Új hozzászólás Aktív témák

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz <Lacy85> #299 üzenetére

    "Feltettem a 7-est, aztán jöhetett a driver keresés. Kb. 2 óra kutakodás után derült ki, hogy 7-hez nincsenek is driverek"
    De hát a winfost csak felteszed és használod!!! :Y Azért jó, nem?

    Amúgy ja, ezt mondta, a winhez azt hiszik, értenek. Aztán nem.

    "Szóval ha valakinek ez a szívás kell, akkor skótoskodjon egy windows árán..."
    Persze, nem fizeti ki, tesz fel nem MS terméket, és megy is.

    @Timer :
    "Mondjuk attól, hogy az átlagos "szaki" pénzből és fizetésből él, nem szakmai lelkesedésből, ezért " lesz rossz szakember. Aki nem szereti csinálni azt amivel foglalkozik, az sosem lesz igazán jó. Tapasztalom naponta.

    "hiszen aki magának rak fel valamilyen linuxot, az képes rá, hogy kiguglizza magának a megoldást is,"
    És akinek windóza van, vagy volt előtte, az miért nem? :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz hcl #301 üzenetére

    "De hát a winfost csak felteszed és használod!!! :Y Azért jó, nem?"

    Ezzel a részével nincs is probléma.
    Win10 fel is mászott gond nélkül. Arról meg senki nem tehet, hogy a gyártó lusta volt mellékelni a támogatott rendszerek listáját. :D

  • Timer

    veterán

    válasz hcl #301 üzenetére

    "És akinek windóza van, vagy volt előtte, az miért nem?"

    Mert Ő Windowst rak fel megint! ;-D Most viccet félretéve, nyilván az előzmények alapján írtam, amit. Ha "Átlag József" mellékállású informatikus, boltos, mindenes kimegy gépet szerelni, szinte száz százalékban Windows-t talál majd. Ha MacOS, azon majd csak elboldogul valahogy. Ha meg Linux, felajánlja, hogy újratlepíti Windows-zal!;-D Szerinted ezek okán mégis miért érné még a drága ideját linux tanulásra áldozni? Szar szakember? Az. Érdekli a véleményed? Rohadtul nem. jellemző ez a mai Magyarországra? De még mennyire!

    Nekem sem tetszenek az ilyenek, de ez van. Mint írtam feljebb, én azért ismerkedtem a rendszerrel picit, mert érdekelt, de abban biztos vagyok, hogy sokan csak azzal foglalkoznak - akár ilyen mélységben is - amelyből azonnali anyagi hasznot remélnek.

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz <Lacy85> #302 üzenetére

    Bármi ilyesmi Linux esetén meg fújfújfúj, meg mi az hogy nem kompatibilis? :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz hcl #304 üzenetére

    Ne tőlem kérdezd. Én soha nem panaszkodtam azért, mert nem volt kompatibilis.
    Egyetlen olyan eset volt, amitől a hajamat téptem. Amikor az nvidia saját driver-e szétbarmolta a rendszert.
    Ezen kívül még soha nem volt kompatibilitási problémám.
    Pedig 8.10-től 16.04-ig kb. mindegyik ubuntut kipróbáltam.

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz hcl #306 üzenetére

    Na jó. úgy néz ki, hogy ezt is le kell fordítani magyarra. Tehát:

    Az nem a Windows hibája, ha nem kompatibilis hardverre akarod feltenni. :N
    Sőt, még csak nem is a rendszer tehet róla, hogy nem írták meg rá a driver-eket.

    [ Szerkesztve ]

  • #19482368

    törölt tag

    válasz hcl #298 üzenetére

    Előtte miért nem vettél licencet?
    Magad se érted mit kérdezel. Én előtte OSx arra meg nem kellet win licenc, mert nem volt rajta Win. Tudod Apple számítógép, nem dzsungaPC-re warezolt hackintos. 2 között van némi különbség.
    Apám gépén volt licenc, de az win7, és nem találtuk a licenc kulcsot. A lapos alján lévő matrica meg megkopott, és nem lehetett már le olvasni. Idő se sok volt, ezért kapott liniux-ot. Amit meg is bánt, mert nem tudta használni. Tehát eszköz kuka, mert volt már sok más baja, és vett egy másikat. :D Licenc ebben az esetben a réti kutyát nem érdekelte. :D

    Az mitől szakember, ha nem képes megtanulni egy wintől eltérő OS-t?
    Ezt ne tőlem kérdezd, mert nem tudok rá válaszolni. De gondolom azért szarik a Linuxra, mert azért hogy 1 évben 1x lát egyet ilyen laptopot, nem fogja megtanulni mit merre. De erre ők tudnak releváns választ adni.

    Mert nekem is volt annyi, hog legalább némileg ismerkedtem az OSX-szel, ha nincs is Mac-em...
    Büszke lehetsz magadra, minden bizonnyal már elmondhatod hogy ehhez is értesz, hiszen hackintost, már kipróbáltad. És hát ugye az majdnem ugyan az, mint ha eredeti Mac-et használnál. Mert a HW majdnem ugyan az, és sikeresen megoldottál mindent, rajta. :D Bocs, de elhatárolódom minden illegálisan használt szoftverhasználattól.

    annyi az "előny", hogy nem jön fel az eredetiség-ellenőrzés
    Igen nagyon jól látod. Ez pont elég, kapott 2x ingyenes támogatást, ha ez kevés akkor elő lehet fizetni. Semmi kivetni valót nem látok ebben. Némi jutalék ellenértékében van lehetősége a hivatalos Microsoft supportot igénybe venni, és nem olyan "szakemberekkel" felvenni a kapcsolatot, akik meglátják hogy Linux és menekülnek. Vagy ha kicsit komolyabb a probléma akkor újra kell telepíteni. Szerintem sokkal korrektebb, és megbízhatóbb megoldás sok esetben előfizetni a hivatalos supportra. Főleg ha messze van a kicsit jobban hozzáértő segítség. De hát ugye, fizetni kell érte, és akkor szemétláda a Microsoft.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz <Lacy85> #307 üzenetére

    Ugyanezt Linuxnál végzetes hibának és használhatatlanságnak szokás felróni :D

    @k.feri80 : De, értettem. Ha a win olyan jó, akkor korábban miért nem azt toltad? :)
    "Apám gépén volt licenc, de az win7, és nem találtuk a licenc kulcsot." - A kereskedelmi szoftverek előnyei...

    "De gondolom azért szarik a Linuxra, mert azért hogy 1 évben 1x lát egyet ilyen laptopot" - nem csak olyan szaki van, aki kirohangál emberekhez. Hogyan lett szakember, ha nem érdekli az informatika? Ez olyan, mint a víz-gáz és fűtésszerelő a Hadházi egyik standupjában, amelyik a radiátor bekötésére azt mondja, hogy "Ö. Hát inkább vízszerelő."
    Nem mellesleg Linuxos tapasztalat is onnan van, hogy először mesélték, hogy jó, ismerősök, aztán tanuétam is, majd úgy voltam vele, hogy kéne használni, ne már, hogy ne legyek otthon más OS-ekben is... A windózt meg már a 3.1-nél sem szerettem, szóval egy idő után szépen el is lett felejtve.

    "Büszke lehetsz magadra, minden bizonnyal már elmondhatod hogy ehhez is értesz, hiszen hackintost, "
    Egyáltalán nem mondom, hogy értek hozzá, de már láttam ilyet. ( Volt pár Mac javításon, elszórakoztam velük :) Ennyire volt hackintosh, és illegális is. )

    És akkor a support terén magad ekézed a win only szakmbereket - mondjuk elég sok olyan is előfordul, akik a komolyabb windows problémáktól is menekülnek...
    Nem az a baj, hogy fizetni kell érte, hanem hogy ennyi? Elhiszik, hogy megvetted? Fél év support a Világ Legjobb Oprendszerét Gyártó Világ Legjobb Szoftvercégétől? Ez minimum szánalmas. (Most hogy az OS milyen az szóba sem került...)

    Illetve, "Vagy ha kicsit komolyabb a probléma akkor újra kell telepíteni. " - MS módi :D

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #19482368 #308 üzenetére

    Azt hadd ne mondjam amúgy, hogy az MS support egyik javaslata pont az újratelepítés volt valami Office hibára (a Windowsé, nem az Offiszé) :D Ott már az öregnek is kerekedett a szeme, mert előtte néztük a hiát, hogy mit lehet vele kezdeni, és kb. annyi volt mindenhol, hogy túrd egy kicsit a registryt, aztán ha nincs mákod, rakd újra a gépet :D

    Illetve, a MS nem azért szemétláda, mert fizetni kell a supportért, hanem mert leüli a piacot. Ha komoly versenytársa lenne, meggondolná, mit árul, és milyen (pl. support) feltételekkel - de az nincs, mert ellehetetlenített minden mást.

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • #19482368

    törölt tag

    válasz hcl #309 üzenetére

    Ha a win olyan jó, akkor korábban miért nem azt toltad?
    Egyszerű a válasz, mert megtehettem hogy OSx, ennyi. és baromi jól elvoltam vele, illetve vagyok vele a mai napig, csak már lassan nyugdíjba megy. :D Ráadásul Imac, viszont időnként jövök, megyek az országban, és mivel mindenki Win, ezért Win vissza, ami az XP óta sokat változott, és előnyére.

    Hogyan lett szakember, ha nem érdekli az informatika?
    Az hogy nem érdekli, ilyet nem lehet ismeretlenül kijelenteni, az hogy ritkán lát Linux-ot, az pont elég érv ahhoz, hogy ne mélyedjen el benne, az viszont elfogadható érv. Illetve bocs, annyit megtesz mindenki hogy feltelepíti, de ehhez meg általában nem kell szakember. Ezt egy power felhasználó napjaikban simán megcsinálja.

    Nem mellesleg Linuxos tapasztalat is onnan van, hogy először mesélték, hogy jó, ismerősök, aztán tanuétam is, majd úgy voltam vele, hogy kéne használni.
    Én még a Magyar fejlesztésű UHU-val, kezdtem, sőt még támogattam is a projektet éveken keresztül :D Szóval nagyon nem ma volt. Nem kell bemutatni nekem a Linuxot, én elvagyok azzal is. Csak én nem magamból indulok ki, hanem a valós nagy átlag emberekből, akik munka eszközként gondolnak a számítógépre, és nem otthoni hobbi szórakozásra.
    És akkor a support terén magad ekézed a win only szakmbereket
    Őszintén? Inkább mint házhoz jön a pingvin nagy arcal és elmegy lehajtott fejjel. Mert az ilyen szakemberekkel tele van az újság, de legfőképpen a ... És sajna ők vannak többségben lakossági szinten.
    Mondjuk nem irigylem őket, de a service-desk sose volt leányálom. Aki teheti, igyekszik gyorsan továbblépni a létrán. Ha érted amit mondok.
    Illetve, "Vagy ha kicsit komolyabb a probléma akkor újra kell telepíteni. " - MS módi
    Tévhit, ez nem MS módi, hanem probléma megoldási módi. Főleg nagyvállalati környezetben, mert ott készítenek egy sysprep-es imaget, amit HW specifikusan vissza töltenek, kb 5 perc alatt. Plusz pár user policyban engedélyezett program telepítés. És kb max 30 perc kiesés a dolgozónak a munkából. Mindezt a saját asztalodtól. Tehát oda se kell menned fizikálisan. :D Ezt a módszert persze átvette a lakosság is, mindezt olyan környezetben ahol nincs image visszatöltésre lehetőség. Innen is ered a népi legenda, hogy indítsd újra, ha nem oldja meg a problémát akkor újra kell húzni. :D

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #19482368 #311 üzenetére

    "c, viszont időnként jövök, megyek az országban, és mivel mindenki Win, ezért Win vissza, "
    Hát, biztos. Attól, hogy sokan windózt használnak, én elvagyok nélküle laptoppal is :)

    "Az hogy nem érdekli, ilyet nem lehet ismeretlenül kijelenteni, az hogy ritkán lát Linux-ot, az pont elég érv"
    Hát, én amit tapasztaltam, az az, hogy aki az informatika szakot azzal töltötte, hogy játszott, torrentezett (DC++, Napster, stb.), folyamat részeg volt, abból lettek a közepes szakemberek, akik néha meredek dolgokat csinálnak. Aki meg saját szervert épített, programozott, stb., az meg általában eléggé érdelődő, hogy mindenféle újat akarjon tanulni, és pont ettől több, hogy képes eddig ismeretlen problémákat megoldani. Melóhelyemen is pontosan látszik, ki az, akit érdekel az informatika, és ki az, aki csak elvégzett valami szakot (vagy azt sem), felvették, mert nincs elég szakember, és látott már számítógépet, de különben fingja nincs az egészről.

    A másik, amivel bajom van : egyszerűen kijelenti, hogy ehhez nem ért, és ennyi, nem foglalkozik vele; az informatikában 5 percenként futsz bele olyasmibe, amivel addig nem találkoztál, tehát ha valamit nem tudsz, utánanézel. Nincs olyan, hogy nem éri meg, mert akkor előbb-utóbb lemaradsz :D
    (Meg se említem, hogy a terület iránt érdeklődő bölcsészek is sokszor jobban az ilyen tessék-lássék lett infósoknál, csak nincs róla papírjuk. Bár az is lehet, hogy van.)

    Másrészt, ha nem is találkozik Linux-szal, az ember azzal foglalkozik, ami érdekli, szóval általában akinek van szakmai érdeklődése, az nem csak a kommersz problémákkal szeret foglalkozni. Illetve az igazi programozó azzal játszik, amivel dolgozik - amúgy is, ha az ember foglalkozik Linuxszal, előbb-utóbb fog tdni vele pénzt is keresni, mert amúgy kis céges környezetben sem olyan ritka, szakember viszont kevés van rá. és akkor máris megérheti. (Jut eszembe, tavaly olyasmire kaptam fizetésemelést, amire némelyek közölték, hogy hülyeség, mert nem a szorosan vett munkám :D Aztán megérte :) Érdekes is volt valami értelmeset programozni, hasznos is. )
    Nagyvállalati környezetben sem annyira ritka ám, némi UNIX, Linux, vagy storage tudással elég jó pénzeket lehet kapni a T-nél, HP-nál... meg mé párattudnék sorolni. Itthon. Mert ugye nem csak olyan informatikusok vannak, akik kis cégekhez szaladgálnak ki. (Amúgy is, minden méretű cég ezen szeret spórolni, userek lesz@rva, majd megoldják... a szerveroldalban viszont nagy pénz van.)

    "és nem otthoni hobbi szórakozásra" -> a home userekkel mi van? Merthogy otthonra, ha nem gamer az ember, elég jó tud ám lenni egy Windows helyett bármi más.

    "Mondjuk nem irigylem őket, de a service-desk sose volt leányálom"
    Ez hogy jött ide? Amúgy dolgoztam olyan cégnél, ahol SD volt, na oda konkrétan képzetlen munkaerőt vetek fel, és betanították (a nyelv ugye fontosabb volt). Ez egy win only infrastruktúrájú cég, és általában az ügyfelek is windózt használnak - aztán mesélte a volt főnököm, hogy lett egy olyan ügyfél, ami nem Windows, most gőzerővel keresnek embereket más platformokra :D .

    "Mert az ilyen szakemberekkel tele van az újság, de legfőképpen a ... És sajna ők vannak többségben lakossági szinten." -> Nyugi, windózra is. Erre mondtam, hogy sokan hiszik azt, hogy értenek hozzá.

    "nem MS módi, hanem probléma megoldási módi. Főleg nagyvállalati környezetben, mert ott készítenek egy sysprep-es imaget"
    Nekem meséled? :D Évek óta ilyennel dolgozom, csak most szerveroldalon, meg nem windows, de előre gyártott image :)
    Viszont.
    Múltkor egy kernel upgrade-nél a 64 bites rendszerre feltettem egy 32 bitest Persze csak akkor derült ki, amikor nem bootolt a gép, valahol egy messzi datacenterben.
    A management modulon át simán behúztam neki egy telepítő CD-t, azon parancssorból átmásoltam a megfelelő kernelt, feltettem, és rendejött.
    Na most hasonlóan hazavágott kernelnél a win menthetetlen szerintem.
    Nem lehet mindig csak újrahúzni, ha valami baja van.
    User gép esetén sem, mert mondjuk ha az adott csapatban kellene az erőforrás, és a user nem tud dolgozni a cuccai nélkül, akkor nem mindig lehet csak felültelepítéssel megoldani a problémákat.

    " És kb max 30 perc kiesés a dolgozónak a munkából."
    Elméletben :D

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • #19482368

    törölt tag

    válasz hcl #312 üzenetére

    Én annak idején zen-re csináltam pár image-et, ami tftp keresztül ment rá a meghibásodott eszközre. Akkor tudod címtárban megkeresed az eszközt, hozzárendeled a HW specifikus image-t. kliens reboot, és automatán lefut, aztán Consol-one --> kliens eszköz --> remote-control, előtte törlöd a címtárból, mint AD mint C.O és amire van jogosultsága telepítés nal-ból. user login/policy alapján beregisztrálja a megfelelő konténerbe. Max ha nem megy a helyére akkor manual átrakod. Ez max 30 perc. Nem több. Persze értem én mit akarsz mondani, hogy minden attól függ hogy van kiépítve az infrastruktúra. Nekem ebből a szempontból szerencsém volt. Nem kellet sose CD-nem. Meg is feküdtünk volna ha 1500 munkaállomást CD-ről kellet volna. :D
    Nem érdekel ki hogy csinálja, és milyen szakemberek, vannak most piacon, volt nekem is olyan kollégám aki nem ismerte az ipconfig-ot, a net-use-ról már nem álmodtunk hogy ismerje. Linux? Ne vicelj már, az meg mi? Melyik hentesnél lehet kapni? És, akkor mi van, nagy cucc, megmutattuk neki, hogy legalább ebbe tudjon segíteni ha szükséges. :D Persze akkor bosszantott, mert akkor mi a faxnak van ott, de később úgy voltunk vele, ő a feláldozható, addig meg melegedni bejön. De ez már rég volt. Egyébként teljesen felesleges emiatt bosszantani magad. Hidd el nekem. Ha sokat hőbörögsz, emiatt te leszel a köcsög.

    Ja hogy közben témát váltottál szerver oldalra. Ja ott picit gáz a telepítsd újra taktika :D Persze ha nincs más megoldás. De jobb helyeken ezért nem 1 szerver van 1 feladatra. na meg backup, na meg ...
    Én eddig mindig win környezetben mozogtam, úgy látszik nincs szerencsém. Pedig anno érdekelt más platform is, komolyabb szinten is, de mára már túl sok leszarom tablettát vettem be, és beleszarok az egészbe. Éppen azért már jó pár éve nem is foglalkozok vele. ( Tehát nem kenyerem ) Csak ha nagyon, nagyon muszáj. Ott is hagytam a pályát a picsába. Tudod elmúlt a varázs. Meg ahogy elnézem napjaink IT híreit, hát elbírom képzelni mit kap valaki ha benyel a zsaroló vírust, ami ugye napjainkban már rendszerfüggetlen. És ha IT-ra kell költeni akkor hohóóó nincs pénz. Old meg, keress más megoldást, kérj olcsóbb árajánlatot, keress más beszerzőt stb.... Nekem már ehhez nincs türelmem.

    Vissza térve a Linux mizériára, soha nem fog eljönni olyan mértékben a Linux éve, mint ahogy pár ember álmodozik róla. Megvan már régóta, kik vannak javarészt a porondon. Gyakorlatilag, örülhet a Linux annyi piaci részesedésnek is, ami jelenleg van neki. Régen is ezen ment a sírás, meg az értetlenkedés. Most sincs másképp. Úgy látszik vannak dolgok amik nem változnak. Ez is oda sorolandó. Lakossági szinten meg azon vitázni melyik a jobb, meg faxább ááá hát ki nem szarja le? Tegye a dolgát, ha nem akkor mehet a kukába. Ennyi. És hidd el, sok átlag felhasználó ezért nem akar vele foglalkozni, mert se normális szakember, se semmi. Ő meg nem fog vele foglalkozni. A házhoz jön a PC szervizes, áá inkább nem minősítem, ő dolguk problémájuk. Én pár ilyen embert ki hívtam már, így mondjuk kissé érintett a Magyar service-desk. mert nem akartam a saját szarommal foglalkozni, de amit elmondtak, meg próbáltak megoldást találni. ááá a vége az lett, hogy csak nekem kellet megoldani. Szóval szard le, ki mit hogy. Felesleges ezen bosszankodni, arra vigyázz ne égessenek ki. Mert akkor te is mész inkább tanyára. Persze nem szó szerint értendő. De remélem érted mit akarok mondani ezzel. Más, tudod milyen vicces sokadik x év elteltével is azt olvasni hogy szar a Linux, szar a Win, szar az Apple stb... Látod ez semmit nem változott az elmúlt években, Úgy látszik örökzöld téma lesz mindig. :D

    [ Szerkesztve ]

  • emvy

    nagyúr

    válasz hcl #309 üzenetére

    > "Vagy ha kicsit komolyabb a probléma akkor újra kell telepíteni. " - MS módi

    Mostmár mindenhol ez a módi. Stateless szolgáltatások ahol csak lehet, ha valami lehal, akkor meg fellősz egy másik konténert/VMet és kész.

    while (!sleep) sheep++;

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #19482368 #313 üzenetére

    "Ez max 30 perc. Nem több. Persze értem én mit akarsz mondani, hogy minden attól függ hogy van kiépítve az infrastruktúra."
    Lemented a user cuccait a gépről, majd utána visszapakolod, felpakoljátok neki a szükséges programokat, segítesz neki beállítgatni a dolgait, mert ő nem szereti az alap windózt. Ja, meg updatel a winfos fél órát, mert mióta készült az image, még pár giga update kijött. (Linuxon ugye minden update megy menet közben, nem tart utána sokáig a reboot sem.)
    (Mondjuk a volt munkahelyemen rengeteg kiesést okoztak a win updatek.)
    Szerveren meg általában szintén kell konfigolgatni, de ott esetleg lehetnek olyan adatok, amiket backupból vissza kell tölteni (ami azért vagy 1 óra, vagy 10, vagy 168...), nem működik valami, akkor az adatbázisosnak webszerveresnek akármisnek is van dolga vele...
    Gyárban meg a tesztprogramok/gépet vezérlő cuccok beállítgatása volt a sok idő. (Mondjuk amikor ipari PC van, akkor nem mindig tudod cserélni sem gyorsan, de ha van tartalék géped, az sokat segít).

    Mi sima Ghost-tal csináltunk ilyen 16 gépet egyszerre imagelést Ghostcast-tal, az jó volt :)

    "Persze akkor bosszantott, mert akkor mi a faxnak van ott, de" amikor elkefél valamit, az nem vicces.

    "Éppen azért már jó pár éve nem is foglalkozok vele." Látod, én meg a windózt hagytam ott. Azóta csak akkor látom, ha valahol segíteni kell. És a céljaimnak tökéletesen megfelel a Linux, a windózos szívások nélkül. A terminál meg szintén csak egy eszköz, ami win alatt is hasznos.

    A zsarolóvírus kevéssé rendszerfüggetlen. Windózon kívül csak akkor terjed, ha nagyon elkonfigoltál valamit. Samba megosztások elég jól védhetők pl., meg a Wine is. (Nekem pl. le van tiltva a Wine, ha nagyon kell, akkor engedélyezem.)

    "Tegye a dolgát, ha nem akkor mehet a kukába. " -> Na, ezt tudja egy normálisan belőtt Linux. Ha a user hülye hozzá, akkor nem is jelent neki gondot. Az ismerősöknek felrakott windózokkal meg állandóan gond van, állandóan oda kell szaladgálni, mert valami nem megy.

    Amúgy az alternatív OS-ek terjednek ám. Ahogy szépen kopik ki a Win7, XP, kezdenek beérni az MS bakijai, sokan hagyják ott a MS platformokat. Meg a haladó usereknél megjelennek olyan eszközök, amikre nincs is Windows. És akkor elkezdi megszokni, hogy vannak nem wines eszközök körülötte. Logouton nézd meg, hány olyan írás van, hogy médialejátszó, stb. Linuxszal.

    @emvy : Kivéve, amikor nem csak annyi a problema, hogy kell egy új konténer, esetleg valami tényleg fontos hányja el magát... Sysadmin még sokáig kelleni fog :)

    Mutogatni való hater díszpinty

  • #19482368

    törölt tag

    válasz hcl #315 üzenetére

    Lemented a user cuccait a gépről, majd utána visszapakolod,
    Ne már, C nincs mentés, ezért vannak a hálózati meghajtók. Legalábbis jobb helyeken így megy. Továbbá, jobb helyeken a belső szabályzat egyértelműen leírja, hogy a C tárolt adatok elvesztésért nem az IT felelős, mert erre a célra vannak létrehozva különböző hálózati meghajtók, bizonyos közös meghajtók külön szervezeti egységekre lebontva, személyes home meghajtók mindez user ID kötve. Tehát bármelyik munkaállomásra lép be a felhasználó a hálózaton tárolt adatait megtalálja, Így ha esetleg kiesik szerviz miatt az eddig használt munkaállomása, leül egy másik szabad eszköz elé, és tovább tud dolgozni, amíg az IT el nem végzi a helyreállítást. további indoklás, ha teljesen tönkre megy a HDD nem tudunk adatokat vissza nyerni, csak a Kürt Kft. Ezért ha ebből adódóan vesznek el fontos adatok, és az indokoltan munkához szükséges a szervezeti egység éves keretére terheljük az adat visszaállítás költségét. Amihez főosztályvezetői hozzájárulás kell.

    A Windows update szintén belső hálózatról, (wsus) szerverről frissülnek jobb helyeken. A felhasználó szintű programok meg eleve ki vannak helyezve, csak klikk és települ. Természetesen kivétel, az teljesen egyedi, azaz nem standard alkalmazás telepítése. Ott valóban lehet tovább tarthat mint 30 perc.
    Mi sima Ghost-tal csináltunk.
    A Ghost-al csinált image, meg mára már őskornak lehet hívni, amikor csináltam vele image-t, Ha emlékeim nem csalnak még windows NT vállalti szintű támogatás megvolt akkor használtuk. :D Ezért jött a képbe Lilo azaz a Zen imaging.
    De ezért használnak már napjainkban vékony klienst, és mint klasszikus desktop környezet gyakorlatilag nincs. Pl Citrix használatának bevezetése, ami szintén nem újdonság vállalati környezetben. Ebben az esetben a rendszer visszaállítás, még kevesebb időt vesz igénybe. Csak arra kell ügyelni, hogy a szerver 50% terhelésnél magasabb ne legyen, mert abban az esetben a lassulások lehetnek. na jó max 60% de attól több nem ajánlott.

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #19482368 #316 üzenetére

    Valami ideális világban biztos, de ahol én eddig dolgoztam, ott eddig mindenki mentett mindenhova... Arról nem beszélve, hogy volt, ahol alapból minden usernek admin jog kellett a csodás szoftverek miatt, amiket használtak (kereskedelmi cuccokról volt szó...), illetve volt, ami a C:\ -ben levő saját mappájába mentegetett... :D
    Ugye milyen jó dolog, hogy van a usernek írási joga mindenhova az egész filerendszerben? Ki is használták... Nem beszélve arról, hogy a céges imagek ugyanennél a cégnél gyalultak mindent (egyedi cucc volt, nem sima C: Ghost image). Szóval hiába is lett volna D: meghajtója.
    Pedig ugye ey Docments mappa áthelyezéssel + központi profillal szépen mentek volna a dolgok. És ez nem egy Kukutyin kft. volt, hanem egy globális méretű IT cég :D
    Illetve bizonyos dolgokat nem is volt szabad hálóra menteni (nyilván valaki nyitogatott meg hálóról olyasmit, ami komolyan lezabálta a sávszélt :D )
    Bizonyos csapatoknál volt amúgy olyan eljárás, hogy amit csak tudtak, a hálón tartottak (közös megosztásban), de attól még mindenkinek voltak dolgai a gépén, amik nélkül nehezebben tudott dolgozni. Vagy sehogy.

    Amúgy valóban hasznosabb lett volna, ha van hálóra backup, legalábbis p. napi szinten mentene, de pl. a pesti site ~1500 dolgozójánál is érdekes lett volna ezt kivitelezni, nem még ahol most dolgozom, több mint 2000 emberrel... És ennél vannak nagyobb telephelyek világszerte.
    (Mondjuk itt már az sincs, hogy ments hálóra... elvileg kapsz hálózati tárhelyet, de gyakorlatban vagy működik, vagy nem. Az IT meg akkora tahó, hogy vagy lementi a cuccaidat, vagy nem. Szintén globál méretű cég, pár százezer alkalmazottal :D :W )

    "A Windows update szintén belső hálózatról, (wsus) szerverről frissülnek jobb helyeken. "
    Valóban, de ez a Win8-akat nem akadálsozta meg abban, hogy hosszú ideig álljanak le vagy induljanak el egy "Windows is installing updates" felirat kíséretében. Általában azután, hogy a háttérben elkezdett frissíteni, és a user kinyomta, mert úgy belassult tőle a gép, hogy nem lehetett tőle dolgozni :D
    Vagy ha nem vette észre menet közben, akkor a következő indításnál "Configuring Windows".

    "A felhasználó szintű programok meg eleve ki vannak helyezve, csak klikk és települ. "
    Már ahol. Ahol én eddig dolgoztam - 3 nagyobb cég - mindenhol csak egy alap image volt, amiben csak annyi volt, hogy Win, Office, meg 1-2 olyan cucc, ami az egész cégnél használt. Miután minden csapat más cuccokkal dolgozott (mondjuk ügyféltől függött) , nem lehetett volna mindent beletenni (meg minek is).
    (Ahol most dolgozom, ott a Linux is ilyen, van céges repo, onnan lehet válogatni.)

    "De ezért használnak már napjainkban vékony klienst, és mint klasszikus desktop környezet gyakorlatilag nincs. "
    Ez egy Kika szerű eladótérben működik (asszem ott láttam mini HP vékonyklienseket), de ha ügyfélnek csinálnak valamit a userek, akkor nem mindig. A Citrix is tud érdekes dolgokat csinálni :) (Volt olyan ügyfél, ahol külön kulcsokat kellett bekonfigolni hozzá, userneként, frankón nem ment volna, hogy image-be teszed.
    És ahol Citrixet használtak, az még mindig az ügyfél oldalán volt. Attól még a user saját gépén levő dolgokkal foglalkozni kellett.
    (Az első nagyobb munkahelyemen használtunk Fujitsu vékonyklienseket windóz embedded-del. Borzalmas volt. Mondjuk letöltőgépnek jó lett volna, de azzal a kiépítéssel, céges környezetbe, felejtős volt.)

    S a másik : ha már vékony kliens, akkor oda minek Windows...?

    Mutogatni való hater díszpinty

  • emvy

    nagyúr

    válasz hcl #317 üzenetére

    A te/ti dolgod lett volna megoldani ezeket a problemakat, nem? En azt latom, hogy megy itt a siras, ahelyett, hogy megoldasokat probalnatok keresni. Merthat van, ahol/akinek sikerul.

    while (!sleep) sheep++;

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz emvy #318 üzenetére

    Nem, sajnos egy nagyobb multicégnél nem használhatsz akárhogyan akármit. Amit lehetett, azt így is megoldottuk, elég jó megoldásokat találtunk ki arra, amit szabad volt másképpen csinálni. Pl. nem hozhattunk volna létre központi profilt, az AD-ben erre egyszerűen nem volt jogunk, stb. Sem pl. az update beállításokat befolyásolni pl. szerveroldalról, azt máshol találták ki, általában globál policykben.

    Hivatalosan elég szűk munkakörülnk volt Local IT-ként, az egy más dolog, hogy sokkal több mindent csináltunk.

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • #19482368

    törölt tag

    válasz hcl #319 üzenetére

    egyébként lakossági szinten is elég jó lehetőségeket biztosít a Microsoft.
    Lásd pl ,ONEDRIVE ha a felhasználó használja a microsoft fiókját, és a onedrive állítja be a mentést, azaz oda dolgozik akkor máris nincs adatvesztés, ha nagyon titkos dokumentumok meg lehet veracryptel külön titkosítani. OneDrive is be lehet állítani a 2fa azonosítást, de ha nem felel meg, még mindig ott a yubikey megoldások. Szóval meg lehet ezt szépen csinálni lakossági szinten is. Ha nagyon meghal a win, és újra kell telepíteni akkor sincs adatvesztés. A telepítés, mint USB kulcs szintén fel tudja gyorsítani a visszaállítást. Gyakorlatilag 2db usb drive mindent vissza lehet állítani.

    Céges környezet, én közel 3000 fő támogatásában dolgoztam nap, mint nap. Annak a 60% meg különböző városokban volt. Meg tudtuk oldani, és elég ritka volt a konfliktus. Persze előfordult. De aki emberekkel dolgozik, sajnos benne van. Tehát a kiépített rendszer tökéletes volt. Hibák ugyan előfordultak, de hol nem.
    Ezért is írtam neked az elején, tudom nagyban befolyásolja milyen infrastruktúra van kiépítve. Ha az alapok is alacsony költségvetésen mennek, akkor valóban szopás az egész. Ha meg nem voltál admin, vagy korlátozott user policy volt neked beállítva. akkor valóban nehéz lehetett. Felhasználóknak admin jog? Jesszusom.... Akkor nem csodálkozom semmin. Alap hogy a felhasználók ahhoz férnek hozzá, ami a munkájukhoz szükséges. Telepítés jog falhasználóknak? Te jó ég. Hát akkor részvétem.

    [ Szerkesztve ]

  • Ringman

    nagyúr

    válasz #19482368 #320 üzenetére

    az onedrive 4 business nekem viszont kb használtatatlan az idióta megkötéseivel, meg állandóan összeakadnak a mappák a szinkronizálásban. lakosságival nincs bajom. így gyak. cégesből az office-t használom, viszont tárhelynek meg vettem egy home-ot is.

  • bambano

    titán

    [link] kedves microsoft megint patent trollokat finanszíroz és megint mocskos módon próbál nyerészkedni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #19482368 #320 üzenetére

    Amúgy ja, Onedrive jó backup alternatíva - főleg, ha jó hálód van, illetve ha a MS-ra akarod bízni az adataidat. (Amúgy a Canonical is ad hasonlót az Ubi mellé + a Google is, szóval van alternatíva.)
    Én mindig idegzsábát kaptam attól, ha véletlenül sikerült a melóhelyen rákattintani valami ilyen hasonló csúcs szolgáltatásra, mint a Onedrive, vagy a OneNote (azt nem értem, a céges Win8-10-ekből ez miért nem volt kiirtva, ha már a telepítőt képesek voltak átfaragni...)
    Illetve a lakosság nagy részének a Onedrive-ről sincsen fogalma sem, pláne arról, hogy mi az, hogy nem az ő gépén van valamije :) És továbbra sem becsülném alá a usereket, mentenek azok mindenfele.

    S látod, minden vég más. elég pár hülye manager, vagy architect az IT döntéshozásban, és máris ilyen hülyeségek vannak. És egy része a Windóz működéséből is következik, pl. a "mindenki admin a gépén" azért volt, mert sok szoftver igényelte, így nyilván ez volt az egyszerű, hogy mindenki admin, ne kelljen foglalkozni a userekkel.
    Mondjuk amikor gyárban dolgoztunk, akkor azt is megoldották a userek, hogy a full korlátozott useres gépen legyen MP3 meg lejátszó... Nem tudjuk, hogyan csinálták, a userük egy darab Explorert tudott futtatni, nem fért hozzá a C:-hez, nem volt admin... :D (Na mondjuk az a másik, hogy ilyen böngészős klienses gépekre minek Windows.)

    @Ringman : Mondjuk én kicsit is nagyobb cégként nem tartanám másnál az adataimat... Kicsiknek valós alternatíva.

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • #19482368

    törölt tag

    válasz hcl #326 üzenetére

    MS-ra akarod bízni az adataidat
    Semmivel nem rosszabb mint bármelyik más alternatíva. Ettől kivétel, amikor saját belső hálózati meghajtókra mentesz. Ez lakossági szinten NAS kiváló lehetőség. De ugye egy mentés nem mentés. Szóval abból baj sose volt, hogy több helyre mentetted le az adatokat. Ugyanakkor még mindig ott a VeraCrypt ha nagyon fontos, titkos adatokat akarunk tárolni felhőben, vagy akár a belső NAS tárolónkon.
    Illetve a lakosság nagy részének a Onedrive-ről sincsen fogalma
    Ez érdekes, mivel teljesen be van épülve a win10-be. Az már más kérdés, hogy bizonyos körökben különböző összeesküvés elméleteket gyártanak, és le beszélik az embereket róla. Pedig semmivel nem rosszabb mint bármelyik más hasonló szolgáltatás. Lásd DropBox botrány, és társai. Sőt én csak az előnyét látom.

    mindenki admin a gépén" azért volt, mert sok szoftver igényelte, így nyilván ez volt az egyszerű,
    Igen ahogy mondod, egyszerű és költséghatékony megoldás. Pedig létezik központi szoftver manage. Ha jól emlékszem a régebbi Win szerverek AD-ban is kínáltak hasonló megoldásokat. Feltételezem az azóta csak jobb lett. De ha nem élnek ezzel a lehetőséggel, azzal nem tudsz mit kezdeni. Minden a Matekon múlik, mennyi az annyi.

    Mondjuk amikor gyárban dolgoztunk, akkor azt is megoldották a userek, hogy a full korlátozott useres gépen legyen MP3 meg lejátszó.
    Ugyan nem írtad melyik rendszerről van szó, de taskmgr simán lehetett indítani akár cmd. mindent ki lehet játszani, De ha valami le van korlátozva, és ennek ellenére belülről ki használják a hibákat, azzal nem sok mindent tudsz tenni. Kivétel ha van rá egy belső szabályzat ami alapján szankcionálni lehet az ilyen tevékenységeket.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #19482368 #327 üzenetére

    Az lehet, hogy be van épülve a Win10-be, de ha azt se tudja a user, hogy mi az a Windows, mi az a meghajtó... Kérdezz meg random embereket, használnak-e valamilyen hálózati tárhelyet.

    Nyilván minden felhőtárhely bizalmat igényel - én inkább nem használok ilyet, de hasznos lehet.

    Az AD-s dolgokkal sem lehet mindent megoldani, illetve néha az is sok értetlenkedő usert szül. Minden az adott cégen múlik, szóval nem érdemes azt mondani, hogy mind ilyen vagy olyan, és hogy egy megoldás biztosan úgy van, vagy jó lesz máshol is.
    Mondjuk az egyszerű és költséghatékony megoldástól a hátamon áll fel a szőr, mert a spórolás a legtöbbször a biztonság rovására megy. Elkezdik a userek filemegosztól küldözgetni a céges cuccokat, felírják a jelszavakat, mindenfélét telepítenek a gépeikre, céges hálóra dugják a munkahelyre bevitt saját gépet... :D

    ...taskmgr is le volt titlva, tényleg nem tudjuk, hogy csinálták :D Mondtuk nekik, hogy jó hogy mi találjuk meg az ilyeneket, és nem nagyobb emberek :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #19482368 #327 üzenetére

    Ja, és
    "De ha valami le van korlátozva, és ennek ellenére belülről ki használják a hibákat, azzal" marha nagy gáz van. Ha egy szénné korlátozott OS ilyet enged, az baj. Jó, az még XP volt, azóta van UAC, gondolom a MS is gondolkodott kicsit.
    (Meg ha a következő helyen nem azzal kezdődött volna 1-2 szoftver miatt a móka, hogy adminjog, és a C: -re írások virtualizálásának kikapcsolása...)

    Mutogatni való hater díszpinty

  • #19482368

    törölt tag

    válasz hcl #329 üzenetére

    értetlenkedő usert
    Hát az van, hogy amikor elfogadta a munka lehetőséget, vele együtt elfogadta az adott cég belső szabályzatát is. Tehát ha megkerüli a belső policyt, akkor felelősségre is vonható.
    Minden az adott cégen múlik
    Pontosan, de általában olyan helyeken van így, ahol nem foglalkoznak az IT biztonságos infrastruktúra kiépítésére. Aminek okai lehet anyagi, és nemtörődömség is. Ha meg megtörtént a baj, akkor felelősöket keresünk, pedig sok esetben a felelős az, aki felelősöket keres. :D Ez van.
    céges hálóra dugják a munkahelyre bevitt saját gépet.
    Ez elég gáz, főleg napjainkban. Most mondanám hogy mac address szűrés, de önmagában kijátszható. Mondanám hogy csak domain user éri el a belső hálót, de ennek megvalósítása pénzbe kerül. De mac address és radius azonosítás viszont megvalósítható. Akár lan-on is. És ha nem céges eszköz akkor block. Persze ehhez folyamatosan figyelni, felügyelni kell. Ez több ezer felhasználós környezetben kihívás, de megvalósítható. Mondjuk normális ember nem csinál ilyet. Vagy a másik lehetőség, hogy belső szabályzatban tiltani kell nem céges eszközök csatlakozását a hálózatra. Ha valaki ennek ellenére megteszi, akkor felelőségre lehet vonni. Csak ugye ez sok munka, és nem látványos. :D Ami meg nem látványos, akkor nem csinálsz semmit. :D

    Sejtettem hogy XP ről van szó. Ott még az IE-böl át lehetett menni expolore-re. :D Erre írtam hogy belső szabályzat, és felelősségre lehet vonni.

  • emvy

    nagyúr

    válasz #19482368 #330 üzenetére

    > céges hálóra dugják a munkahelyre bevitt saját gépet.

    Manapsag azert illik arra torekedni, hogy ez ne nagyon jelentsen problemat. Erdemes megnezni, hogy peldaul a Google mit csinal ebben a temakorben.

    while (!sleep) sheep++;

  • bambano

    titán

    válasz emvy #331 üzenetére

    "Erdemes megnezni, hogy peldaul a Google mit csinal ebben a temakorben.": gondolom ujjong, hogy még egy nagy adag lopható adat... :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Ringman

    nagyúr

    A Microsoft nem cáfolta, hogy a milliárdos állami programbeszerzésben a kormányfő vejének testvérével is tárgyaltak.

    ...

    A Microsoftnak sikerült meggyőznie a kormány képviselőit, így a szabad szoftverek használatának kérdése lekerült a napirendről, ráadásul a kormányzati informatikának lett két fontos követe a miniszterelnök közelében: a Tiborcz-testvérpár, a korábban a NAV informatikai igazgatójaként dolgozó Péter, és a kormányfő veje, István személyében.

    mik ki nem derülnek.

    szerk:
    közben látom van külön hír is róla

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz Ringman #335 üzenetére

    hogy ezt pofázom évek óta...
    most meg az amcsi microsoft fogja alámtolni a bizonyítékot, azé' ez valahol lol...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #19482368 #330 üzenetére

    "Hát az van, hogy amikor elfogadta a munka lehetőséget, vele együtt elfogadta az adott cég belső szabályzatát is. Tehát ha megkerüli a belső policyt, akkor felelősségre is vonható."
    Persze, de attól még nem egyből kirúgatod, és attól még neked kell minden agyhalottal szórakozni (ha helpdesk vagy, azért, ha helyben vagy, azért - ha csak néha mászkálsz ki a site-ra, akkor meg akkor esik mindenki neked, a hülyék ellen nincs védelem).

    "Pontosan, de általában olyan helyeken van így, ahol nem foglalkoznak az IT biztonságos infrastruktúra kiépítésére. Aminek okai lehet anyagi"
    Utóbbi, és egyre nagyobb divat azt hinni, hogy nem kell local support. Pedig...

    A belső szabályzat meg annyit ér, amennyit betartanak. Amikor a managerek falaznak, hogy nekik ne legyen bajuk, akkor mit ér?
    Amikor a károkozás megtörtént, akkor mit ér a szabályzat?
    És mindig van olyan hülye, aki beviszi a gépét. (Ahol én voltam local, ott nem is volt szabad, nem engedtem, ott csak a telefonokkal mászkáltak fel a céges wifire a vendég helyett.)

    Fogom a fejem, amikor a cég belső szabályzatában olyan van, hogy a bizalom az ügyfelekkel szemben nagyon fontos, ezért ne lopjatok adatokat és tartsátok be a szabályokat. Biztos be fogják tartani! :D

    Winfos biztonságról meg ennyit - Win7-ben rejtőző bug :D
    https://blog.frizk.net/2018/03/total-meltdown.html

    @Emvy : Az lehet, hogy az a divat, de ha komolyan vesszük a biztonságot, akkor nem engedünk fel nem általunk ellenőrzött gépeket. BYOD sem.

    Amúgy nem tudom, de a Google-nak is tuti vannak olyan helyei, ahova be se viheted a géped, nem hogy a hálóra tedd :D

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • #19482368

    törölt tag

    válasz hcl #337 üzenetére

    Na látod, ez a gond. Hogy mindenki szarik rá, mert mindenki fontosabbnak érzi magát.
    Ja a belső policy csak amolyan iránymutató, mert mindig vannak egyenlőbbek. És ezzel fel is van rúgva minden. Ha meg szar kerül a palacsintába, akkor meg az IT a hibás, felelős. Ezért is lett tele a tököm az egésszel. Mert ha a rendszert védem akkor széllel szembe hugyozol, ha meg strucc politika és baj van, akkor meg téged vesznek elő. És ismét te kerülsz kellemetlen helyzetbe. És itt az a pont hogy mindegy Windows, Linux, Osx, bsd novell, stb... Viszont üzleti életbe a Win az ami megfelelő a hibáival együtt.

  • cami][us

    senior tag

    válasz #19482368 #338 üzenetére

    Természetesen a legmagasabb körökig ért a botrány. El kéne gondolkozni, hogy ha a Windows ennyire szuperfontos a magyar közigben, hogy még akkor is tömegével kell venni, ha nem fogják használni, akkor úgy kéne szabályozni, mint egy közművet. Ebben benne van az is, hogy az EULA-t törvénnyel szabályozzák és a közbeszerzéseknél a piaci ár felső határát is meg kell húzni, hogy a viszonteladók ne használhassák mutyizásra, csak mert "nincs alternatíva". Persze lehet hogy előtte menne egy kis huzavona, de azért innen is dől a lé, függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeik vannak. A termékeik ára úgyis gyorsan megtérül, különben nem szórnák a rekord bevételeket, minden jelentéskor.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #19482368 #338 üzenetére

    Üzleti életbe miért a winfos lenne megfelelő? Hiszem az sem jó. Akkor már inkább ingyen legyen "nem jó" (nem a francot nem) más termék (vegyük észre, hogy a legtöbb alternatív OS-sel szembeni kifogás leginkább az, hogy nem mennek rajta a MS nem szabvány cuccai. A windózon kívüli OS-ek általában azért problémásak, mert a MS nem nagyon foglalkozott mások szabványaival, stb.
    És amint nem windóz alapú infrastruktúrát építesz, frankón kiderül, hogy minden jól működik szél-fos nélkül is. (S nem is egy ilyen hely van, de amúgy megnézhetőek a Redhat és a Suse ügyfelei is, milyen rosszul lehet Windows nélkül managelt infrát építeni :D .)

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Timer

    veterán

    válasz hcl #340 üzenetére

    "amúgy megnézhetőek Redhat és a Suse ügyfelei is"

    Meg akkor is, amikor a support díjszabása kerül szóba...

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Timer #341 üzenetére

    Ja várj, a Microsoft ingyen van :D
    Apósnak már nem egyszer monda azt a fizetős support az otthoni Win10-re, hogy újra kéne rakni. Arra magától is rájött...

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Timer

    veterán

    válasz hcl #342 üzenetére

    Én nem mondtam, hogy a Windows ingyen van. Azt sem, hogy a support ingyen van.

    Ellenben...

    "Akkor már inkább ingyen legyen "nem jó""

    De no offense, egyszer már egymásnak feszültünk néhány oldallal feljebb, nem akarom úújrakezdeni, csak a pontosság kedvéért hívtam fel a figyelmet erre a szápport tényezőre.

    [ Szerkesztve ]

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz Timer #343 üzenetére

    De most őszintén. Ki az, aki fizetős support után fut, ha valami nem megy neki? :D

  • Timer

    veterán

    válasz <Lacy85> #344 üzenetére

    Nem tudom, nekem még sohasem kellett ilyenhez folyamodni. Vagy kigugliztam, vagy segítséget kértem itt a fórumon. Ha meg céges biznisz, akkor jó eséllyel van egy külsős szápport cég, aki ilyenkor besegít.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz <Lacy85> #344 üzenetére

    Párszor jó lett volna Winfos esetén is, de úgysem engedték volna (mielőtt odakerültem, pár alkalom volt). A mostani helyen még nem akadtunk olyan Redhat gondba, amihez felmerült volna a support gondolata, viszont a cég saját fejlesztésű cuccaihoz (amik termékek), már párszor folyamodtak a kollegák a fejlesztőkhöz. Mondjuk az sem gyakori, és hosszas szívás után szokott sor kerülni rá.

