Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Donki Hóte #15 üzenetére
Az orosz metróknál kiválóan működik a jobb oldalon állás, bal oldalon lépcsőzés -- legalábbis Moszkvában és Szentpétervárott tökéletesen. Mindenki, aki nem siet, automatikusan jobbra áll, a bal oldalon pedig gyakorlatilag folyamatosan halad az egybefüggő lépegető sor.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz adlersson #31 üzenetére
Azzal együtt, hogy egyetértek Veled, a számokat tegyük rendbe!
"Gondolom sok olyan állomást láthattál, ahol mondjuk napi 1-2-3000000 utas mozgólépcsőzik minden probléma nélkül."
A világ legnagyobb utasszámot lebonyolító metróhálózata a moszkvai metró, napi kb. 2 400 000 utassal, ami bő 200 állomás között oszlik el. Nincs olyan állomás, aminek a napi forgalma akár csak megközelítené az 1 000 000-t is.
Amúgy volt szerencsém használni, és tényleg bámulatos! És valóban: még csúcsidőben sem igazán van tumultus, pedig működik a jobb oldalra állás.
Igaz, nagy a járatsűrűség és jól szervezett/tervezett az infrastruktúra.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Lalikiraly #33 üzenetére
Én eddig csak a moszkvai metróról hallottam dicshimnuszokat, de tény, hogy a szentpétervári is nagyon szép -- de a moszkvai számomra ütősebb élmény volt.
Sokféle szerelvény jár, a nálunk régen megszokott kékek is -- csak az a furcsa, hogy sokkal gyorsabban repesztenek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz adlersson #36 üzenetére
1. A moszkvai metró állomásairól volt szó, nem általában mozgólépcsőkről. Azért írtam a helyesbítést, hogy ne maradjon bent téves adat.
2. Ha már a mozgólépcsőkre hivatkozol: a Shinjuku egy városrész, gyakorlatilag egy teljes város. Szó nincs benne olyan utasforgalom-koncentrációról, mint egy metróállomás esetén.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz adlersson #41 üzenetére
Min is vitatkozunk, amikor egyetértünk?
Amúgy teljesen igazad van, az ázsiaiak (Tokió, Sanghaj, Peking) lenyomják Moszkvát.
De a napi milliós utasszám egy állomáson nekem így is sok (amúgy nem állomásra hivatkoztál, hanem magára a városrészre, aminek van egy brutális közlekedési csomópontja).
Évi 3,33 milliárd utas, az napi átlag 9 millió, hétköznapokon legyen mondjuk 15 millió -- de ez 290 állomásra oszlik el, még a legforgalmasabbakra is soknak tűnik a millió utas. Persze nem mintha nem lenne tökmindegy...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz adlersson #47 üzenetére
Te írtad:
"Mert csak metrónál vannak mozgólépcsők? Shinjuku több mint 3000000 utast mozgat naponta."Nem a Shinjuku metróállomásra, hanem magára Shinjukura hivatkoztál, ami tudtommal egy teljes városrész, egy brutális forgalmú közlekedési csomóponttal, ami jóval több embert szivattyúz át, mint maga a metróállomás.
A számok pedig onnan jönnek, hogy a tokiói metró 3,3 milliárd utast visz évente, és 290 állomása van.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AutoCAD
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Vallás
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad X250 (két akkus változat+samsung 860 Evo SSD)
- Üzletből, garanciáHP EliteBook 840 G8 14"FULLHD IPS üzleti ultrabook, i7-1165G7 4mag/16RAM/512SSD
- HP Probook 6450b laptop alaplap + I3 CPU
- Ps5 Digital Edition, 2023 Decemberén vásárolt
- Új Razer Blade Gamer AMD Rysen 9 16RAM/1TBSSD/NVIDIAGeForce RTX3070 14,1"2K 165Hz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest