Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
#19 ddekany, itt nem csak a gyártás a kérdés, hanem az újrahasznosítás is.
Jelenleg nem jó business újrahasznosítani, ezért nem teszik. Teljes életciklusra, meg régiónként eltérő, hogy mikor lesz kisebb a lábnyoma, mint egy belsőégésűnek, vannak olyan országok, ahol soha.#22 Noukoum, hát maga a legyártása egy óriási lábnyom volt. Utána az áram sem magától kerül bele, illetve, még a haladás közben sem igaz a zéró emisszió, mivel a gumi kopik, a fék kopik.
(És arról még nem is beszéltünk, hogy az infrastruktúrát is újonnan kell hozzá kiépíteni. )[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Úgy gondolom, hogy ólom akkuval ami tök jól újrahasznosítható, és meg is éri újrahasznosítani, valóban tök jó lenne.
Ebben a formában viszont nekem nem nyeri el a tetszésem, és ebben a formában az irány sem jön be.
Legyártunk valamit baromi sok energiával, és szennyezéssel, és majd sok sok km után lesz egyáltalán kevésbé szennyező a teljes életciklusa, mint a belsőégésűé.
Ha egyáltalán megy annyit végül a járgány, lehet hogy soha nem megy annyit.
(Persze, ez az amit mondtam, hogy baromi régiófüggő, hol mennyi km után.)Abban látom én a problémát, hogy az EU kizárólag a használat közbeni kibocsátást nézi.
Ez marketingszövegnek okés, de a kolléga itt ezt mint tény említette meg.
-
peti_s
addikt
Az általad linkelt cikk írja, hogy ez még messze van a nagyüzemi újrahasznosítástól.
Lehet kis szeletek szépnek bemutatni, összességben ez egy hatalmas probléma.
EU előírással meg nem sokat érsz, amikor legjobb tudomásom szerint, akik először nagyban újrahasznosítottak, azok a koreaiak voltak. (És ők is csak akkor csinálták, amikor ez olcsóbb volt mint bányászni.)
-
peti_s
addikt
Egy városi autó van, hogy nem megy 8-10 év alatt ennyit, amennyi az akkupack várható élettartama.
Ha városon kívül használod, akkor megy, ennél többet is, és nem igen tudod elkerülni a gyorstöltést sem. Az pedig megint akku élet rövidítő tényező.Már, ha meg fogja érni. A régi akkupacket meg valahova leteszik, "semlegesítve".
Amíg nem megoldott a profitábilis újrahasznosítása az elektromos autók akkumulátorának, addig ez meglátásom szerint, nem jobb mint a belsőégésű.
(Kizárólag rövid utakra természetesen jobb, de egy ólom akkus megoldás arra sokkal barátibb lenne, az újrahasznosíthatóság miatt.) -
peti_s
addikt
A jelenlegi akkutechnológia az öregszik, nem csak a használat "erodálja". De ez lehet, a sok személyeskedés, és vakbuzgó hit mellett elvakított....
Amiket te tényeknek hiszel, azok vélemények egy olyan témában, amiben nem nagyon vannak tények, inkább pro kontra érvek.
Másfelől, meg nem tudom kinek képzeled magad, hogy te döntsd el mit kommentelhetek, és mit nem. Ha nem tetszik más véleménye, akkor mindjárt ne is szóljon hozzá?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- Azonnali informatikai kérdések órája
- bambano: Bambanő háza tája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs