Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz llaszlo #43 üzenetére

    A reklám egyik szerepe, hogy megteremtse az igényt. Ha elég gyakran mondják nekik, hogy a mosógép tönkremegy, ha nem használ egy márkás vízkőlágyítót, akkor az emberek ezt előbb utóbb elhiszik, főleg úgy, hogy a reklámban "áldokumentarista" történeteket mesélnek el. Beleültetik az agyunkba, mintha a szomszéddal történt volna, nehogy velem is megessen. A profi szakemberek tudják, hogyan kell nemlétező igényeket felébreszteni az emberekben. A TV shopok is 100%-ban erről szólnak.
    Mivel a piac egy-egy szegmense pld mobilokkal hamar telítődik, kell az új igény. Ma olyan gyors szvsz a modellváltás sebessége, hogy nem a vevő diktál igényekkel, hanem a piac gyárt igényeket.
    A környezetemben élő műszaki emberek (tehát nem nyugdíjas óvónők, és pékmesterek) sopánkodnak azon, hogy kétévente újra kell tanulniuk a telefonjuk működését. Nem nagyon akarják az innovációt, de annyira elavul, elamortizálódik a telefonjuk, hogy cserélniük kell.
    A feleségem sem akar új telefont, pedig az akksit egyre nehezebb lesz beszerezni a régihez... fél attól, hogy annyira más lesz, mint a régi...
    Körülöttem az emberek nem akarnak nagy változtatásokat, sőt...
    De így nem lehet eladni a telefonokat évenkénti, kétévenkénti cserével...
    De lehet, hogy velem is az a baj, hogy nem a tv reklámokból látom a világot.

    [ Szerkesztve ]

    www.refujvaros.hu

  • wwenigma

    Jómunkásember

    válasz llaszlo #45 üzenetére

    Mire tönkrermegy, a Calgon árából 2 új gépet veszel. Amugy meg legolcsóbb teszkós Csillám vízlágyítóban is ugyanaz van mint a fent említett csodában + havonta 1x 1L 20%-os ecettel 90°C-os gyorsmosást ráeresztel és kész...

    Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

  • kymco

    veterán

    válasz llaszlo #45 üzenetére

    Látom, te is a reklámokból ismered a világot, sebaj... :)
    Létezik egy olyan univerzális anyag, ami olcsó, remekül elbánik a vízkővel, környezetbarát, és minden boltban kapható, úgy hívják, ECET.
    Egyébként én ehhez a kioktató modorú, alapvetően téves hozzászólásra reagáltam:
    "Menj és tapasztald meg a világot, hogy milyen is az valójában és, hogy hogyan működik. Bármilyen hihetetlen de a reklám igény nélkül nem ad el semmit sem. Ha nem érted a működését, akkor meg tanulj, ahogy írtam az első mondatban menj világot látni."

    A filozófiai kérdésre, mely szerint ma mi van előbb az igény vagy a reklám, a te válaszod az, hogy az igény. Én és számos marketing szakember szerint (már, amennyiben őszintén beszélnek a munkájukról) ma sok esetben a reklám...
    A legjobb piaci rés az, mikor te magad kreálsz egy igényt. Hiszen nincs konkurencia... előnyöd van a többiekkel szemben. És vásárlásra indítod azokat az embereket, akiknek eszükben sem volt lecserélni a "régi", "elavult" eszközeiket.

    www.refujvaros.hu

  • kymco

    veterán

    válasz llaszlo #48 üzenetére

    A szétoffolást ne fogd rám, te legalább 50%-ban partner vagy ebben... Nem korrekt ezt pont neked emlegetned.

    Lehet, hogy a példa nem teljesen korrekt, mert olyan, hogy 100%-an minden (kekec) igényt kielégítő példa nincs is a világon. :)
    De alapvetően nem volt rossz. Az emberek valamit meg tudnak olcsón oldani, jól és környezetbarát módon. Erre jön egy cég, reklámjában elhinti, hogy az ecet akár károsíthatja a mosógépét (ez tény, büntetett érte a szakhatóság), ami persze nem igaz. Azokban az emberekben, akik eddig jól elvoltak az ecettel, azt építi fel a reklám, hogy akkor védi a mosógépét, ha megveszi azt a bizonyos vízlágyítót és elhagyja az ecetet.

    Még egyszer leírom, én nem a vitátok tárgyához kapcsolódtam be, hanem azt a filozófiai álláspontodat vitatom, hogy az igény előbb létezi, mint a reklám. Tankönyvekben is tanított módszere a marketingnek, hogy nemlétező igényeket építsenek fel az ügyfelekben, mert ha ez sikerül, akkor lehet kaszálni vele....
    Ez tény, és ellentmond annak, amivel te kioktattad a vitapartnered.
    Sajnálom, hogy a lényeget nem vetted eddig észre.
    Igenis a marketing gépezet és ezen belül a reklám sokszor nagyon tudatosan él a nem létező igények elhintésével...
    Ezek egy része halva születik, mert nem rezonál rá a célközönség, más részét megeszi a fogyasztó, és nagyon rövid időn belül saját igényként képezi le azt, ami neki eszébe sem jutott volna soha. Ezért utólag nem könnyű ezeket felfedni, de a kudarcos esetek megmosolyogtató leleplezései lehetnek ennek.
    Javaslom, hogy nézz meg egy-két tvshop műsort. Az itt összekontárkodott reklámokban jól tetten érhető ez. A profi, nagy költségvetésű marketingkampányok nem ilyen könnyen leplezhetők le, de ezek sem reménytelenek.

    www.refujvaros.hu

  • bul07

    nagyúr

    válasz llaszlo #50 üzenetére

    Ne haragudj meg de vegyél calgont és enged le a lefolyón a pénzedet
    És hogy miért, számoljunk kicsit
    Kemény víz esetén a gélből 60ml ajánl, 750ml gél 2300Ft ez jó esetben 13 mossás
    De számoljonk nagyobb géllel 1500ml 4000Ft ez 26 mossásra elég
    És itt a mi szokásaink, heti 3-5mossás , vegyünk 4-et, ez havi 16 mossás, évi 192 mossás
    192 mossáshoz kell 11520ml aminek az ára 30.000Ft ÉVENTE
    Calgon nélkül üzemeljen a mosógép csak 3évet(eddig van garancia mondjuk) már meg lett spórolva egy teljesen új mosógép árra

    De a mi mosógépünk már vagy 4éves és sosse látott vízlágyítótt

    Calgon az tipikusan a fogyasztó társadalomra épít reklámmal minden sz@rt ell lehet adni

    És ez igaz a telefonokra is

    ( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

  • llaszlo

    veterán

    válasz llaszlo #58 üzenetére

    Nem mellesleg ajánlom figyelmedbe ezt a posztot. Véletlen, hogy handras oldala csak annyit írtam a gúglíba, hogy "bukott termékek" és ezt dobta fel az elsők között.
    [link]
    Ha a reklámmal mindent el lehet adni, akkor ezek a termékek miért is buktak meg?? LOL Jah, mert nem volt rá igény és a reklám sem teremtette meg, ahogy ezt egyesek itt állítják TE IS.

  • tomazin

    veterán

    válasz llaszlo #43 üzenetére

    Bármilyen hihetetlen de a reklám igény nélkül nem ad el semmit sem.

    Menjünk el a naccerű kálgónról (amiben eddig csak 2en hülyéztek le) és kanyarodjuk egy picit ontopic felé, azaz a mézesmázos okostelefonok felé. Konkrétan azt reklámozzák, hogy egy szerencsétlen,béna szefós vagy ha nincs okostelefonod és nem tudod azonnal megosztani az éppen nagyon fontos dolgot. Szerinted erre tényleg volt igény(mert sajnos már van)? Arra, hogy 60éves embereket látok okostelefonnal, aki jó esetben tud vele telefonálni. Tényleg akkora igénye van neki erre? Vagy az átlag felnőttnek (30+korosztály)? Nincs egy app a telefonján, csak megveszi mert az a menő, de semmire nem tudja használni. Ezek az emberek szerinted azért veszik meg, mert erre van igényük? Segítek: nem. Azért veszik meg, mert ezt nyomják az agyukba és fel sem tűnik nekik,h igényt generált a reklám bennük, de azt se tudják mire?
    Okostévé, okosóra, nyócezer megapixeles internet, kamatmenetes hitel? Szerinted lenne bárki aki megvenné, ha nem nyomnák mindenhol?
    Természetesen ez csak az érem egyik oldala. Ha egy kicsit gondolkoznának az emberek, akkor ez nem működne.De az meg olyan fárasztó.

    Egy mondatban a fenti csodás mondatodra:
    Álomország tengerpartján játékok közt él(sz).

    mod: inkább off

    [ Szerkesztve ]

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz llaszlo #45 üzenetére

    Azt pedig ugye nem akarod bemagyarázni, hogy a magas só (vízkő) tartalmú víz nem teszi tönkre a mosógépet és, hogy ez csak mellébeszélés???

    Ha a mosógében csak forró csapvizet keringtetsz, akkor tönkreteheti a vízkő egy idő után az ezer Ft-os fütőszálat, viszont a mososzerek eleve tartalmazzák a vízlágyítót (része a mosópor működési elvének) szóval még külön jó drága vízlágyítóra költeni nem más mint a nemlétező probléma megoldása sokpénzért.

  • djculture

    félisten

    válasz llaszlo #62 üzenetére

    "De nem lehet minden szart eladni a reklámokkal. Ha valami szar, akkor azt nem veszik az emberek"

    Ezt te se gondoltad komolyan remélem:)
    Nézd már meg hogy ilyenkor karácsonykor mennyi olyan terméket megvesznek amit reklámoznak és karácsony után renegeteget visznek is vissza mert rájönnek hogy a reklámok hármnegyede etetés.
    Nem ezt várták a terméktől. Ezenkívül mennyi van még ami a szekrény tetején végzi inkább hogy harcolni kelljen a visszavétellel.
    Tabeletek jó része pl ilyen porfogó a legtöbb embernél.. Azért is esett vissza a forgalmuk már mindenkinek van és sokan rá is untak..

    [ Szerkesztve ]

  • macskea

    őstag

    válasz llaszlo #45 üzenetére

    Személyeskedhetsz, de attól még igaza volt. Termékfejlesztéssel foglalkozom, és valós napi probléma a meglevő igenyek kielégítése mellett az újak megteremtése. Úgy sokkal könnyebb unique selling pointokat létrehozni.

    ''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith

Új hozzászólás Aktív témák