Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz domperke #5 üzenetére

    Épp az a baj, hogy nincs... Nem baj, már eljöttem onnan. 10-ből 9 felkészületlen, hanyag tanár.. az informatikai laborban 600 mhz-es folyton összeomló 12 éves számítógépek. 14-15 colos CRT monitorok AutoCad órán...Sorolhatnám. Ez persze csak az Pollack-ot minősíti, de akkor is, a PTE hírneve függ ettől.

    Van összehasonlítási alapom most már, szóval igazam van. Nem minden egyetem ilyen...

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz hunmyke #13 üzenetére

    Nekem elég volt programozás gyanánt az, hogy a tanár feladta a feladatot, és kiment kávézni - oldjátok meg. A Rókusról beszéltem, sajnos máshol kevés óránk volt. Azóta hallottam volt némi változás, de az odajáróktól hallom sajnos még sok a nagyon gyenge, felkészületlen tanár és fejetlenség.

    Van összehasonlítási alap, PPKE-ITK mérnök infó és GDF után. Azt hiszem megtaláltam végre azt a helyet, ahol tényleg 10-ből 10 tanár felkészült,lelkiismeretes... külön felsőbbéves konzulensek tömege áll a csoportok rendelkezésére akik lelkiismeretesen segítenek. Minden kérdésre mindenkivel foglalkoznak. Igaz itt nem lehet 7 évig diákért járni, mert úgy kirúgnak mintha oda se jártál volna. Az első éves matek pl kb 10x-ese a Pollackosnak. Ott elderiválgattunk fél évig, itt már brutál integrálás a végére, és külön tárgy diszkrét matek linalggal... 13 kredit összesen...
    Emellett technikailag is remekül fel van szerelve. Pénz is van bőven. Igaz a papoknak mindig is volt cash :D ... de nem reklámozom, mert kis kar és maradjon is így :D 70-100 fős évfolyamokkal pont azért jó mert nem ismert annyira és így jobb az oktatás :) Nem csodálom PMMK-n is felvesznek ~280 embert... ~20% fejezi be. (most már 340-es keretszámot kapott)

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz CPT.Pirk #36 üzenetére

    Az nem semmi azért... Még mikor oda jártam, akkor egy ott tanító tanár kifejezte, hogy kb óva intené a munkaadókat a Pollackos diákoktól.. Mondott is egy példát, hogy oldották meg a villamos egyik elektromos rendszerét (hidegben nem működött és állítólag hajszárítókat építettek be, hogy működjenek a chipek) Ez mondjuk nem feltétlen a diákokat minősíti. A másik kedves tanár úr fizika gyakorlaton egyszerűen csak le sötét barmozott minket nevetve..

    Az biztos, hogy aki elhivatott az itt is jó szakember lehet. Tisztelet a kivételnek! Csak nálunk is az odajárók nagy része sz*rt bele az egészbe és a kettesért ment kb. Nekem ebből a környezetből volt elegem, baromira demotivált. Szóval ők lennének a jövő szakemberei? Ahogy az a villamosmérnök aki nem forrasztott még ellenállást... és ez nem feltétlen a tanárok hibája, hanem a diáké is, aki sz*rik az egészre, és legalább otthon szorgalmából, elhivatottságból nem építget mindenféle eszközt. Szomorú azért :(

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz domi007 #47 üzenetére

    Nem véletlen, mivel együtt vandálkodtuk át a félévet :D Sejtettem, hogy eme adatbiztonságos cikk felkelti a cicahekk érdeklődésed... De innentől vigyáznom kell majd, milyen szakmaiatlanságokat kommentálok :P Kolléga :D

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz priti #52 üzenetére

    Ezt remélem Te sem gondolod komolyan :) Teljes félreértés, hogy abból áll a robotika, hogy mások által tervezett, elkészített egységeket "programozzunk fel" dokumentáció, vagy a mérnök srác alapján. Az ilyen rendszerek fejlesztésére, kutatására ne is képezzünk szakembereket? Az orvostechnológiai eszközökről már ne is beszéljünk. Hihetetlen lehetőségek vannak ezekben a rendszerekben. Amíg jártál egy egyetemi kutatóközpontban, hogy milyen dolgok mennek ott, addig felesleges véleményt alkotni a dologról.

    Az analízis/lineáris algebra/fizika pedig lehet utálatosnak tűnik, és "bactatásnak"... de szerintem nélkülözhetetlen, és olyan látásmódot ad, ami nagyon fontos ezen az irányvonalon. Lehet neked nem kell, és lehet simán melózni enélkül is vannak jó gyakorlati munkák igen...De hogy a robotika mint olyan csak szívókorongos robotpakolásból állna, ez masszív bullshit :D Érdemes legalább egy tájékoztatót elolvasni, mielőtt lenézel valami olyat, amiről halvány fogalmad sincs.

    Másrészt, meg nem csak Magyarországban szabad gondolkozni. Pont ezért rossz felfogás ez a hallgatói szerződés és röghözkötés is... Mivel nem büntetni, hanem ösztönözni kéne a fiatalokat, hogy itt maradjanak. Támogatni őket, hogy nemzetközi tudást és látásmódot szerezzenek. Minden egyetemen bevezetném azt ami itt is van, 5ik félévtől teljes angol oktatás, hogy nemzetközi szinten is megállja a helyét már egy bsc diplomás is. Vagy ami egy német egyetemen is megy, az utolsó négy félévet külföldi egyetemeken kell eltölteni.

    Az ilyen kamu mérnök papír viszont tényleg felesleges, akik forrasztani se tudnak, vagy plagizált szakdolgozattal rugdalják át. Inkább akkor autodidakta módon megtanul az ember programozni, aztán mehet melózni.

    [ Szerkesztve ]

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz priti #66 üzenetére

    Amire te gondolsz, azok a 2 éves felsőfokú szakképzések. Vagy OKJ-s technikusi képzések. Orbánék ezt megszüntették most, pedig egyre többen jelentkeztek és végezték el ezeket a szakokat. Matek, fizika nincsen, csak gyakorlatias dolgok...bár hozzáteszem, még ez a 2 év is sok felesleges maszlagot tartalmaz. Viszont könnyen elvégezhető, és kötelező a végén pár hónap szakmai gyakorlat. A többi képzést úgy is a gyárban kapja meg az illető. Értem mire gondolsz, de azzal nem értek egyet, hogy csak ilyenekre van szüksége az országnak. Minden nyugati ország válság idején lapátolja a pénzt a kutatás fejlesztésbe, mert abban van a jövő. Abban rejlik a hosszútávú fejlődés kulcsa. Ha csak betanított munkások használnák a nyugati technológiát, akkor végképp nem jutnánk sehová. "Szerencsére" a K+F-től is rengeteg pénzt elvesznek, úgyhogy az agyak vándorolnak külföldre. A kutató egyetemeken van a jövő. Amíg ezt nem látja be az ember, az szűklátókörűségre vall. Ehhez pedig rohadtul kell a matematika, bármit is mondasz.

    Ez a 9gag-es kép viccesen leírja

    Amúgy meg felesleges ezen a 2 féléves matekon sírni. Le kell ülni és megcsinálni a példákat... Nehogy már ne lehessen ezt megtanulni...

    Pontosan két irányvonalnak kell lennie, a nemzetközi kutató fejlesztő iránynak, és az ipari mérnökségnek. Ha valamelyiket is megnyirbálja az állam, akkor összeomlik az ország. Biomérnökökre, agrármérnökökre,például egyre nagyobb szükség van, mert az orvostechnológiai irányon igazi robbanás várható. Olyan eszközök, amikkel milliárdokat lehet spórolni, mivel a korai diagnosztika segítségével gyógyult betegek előbb visszaállnak dolgozni, nem kerül annyiba a fekvőbeteg ellátás, gyógyszerek stb. Hatalmas presztízs amúgy is, ha valamit magyar kutatók értek el. Nagyon sok képzett emberre lenne szükség, pl szabályozástechnikában, amit megnézem hogy végez el egy mérnök analízis, vagy épp fizika nélkül. De jártam egy laborban is, ahol egyszerűen nincs elég szakképzett emberük GPU programozásra, ahol megint csak erősen szükség van pl a lineáris algebrára. Többek között az Intel idehozott volna egy kutatóközpontot, de egyszerűen nem volt elég szakember az országban - így nem tették ezt. Elég gyász. Ezt a tudást nem lehet csak az utcáról/gyárban összeszedni. Szakember hiány van, de nem csak az iparban, kutatás fejlesztésen is ugyan úgy.

    Amúgy meg van itt pénz rengeteg. Díszhadsereg, 34 milliárd Ft stadionra stb...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák