- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Synology NAS
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Programozás topic
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- YouTube
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
a témában talán jártas is vagyok, no meg, mert nagyon érdekel
A második állítást elhisszük, az elsőről nem vagyunk meggyőződve
Kezdjük talán ott, hogy 5 éve Budapesten nem BKV, hanem BKK járatokkal lehet közlekedni, az utazási feltételek kivonatát fényképezhetted volna akár BKV, VT-Arriva, Volánbusz és MÁV-HÉV által üzemeltetett járművön egyformán.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Depression #8 üzenetére
Mégis BKV-t írtál másodjára.
Persze, mert ott arról beszéltem, hogy ki az adott jármű üzemeltetője, hova van fizikailag felragasztva a matrica Írtam ott VT-Arrivát is, akinek teljesen hasonló tartalmú matrica van kiragasztva a buszaira.
Az utazási feltételek nem a konkrét járműhöz, hanem a teljes városi szolgáltatáshoz kapcsolódnak, azok egyformák a különböző üzemeltetők által közlekedtetett járműveken.
Pesten ha bérletet veszel, akkor nem BKV van ráírva, hanem BKK. Nem BKV pénztárban veszed a bérletet, hanem BKK pénztárban. Ha elnyeli az automata a pénzedet, akkor nem a BKV-t hívod fel anyázni, hanem a BKK-t
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Lalikiraly #14 üzenetére
Szerintem arról is érdemes lenne egy komoly értekezést írni, hogy őrültség a mozgólépcső jobb oldalára szorítani a metróban az embereket.
Aki rendszeresen utazik, az látja, hogy az emberek automatikusan a lépcső jobb oldalára állnak, hogy a bal oldalt szabadon hagyják azoknak, akik sietnek.
Csakhogy az is jól látszik, hogy az utazók alig 5 - 10 %-a megy felfelé a bal oldalon.
Tehát most az van, hogy a normálisan közlekedő 90 %-nyi utas kapja a mozgólépcső felületének (és kapacitásának!) az 50 %-át, a 10 %-nyi sietős utas szintén a mozgólépcső 50 %-ával rendelkezik. Szóval a mostani rendszer nagyon lelassítja a mozgólépcsőn való feljutást.
Ha a mozgólépcső mindkét oldalára állnának az utasok, akkor 75 - 80 %-kal több utas tudna egyszerre a mozgólépcsőn állni, vagyis legalább egyharmadnyival gyorsabban jutnának fel/le az utasok a mozgólépcsőn.
Nyilván ehhez az kellene, hogy a notórius elkéső gárda, akik most keményen könyökölve rohannak fel és lefelé a mozgólépcsőn, időben induljanak el otthonról és ne a mozgólépcsőn akarják behozni az otthon ellustázott időt, arra számítva, hogy a birka tömeg úgyis a jobb oldalra áll, utat biztosítva nekik.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Nem rosszindulatú volt, hanem ténymegállapító
Sajna rengeteg olyan emberrel találkozom a mozgólépcsőn, akik miközben nyomulnak előre, hangosan morognak, ha valaki a bal oldalon áll. Még olyat is szoktak mondani, hogy "nem látják, hogy ki van írva, hogy a jobb oldalra kell állni?"
Nincs ilyen kiírva sehol sem!
Ha te sietsz, az rendben van. Ha viszont közben inzultálod azokat, akik (bármilyen okból) a bal oldalon állnak, az nincs rendben
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz adlersson #28 üzenetére
Csodák csodájára ez évek óta flottul működik
Szerinted!
Szerintem meg nem működik flottul.
Már egy szerelvény beérkezésekor is tolongás alakul ki a felfelé menő mozgólépcsőnél, ha pedig két szerelvény is befut, akkor embertelen tömeg torlódik fel a mozgólépcsőnél.
Ha ez a tömeg 1,1 ember/lépcsőfok sebességgel fogy, az nyilván sokkal tovább tart, mint ha 2 ember/lépcsőfok sebességgel fogyna el!
Alapfokú matematikai számítással is látszik, hogy kb. 45 %-al gyorsabban fogy el a lent álló tömeg, ha nem állnak jobbra az utasok, hanem minden lépcsőfokra 2 ember lép fel.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz adlersson #31 üzenetére
a mozgólépcsőnek az lenne a lényege, hogy, aki igényli, mert beteg, öreg stb., az oldalra áll és mozdulatlanul leküzdheti a szintkülönbséget, míg a többiek szépen felsétálnak, kihasználva, hogy a mozgólépcső felgyorsítja, megkönnyíti a feljutásukat.
Szerinted az is normális, ha valaki felszáll a Combinóra az Oktogonon a szerelvény végén (mert ott az van közelebb a földalattihoz), aztán a Nyugatiig szépen előresétál végig a szerelvényen, mert a Nyugatinál meg a szerelvény eleje van közelebb a metróhoz
A te elved szerint ez a tevékenység felgyorsítja, megkönnyíti az eljutást
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz adlersson #39 üzenetére
nem az a pár millió utas a hülye, aki képes rendeltetésszerűen, félrehúzódva használni a mozgólépcsőt
Pár millió utas Budapesten? Kevered az utazásszám fogalmát a metrót igénybevevő emberek fogalmával.
Budapesten több év alatt jön össze több millió utas...
Na mindegy, tényleg elkanyarodtunk és tényleg te is kifogytál az érvekből, mert nem vagy hajlandó belátni, hogy a jobbra állás az csak azt időt segít behozni a bal oldalon sietőknek, amit elvesztegettek lent a tolongásban. Ha minden lépcsőre ketten állnának, akkor nem lenne behozandó elvesztegetett idő, mert sokkal gyorsabban fogyna a lenti tömeg.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz adlersson #46 üzenetére
Még egyszer megpróbálom elmagyarázni a dolgot, aztán hagyom.
Azt írtad, hogy "pár millió utas nem lehet hülye".
Pár millió utas nem is hülye, mert nincs annyi utas. Attól, hogy te mondjuk naponta négyszer utazol, attól te még egy utas vagy! Az meg egy tök más kérdés, hogy a statisztikákban te napi négy utazásszámmal hízlalod az igénybevételt.
Az pedig, hogy valaki hülye (vagy nem hülye) az személyes tulajdonság, attól, hogy valaki négyszer utazik naponta, attól még nem szorzódik fel néggyel a hülye (vagy nem hülye) mivolta.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest