- Bittorrent topik
- Linux kezdőknek
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Windows 11
- Router gondok
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Batch programozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nagyon szívszorító, ami veled történt, de sajnos az eseted a MÁV állapotából egyenesen következik.
Annak idején, amikor a vasúti kocsikat tervezték, nem is gondoltak arra, hogy a vonaton utazhat valaki kerekes székkel.A rendszerváltás után, a mozgássérült emberek jogai is előtérbe kerültek, a vasút is rákényszerült arra, hogy lépjen ez ügyben. Azt a megoldást választották, hogy alakítanak ki kocsikat erre a célra, majd valami -szerintem eleve hamvábaholt módon- nem a kocsiba építettek a felszállást lehetővé tevő eszközt, hanem az állomásokon vannak erre a célra "természetesen" csak egyes állomásokon emelőszerkezetek.
A tragédia az, hogy tudtommal ma sem úgy alakítják ki a legtöbb kocsit, hogy mozgássérült emberek a kerekesszékükkel felszállhassanak, hanem néhány átalakított kocsit hurcolásznak ilyen esetekben.
Nem vagyok tisztában vele, hogy nyugaton pontosan hogyan oldják meg ezt, de szerintem a megoldás az lenne, hogy minden vasúti kocsiba fel tudjál szállni a kerekesszékeddel, ahol nem elkülönítve, hanem a többi utas között utazhass. Ehhez elég lenne az ajtókat olyan szélesre alakítani, hogy felférjen egy szabványos kerekesszék, a feljutáshoz pedig egy lehajtható rámpa, amin a széket fel lehetne tolni.
Sajnos az átlag távolsági buszokon is hasonló a helyzet. Csak néhány busz alkalmas arra, hogy kerekesszékkel felszállhass rá.
Azt azért meg kell jegyezni, hogy a vasút sem vehet új kocsikat már legalább tizenöt éve egyáltalán, azonban a meglévők felújításakor valószínűleg lenne rá lehetőség, hogy az átalakítást Nektek is elfogadható módon végezzék.
A tokaji és pesti hozzáállás közötti eltérést pedig legalább részben magyarázza a munkaerőpiaci helyzet, mivel a vasútnál nagyságrendileg hasonló a fizetés az országban, ez Tokajban elfogadhatóan jó, Pesten már az alacsonyabb osztályba esik, tehát olyan szintű munkaerőt is kapnak, tisztelet a kivételnek.
Jó lenne, ha angolul/németül beszélő/olvasó fórumtársaink megnéznék az európai helyzetet e szempontból, mert sajnos én nem tudok idegen nyelveket.[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Politika
- Bittorrent topik
- Futás, futópályák
- Gyúrósok ide!
- Filmvilág
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
- Apple MacBook Pro 16,2" M3 MAX - mrw33mg/a, új, bontatlan gyári garancia
- Lenovo Legion 5 pro Ryzen 5 5600H RTX 3060 16GB Ram 500gb+1TB NVMe SSD 165hz 2k kijelző
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen