Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz llaszlo #48 üzenetére

    A szétoffolást ne fogd rám, te legalább 50%-ban partner vagy ebben... Nem korrekt ezt pont neked emlegetned.

    Lehet, hogy a példa nem teljesen korrekt, mert olyan, hogy 100%-an minden (kekec) igényt kielégítő példa nincs is a világon. :)
    De alapvetően nem volt rossz. Az emberek valamit meg tudnak olcsón oldani, jól és környezetbarát módon. Erre jön egy cég, reklámjában elhinti, hogy az ecet akár károsíthatja a mosógépét (ez tény, büntetett érte a szakhatóság), ami persze nem igaz. Azokban az emberekben, akik eddig jól elvoltak az ecettel, azt építi fel a reklám, hogy akkor védi a mosógépét, ha megveszi azt a bizonyos vízlágyítót és elhagyja az ecetet.

    Még egyszer leírom, én nem a vitátok tárgyához kapcsolódtam be, hanem azt a filozófiai álláspontodat vitatom, hogy az igény előbb létezi, mint a reklám. Tankönyvekben is tanított módszere a marketingnek, hogy nemlétező igényeket építsenek fel az ügyfelekben, mert ha ez sikerül, akkor lehet kaszálni vele....
    Ez tény, és ellentmond annak, amivel te kioktattad a vitapartnered.
    Sajnálom, hogy a lényeget nem vetted eddig észre.
    Igenis a marketing gépezet és ezen belül a reklám sokszor nagyon tudatosan él a nem létező igények elhintésével...
    Ezek egy része halva születik, mert nem rezonál rá a célközönség, más részét megeszi a fogyasztó, és nagyon rövid időn belül saját igényként képezi le azt, ami neki eszébe sem jutott volna soha. Ezért utólag nem könnyű ezeket felfedni, de a kudarcos esetek megmosolyogtató leleplezései lehetnek ennek.
    Javaslom, hogy nézz meg egy-két tvshop műsort. Az itt összekontárkodott reklámokban jól tetten érhető ez. A profi, nagy költségvetésű marketingkampányok nem ilyen könnyen leplezhetők le, de ezek sem reménytelenek.

    www.refujvaros.hu

Új hozzászólás Aktív témák