám is.": hogy őrjönghetnek a programozóitok, akik a számlázó szoftvert írták... majd január 1-től lesz gond olyan ügyfelekkel, akik elektroniusan fogják lekérni a számláikat...
miért vennéd el a jótállási jegyet? mi van, ha a kereskedő cég megszűnik, mire jótállást kell intézni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
nem csak a kulccsal van baj(od), a tárolással is. az elektronikus dokumentumok tárolásáról szóló jogszabályi fejezet kilométeres listát ad a követelményekről. a papíros rész meg nagyjából nulla.
"ügyfélkapu generálhatna minden regisztrált állampolgárnak egy kulcsot": minek? elektronikus személyi igazolvánnyal lehet aláírni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
Sajnos az eszemelyivel is csak limitaltan lehet alairni, es hat kell hozza kartyaolvaso is. Igy a limitek mellett max akkor lenne hasznalhato, ha generalhatnek magamnak kulcsot es azt alairhatom az eszemelyivel, akkor nem porogne a tranzakcios limit.
Arrol nem is beszelve, hogy az osszeglimit pedig 10000 euro, egy auto adasvetelit sem lehet vele alairni. Tiszta szegyen.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
No és ha elhagyja a vevő akkor mi történik? Simán elköltözhet, véletlen kidobja a dobozával együtt. Mint magánember nem szoktam kidobni ilyesmit, szerencsére van hely neki, de sokan vannak akik nem tudják kényelmes helyen tartani a dobozokat (ez nem érdekes jótállás szempontjából, csak megjegyzés) és még nem is teszik pl. dossziéba a garancia jegyet.
Ha megszűnik a kereskedő cég akkor a jótállási igényedet nem igazán tudod érvényesíteni. Legfeljebb a kereskedő cégtől származó számlával/jótállási jeggyel, ha esetleg meg van tudod igazolni a gyártó felé, hogy jogosult vagy szavatossággal élni, hiszen garancia időn belül vetted meg a terméket..
Azzal nem értek egyet, hogy a jótállási jegy, legyen elektronikus vagy fizikai papír alapú miért szükséges ahhoz, hogy egy nagyobb webáruháznál egy laptopra érvényesíteni tudd a jótállási/szavatossági igényt. Ha a számlád megvan az önmagában nem mindenhol elégséges. Nem tudják megnézni sorozatszám alapján, hogy mikor adták el neked? Sajnos nem egyszer hallottam a garanciális kérelem elutasításáról a jótállási jegy hiánya miatt.
Alapvetően sajnos több sebből vérzik a dolog és jóval bonyolultabb tud lenni. Valóban hülyeséget mondtam az elvétellel, de legalább bescannelni érdemes, hogy eltárolj egy példányt amennyiben az ügyfeled elvesztené, mert a viszonteladónak is szívás ezt ilyen esetekben intézni, ha annak ellenére is rád bízza az ügyintézést, hogy ő is tudná direktbe intézni a gyártóval.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Nem is azzal van a legnagyobb probléma. Arra ott van az a kötelezettség, hogy 3 napon belül köteles vagy ilyen esetekben visszavenni (de itt is jöhet a kellemetlenség "garijegy" szempontjából) és a vevő kérésének megfelelően visszautalni a vétel árat vagy cserét adni. A gond akkor van, ha hónapokkal vagy évekkel később jön elő a probléma.
-
aktív tag
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.Ha nincs nekem raktáron és nem tudom kicserélni (vagy ha már hónapok óta porosodik nálam a termék amit épp megvett és felment a beszerzési ára), akkor a vételárat vissza kell/célszerű visszaadnom. Legalábbis nálunk ez a gyakorlat.
[ Szerkesztve ]
-
Fecogame
veterán
Helyes, így könnyebb lesz tárolni/megkeresni őket
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
tonyrulez
őstag
Kicsit úgy érzem mint a múltkori jótállásos cikknél. Itt most mi fog változni? Ha jól veszem ki nem lesz ez kötelező, csak opció. Eddig is rengeteg helyen kaptam elektronikus jótállási jegyet. eMag-nál 100% hogy így megy, minap küldtem vissza valamit gariztatni, minden a weboldalukon keresztül ment, garijegyet nem adtak a termékhez.
4 8 15 16 23 42
-
RedSwallow
tag
"applikáción keresztül vagy akár a kereskedő honlapján regisztrált felhasználói fiókba küldve" - Hárombetűs cipőbolt szórakoztatott azzal, hogy menjek el a weboldalukra, írjam be a rendelésszámot és az e-mail címem a számla letöltéséhez, ahelyett, hogy csatolva küldték volna e-mailben, persze a mobilböngészővel a művelet nem sikerült. Még jobb lesz ha csak az appból lehet majd hozzáférni. Ennek mi értelme azon kívül, hogy megnehezítik a jogérvényesítést?
-
aktív tag
Sajnos ez sokkal több körülménytől függ. A kereskedőnek is végig kell vinnie a garanciális folyamatot, ahol felmerülnek egyéb buktatók is.
Ilyet mondani, hogy "meglopja" a vevőt azzal, hogy azonnal visszafizeti a vételárat szerintem elég offenzív gondolatmenet a kereskedőkkel szemben. Hiszen neki is végig kell vinnie a garanciális procedúrát és közben a legjobb végkimenetel esetén is veszít rajta. Ha van nekem raktáron még ugyanabból a konkrét termékből, nyilván cserélem, én is azzal járok a legjobban.
-
Reggie0
félisten
válasz Allihoppa #30 üzenetére
Nem a vetalar azonnali visszaadasa a problema, hanem az, hogy a csere helyett annyi penzt adsz vissza, amiert nem tud ujat venni, holott a torveny szerint a csere jar, ha cserelheto. Marpedig az, hogy neked x forinttal dragabb nem jelenti azt, hogy nem cserelheto. Azaz az arkulonbozettel lehuzod a vevodet. Az meg, hogy mit kell vegigvinni nyilvan a te dolgod, ez az uzlet ezzel jar, ha nem tudod belekalkulalni akkor olyan termeket kell arulni, amit nem kell gariztatni.
Kitalaljam, ipon?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Kitalaljam, ipon? - Még is mi ez a kérdés? Egyébként semmi közöm nem volt hozzájuk soha.
Teljesen értelmetlen a logika egyébként, ami mentén végig mész. Több útvonal is van a garancia ügyintézés szempontjából.
Kezdjük ott, hogy én 3 napos problémáról beszéltem. A piacon nem következik be 3 nap alatt akkora árváltozás, hogy a visszakapott pénzéért ne tudjon hasonló terméket venni vagy nálunk, vagy bárhol máshol, persze kivételek mindig vannak. Ebben az esetben teljesen elfogadhatatlan az érvelésed. Persze vannak olyanok, akik ülnek rajta 15-30 napot mielőtt visszaadják a pénzed, de mi ilyenkor annak a híve vagyunk, hogy azonnal visszaadjuk a vevő által választott fizetési módon. Nyilván mindketten ismerünk olyat, akik az előbbi módon intézik és akkor már valóban fennáll annak az esélye, hogy változik annyit az ár, akkor pedig a kereskedő a bolond és tényleg megkárosítja a vevőt. (vagy ad egy kupont, vagy kódot hogy levásárold a boltjában.)
Másodsorban, ha a 3 év szavatossággal rendelkező terméked elromlik 2.5 év után és leadod garanciába, annak van egy folyamata. Eltelik jobb helyeken (+ normális szerviz háttérrel rendelkező gyártók esetében) 1-2 hét, és kapsz csere/javított terméket. Nyilvánvaló, hogy ebben az esetben a vevő is visszakapja a termékét. Azonban, ha a kereskedőnek a beszállítója már nem tudja javítani/cserélni és visszaadja a kereskedőnek a vételárat, utána te azt feltételezed hogy a kereskedő fel fogja kutatni, hogy hol kaphat azzal a termékkel megegyező típust és meg is veszi neki különösen akkor, ha meg sem éri? Nem beszélve arról, hogy közben EOL lett a termék? (Ha javíthatatlan a termék és EOL lett, nem igazán tudja cserélni senki )
Szeretném feltételezni, hogy nem rosszindulatból, az általad említett céggel való negatív élményed miatt nyilvánulsz meg velem/velünk szemben ilyen stílusban. Amit leírtam azt maximális korrektséggel és jóindulattal közöltem.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Allihoppa #32 üzenetére
Mert ott is ez a szokas, ezert tippeltem arra. Igazabol mindegy ki csinalja, a szokasrol ez a velemenyem
Jo, en meg nem a 3 naposrol beszeltem, nem is arra valaszoltam amikor irtam. Nyilvan nem 3 nap alatt zuhan akkorat az ara.
En eddig megusztam az ilyet, de iponra sok panasz volt itt a forumon. Foleg akkor csinaltak amikor a gpu arak felmentek. Siman rendelheto volt a termek, de a garis esetekre meg azt irtak, hogy nem tudjak cserelni.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Van, hogy rendszert csinál valaki belőle, illetve van olyan akinél sajnálatos módon, de ritkán előfordul az ilyesmi. Ha korrekt az ügyfélkezelés és nem egy kretén/hatáskör nélküli az ügyintéző (lényegtelen milyen cégről beszélünk), akkor általában meg szokták oldani az ilyen helyzetet úgy, hogy mindkét fél pozitívan jöjjön ki belőle.
Sajnos én nem vagyok abban a helyzetben, hogy az iPon-ról véleményt alkossak, ezt ráhagyom másra.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Allihoppa #37 üzenetére
Termeszetesem arra gondolok. Nekem most kellett a NAV-val leveleznem. Komolyan egyszerubb es fajdalommentesebb kinyomtatni papirt es feladni postan a boritekot, mint online valaszt kuldeni, aminek a modjarol meg nem is tajekoztatnak, hanem elinteznek annyival, hogy nezzem meg a nav.hu-n hogyan kell....
-
asdf_
veterán
válasz Allihoppa #11 üzenetére
Mi is így oldjuk meg, a számlán szerepel az összes adat a kérdéses termékről, illetve a hozzájuk tartozó sorozatszám is. Szerintünk jóval egyszerűbb és korrektebb így.
Egyszer azért nézd meg, hogy jogszabály szerint mi egy szabályos jótállási jegy köelező tartalmi eleme. Simán ezer karakter körül van valahol, megnevezés, dátum, gy.sz. feltüntetése a számlán édeskevés.
-
asdf_
veterán
válasz tonyrulez #27 üzenetére
Kicsit úgy érzem mint a múltkori jótállásos cikknél. Itt most mi fog változni? Ha jól veszem ki nem lesz ez kötelező, csak opció. Eddig is rengeteg helyen kaptam elektronikus jótállási jegyet. eMag-nál 100% hogy így megy
1. Eddig ez így nem volt szabályos, most már az lesz (és alaposan körül is van írva, hogy ez miképp szabályos)
2. az Emag az Edigis összeborulás előtt román cég volt, így a magyar jótállási jogszabályoknak nulla relevanciája volt esetükben. -
aktív tag
4. § * (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.Igazából a support számít a fogyasztónak és nem az, hogy milyen jogi BS-t tesznek elé. Ha jól bánnak a vevővel, akkor az sem fog ilyenekkel dobálózni. De ebből az derül ki, hogy gyakorlatilag semmi értelme nincs jótállási jegyet adni, hiszen anélkül is érvényesíthető a jótállás.
Sorozat szám, kiállítás és teljesítés dátuma, termék neve, kódja, gyártója nyilván elégséges, hogy szerepeljen a számlán. Simán elég ennyi, ezzel mind a kereskedő és a fogyasztó is a szükségesnek megfelelően védve van.
Még egy kis szösszenet, a jótállás és a gyártó által biztosított garanciáról:
1. § * (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.Forrás: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
-
asdf_
veterán
válasz Allihoppa #41 üzenetére
Persze, én ezt aláírom, ha normálisan van intézve a dolog, a vevőt ez tökre nem érdekli, sőt, ha számla és garjegy nélkül (mert gőze sincs hova rakta) csupán gyári szám alapján van neki gari intézve, úgy, hogy semmi nincs lepapírozva, csak kezébe nyomják a javított/cserélt terméket minél hamarabb, akkor a legboldogabb, de csak egyetlen egyszer nézzen be a hatóság egy próbavásárlásra és őket tökre nem fogja érdekelni ez a happy-ség, hanem a jótállásit fogják hiányolni a jogi BS-tel. Ammeg drága lesz. És ha ezen már elbuktál, akkor utána nyilván kérik a fogyaszói kifogásról szóló jegyzőkönyvek saját példányát, ezen ismét bukta lesz és akkor már megnézik azt is, hogy van-e kifüggesztett vásárlók könyve tollal (és hogy a korábbi bejegyzéseket GDPR-esítetted-e).
Az idézettből hiányzik amúgy szerintem a jótállásból eredő jogok ismertetése, annak is rajta kell lennie a jótállásin, hosszabb az a szüveg mint ez.
-
félisten
válasz Allihoppa #41 üzenetére
Az tök jó, hogy a számlán részletesen feltüntetitek az információkat, de ez nem helyettesítheti a jótállási jegyet!
Volt már róla szó: a vevőtök mondjuk ajándékba vesz egy terméket. Az árat tartalmazó bizonylatot nyilván nem akarja az ajándék mellé csomagolni, a jótállási jegyet viszont annál inkább!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest