- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Windows 10
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Bittorrent topik
- Autodesk - Revit
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
Új hozzászólás Aktív témák
-
0P1
aktív tag
Apple CPU -k úgy mint Cyclone/Typhoon/Twister/Hurricane/Zephyr
Hagyjuk már ezt az "ARM alapú" szöveget . Az ISA ARM v8, de a CPU saját design, igy nem biztos, hogy az ARM által is beismert ARM CPU-kat (Cortex-eket) érintő design hiba is bennük van. PErsze lehetséges, de erről eddig még nem láttam semmi hivatalos infót. Ugyanez vonatkozik a Qualcomm CPU-kar is.
-
NSA jut erről eszembe, hogy ők erről hogy NEM tudtak?
Ha igen, hány éve már? -
lev258
veterán
Na jó, lehetne még vitázni róla, mennyire egyedi vagy nem a CPU, és valószínűleg nem is értek hozzá kellőképpen.
De itt hagyom neked a jelenlegi Apple választ: "Apple is going to have to let us know which, if any, of its ARM-based A-series processors are affected."
A Qualcomm részéről pedig több Cortex is érintett, beleértve az új Snapdragon 845-öt is (ami Kryo).[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
vicze
félisten
Qualcomm esetében a CPU-k többsége érintett. A kivételek lehetnek. A nem stock ARM magokat használó Krait SoC-k mint pl. S800/805 lehetnek kivételek, de ezek is az ARM TrusZone-t implementálják(bár módosítják), így elég nagy eséllyel érintettek. S820 és Kryo architektúrára épülő SoC-k módosított ARM stock magok, így szinte biztos hogy érintetettek.
Apple estében, nagy eséllyel soha nem fog kiderülni, hacsak nem lesz rá direkt exploit, mivel OS és az architektúra is teljesen zárt, illetve az Apple se szeret nagyon nyilatkozni ilyenekről. Ha van is az OS patchelve lesz/van, így nem tekinthető sérülékenynek.
-
-
-
deny330
aktív tag
Egy kis infóval szolgálnak haver beszámolójával, hátha érdekel valakit:
Tegnap délután frissítette a Win10-et, este pedig streamelt egy kis PUBG-t. Első meccsen nem mondogatta, de második meccsen említette, hogy egy bő 10-15fpssel kevesebb van neki most, update után. Illetve egy-egy nagyobb városban micro laggosnak érzi a gamet, spawn helyen pedig egyenesen droppolja az FPS-t. Nem vagyok benne 100%-osan biztos, hogy az update és ennek a javításnak a hibája lenne, de ha update előtt nem volt ilyen problémája, most meg hirtelen előjött, akkor mégis mitől lehetne ez? (conf: I5-7500, GTX1050TI, 8GB ram).
[ Szerkesztve ]
-
DonToni
aktív tag
Most akkor mindenki kezdjen el rettegni mert ellopják a fb jelszavát, feltörik a levelezőjét, meg lenullázzák a bankszámláját..... igen.... pont az ÖVÉT! Mert mindenki az Ő adataira hajt....!
B*tch pls...-Anti-
-
Cathulhu
addikt
Ahogy a masik topicban is irtam, mivel sok kernel hivas eseten van jelentos lassulas, igy a normal jatekokban elhanyagolhato a csokkenes, de szvsz a multiplayer jatekok (a gyakori halozati hivasok miatt) erosen erintve lehetnek. De ez nem feltetlen FPS csokkenesben jelentkezne.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
deny330
aktív tag
Ne haragudj, nem olvastam teljesen végig a másik topicot, nem láttam. Konkrétan mire gondolsz akkor egyébként, hol jelentkezne ennek a negatív hatása?
Csak jó szándékú infóval akartam szolgálni btw, nem szeretnék semmi rémhírt kelteni csak mert haver panaszkodik az alacsonyabb fps számra , csupán furcsa volt, gondoltam hátha lehet összefüggés.
(#64) snpetit: Komolyan beszélsz? Még pár órája úgy olvastam, hogy valami ezzel kapcsolatban már belekerült az updateba illetve voltak itt (vagy a másik topicban?!) páran akik irodai gépekről tettek fel tesztet, hogy mennyit változott az írási / olvasási sebesség, ebből adódóan gondoltam, hogy akkor ez az update is tartalmazhatta ezt a hiba javítást.
[ Szerkesztve ]
-
-
bambano
titán
-
Nunder
őstag
Túl azon, hogy milyen és mekkora sérülékenység és hogy miben fog ez minket érinteni - legyen ez a tőlünk jobban a témához jobban értő emberek gondja - lehet tudni, hogy ABU mivel foglalkozik? Mindig 3 mondat után tudom, hogy az ő cikkét olvasom, egyszerűen csak szeretek olyan embert hallgatni-olvasni, aki érti is azt, amiről beszél, és magas szinten műveli a tudományát. És úgy látom, ezzel a csodálattal nem vagyok egyedül ebben a topikban sem. Pedig hazudnék ha azt mondanám, hogy 10%-át is értem annak, amit ír. Köszönjük ezeket a tényfeltáró cikkeket.
[ Szerkesztve ]
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
ceripapa
aktív tag
Nunder (#70) : Hát én azt mondanám kevés programozó tapasztalattal, nem ennyire foglalkozom az erőforrások irányításával ,de "Erre vonatkozóan lesz javítás az operációs rendszerek oldalán, de ez már érezhető teljesítményvesztéssel járhat, mivel a javítás módja a rendszerhívások és a megszakítások esetében megnöveli a többletterhelést. " -> Hogy mikor bármit csinál az OP nem T -be hanem 1.0x T-be fog kerülni ezt megcsinálni jobb esetben , pl mem felszabadítás . Hát ezek alapján azt jelenti hogy intelen futatsz bármit ami használja a ramod alap esetben akkor több idő mire a processzor mással tud foglalkozni , ergo jobban fog ingadozni a teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
xeon forever
addikt
Csak ugy halkan megjegyzem, hogy van norton Ghost...lecopyzod a hdd-t.
Soha nem értettem minek szenvednek ennyit a hackerek...
LWinpe alól idáig bármit tudtam klonozni barmilyen "kredencel"...ami érdekes hogy meg bitlocker is átment...
PS5 jobb lenne Intellel+Nvidiaval? :P
-
TomMusic
őstag
válasz xeon forever #74 üzenetére
ami érdekes hogy meg bitlocker is átment...
De attól még ugyanúgy titkosítva van az adat, ugyanis a bitlock magát az adatfolyamot is titkosítja, nem?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
-
btprg
senior tag
Mennyire régi CPU-t kell használni, hogy ne legyünk kitéve ilyen szarságoknak? 486 már jó?
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
vicze
félisten
válasz xeon forever #74 üzenetére
"érdekes hogy meg bitlocker is átment"
Miért ne menne? Az is csak adat. Más kérdés, hogy kulcs nélkül nem tudod megnyitni a BitLockeres meghajtót.
-
X Factor
addikt
Pedig hazudnék ha azt mondanám, hogy 10%-át is értem annak, amit ír.
A mostani szitut úgy képzeld el, mintha a kernel lenne maga az Isten, miként üldögél a felhőkön odafenn, a felhasználói folyamatok (user proccess), meg a plebs a földön. Bár nem látjuk a fönit, és csak sejtsjük h. létezik, attól még imádkozhatunk hozzá, várva hogy teljesÍtse a kivansagainkat. Ő hallja az imáinkat és ennek megfelelően eljár.
A probléma az, h. a spekulatÍv pipeline miatt, adott esetben egy user proccess belehallgathat az imákba.
Erre lehet a megoldás a KPTI a Kernel Page Table Isolation, csak ezesetben hiába imádkozunk majd, ténylegesen nem lesz ott a nagyfőnök, mert teljesen szeparált memória teret kell neki biztositani.
Make things work
-
X Factor
addikt
Placebo?
Ott a replay funkció, h. legalább ne hasraütészerűen mondjuk számokat. Fogjon egy meccsenek az első 3 percét, mentse ki a mért eredményeket és összelehet vetni. Gondolom a patch előtt nem tette meg, Így nincs is mihez viszonyÍtani, pusztán a megérzéseire lehet alapozni.
Ami meg nem sokat ér, ha nem ugyanazon a scene-k vannak újrarenderelve ugyanazokkal a paraméterekkel.
Az elmúlt éjszaka 6 mecséből valszeg egy frametime grafikont nem tudnék mutatni, ahol huzamosan egyeznek az fps értékek, kivéve ha épp 120-al megy, mert odavan limitálva. fps/tps, hova ugrasz, mit nézel, hányan vannak körülötted, mit kell kirajzolni stb... ezek mind erősen befolyásolják és megfelelő méréshez szintetikus körülmények kellenek.
Mecsközbeni microlag, meg simán lehet network lag, ami szintugy nem konzisztens, mert megkell nézni h. a tsl.exe épp kifele mivel kommunikál, h. egyáltalán lelehessen szűkiteni, h. aws vagy azure szerveren vagy, illetve h. melyiken. Aztán a háttérben még szintugy ezer dolog befolyásolhatja h. épp teljesen rendben van a hálozati rész, vagy pont egy leterheltebb szerverre kerult a sessionod és szivsz a laggal végig.
Make things work
-
ddekany
veterán
válasz xeon forever #83 üzenetére
Ha a fájlokat is meg tudja nyitni benne a Norton cucca, akkor világra szóló botrány lenne... de nem tudja. Titkosított dolgok simán másolhatók, csak épp ugyan úgy nem tudsz velük mit kezdeni a kulcs nélkül, mint az eredetivel amit lemásoltál.
-
snpetit
aktív tag
Másik oldalon egy kicsit konyhanyelvesebben le van írva H***w.
Így kell felpörgetni a HW eladásokat, kár hogy normális mennyiségű memória ára, maga annyi majdnem mint a többi komponens. -
Frawly
veterán
válasz xeon forever #83 üzenetére
Ja, meg tudja nyitni, és látsz egy halom random karaktert, krix-kraxot, aminek semmi értelme, csak lekódolt adatot látsz, a valódi adathoz nem férsz hozzá továbbra sem, azok el lesznek zárva. Magyarán ez nem tekinthető valódi megnyitásnak.
-
CJ4567
veterán
Pár mérést csináltam(3DMark, CDM, R6S), R6S-t többször mértem, mert változóak az eredmények a benchmarkban. Játékban alig van különbség idáig, sehol sincs még az 5% se.
No Sana No Life
-
ceripapa
aktív tag
Én nem feltétlen annyira fps-be mérném , csak mondjuk jobban fog spikeolni a proci , ennyi . így is egy 1060-t kihajtott kb egy újabb i3 ott pl már simán ez okozhat fps fesztést, egy többmagos rendszernél ahol a gpu-t simán kihajtotta a cpu , ennek annyira nem lesz feltétlen hatása fps-re , csak inkább magára a cpu kihasztnáltság fog megnőni , és ha szar a csillagok állása , akkor lehet fpsdropp.
[ Szerkesztve ]
-
Frawly
veterán
Linuxos Phoronix-teszteken azt írják, hogy azok az alkalmazások lassulnak a patchtől, amelyek sok I/O-t használnak (lemezművelet, hálózat) vagy sok kernelműveletet.
Azok viszont nem, amelyek kevés kernelhívást, meg a multimédiás programok (encoder-ek, decoderek-lejátszók) és játékok esetén is minimális a lassulás. Viszont a multiplayer game-eknél megint csak lehet jelentősebb teljesítményvesztés a hálózati I/O miatt. Nyilván nem csak Linuxra érvényes, hanem minden OS-re.
Nálam egyelőre már majdnem egy órája fordul a gites 4.15 RC6 kernel, abban már benne vannak a patchek.
-
deny330
aktív tag
Maximum az előző streamekből lehetne összevetni az eredményeket, de azok főleg Squad gamek voltak, nem Solo play (ehhez hozzájön az is, hogy a networkkel kapcsolatban ugye semmi nem volt figyelve). Gondolom már ez is rengeteget befolyásolna az fps számon ha ugyan úgy akarnánk összevetni az update előtti teljesítményt a mostani, update utánival.
Bár ilyen komolyabb hangvételű teszteket egyébként is nehéz lenne vele lefuttatni, neki ilyenre nincs türelme, nem is igazán ért hozzá, én pedig chaten aztán dumálhatok neki. Csupán mezei gamer, egyedül én olvasok szakmai fórumot kettőnk közül és valószínűleg a teszt eredménye is inkább csak minket érdekelne, mint sem őt.
-
TomMusic
őstag
válasz xeon forever #92 üzenetére
Nagy összegben mernék rá fogadni, hogy nem nyitja meg.
Szerk.: vagyis nem lesz ott az eredeti fájl.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
anulu
félisten
kliens oldalra is kint vannak a patchek:
http://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=2018-01"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
vicze
félisten
válasz xeon forever #83 üzenetére
Nem vagy tisztában vele, hogy miről beszélsz...
-
ddekany
veterán
Nem jött át sokaknak, hogy ezek a sebezhetőségek nem szokványos értelembe vett CPU hibák. Még az eddig csak Intel esetén demózott Meltdown (a leghatékonyabb támadás) sem az. Ezért van az is, hogy ARM és AMD is érintett a nehezebb Specre-féle módszerben (és még valószínűleg tucat más CPU is), mert nem valami sima "jaj benézük" dolog ez, hanem a modern CPU-k működéséből adódik az egész [*]. (Megfelelő csillagállásnál csodás dolgokat lehet vele amúgy csinálni, ha valaki igazán befektet rá (pl. titkosszolgálatok), mint pl. egyik virutális gép beleolvas a másik memóriájába... yeah.)
Amúgy amíg csak natív kóddal esélyes ez gyakorlatilag, addig home usernek azt hiszem nem nagy változás ez... Ha rossz indulatú binárist töltesz le és el is indítod, az eddig is szét tudta kapni a rendszert. Ez +1 eszköz arra. Ami parább, hogy elvben ez sima weboldal látogatással is sikerül, JavaScript-el... és a Specre-s PDF azt írja "We wrote a JavaScript program that successfully reads data from the address space of the browser process running it.". Nem tudom mennyire praktikus, de nem hangzik jól.
*: Nevezetesen, modern CPU-k lefuttatnak előre olyan programrészeket amiről még nem tudják, hogy le kell/szabad-e (a sebességért, u.n. spekulatív végrehajtás). Ha később rájön a CPU, hogy valójában nem kell lefuttatni, korrekten visszavonja az egészet, szóval elvben nincs káros hatás. Ám mégis marad nyoma a visszavont műveleteknek, nevezetesen bizonyos a memória olvasások sebességének mérése mást eredményt ad (a cache miatt... ami bekerült a cache-ba a visszavont programrész futtatásakor, azt a visszavonás után is gyorsabb olvasni, mert cache-ből jön). Specre amúgy az elágazás becslést vezeti meg, akár úgy, hogy egy a támadott megadott címre ugorjon... aztán persze rájön, hogy nem oda kéne, visszavonja, de említett okokból már ott a nyoma, hogy mit látott a futtatott programrész.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen