Új hozzászólás Aktív témák

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz ->Raizen<- #50 üzenetére

    Nem Otherworld-ös videókból kellene tájékozódni. Olvasd végig ezt a tesztet és rájössz, hogy miért nem elég egy rx480 sem VR-ra. Pláne ha az előző gondolatmeneteket visszük tovább és AAA kategóriás játékokról álmodozunk. Azért egy Job Simulatoron készített benchmarkot ne vegyünk már egy kalap alá egy Skyrim-hez hasonló AAA kategóriájú open world játékkal amihez hasonlóra sokan áhítoznának VR-ban.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Cifu

    nagyúr

    válasz NEXUS-6 #48 üzenetére

    Talán a Tomb Rider, meg a Descent voltak azok a gámek, amelyek normális támogatást kaptak a hw oldalról, de ugye egy-két fecske nem csinál nyarat.

    A Tomb Raider is úgy, hogy ~15 fps volt egyes jelenetekben 3Dfx Voodoo-val, tehát az egyetlen előnye az volt, hogy elmosta a textúrákat a játék, így nem volt annyira pixeles.

    Minden hw gyártó saját hwt, saját api-t használt,

    A saját HW nem probléma, saját API meg emlékeim szerint csak a 3Dfx Glide volt, a többiek MiniGL-t (OpenGL-t), illetve D3D-t használtak.

    Kiadta a PS-t, meglátta mindenki a Wipeout videóját és ilyen konzollal, játékkal akartak játszani.

    A Wipeout pont kijött PC-re is, a PSX-es és Sega Saturn-os verzióval együtt. ;)

    Hol van már a 3Dfx?

    A 3Dfx abba bukott bele, hogy túl sokat akart. Az ATi és az nVidia pedig gyorsabban és ügyesebben reagált a piac változásaira. Ugyebár az nVidia jött a 32 bites színmélységgel (míg a 3Dfx ragaszkodott a 16bithez) a TnT(2) kártyákkal...
    A 3Dfx az SLI-vel és az élsimítással jött, ami ma hétköznapi, akkor viszont nem volt az. De túlságosan elnyúlt fejlesztés és a konkurencia veszélyes elegyet alkotott, amivel a 3Dfx nem tudott mit kezdeni...

    Igen, ha akkor a cégek kihátrálnak, túl kockázatosnak érzik a dolgot, akor ma még mindíg kb 2D Mariószintű játékokkal játszanánk.

    Nem kell kihátrálni, csak reális célokat kell kitűzni. Az Oculus jóval olcsóbbra volt ígérve, és a HW igény terén sem így indultak. Aztán rájöttek, hogy normális VR élményhez szükség van erre. Így viszont az a várt VR robbanás, amit előre jeleztek (az eredeti árakkal és HW igénnyel számolva), nem is következett be...

    De aki akkor egy 3D játék fejlesztésébe kezdett a korábbi ma már telóra sem igazán eladható játékok után az valóban azt tapasztalta, hogy szopás az egész, újra kell tanulnia a játékkészítést, sokkal magasabbak a fejlesztő hw költségei, a fejlesztési idő is hosszabb, a júzer igényei meg magasabbak.

    Akkoriban is a hibrid megoldások taroltak. Amikor egy 3D-s játék támogatta opcionálisan a HW gyorsítókat. Quake, MechWarrior 2, Wipeout, stb... Ezek mind mentek 3D gyorsító nélkül is, csak azzal sokkal szebbek voltak.

    Ez az, ami nem VR esetén működik. Nem tudsz olyan Battlefield FPS játékot csinálni, ami képernyőn, bill+egér kombóval és VR sisakkal is jól játszható, és élvezetes. Említettem, autószimulátorok, repülőgép-szimulátorok például működhetnek ezen a vonalon. A gond az, hogy a tripla-A játékok nem ebben a kategóriában indulnak. Battlefield, CoD, Tomb Raider, Overwatch, World of Warcraft, stb.

    Amíg az ilyen játékok nem támogatják a VR-t, addig nem rúgnak labdába.

    Vagy pedig dedikált VR játékok kellenének, AAA kategória szinten. Csakhogy ahhoz kevés a VR szett a vásárlóknál. A fejlesztők pedig nem fognak több tíz (vagy száz) millió dollárt befektetni, amíg nem tudnak milliós eladásokat produkálni. Szóval marad az, hogy várni kell, amíg a következő Battlefield, CoD, Tomb Raider el nem kezdi támogatni a VR-t. Ha a fejlesztők pedig azt mondják, hogy nincs ebben üzlet, akkor a VR megmarad egy rétegszórakozásnak, megfelelő tartalom nélkül...

    Ezen csak a PSVR változtathat, és az, hogy a PSVR-re kijött játékokat majd egyszer átportolják PC-re. Ha lehet....

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz Cifu #52 üzenetére

    "Ezen csak a PSVR változtathat, és az, hogy a PSVR-re kijött játékokat majd egyszer átportolják PC-re. Ha lehet...."

    Azért ennyire nem rossz a helyzet... Folyamatban van rengeteg fejlesztés PC-re, sok-sok indie játék is készülőben van de ott a Fallout 4 amihez szintén bejelentettek DLC-t VR-ra is. Csak hát ez mind sok-sok idő mire megvalósul és szépen lassan elérünk oda, hogy lesz egy dinamikusan bővülő felhasználói bázis és tartalom is. Mondjuk inkább lassan, mint szépen...

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • aerosmith

    őstag

    Igazán szórakoztató ez a thread, így hogy VRhez értők még nem találtak ide, így a hozzászólók tudják féligazságokkal és totál hülyeségekkel traktálni egymást. Ennyit már rég nem nevettem. :C
    Csak egy állításra referálnék, hogy nincs elég játék a többit (ps4 lesz a jó vr gép, majd akkor VRrezek ha 4k, wireless, 20 dekás settek lesznek 300 dollárért és hasonló elmeroggyantságok) inkább meghagyom másnak.
    Jelen pillanatban 400+ VR játék van fent steamen, melyben tényleg sok az egyszemélyes garázscéges fejlesztés de vannak minőségi kiadók által fejlesztettek is. Az Oculus folyamatosan teszi fel a storejába az új címeket. Most ott tartok hogy nehéz kiválasztani hogy a frissen megjelent játékok közül melyikkel toljam, egyáltalán nem érzem azt hogy "nincsenek AAA játékok". Az összes nagyobb AAA szimulátor megy VRbren (AC, Dirt, F1, Elite Dangerous, DC, repszimek), az hogy nincs Doom, Fallout4 (de lesz), COD (de ott az Onward), vagy Dying Light (de ott az Arizona Sunshine) marhára nem tűnik fel és nem is hiányzik. Fel kellene ismerni hogy VRben a hagyományos gameplay nem valósítható meg a technológiai különbség miatt, és egy nagyobb stúdiónak a lassúbbsága miatt nehezebb erre átállnia. De biztos vagyok benne hogy a háttérben már mennek a fejlesztések mert hülyék lennének mindent otthagyni a Steamnek és Oculusnak.

    [ Szerkesztve ]

  • NEXUS-6

    tag

    PS4 esetében azonban, ha már rendelkezünk ilyen konzollal (50 milliót eladtak világszerte) a VR headset ára egy jobb telóéval egyezik meg, 130-140 e Ft.
    Ez már szerintem bevállalható kategória annak, akit az átlagosnál kicsit jobban érdekelnek a technikai újdonságok, de még nem a HC gémer kategória. Ez sokkal szélesebb merítés azért.

    A jelenlegi eszközök azért szerintem se átlagfelhasználónak valók. Rengeteg dolog nem kiforrott, az eszközök hosszútávon kényelmetlenek, alapból jelentős vizuális kompromisszummal kell számolni, miközben épp a 4K tévék elterjedését probálják marketingolni.

    Habár a jelenlegi büdzsém gyak a vagy 4K tv, vagy PSVR, vagy PS4pro lehetőségét engedi, ennek ellenére is a PSVR mellett döntöttem és nem igazán bántam meg.

    Van hozzászokás, az élmény már kevésbé földbedöngölős 1 hónap után. De autós játékot már máshogy nem szívesen játszanék, a Resident Evil VII demójában meg a letöltés után most először merészkedtem el a konyháig (öreg vagyok én már ehhez). A SW X-wing demo pálya után meg csak sóhajtozok, hogy mi francért nem tudtak még 4-5 pályát berakni?

  • ->Raizen<-

    veterán

    válasz NEXUS-6 #55 üzenetére

    Hát igen ps4-re jönnek a jobb játékok valószínűleg majd én is beruházok egy pro-ra meg egy vr szettre ha már jött pár komolyabb cím rá. Valahogy nincs már kedvem baszkódni a pc-s buherával.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz aerosmith #54 üzenetére

    Most ott tartok hogy nehéz kiválasztani hogy a frissen megjelent játékok közül melyikkel toljam, egyáltalán nem érzem azt hogy "nincsenek AAA játékok". Az összes nagyobb AAA szimulátor megy VRbren (AC, Dirt, F1, Elite Dangerous, DC, repszimek), az hogy nincs Doom, Fallout4 (de lesz), COD (de ott az Onward), vagy Dying Light (de ott az Arizona Sunshine) marhára nem tűnik fel és nem is hiányzik.

    Nyilván azért, mert a szimulátorok kedvelője vagy. De szerinted fog valaki venni F1 vagy Elite Dangerous miatt VR szettet venni, ha az érzés többé-kevésbé korrektül visszaadható egy filléres TrackIR szettel, úgy, hogy akkor se semmi bajod, ha egy ültő helyedben 2-3-4 órát játszol?

    Aki szimulátor rajongó, az mérlegelt, és ha sok pénze van, akkor eddig is virtuális cockpitot épített, sok monitorral. Valahogy nem nagyon látok tömeges VR-re kihegyezett cockpitokat a fórumokban, noha a fórumokban folyamatosan megy a diskurzus róla, a végső konklúzió az, hogy a nagy többség egyenlőre kivár, hogy majd ha kiforr a VR technológia, akkor esetleg belevágnak...

    Aki viszont nem szimulátor-rajongó (és bizony ők vannak többen), azoknak viszont továbbra sincs okuk igazán, hogy kiadják a pénzt az Oculusra vagy a Rift-re.

    De nyilván ők ostobák, mert a "VRhez értők" majd megmondják az okosat. Gondolom majd azt is megmagyarázzák, hogy a várthoz képest töredék eladások minek is köszönhetőek, de biztosan nem azért, mert hiányoznak a valóban vonzó játékok. Ahogy azt a témában "abszolút járatlan" Carmack is említette....

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Szmeby

    tag

    Nem értem, miért kellett a vr-ra kihegyezni a történetet, egy sima játék fejlesztéséhez is kellenek ezek a dolgok. Kivéve a speciális headsetet... de azzal meg könnyű kalkulálni. Egyszerűen nem fogyott annyi, amennyit tervezett. És most elsírja bánatát...

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz aerosmith #54 üzenetére

    Nézd, amit mi "VR-hez nem értő"-k eddig leírtunk az még semmi ahhoz képest amit egy átlag kocajátékos gondol az egészről. Kb. az összes játékos 95%-a pont ugyanezeket gondolja és pont ezér nem vett és valószínűleg nem is fog venni a közeljövőben VR sisakot.

    Ez pedig már meg is pecsételte a technológia sorsát a következő pár évre.
    A szokásos tyúk-tojás probléma. Nincs piaca, nem éri meg fejleszteni, de ha nem jönnek jó játékok, nem is lesz piac. Sokkal olcsóbb sisakra, meg videokártyára felesleges várni, mert ezek a cégek csak a hardverből remélhetnek hasznot.

    Jelenleg két iránynak van minimális esélye a sikerre (középtávon).

    Az egyik a telefonos megoldások iránya, mert ott olcsó a sisak, ha megfelelő prámium telefonod van. Ez inkább a multimédiás VR tartalmakban lehet sikeres, nem a játékokban...de nem szabad lebecsülni, mert ez game changer is lehet abban az iparágban.

    A másik a konzolok iránya, amit jelenleg csak a PS VR képvisel. Nem biztos hogy épp a PS VR lesz a befutó középtávon, de itt is az az előny, mint a telefonoknál, vagyis nem kell komplett rendszerre beruháznia a usernek.

    Amúgy csodálkoznék ha az Apple nem dolgozna valami Gear VR szerű dolgon...akár partnerrel, akár egyedül. Egy iPhone ideális alap lenne ehhez és óriási piac, ahova a fejlesztők bátrabban fejleszthetnek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • ->Raizen<-

    veterán

    válasz Tigerclaw #59 üzenetére

    Telóra most toltam vr-en egy egész kellemes alkotást. vr fantasy a neve. Jöhetnének ilyenek, bár nem tudom mennyire biztonságos a telónak ez az egész dolog mert nagyon felmelegszik.

  • NEXUS-6

    tag

    válasz Cifu #52 üzenetére

    Kedves Cifu!

    Nagyon köszönöm a pontosításokat, hiszen mindenki tudja, hogy az ördög a részletekben van elásva! :D

    Igen, a 3D gyorsító kártya gyártók esetében a saját API helyett a "más API" a helyes kifejezés.

    Igen, a Wipeout kijött más platformra is, mint ahogy a Crash Bandicoot, meg egy csomo kezdetben exluziv PS cím is, de a fejlesztőstúdiók a Sony tulajdonában voltak, szal a Sony adta a pénzt a fejlesztésre, a marketingre és végül ők gondolták hogy a profitmaximalizálás érdekében más 3D platformokra is jó lesz kiadni. Ez, ha átláttad a gondolatmenetemet és nem vesztél el a részletekben akkor átjött, ugyan is ezzel is a 3D útját egyengette a cég, ami hosszabbidőtávon nagyobb vásárlóerőt jelentett.

    Az hogy a 3Dfx mitől halt be szintén részletkérdés, a lényeg az, hogy a cég egyrészt jelentősen hozzájárult a 3D gyoorsítókártyák elterjedéséhez és másrészt ez az új piac nem volt kockázatmentes. Bocs ha egyetértőleg és nem ellentmondásként írtad le ezeket a részleteket, mert akkor viszont ez nekem nem jött át.

    Erős túlzásnak írtam a 2D Mariószerű játékokat, azonban látva, hogy a mobiljáték-érát gyak az Angry Birds és hasonló játékok tömkelege hozta el alapvetően és most is rahedli olyan technológiájú játék van a Store-okon, ami az Amigás időket idézi, úgy gondolom, hogy ez a túlzás helyén való.

    Szerintem a TPS jellegű jétékok viszonylag fájdalommentesen átültethetők lennének VR-ba (Tomb Rider pl). Az FPS-nél a szédülés, rosszullét elég sok gondot jelent. Ez még nem kiforrott, de a különböző játékok irányítási módjait kipróbálva nekerm látszik halvány remény arra, hogy ez nemsokára megoldható lesz. És akkor a jelenlegi AAA címek is átültethetőkké válnak. Teljesítmény, pályaszerkesztés, játékdinamika azonban optimalizálást, sokszor más filozófiát igényel. A szimulátor jellegűek viszont tény, hogy kiválóan működnek már most is.

    A HSZ végén fejetgetett vásárlóbázis vs fejlesztési költségek kérdését mint láthatod én is hasonlóan látom, viszont nekem az jön át, hogy van benned egy erős szkepticizmus a VR-ral kapcsolatban és ezt a szerintem érzelmi hozzáállást próbálod egyéb érvekkel is megtámasztani. Én kicsit nagyobb nyitotságot javasolnék ebben a témában.

    [ Szerkesztve ]

  • ->Raizen<-

    veterán

    válasz NEXUS-6 #61 üzenetére

    Én toltam tps-t vr-ban és nem ehhez a műfajhoz van kitalálva hanem a first person nézethez szerintem.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz NEXUS-6 #61 üzenetére

    Nagyon köszönöm a pontosításokat, hiszen mindenki tudja, hogy az ördög a részletekben van elásva!

    Ne vedd a szívedre, nem személyes támadásnak szántan, de anno especiel ezt a 3D buzzword volt az első valódi szembesülésem a marketing hatásával. Jött a PC Guru, és 2 oldalas ömlengés, hogy húúú 3Dfx, állandó 60 FPS, must have! Megvettem akkor 50e Ft-ért a kártyát (ami akkoriban nem volt kevés pénz), és.... kb. egy évig max. a techdemók, meg pár utólagosan patchelt játék volt az, ahol vettem bármi hasznát. Especiel pedig a Tomb Raiderben nemhogy állandó 60FPS nem volt, de pont, hogy néha bizony 15 FPS környékére belassult. Akkora csalódás volt, mint ide nagykáta. Megtanultam a leckét... :DDD

    Szerintem a TPS jellegű jétékok viszonylag fájdalommentesen átültethetők lennének VR-ba (Tomb Rider pl).

    Pont a TPS az, ahol nem tudom elképzelni, hogy lehet megoldani. :)
    Ott lihegsz folyton Lara mögött? Oké, valahol értem, a női fenék-fetisiszták vágyálma lesz, de amúgy viszont? Kitakar egy csomót a látótérből... Sehogy sem megoldható.

    Pont, hogy az FPS az, ahol értelme van, csak itt van értélme a VR-nek...

    ...van benned egy erős szkepticizmus a VR-ral kapcsolatban és ezt a szerintem érzelmi hozzáállást próbálod egyéb érvekkel is megtámasztani. Én kicsit nagyobb nyitotságot javasolnék ebben a témában.

    Nyitott vagyok, félreértés ne essék. A VR-nek nem ez az első szárnypróbálgatása, ahogy a 3D mozi sem cirka 10 éve jelent meg. Emlékszem az 1995-ös VFX1-re, és arra, hogy már akkor is az volt a gond, hogy drága, továbbá kicsi a felbontása. A VFX1 ment a levesbe. Most jött az Oculus, jött a Vibe, és a többi. A technológia fejlődött, ez nem vitás, például a kijelzők felbontása terén.

    Azonban megint azt látom, hogy ment a nagy VR ígérgetés 2012 óta (ekkor indult az Oculus Rift pénzgyűjtés). Aztán mit láttunk? Hogy 300$-ért még mindig csak kis felbontást lehet prezentálni (DK1, 2013). Évek teltek el, amíg a fejlesztések eljutottak oda, hogy elérték a végleges Rift verziót. Csakhogy ez már 600 dollárba kerül, és a nagyobb felbontás miatt erősebb vas is kell alá.

    Szkeptikus lennék? Igen, az vagyok, ha az ígérgetések mennek, alapos átgondolás és megfelelő önkritika nélkül. Félreértés ne essék, az Oculus rengeteg tett azért, hogy a VR fejlesztés eljusson arra a szintre, ahol most van.

    Egyszerűen csak arról van szó, hogy miközben a HW fejlesztésre rengeteg hangsúlyt helyeztek, valahogy megfeledkeztek arról, hogy gőzerővel kellett volna a játékfejlesztőket is puhítani, hogy igenis építsék be a VR támogatást a játékaikba. Persze a játékfejlesztőket is meg lehet érteni - mert a VR játékok, ahogy már kitárgyaltuk, a szimulátorokat leszámítva bizony specifikusan a VR-re kell, hogy kihegyezettek legyenek.

    Ennyi. Én örülök minden új technológiának, ám azért csak azért nem fogok egy új technológiának tapsolni, mert új. Bizonyítsa be az életképességét. Ehhez most a VR-nek az kell, hogy a felhasználóknak megfelelő játékokat nyújtsanak, és a VR szettek ára normális szintre csökkenjen...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • UnA

    Korrektor

    válasz Cifu #63 üzenetére

    "Oké, valahol értem, a női fenék-fetisiszták vágyálma lesz, de amúgy viszont?"

    De ehhez nem kell játékot venned, sőt még PC-t sem :)

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz UnA #64 üzenetére

    Szerintem nincs olyan, hogy női fenék-fetisiszta, azt férfinak hívják:D

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • opr

    veterán

    Viszont egy atlatszo uvegu "VR-headsetet" vehet, es akkor szatir helyett hulyenek nezik, ramosolyognak heren rugas helyett, rohognek rajta/vele, ha leveszi es kelloen meglepodik...
    Az is valami. :DDD

    szerk: OFF

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • AnginaP

    aktív tag

    válasz Cifu #63 üzenetére

    Lihegnék folyton Lara mögött. :D

    Indítok egy Skyrim szervert.

  • NEXUS-6

    tag

    válasz Cifu #63 üzenetére

    A TPS-nél magam is meglepődtem, én sem gondoltam volna, de működőképes. Nem feltétlenül látod életnagyságban az irányított jószágot, de akár még úgy is van benne ráció, kifejezetten ari valami kis dögöt egy pályán terelgetni.

    A TPS esetén a fix kamera miatt ráadásul kevésbé fenyeget a behányásos effektus, és ez utóbbinál nem pusztán a szokásos tengeri/buszbetegségről van szó. Az előre hátra mozgás plusz attól független fejforgatásnál a legtöbb embernél nem jelentkezik semmi. Azonban amikor egyszerűen nem a fejeddel, hanem a kontrollerrel/egérrel a látómezőt elfordítod akkor egyből beszól a beszédülés. Megoldás lehet szerintem a tankszerű mozgás, gyak fej függetlenül néz adott irányba (mint torony) a test haladási irányához nem kapcsolódóan (időnkénti ráegyeztetéssel), vagy másik megoldás a test adott irányba történő dőntésével történő irányváltoztatás, ez utóbbi esetben sem jelentkezik általában beszédülés.
    De a rosszullét általános volta, ami az ember egyensúlyrendszerének korábban nem kellő szinten megértett jellemzőiből fakad jelenleg még alapvetően akadályozza, hogy egy az egyben ültessenek át akármilyen FPS-t VR-ra. Ez van.

    Anno én is próbáltam a 90-es évek vége felé az akkori VR-t és egyszerűen azon a szinten, amit akkor a PC-hez lehetett kapni nem működött. A mostani VR is a minimális szükséges technológia, ezt látni kell. De ez már működik! Ronda, alacsonyfelbontású, ha egy évet várnak, akkor a duplafelbontás már épp elég lenne (kb 720p 2D kijelzőnek felelne meg). Talán az átlag hw is elérné ezt a szintet, ami kell. Aki most megveszi az az un. early adopter, vagy evangelista. Valaki felvállalja hogy a cégeknek gyak bétatesztere és fizetetlen PR alkalmazottja legyen, de a többségnek értelemszerűen az újdonság varázsa kevés.
    Engem speciel felvillanyoz, hogy testközelből átélhetem egy új technológia megszületését, vajúdását. Láttam már halvaszületett állapotban is és ezért gondolom, hogy ez a mostani alom végre életképes lesz. :)

    Az OR-rel meg sajna jól át lett baxva mindenki. SZVSZ az OR jelenleg kiadható lenne, lett volna az eredetileg meghirdetett árszinten. Semmi olyan nincs benne, ami indokolná a jelenlegi árfekvést. Egy dolog indokolja, hogy Cukerberg nem kevés pénzt fizetett a jogokért, a cégecskéért és annak egy részét legalább vissza akarja kapni. Nem neki kellett volna eladni, hanem az M$-nek, vagy az Apple-nek, vagy a Samsungnak. Akik mondjuk 5-10 éves termékciklusban gondolkodnak, meg gyak megvan náluk az összes technológia sorozatgyártásban, csak nem telefondobozba, hanem sisakba kell rakni.

    Pár héten, hónapon belül várható, hogy megcsinálják a PSVR PC-s portját, ha nem hivatalosan, akkor maszekban, és akkor ott lesz a PC-re is az olcsó viszonylag jó VR szemcsi! ;)

    [ Szerkesztve ]

  • saki04

    csendes tag

    válasz AnginaP #49 üzenetére

    a PSVR is egy meglehetősen lopakodó üzemmódban jelent meg, korlátozott területen, gyak ma nem ez az elsődleges hw amiről a karácsony szól, hanem inkább a PS4pro-ról a Sony részéről.
    Kérdés, hogy mi van e-mögött?

    Ez azért van, mert a Sony is észrevette, hogy a VR eladások nem hozzák az előre jelzett mennyiségeket. 2,6 milliót vártak amikor belekezdtek, de ezt lecsökkentették 750.000 köré.Többször is felül kellett bírálni az előrejelzéseket, mindig csökkentek a számok. A legtöbb esetben a kevés tartalmat és a drága hardvert okolták a nagyobb VR gyártók körében is az irányszámok rosszabb alakulásáért.

    A PSVR ígéretes, de a Sony nem akart intenzív marketing kampányba kezdeni és erőltetni a VR-t, amíg nincs nekik is egy komoly játék portfóliójuk mögötte. Ehelyett inkább a PS4 Pro megy idén, arra áldoznak PR szinten, ami teljesen legit üzleti szempontból és több eladást hozhat az ünnepi szezonban.

    Én igazából nagy reményeket fűzök a PSVR-hez. A Sony látszólag szerintem jól kezeli a jelenlegi piaci helyzetet és a VR designja, árfekvése, tudása is ahhoz közelít, ami végül egy elterjedtebb, népszerű VR élményt eredményezhet később.

  • consono

    nagyúr

    Én azon gondolkodtam el, hogy igazából az epizódikus játékok tudnának jók lenni VR-ben, amikből egy egy epizódot ki lehet pörgetni egy óra alatt. Pl. mint a Telltale játékai, de 45 perces epizódokra szétvágva, mint egy filmsorozat részeit.

    "In God we trust. All others must bring data"

  • Raymond

    félisten

    "A pénteki bejegyzés hatására sokan kritizálták Radak eszmefuttatását, miszerint az általa használt 40 dolláros fejlesztői órabér elképesztően magas..."

    LOL :)) Meg hogy magas :)

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Raymond #72 üzenetére

    Szerk. rossz fele ment...

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Cifu #57 üzenetére

    "De szerinted fog valaki venni F1 vagy Elite Dangerous miatt VR szettet venni, ha az érzés többé-kevésbé korrektül visszaadható egy filléres TrackIR szettel, úgy, hogy akkor se semmi bajod, ha egy ültő helyedben 2-3-4 órát játszol?"

    Igen, mert a ketto nagyon nem ugyanaz es azt az erzest amit a VR-ben jatszasban kapsz egy autos/repulo/urhajos szimulatorban nem adja vissza meg a harom monitoros TrackIR setup se. Per pillanat az a helyzet hogy egy komoly szimulator rajongonak a Rift vagy a Vive a legjobb megoldas. Semmi se 100% persze, de az eddigiek szerint nagyon nagyon kevesen ternek vissza a multi monitor felallashoz a VR kiprobalasa es megvetele utan.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • schawo

    titán

    válasz Döglött Róka #65 üzenetére

    Ahhoz kiemeltnek kell lenni, hogy annak örüljön, hogy vrben lát rajzolt pixeles s..get.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • davudhunters

    csendes tag

    Ezt csak itt hagyom a Take Two elnökének a véleménye:

    "It's way too expensive right now," he said to an audience of analysts and investors. "There is no market for a $2000 entertainment device that requires you to dedicate a room to the activity.
    "We have like $300 to spend on an entertainment device and we do not have a dedicated room. We have a room for a screen, a couch, and controllers," he added. "We don't have something where you stand in a big open space and hold two controllers with something on your head--and not crash into the coffee table. We don't have that."

    Addig amíg a Vr nem tudja megszólítani a casual gamereket, addig nem fog elterjedni. És ahhoz, hogy ez megtörténjen:
    - Olcsóbbnak kell lennie (PC-s fronton)
    - Több dedikált VR játék kell rá.

    Eddig kb a hardcore gamerek akiknek minden vágya a szimulátoros életérzés, fogják megvenni. A Sony PSVR-ja olcsóbb alternatíva, kérdés, hogy lesz-e rá tartalom.

    http://www.gamespot.com/articles/vr-is-too-expensive-and-takes-up-too-much-room-tak/1100-6440381/

    [ Szerkesztve ]

    "Az élet olyan, mint egy nyári ruha mellénye: rövid és céltalan."

  • Alchemist

    addikt

    válasz myckie2 #28 üzenetére

    Nem azon múlik, a VR élmény eleve sokkal érzékenyebb a pixeles megjelenítésre.

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • aerosmith

    őstag

    válasz davudhunters #76 üzenetére

    Egy VR ready gép ára 500 dollárra esett.
    Rift+Touch 800.
    Ez 1300USD
    Az a hatalmas üres tér pedig egy 2x2m es terület ami még az én 74m2es lakásomban is van a tévé és a kanapé között.
    Az biztos hogy psvr csak 500usd de minőségileg és felhasználhatóságban se hasonlítható össze egy PCvel.
    Persze bizonyos hogy az alacsonyabb ár jobban segítené a terjedést.

  • Alchemist

    addikt

    válasz aerosmith #78 üzenetére

    Ez a "VR ready" olyasmi, mint amikor a kőkorszaki 768 soros felbontást HD-nek nevezik?
    ;]

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • schawo

    titán

    válasz aerosmith #78 üzenetére

    Egy VR ready gép ára 500 dollárra esett.
    No, melyik az?

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • aerosmith

    őstag

    válasz schawo #80 üzenetére

    Oculus says you'll need only a dual-core Intel Core i3 processor and an Nvidia GTX 960 graphics card, instead of the quad-core Intel Core i5 chip and more powerful GTX 970 graphics that were required before. More AMD CPUs are also now supported.

    Mivel van már ASW meg ATW gyengébb vga+procival is normálisan fut a Rift.

  • schawo

    titán

    válasz aerosmith #81 üzenetére

    Az én fejlesztésem jobb, mint az Oculusé:

    "schawo says you'll need only a single-core AMD Athlon64 processor and an ATI Radeon 9700 graphics card"

    Ezzel egy VR ready gép ára 100 dollárra esett.

    Ezek bénák, ezt így kell csinálni. Holnap fejlesszek még rajta?

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #72 üzenetére

    Mé? Magyarországon már egészen csillagászatinak könyvelném.

    ;]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz F34R #84 üzenetére

    Na ja. Jó az már 400 dodónak is.

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

Új hozzászólás Aktív témák