Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • elmepocok

    tag

    A nagyobb hasmagasság miatt venni valójában illúzió.
    A reklámban szereplő Range hasmagassága 1 centiméterrel nagyobb, mint egy Dacia Sanderoé, de a legtöbb városi SUV-nak még annyi sincs.
    Ezek ugyanazok a személyautó platformok, mint 10 éve, csak akkor más formájú volt a bódé. A hasmagasságuk néhány centin belül van, mindegy, hogy kicsi-közepes SUV vagy kicsi-közepes hatchback.
    A magas építés miatt a beszállás könnyebb, ennyi előnye van, cserébe nehezebb, többet fogyaszt, kisebb a hátsó fejtér és a csomagtartó. Plusz ugye lassan kizárólag ilyet lehet venni, mert ez most a divat.

  • elmepocok

    tag

    Hogy meredek beállón leér az orra, az inkább túlnyúlás/terepszög, mint hasmagasság.
    Bedobhatja amúgy mindenki a sajátjának a magasságát mondjuk a küszöbnél és akkor látunk egy átlagos különbséget :D

    Snoop-y: A lehúzott tetővonal nem tesz jót a hátsó térnek, ahol ez nem áll fent, ott ez kevésbé probléma. A legtöbb esetben azért csak lehúzzák, gondolom bizonyos méret alatt nem adja ki az arányokat a dobozforma.

  • elmepocok

    tag

    A jelenlegi kisautók sem kisautók, egy Polo akkora, mint egy 4-es Golf.

    A valóban kicsi városi autók eltűntek vagy sokkal nagyobbak lettek, de a teljesség igénye nélkül Twingo, Aygo/107/C1, C2, Ka, Ypsilon, Punto, Mito, Fiesta mind mentek a levesbe, szépen lassan hal ki a kategória, pedig a valódi megoldást a károsanyag kibocsátásra és élhető városokra inkább ebben kellett volna meglátni.
    Talán a Kia/Hyundai és a Fiat tartja még a frontot a tényleg kicsi kisautóval, meg most talán az elektromos átállással egy-két alternatíva visszatér, természetesen sokkal nagyobb méretben.

    Érdekes módon annak idején egy Twingo vagy Ka megjelenésekor azt vitték úgy, mint a cukrot, mert akkor annak volt jó a marketingje és az volt trendi. A kedvencem legutóbb az Aygo volt, amiből csináltak menő crossover Aygo X-et és hirtelen másfélszer annyiba került, hátul ugyanúgy billentős ablakkal.
    Szóval igen, a legtöbben azért vesznek crossovert, mert a gyártók azon keresnek több pénzt, csak ügyesen elültették a vásárló fejében, hogy ezzel valójában ő jár jól és divatot csináltak belőle.

    Ettől függetlenül biztos, hogy van, akinek tényleg ez a legjobb megoldás és érzi a valóban létező előnyeit, de ez a töredéke azoknak, akik megveszik.

  • elmepocok

    tag

    Itt látszik az általános szemléletmódbeli különbség, hogy az évtizedes beidegződések és sulykolás mennyire be van épülve a ti gondolkodásotokba is és alapvetésként tekintetek rá.

    Nem azt mondom, hogy kizárólag kicsi autók létezzenek, de azoknak a térnyerését kellett volna jogi szabályozókkal elősegíteni, ehelyett a cucka kolléga által is leírt szabályozás egyszerűen kontraproduktív és a különböző előírások csak ellehetetlenítik ezt a szegmenst és tolják a gyártók számára gazdaságosan gyártható járműméreteket felfelé. Ez egyszerűen rossz, nem kellene törvényszerűségként tekinteni rá, lehetett volna másképp is.

    A tömegközlekedés és autózás pedig nem szétválasztható, mindkettő kell a boldogsághoz. Nem úgy működik, hogy jó a tömegközlekedés, akkor kevesebben lesznek az úton, úgyhogy akármekkora autóval járhatok, meg nem is úgy, hogyha kisautókat lehet kapni, akkor többen járnak kocsival akkor is, ha jó a tömegközlekedés.
    Mi van például akkor, ha a jelenleg városban közlekedő sofőr 4,5 méteres autó helyett 3,5 méteresben ül 95 százalékban egyedül? Naponta 300 ezer autó megy be Pestre csak az agglomerációból, az 300 ezer méterrel több hely az utakon és párhuzamos parkolásnál. Mi van akkor, ha a város szélén le lehet rakni az autót és kulturált módon, 20 perc alatt át lehet szelni a várost vonattal vagy metróval? Nyilván sarkított példa, de ugyanannyi ember kisebb helyen elfér, még ha növekszik is az autók száma. Egyébként amúgy is növekszik több olyan okból kifolyólag, amit lehetne kezelni.

    A kényelmi szempont teljesen jogos, senki nem sírja vissza a Trabantot, de már régen nem Trabantokról van szó, hanem bőrbe varrt Alfa Mitoról, ahol már ez sem igazán szenved csorbát. Amúgy meg, hogy miért kellene vidékre kisautó, azért, mert kisebb helyet foglal, kevesebbet fogyaszt, kevesebb káros anyagot bocsát ki és kevesebb hulladék marad utána. Lehet, hogy akkor nem önvédelmi eszközként és forgalmi akadályként kellene gondolni az autóra, mert kevésbé kellene attól félni, hogy 2 tonna átmegy rajtad, ha nem járna boldog-boldogtalan 2 tonnával. Európa lakosságának 75 százaléka városokban él, azért van azon a fókusz.

    Bocsánat a hosszért, de legalább most kiadhatom magamból :D

  • elmepocok

    tag

    válasz cucka #168 üzenetére

    Az okozattal magyarázod az okot.
    Több mint egy évtizede hallgatja mindenki, hogy neki crossover kell, az igény már kész, nyilván fogyni fog.

    Az extralistának inkább az autó árához van köze, mint méretéhez. Ha nem lehet a fapados kisautót eladni, akkor olyat kell gyártani, amit el lehet.

    Csak ha futólag belegondolsz, hogyha 10-15 évvel ezelőtt belekerülnek a károsanyag kibocsátási normarendszer szabályai közé olyan kitételek is, amelyek a kibocsátási flottaátlagot súlyozzák mondjuk bizonyos önsúly, hossz vagy alapterület értékekkel és a gyártókat érdekeltté teszik a abban, hogy kisebb autókat (is) gyártsanak, akkor most teljesen más világban élnénk és minden földi jóval felszerelt kisméretű luxusautókkal lennének tele a szalonok, azokat szeretnék eladni, mert azután kapnak kedvezményt és keresnek vele pénzt.
    Az, hogy kisebb méretű autóért a vásárló nem ad több pénzt, sok évtizedes kondicionálás eredménye. Ez alól is vannak mondjuk kivételek, Miniért például adnak sok pénzt.

  • elmepocok

    tag

    bul07 Nem tudsz elvonatkoztatni a jelenlegi viszonyoktól.

    Ha nem lenne divat a SUV, akkor a Vitara vagy a Duster mondjuk egy ugyanilyen hosszú hatchback lenne. 1-2 mázsával könnyebb, ugyanazzal a motorral kevesebbet fogyaszt, jobban megy és kezesebben viselkedik.
    Ennyi az egész. De mivel a SUV megy, ezért ezek SUV-ok.
    lezso6 és HThomas kolléga fentebb nagyon jól kifejtette az egész öngerjesztő folyamatot.

    [ Szerkesztve ]

  • elmepocok

    tag

    Nem a konkrét típusra gondoltam, hanem a kategóriára általánosságban, hívhatják a modellt akárhogy.

    Egyébként nem teljesen fedi a valóságot, amit írsz, mert a Vitara első két generációja még valódi terepjáró volt kapcsolható összkerékhajtással, felezővel és diffizárral, most meg ott tartunk, hogy lehet rendelni valamilyen alibi viszkós összkerékhajtással is, amúgy csak elöl hajt. Tehát végső soron de, a Vitara pont a SUV divat miatt lett olyan, amilyen most.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák