- Windows 11
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ku'leth
tag
Ha a szerződésben vállalta a szolgáltató hogy 2 évig nem emel, de utána mégiscsak emelne, szerződésszegés miatt mehet a kötbér nélküli felmondás. Vajh' miért is nem plakátolták ki hogy emelni fognak ?
Amennyiben kiplakátolják hogy mostantól 2x -es árat kérnek, úgy is lesz aki nem fogja elolvasni a tájékoztatót és csak a következő számlán veszi észre hogy bukta és fizeti tovább a hátralévő 22 hónapban.
Biztosra akartak menni. Nem jött be. Az érintetteknek mehetne legalább 2x akkora kártérítés mint amekkora a várt nyereségtöbblet lett volna.
A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.
-
bambano
titán
szerintem ne kezdjünk el álmodozások alapján vitatkozni. ragaszkodjunk ahhoz, ami a hatósági határozatban van.
"Az érintetteknek mehetne legalább 2x akkora kártérítés mint amekkora a várt nyereségtöbblet lett volna.": és ha a nyerességtöblet negatív, akkor fizessen a hatóság? szerintem jó ötlet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
mert úgy döntött, hogy a nagy veszteség egy részét áthárítja az ügyfélre, egy részét meg lenyeli.
konkrét példa: a kábeltv szolgáltató eddig ingyen tehette a kábelre a tv2-t meg az rtlklubot, mostantól meg fizetni kell érte. eldönti, hogy a teljes költségemelkedést ráhárítja az ügyfélre, annak következményeivel, vagy csak egy részét, vagy semennyit.
szerk: tehát a konkrét kérdésedre a konkrét válasz: azért ugrált, hogy a nagyon negatív helyett kevésbé negatív legyen.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ku'leth
tag
Ügyfél meg mondhatja hogy akkor nem kell TV ... ha akkor drágábban adja a netet, az se kell, így lett a nagyon negatívból kicsit negatív helyett nagyon nagyon negatív.
Viszont most nem a hörcsög adóról van szó hanem hogy az áfacsökkentést (mennyit ? két gombóc fagyi árát ?) próbálták sunyin behúzni.
Ha esetleg holnaptól nem 18 hanem 48% -os áfát raknak rá, a kedves, jóhiszemű ktv szolgáltató azt is benyeli vagy sajnálkozva kiszámlázza az eddigi nettó áron (amire a hűség szól) +48% ?
A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.
-
Polllen
nagyúr
Amit nem értek:
Ha megfelelt minden tájékoztatási kötelezettségének, miét bűntették meg?
Ha nem, akkor miért kell előadni a szegény szolgáltató műsort? Szerintem 300k-t ma egy ilyen cégnek ki kell tudnia gazdálkodnia...Elég egyértelmű volt, hogy erre a témára rá fognak ugrani, mert marketing értéke van. Miért nem lehetett odafigyelni rá?
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
-
bambano
titán
ha egy cég árat emel, sok körülményt figyelembe vesz.
az egyik, hogy mekkora problémát okoz maga az árváltozás (nem a mértéke, hanem a tény). először eldöntöd, hogy mennyit szeretnél emelni, majd utána elkezdesz totózni, hogy az elvileg kitalált új díj a gyakorlatban is használható legyen. például olyan összegre végződjön, amit készpénzben (visszajáróra kiemelten tekintettel) könnyű kezelni. például olyan legyen az összeg, hogy a nettója és a bruttója se okozzon kerekítési hibát, mert azt nem lehet normálisan könyvelni.
például ha változtatsz az áron, akkor azoknak az ügyfeleknek, akik valahová fixen bedrótozták az árat, menni kell és változtatni kell. tipikusan: feltett egy állandó megbízást a bankjában és úgy fizet. ha nem dolgoztál még szolgáltató ügyfélszolgálatán, akkor nem tudhatod, hogy mekkora műbalhékat szoktak verni a tisztelt előfizetők azért, mert az árváltozás után nem passzol a befizetésük és nem hajlandók megmozdulni és javítani. ezért SOKKAL egyszerűbb és olcsóbb esetleg lemondani valamennyi bevételről, ha cserébe nem kell változtatni a díjakon.
itt a cég azzal védekezett, hogy mivel az előfizető bruttót fizet, a bruttó nem változott, ezért nem történt szerződésmódosítás. nem mondanám, hogy ez az érvelés megalapozott, de nem teljesen marhaság. szerintem teljesen logikus érvelés, csak azon bukik meg, hogy a minta-ászf-ekben nettó+áfa tartalom=bruttó formában adják meg az árakat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
látom, téged se büntetett még meg az nmhh.
nincs olyan, hogy csináltál valamit, megbüntetnek, befizetted a büntetést és úgy marad.
ha megbüntetnek valamiért, akkor azt vissza kell csinálnod.tehát az általad kiszámolt képlet ez: először kifizeted a büntetést, utána értesíted az ügyfelet a határozatban foglaltakról és a következményekről, majd visszautalod/fizeted mindenkinek a túlfizetését, ezt korrekten lepapírozod és átállítod az árat az elvártra.
ez meglehetősen nagy anyagi bukta. lehet, hogy nyomtatnod kell minden ügyfélnek egy helyesbítő számlát (ami önmagában melós, ha a számlázó rendszered nem tud triviálisan tömeges helyesbítő számlát csinálni), azt el kell juttatnod az ügyfélnek. ha bankon keresztül fizet az ügyfeled, vissza kell utalni, stb. ez mind-mind pénz, miközben a pluszpénz nem maradhat nálad később sem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
flamich76
tag
Ezt megpróbáltam értelmezni de nem sikerült:
"próbáld meg értelmezni azt a tételt, hogy a cselekedetével valójában (a hatósági propagandával ellentétben) nulla forintot szerzett."
Tehát eddig ha valaki fizetett havi 10000Ft-ot egy cégnek, akkor az úgy jött össze, hogy fizetett 7874 Ft nettó előfizetési díjat és erre 27% áfát, ami 2126 Ft. Ugye ebből most egyszerűsítsünk, 7874 Ft az a díj, ami a cégé. Az áfa nem az övé.
Ha áfa csökkentés után valaki még mindig havi 10000Ft-ot fizet egy cégnek, amikor is az áfa mértéke már csak 18%, akkor a fenti arány úgy változik, hogy fizet az ügyfél 8475 Ft nettó és 1525 Ft áfát.
Na most itt az eredeti 7874 Ft áll szemben a 8475 Ft-tal. A különbségre azt mondani, hogy nulla forint szerintem nem helyes. Amit mások próbáltak érzékeltetni, hogy ha valaki bepróbálkozik jogilag aggályos dolgokkal akkor valahol normális, hogy megbüntetik.
Az persze egy másik téma, hogy mi célokat szolgál a jogszabály, mire használják és milyen a piaci helyzet. -
bambano
titán
válasz flamich76 #62 üzenetére
"Na most itt az eredeti 7874 Ft áll szemben a 8475 Ft-tal. A különbségre azt mondani, hogy nulla forint szerintem nem helyes.": ez önmagában igaz, hiszen a két szám nem egyenlő, csak éppen indifferens, mert nem ezt a képletet kell kiszámolni. hanem azt, hogy:
2016-ban: k1 költség + f1 fedezet + a1 áfa = 10k
2017-ben: k2 költség + f2 fedezet + a2 áfa = 10ktény, hogy az a2 áfa<a1 áfa. a vállalkozó szeretné, hogy az f2 fedezet nagyobb legyen, mint nulla, mert ingyen a hülyék se dolgoznak. amiről én beszélek, és qrvára nem akarja senki befogadni, hogy a k2 költség, a 2017 évi költség nagyobb, mint a k1, 2016 évi költség. legyen d a költségnövekedés. ekkor k2=k1+d
átrendezem kicsit:
k1+f1+a1=10k , ezekkel a számokkal a1=2126
(k1+d)+f2+a2=10k , ezekkel a számokkal a2=1526f1+600=d+f2
lefordítom magyarra: a 2016 évi fedezete plusz 600 forint (áfaelőny) egyenlő a 2017. évi fedezettel + a költségnövekedéssel. másképp írva:
f1+600-d=f2
vagyis a 2017 évi fedezete az áfaelőnnyel nő, a költségnövekedésével csökken. vagyis az, hogy a szolgáltatás két nettója nem egyezik, értelmetlen kérdés, mert azt is figyelni kellene, hogy közben növekedtek-e a költségei.
"Amit mások próbáltak érzékeltetni, hogy ha valaki bepróbálkozik jogilag aggályos dolgokkal akkor valahol normális, hogy megbüntetik.": értem ezt az elvet, csak nem látom, hogy megfelelően használnák. tehát ha egy szolgáltató megsérti az előfizetők tájékoztatásáról szóló szabályt egy speciális esetben, akkor szétrúgják a fenekét, de ha a hivatal megsérti a hírközlési törvényt meg egy másik csokorra valót, akkor az rendben van. miközben egy lendülettel a hivatal a piaci semlegességről szóló szabályt is megsértette azáltal, hogy egyes szolgáltatókat elmarasztalt, míg másokat nem, hasonló helyzetben.
visszatérve a konkrét kérdésedre: minden szolgáltatónak nőttek a költségei. mindegyiknek meg kellett hoznia a döntését, hogy ebből mennyit hárít át a fogyasztóra. ez a szolgáltató úgy döntött, hogy annyit hárít át, hogy a bruttó összeg ne változzon. azt, hogy 7874 egyenlő 8475-tel, csak ti erőltetitek, hogy ilyet mondtam, miközben nem mondtam semmi ilyet.
ui: sokat gondolkoztam, hogy mit írjak "fedezet" címszó alatt. normálisan ez a profit lenne (tőkeköltség), de ettől a szótól várhatóan a sok fotelközgazdász őrjöngeni fog. miközben ingyen senki nem hajlandó se dolgozni, se befektetni, ezt kizárólag az internet szolgáltatóktól várja el a kormány.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
janeszgol
félisten
Így már érthető. Te ebben dolgozol, több közöd van hozzá. És akkor most kihúzom azt a mocskos kártyát, ami banális, undorító, de igaz. Az ügyfél sem feltétlen ért hozzá. Ő most annyit fog látni, hogy "ó megbüntették a szolgáltatóm, mert az áfát nem csökkentette, megyek az asztalhoz, mert lehúzott". Kész.
Okosabban kellett volna eljárni a cégnek. -
#56573440
törölt tag
Valószínűbb, hogy pont annyival nőtt a koltseguk, mint a különbözet, még véletlenül se fordulhat elő, hogy a vásárlók megszoktak egy árszintet, hajlandóak ennyit fizetni a szolgáltatásért, így nem gond ha ugyanannyit fizetnek de valamivel több fedezet , nyereség, nevezd ahogy akarod realizálódik.
Amivel megint nem lenne gond, pénzből él mindenki, csak ne magyarázzák már túl a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
Ku'leth
tag
"...
2016-ban: k1 költség + f1 fedezet + a1 áfa = 10k
2017-ben: k2 költség + f2 fedezet + a2 áfa = 10k
..."Az ügyféllel pedig szerződtél 2 évre 7874 +áfával.
Mit szólnál ha az ügyfél mondaná hogy sry., de már csak 5k+áfát tud/hajlandó fizetni ?
A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.
-
bambano
titán
még mindig ezt a két évet erőlteted?
"Mit szólnál ha az ügyfél mondaná hogy sry., de már csak 5k+áfát tud/hajlandó fizetni ?": tőlem mondhatja, engem nem izgat. mondhatja illegális módon, vagyis azt, hogy akkor csak 5k-t fizet, akkor majd az integrált számlázó+provisioning rendszer ki fogja kapcsolni fizetési elmaradás miatt. vagy mondhatja legális úton, ezt piacgazdaságnak nevezik, hivatalosan elengedem a szerződését, mehet máshoz, próbáljon hasonló szolgáltatást venni annyiért.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ku'leth
tag
Akkor az ügyfél el is fog menni.
A már megkötött hűségidős szerződés nem kívánságműsor. Ha többet akarsz kérni mert 10x -esére emelkedtek a költségeid, jelezd az ügyfél felé és majd ő eldönti hogy marad e nálad vagy kötbérmentes felmondással kivág mint macskát ...
A megbúbolt szolgáltató megpróbált ügyeskedni, helyrerakták. Mivel ez nem véletlen félreszámlázás (óóóhhh, elfelejtettük levinni 18% -ra, sry, visszakapjátok) hanem direktbe bepróbálkoztak (csak nem veszik észre hisz a bruttó végösszeg nem változott), nem pistike 300k -s büntetést érdemelt volna hanem akkorát hogy éppen hogy csak életben maradjon.
A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.
-
bambano
titán
volt valami értékelhető bizonyíték arra, hogy hűségidős szerződések miatt büntették meg a szolgáltatót?
ha igen, bemásolnád?
ha nem, befejeznéd az árnyékboxot?"nem pistike 300k -s büntetést érdemelt volna hanem akkorát hogy éppen hogy csak életben maradjon.": egy csomó szolgáltatót ismerek, akinél a 300k-s büntetés (és a többi következménye) nem az "éppen hogy csak életben maradt" kategória, hanem villany leó, redőny lehúz, ügyfél mehet falat bámulni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
tényleg, csináljuk már azt, hogy amikor válaszoltok, elolvassátok az előtte írt hsz-eket is.
mert ha ezt megtennéd, te is tudnád, hogy az a 300k-s bírság nem 300k-ba kerül.és akkor még nem firtattuk azt a közgazdasági tényt, hogy x forint nettó árbevétel tökre nem jelent semmit egy cég bedőlése szempontjából.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
300k birsag 300k-ba kerul. A tovabbi tetelek nem birsag jogcimen vannak jelen, tehat nem lehet birsagkent tekinteni ra.
Amugy a netto arbevetel azert valamennyire tukrozi egy vallalkozas nagysagat adott szegmensen belul. De mint korabban mar emlitettem, tavaly volt 16M osztalekuk es 16M bentmaradt a cegben. Szoval van mibol fizetni, nem kell aggodni.
-
bambano
titán
"A tovabbi tetelek nem birsag jogcimen vannak jelen, tehat nem lehet birsagkent tekinteni ra.": kiadásként vagy bevételkiesésként kell tekinteni rá, tehát ez csak szőrszálhasogatás. én azt írtam, hogy a bírság nem 300k-ba kerül. a további kiadások szintén "kerülnek" valamibe.
"Amugy a netto arbevetel azert valamennyire tukrozi egy vallalkozas nagysagat adott szegmensen belul.": ezt nem vitatom, de ez félrebeszélés és/vagy terelés. a nettó árbevétel semennyire sem tükrözi egy vállalkozás jövedelmezőségét, azt meg pláne nem, hogy bedőlés felé megy a cég vagy jó buli. az, hogy 32 misi eredményük volt, amiből 16-ot kivettek osztaléknak, már jelezhetne valamit, ha ez nem korábbi adat lenne.
kezd fárasztani, hogy akárhányszor lenyugszik a topic, pár óra múlva mindig előkerül egy-két rosszul értesült szabadságharcos, akiket elég fárasztó felvilágosítani. mostantól oldjátok meg nélkülem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
Nem egeszen. Ha en ellopom a penztarcadat, amiert a birosag 200k buntetest megitel, valamint vissza kell adnom neked a penzt, akkor nehogy mar az ellopott penz visszaadasa is kiesesnek minosuljon, hiszen az be sem johetett volna.
A jovedelmezoseget kozvetlenul valoban nem tukrozi, viszont minden egyes szegmensben van egy jellemzo arany.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- XGS24 - Remekül néz ki az új Perfect Dark
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- Politika
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- Call of Duty: Black Ops 6
- Windows 11
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen