Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #73749248

    törölt tag

    válasz Egon #11 üzenetére

    Nem azokra a kis gyökerekre célzott, akik gyorsulási versenyt rendeznek a Lambokkal és kapnak egy százezres csekket? ;)

  • #73749248

    törölt tag

    válasz Egon #14 üzenetére

    Bocs, lehagytam a smiley-t. Nem gondoltam komolyan.

    Gyorsulási versenynek látszó kergetőzést egyszer láttam, kihalt, 2x2 sávos főúton. Hát nem tűnt veszélytelennek. És nem elsősorban a versenyző hülyékre nézve. Szerintem ha nem pályán művelik, akkor mindenhol nagyon veszélyes.
    (távoli analógia: járdán biciklizés nem veszélyes. Minap kis híján elgázolták a kutyámat. Egy törpe, szőrös harcjármű, aki a sarkon csak lazán kisétált a keresztező út járdájára, ott meg jött 15-20km/h-val egy biciklis. Az utolsó pillanatban rántottam vissza a kutyát :( - bringás témáról ennyit, csak túl friss az élmény, nem jutott jobb eszembe, de ezt ne folytassuk)

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Egon #14 üzenetére

    Nem arról van szó, hogy veszélyeztet-e bárkit vagy bármit. Vannak szabályok, amiket be kell tartani. Pont.

    Versenyezni meg versenypályán kell, nem a közutakon.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Egon #17 üzenetére

    "Nincs is szebb annál, mint mások nemiszervével a csalánt csépelni..."

    Gyalogosként napi szinten tapasztalom, hogy ebben mennyire jók az autósok. Folyamatosan mások életével játszanak. Rendszeresen akarnak elütni pl zebrán, akár abban az esetben is ha éppen zöldön megyek át. Meg ugye városban 70-80-zal kell közlekedni. Csak mert ugye ő van az erősebb eszközzel, így neki előjogai vannak. Mondjuk a kerékpárosok sem különbek egy dekával sem, főleg a fixisek.

    Aki meg megszegi a szabályokat, az igenis viselje a következményeit ha lebukik. Egyébként egy norvéghoz hasonló módszer lenne az igazi, ahol a vagyoni helyzethez és az autó értékéhez viszonyítva állapítják meg a birságok mértékét. Ahogy erre az esetre is érvényes lehetne ez. Nagy alaptőkéjű, vagy nyereségű cég -> fizessen ennek arányában többet. Hogy igazán megérezze. Egy kis cégnek odaverne egy 20M-s bírság, de egy OMV számára ez max egy óra bevétele. Az egész felvetés erre vonatkozna egyébként.

    Nincs autóm, mert nem látom értelmét, hogy amikor érdemben tudnék bármit intézni, akkor csak a dugóban araszolgassak. Napközben tipikusan bárhova gyorsabban, vagy csak kevéssel lassabban eljutok ebben a városban gyalog, mint autóval tenném. De valóban sokkal jobb lenne ha emellé még a füstöt és kormot is okádná egy motor alólam. Éjszaka, mikor haladni is lehetne, meg nem igazán mászkálok.

    A Te nézőpontod legalább annyira egyoldalú, mint az enyém.

  • atike

    nagyúr

    válasz Egon #14 üzenetére

    30-as táblánál 40-nél nem büntetnek meg "csak" ha egy rendőr megállít a helyszínen és helyszíni bírságot szab ki rád (ami 5 - 10 000 Ft). 47-től jön a 30-as csekk.

    Ez az alsó hangon 50% ez hogy jött ki? :F

    A példádban említett kötelező haladási irányos történet ellenben egy konkrét eset - nagy port is kavart - az tényleg pénzbehajtós céllal működött ez tény...

    "azaz a jogszabály betartatása mechanikus, nem veszi figyelembe az adott cselekmény tényleges tásadalmi veszélyességét."

    Ezt konkrétan nem értem. A szabály az szabály - nincs mérlegelés. Ha megszeged, büntetéssel jár.

    De az, hogy a közúti büntetési tételek alacsonyak lennének azzal nem értek egyet. Ha a valós (nem statisztikai) átlagkeresetet nézzük akkor igenis egy kisebb szabálysértés is rendesen haza tudja vágni a családi költségvetést.

    Mondjuk ez is csak a kisemberekre igaz... Azaz aki tényleg vétlenül - figyelmetlenség, kapkodás miatt szeg szabályt az elég hosszú ideig tudja nyögni ennek terheit... De akik következesen visszaesők - mert ő "újgazdag h*lyegyerek" - semmi sem szent, semmi sem drága - ott meg majdnem mindegy mennyi lenne az összeg... Csak épp az előbbiek vannak többen... :( Álom az, hogy jövedelemviszonyokhoz mérten legyen kiszabva a bírság...

    Szóval egy OMV méretű cégnek egy ilyen összegű bírság az nevetséges. Szerintem - bár nem tudom pontosan - egy kútja kitermel ennyi hasznot egy hónapban... :U

  • hallador

    addikt

    válasz Egon #11 üzenetére

    Azért hello, nekem van, és vezetek Európában is. Igen egy vicc a bírság.
    - Csak egy példa: Megyek a magyar autópályán és a kishaver, aki Schumacher-nek képzeli magát 130-nál 3 méterre jön a hátam mögött, mert hát na a magyarok reflexei is olyanok mint a Hamiltonnak verseny közben, meg a szakadt 20 éves rozsdás opel is.
    - Vagy szintén autópálya csak simán, amikor 130-al megyek a belső sávban 100-al előttem kivág a hülyegyerek, vagy a szocializmusból szakadt idióta, mert magyaroknak jogai vannak.
    - Vagy a harmadik, megyek a külső sávban, az idióta barma tolja le az előtte menőt, ha nem tolja le akkor is, bevág előttem persze 130-nál, úgy, hogy az autó előtt 3 - 5 méterre van a másik kocsi hátulja.
    - Negyedik, vasúti átkelő, a barma simán 40-60-al átmegy minden körülnézés nélkül, igaz ebben benne van a dilettáns idióta magyar kresz is. Miközben ha lelassítok 10 - 15-re, körülnézek, és csak úgy megyek át, akkor a mögöttem jövő barom, akinek hátul gyereke ül, meg dudál, hogy menjél már, mer hát, ha jön a vonat, akkor majd neki magyarázhatja, hogy ki volt a hibás, mikor keresztül megy a gyerekén....

    Tisztességesebb országban ezek közúti veszélyeztetésének számít, és 1000 - 3000 euróval szokták jutalmazni...

    Magyarországon alapjog a hülyeség, dilettáns viselkedés vezetés közben, de nem baj, mert ebben is közelítünk a nagy medvéhez....

    LOL igen az ilyen marhákat én is büntetném, ahol lehet. Mert vezetni mindegyik "jobban tud" mint bárki, ha meg felelősség vállalás van, akkor meg hát a ki is a hibás ja igen a rénszarvas, ami nem is él Magyarországon.

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

Új hozzászólás Aktív témák