Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tzsiga

    csendes tag

    válasz hoffman_ #296 üzenetére

    " Meg van határozva keményen, 5 dia, világos háttér, olvasható betűméret és szín, képek, de nem túl sok, szöveg több, de nem túl sok, végén forrásmegjelölés. Ennyi. Még a cím formája is gyakorlatilag ki van adva.

    Ehhez képest az elmúlt két évből mutatott diák 80%-a nem teljesítette ezt, és ennek a 80%-nak több mint a fele egy igénytelen trágya volt."

    (A korábban általam megfogalmazott arányok gimnázium 9. évfolyamára vonatkoztak.)

    Sajnos ez mást is jelez. (Amellett, hogy lehet, hogy tesz az egészre.)

    1. szabálykövetésre alkalmatlan. Ilyenen simán bukhat egy állást vagy a cég egy pályázatot. (Láttam már, hogy egy +50 milliós tendert bukott valaki, mert az összesítő lapon nem végzett el egy szorzást.)

    2.
    (nem verték a fejébe a készítés folyamatát, mert a forrást még az anyaggyűjtéskor keressük és rögzítjük, így nem marad el a végén)
    (nem mutatták meg, hogy mitől működik egy prezentáció, és az elkövetett hibák mit eredményeznek)
    Nem várták el középiskolában - informatika órán kívül - az alkalmazást, mert az infóóra az előbbiek megtárgyalásán túl azért elsősorban bizonyos technikai műveletek elsajátítására van néhány órában.

    Ha ezek korábban beléívódtak volna, akkor rutinból jól csinálja a többség.

    Az 1) kapcsán előjön az algoritmizálás - középiskolás szinten.
    A 2) kapcsán pedig az, hogy elegendő-e - kis túlzással - csak történelem órán tanítani ezt a folyamatot.

Új hozzászólás Aktív témák