Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    Régebben volt, hogy blablacar-on meg Oszkáron kerestem utast, ha fél Európán át akartam utazni, de manapság egyre kevésbbé fűlik hozzá a fogam. Általában utolsó percben betoppanó utasok vannak, akikért még menj ki a halál &@Đába + természetesen valami nagyváros közepén tedd le, mindezt pár zacskó ropi áráért, amiből még értelemszerűen jattolni kell a hirdetőfelületnek - nem ugyanaz, mint amikor jópár éve Franciao.-ban beültettem 3 utast és végeredményben az én utam full ingyen volt, matricák incl. (Apropó jattolás: slusszpoén, amikor olyankor "foglalnak rád", amikor már elindultál, vagy már meg is érkeztél és elfelejtetted levenni a hirdetést - az ember meg rója a tiszteletköröket, hogy ne követeljék rajta a foglalási díjat.)

    Tudom, ez csak egy szegmens, de nem véletlen mondják, hogy közös nőnek túros a háta... Persze értem, ez az új európai módi, a zöldb@romság meg a túlnépesedés miatt idő előtt rányomják a népre a villanyautókat - amiket használható kivitelben földi halandó megfizetni nem tud. Nosza, oszd meg 3 szomszéddal, mérgelődj, hogy miért pont akkor nincs kocsi, amikor kéne, mi van, ha a szomszéd vezetni tanuló leánykája az árokba borul vele, másik szomszéd fiacskája buliról hazajövet telehányja stb-stb. Ráadásképp, még ha minden ideálisan is működik, szervezzétek meg (idő, munka, pénz!), mikor kié az eszköz...

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz UnA #8 üzenetére

    Mind2 igaz, amit rosszul csináltam az utolsó előtti oszkáros alkalommal (kb másfél éve), hogy túl sok köztes beszállóhelyet engedtem meg, és így csomóan jelentkeztek, hogy ABCDEF úton ők csak B "melletti" kisfaluból mennének C "melletti" kisfaluba. Persze, ha több ilyenbe belemegyek, akkor 12 helyett 20óra alatt leszek a végén otthon...

    Okulva az esetből a legutóbb már csak a végpontokat adtam be, illetve a korábban előfordult "ráfoglalás" elkerülésére indulás előtt kb 1 nappal "lezártam" a kocsit. Így persze jóval kisebb az esélyem utasra, de legalább nincs 2-3eFt kedvéért stresszelés.

    #9: attól függ, mire használja az ember az autót. Én mondjuk munkábajárásra+bevásárlásra, elég spéci kezdési+hazamenési időpontokkal, úgyh nálam nem játszik. Persze látva, hogy a "standard időben" kezdő/végző kollégák mekkora dugót képesek generálni a cég környékén, megértem, hogy kéne valamiféle "tömbösítés".

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz daninet #12 üzenetére

    "meséli mennyire durván le can osztva a dolog, ezek a népszerű útvonalak be vannak védve mint egy kis maffia." - ja, ezért nincs normális utas a vonalon az utóbbi pár évben. Környezetvédelmileg így semmi értelme, mert aki üzletszerűen csinálja, ha nincs utas, akkor nem is megy. Én ha egyedül hazaugrok családlátogatni, az utasfelvétellel legalább hozzájárultam a CO2 kibocsátás/fő csökkentéséhez.

    Másik mellékhatás, hogy az árak olyan szintre csökkennek, amennyiért én már nem vacakolok utassal. Amúgy a maffia-része: magánemberként blabla-n+oszkáron be se lehet értelmes árat írni adott szakaszra, sztrádamatricák sorát és drága üzemanyagot perkál az ember pl Olaszországban és írd ki az árat úgy, mintha a magyar benzinköltség felébe kerülne - vagy jattolj többet a közvetítőnek egy üzleti fiókért, amit ha évi 3x megy haza az ember, nyilván nem tesz/nem éri meg. Ezzel az egész dolog megosztás jellegét próbálják kipusztítani és kvázi k-EU-i taxisokat kiszervezni Ny-EU-ba.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz UnA #15 üzenetére

    Egyszerű, az oszkár szabályzata kínálja az alapszitut, fentebb írtam is: magánsofőrként elég vékony pénzecskéket kérhetsz csak el, ami kb csak dísznek van, köze nincs az adott km-re jutó autóköltségnek (üzemanyag, matricák, amortizáció, biztosítás).

    Vegyünk alapul pl egy Bp.-Milánó utat: erre ezt írja Oszkár barátunk:

    "Ezen az úton a maximálisan javasolt személyenkénti útdíj-hozzájárulás (a költségmegosztás elve alapján) : 17424 HUF"

    Pucér üzemanyag és autópályaktg, olcsó magyar+nem-autópályás benzinnel(!!!) számolva kb 200EUR, azaz a fenti összeg NÉGYSZERESE. És ebben még semmi amortizációs, biztosítási, stb ktg nincs, sorry, de ez sofőrszempontból kb ropipénz.

    A blabla hasonlóan működik, annyi különbséggel, ha idegennyelvű oldalukon lépsz be, akkor bezzeg engedi az életszerűbb árazást. Azaz a magyar sofőr nem kérhet el annyit ugyanazért az útért, mint pl egy francia (nyilván, virítaniuk kellett valamit a nyugat-európai hatóságok irányába, hogy ők az r=1 saját magáért is közlekedő autósért vannak, nem a vállalkozóknak segítenek adókerülni).

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz UnA #17 üzenetére

    +18: 5 utassal Milánóból? Kedves egészségére a hátul középen ülőnek... Én azt nézem, hogy van-e értelme szervezkedni, telefonálgatni, saját útiránytól eltérni, stb. Nem mellesleg ehhez be is kell szerezni azt a 4 utast.

    Ha egy panel 10 emeletéről meglátok az utcán egy 100Ft-ost (najó, mondjuk távcsővel), nem fogok hanyatt homlok lerohanni érte. És nem csak akkor, amikor rossz a lift. Mindenkinek máshol húzódik az idő/macera=pénz határvonal:R. Nálam konkrétan ott, ha 2 utas (kb reálisan összeszedhető létszám) szállításából ingyen megvan az utam.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz HyP3b0y #21 üzenetére

    Jó kérdés, nem emlékszem pontosan, hogy valamikor hajnalban foglalt az illető amikor reggel 6kor indultam, vagy már indulás után. (nem mellesleg a leírásba mindíg beleírom, hogy mindenképp beszéljük meg a részleteket foglalás előtt)

    Ok, ha sharing, akkor az amortizációs és biztosítási ktg-eket is sharingeljük, ami nálam kb az üzemanyagktg.-gel azonos nagyságrendű + 2-nél több utas után nem vagyok hajlandó rohangálni. Amúgy haverok között is, ha valakihez beszállok egy 100+km-es útra, a TELJES üzemanyagköltséget szoktam fizetni, azaz az összköltség van kb igazságosan elosztva.

    Akinek menni kell + rendben vannak a feltételek, az jön, akinek nem, az vegyen magának autót. Ez egy kereslet-kínálati szitu, annyi megkötéssel, hogy se sofőrként se utasként nem vagyok belekényszerítve az utazásba: ha sofőrként keveslem a szotyipénzt, akkor nem vesződök a dologgal, ha utasként drágállom az utiktg-et, akkor veszek repjegyet.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz HyP3b0y #23 üzenetére

    Elég sokan oszkároznak nyugati irányba, de hallottam rosszat utastól is (pont a vállalkozóféle sofőrre): a sofőr felvett 7személyesbe 6 embert és a kocsitól elvárható ~12 óra helyett 20óra alatt értek a célállomáshoz.

    Sofőr-oldalról meg persze az 1000km-es útra utsó pillanatban ráfoglaló vagy azt lemondó utastól mászik falra az ember. Azt már megtanultam, hogyha valahova nem akarok bemenni, azt véletlen se adjam meg köztes uticélként :DDD

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

Új hozzászólás Aktív témák