Új hozzászólás Aktív témák

  • cousin333

    addikt

    Na most ezért lehet, hogy nem leszek népszerű de véleményem szerint a következő a helyzet.

    Az Operának nem sikerült növelnie a részesedését. Ennek fő oka nem a funkciógazdagsága (értsd "bonyolult"), hanem az oldalkompatibilitás. Volt egy időszak, amikor úgy tűnhetett, hogy a gond megszűnik (kb. 2006-2007), de aztán mégsem, a mostani verzióknál pedig megint komoly probléma, ami pont a web legnépszerűbb oldalain (Facebook, GMail, Hotmail.. stb.) jelentkezett. Úgy látom, hogy ennek oka nem elsődlegesen az Opera, bár nyilván az sem hibátlan, hanem a webfejlesztők voltak, akik - bizonyos szempontból nem elítélhető módon - nem a szabványokra írtak oldalt, hanem a legnépszerűbb böngészőkre. Ezen felül - illetve inkább emellett - az új webes funkciók implementálása is sok erőforrást vont el.

    Úgy döntöttek tehát, hogy Chromium alapra pakolják az egészet, így a megjelenítő-motor munka jó részét leveszik a vállukról, és inkább csak bedolgoznak. Sajnos ez a váltás azzal járt, hogy a Presto specifikus funkciók nem működnek. Érzésem szerint ekkor úgy döntöttek, hogy a Chromium alapon a nulláról újraírják az egészet, és közben átváltanak gyorsított fejlesztési ciklusokra. Ennek keretében pedig a régi funkciók egy részét visszakalapálják, ha már jók az új alapok. Pár dologról (pl. vizuális fülek) tudni lehet, hogy jönnek vissza. A mostani kiadás célja minden bizonnyal a stabil Chrome alap széleskörű tesztelése, valamint az "újdonság" bevezetése. Sokaknak ugyanis bőven elég az, amit ma az Opera 15 tud. Mindemellett bizonyos funkciókat megpróbálnak újragondolni, ilyen például a Gyorshívó és a könyvjelzők összegyúrása, ami remek ötlet - feltéve, hogy nem használsz sok száz könyvjelzőt, mert akkor szívás.

    Mindezzel csak azt kívántam jelezni, hogy a régi Operát ne várja senki vissza, viszont ne is gondolja, hogy az Opera 15 az már készen van, csak mert stabil kiadás és csak ennyit fog tudni az idők végezetéig. Mert sokan ebben a szellemben írogatnak. Ráadásul az Opera 12 felhasználók nincsenek rákényszerítve a frissítésre, sőt, jön az Opera 12.16 is... :)

    A videó meg szerintem telitalálat lett. Nem az Operát magát (mint terméket) akarja direktben reklámozni inkább ezt a "járj ott, ahol még senki sem és csinálj olyan dolgokat, amit még - szinte - senki sem tett" életérzést kívánja benned erősíteni. Szimbolikusan meg: a két főszereplő leveti magát a szikláról új utakat, élményeket keresve, ahogy most az Opera is teszi ezzel a kiadással. Nekik a végén kinyílt az ernyőjük...

    [ Szerkesztve ]

    "We spared no expense"

Új hozzászólás Aktív témák