    Após már párszor felhívta a MS supportot (ami ugye fizetős).

    Amúgy a Linuxokban az a szép, hogy ha ügyes és okos vagy, akkor tényleg full ingyen is felépíthetsz egy infrastruktúrát, semmilyen jogi bajod nem lesz belőle, csak oldd meg a supportodat.
    Amúgy az előző melóhelyem most egy elég nagy külföldi állami intézmény supportját veszi át... Szerveroldal teljesen Linux, a klienst nem tudom. Rakás embert keresnek.

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • hallador

    addikt

    válasz Timer #345 üzenetére

    Állj már meg tényleg No offense, de a Microsoft egy nagy lószart sem ér ha supportról van szó. Akkor ér valamit, ha a dolog kikerül Texasba, vagy Redmondba a probléma, de ez általában több ezres licence csomag esetén áll fenn.
    A kérdezze meg a hardver gyártóját, mert mi nem hibáztunkat meg húzza az ember oda amit pisilásra használ. A microsoft support olcsó játék hülye gyerekeknek, már csak azért is, mert a sima user akit a microsoft leszarom filozófiája ér, az pont semmilyen külső céggel nem fog kapcsolatban állni.
    Akkor már miért nem jó nekem ami ingyen van, ezt bármelyik rendszer tudja, csak jobb és segítőkészebb közösségekkel. Persze szerintem.

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Timer

    veterán

    válasz hallador #347 üzenetére

    A baj az, hogy továbbra is jóval több user/cég/fórum/külsősrendszergazda/bármikutyaf@sza van Windows-ra, mint bármelyik UNIX disztróra. Nem beszéltem arról, hogy az MS support jó-e, vagy sem. Arról beszéltem, hogy a nagy linux disztrókhoz ugyanúgy kell támogatás, mint MS vonalra, ahol aztán megkérik az árát az ingyen ebédnek. Hogy retek az MS gyári support? Na és, van ezer más, még akár ingyen is. Ahogy linuxra is, csak itt a lehetőségek tárháza egy kissé bővebb.

    Szakember szintén minimum egy nagyságrenddel több van a piacon. Pont ezért veszik a égek ezt a rendszert, nem a gyári suppor megléte vagy hiánya miatt. És ez stratégiai döntés is egyben: csomószor hallottam már olyat, hogy kisebb cégek rátették az életüket egy linux rendszergazdára, mert erőltette a vonalat, aztán mikor megtörtént a szakítás, ott maradtak egy szál f@szban, mert alig találtak embert, aki egyáltalán látott már terminált. Ráadásul még akkor is hetekig ment a szopóka, mert az előző szaki a saját szájíze szerint oldott meg dolgokat, dokumentáció persze nulla, így az utód is rágta a répát rendesen.

    Windows-nál ilyen nincs. Ha engem kirúgnak, holnap találnak a helyemre más valakit, aki ugyanúgy tudja majd üzemeltetni a rendszert (mindenféle support nélkül is, többnyire), mint én tettem.

    De no offense, nem a linux ellen beszélek, csak szeretem helyén kezelni a dolgokat, és ugrok, ha egyetlen all-in érvként az ingyeneségét hozzák fel egy "vitában".

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Timer #348 üzenetére

    "Windows-nál ilyen nincs. Ha engem kirúgnak, holnap találnak a helyemre más valakit, aki ugyanúgy tudja majd üzemeltetni a rendszert"
    :D:D:D:D:D:D:D

    Na ez pont gyanúgy nem igaz. Multicégeknél nagyon sok ilyen eset van, minden OS-en, hogy valaki megold valamit, elmegy a cégtől, utána a többi csak néz. Jó szakember meg nincs sok MS-re sem. Inkább csak több olyan van, aki azt hiszi, hogy ért hozzá. Szóval ez megint OS független dolog.
    A MS-t meg nem oldod meg ingyen. Az OS-ért fizetned kell. Linuxon van ingyenes beszerzési lehetőség, és pont annyira jó, mint a fizetősek. nem all-in érv, de ha nem MS cuccokra húzod fel a dolgoaidat, akkor tök jól el lehet vele lenni. Megbízhatóság meg szintén jobb, mint Windowson.
    Szakemberre meg van amúgy igény, és jobban meg is fizetik, mint ugyanazt MS-ra. Megéri Linuxot tanulni.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz hcl #349 üzenetére

    Hmmm...
    Holnap szólok is a fejeseknek, hogy az egész infrastruktúrát dobják ki, és kezdjenek el átállni linuxra.
    Ja hogy az SMT gépek vezérlőszoftvere csak Windows-ra lett megírva?
    Akkor mégse. :D

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz <Lacy85> #350 üzenetére

    LOL :) Amúgy láttam én már Linuxos ipari gépeket (pasztázót pl.)
    Az meg talán nem az OS hibája, hogy a gép gyártója nem fejleszt, csak MS-ra. Ez a MS nagy mákja, hogy monopolhelyzetet szerzett a 2000-es évekre.
    (Egyébként egy jópár SMT gép szoftvere kb. egy soros portot használ (OK, régebbiek). Azok simán elmennének ám Wine-al. )

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Timer

    veterán

    válasz hcl #349 üzenetére

    "Na ez pont gyanúgy nem igaz."

    Őőő, azért jóval nagyobb százalékban igen, mint nem. Ha egy rendszergazda önéletrajzában ott van mondjuk 5 év releváns munkatapasztalat, meg 3-4 darab MS Windows Server / Exchange / SQL cert, akkor JÓ ESÉLLYEL meg fogja tudni oldani a feladatot, legyen az bármi, amit ez elődje is végzett

    Linux alatt tudtommal nincs olyan általánosan elterjedt vizsgarendszer, amit (el)ismernének itthon (LPIC-ről még én is csak véletlenül szeretem tudomást, de olyan embert nem ismerek, aki vizsgázott is belőle, én is csak a kapcsolódó képzést végeztem el), szóval így elég nehéz lesz "üzembiztos" szakembert szerezni, akivel leszerződve már előre bortítékolható, hogy a cég átvészeli a váltást. Kiváltképp akkor, ha a korábbi Linux rendszergazdi puffogva távozott a cégtől, mert akkor aztán egy dörzsölt kollégát is úgy beszopat valami eldugott zug megoldással az első héten, hogy az inkább magától mond fel...

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Timer #352 üzenetére

    - Ha a kirúgott arc rossz szíjáíízel távozik, akkor akkor is keresztbe tesz, ha volt vizsgája
    - A vizsga megléte semmire nem bizonyíték (legalábbis nem jelenti azt, hogy az illető tényleg meg tud oldani dolgokat - tapasztalat)
    - A MS vizsgák is csak MS területre elterjedtek... Linuxra meg pont lehet vizsgázni a Redhat, Suse, stb. certifikációira. (Jópár kollegának van.)

    S azét ez is változik. Lesznek előbb-utóbb vizsgalehetőségek, szép lassan szakemberek is. Egyre nagyobb igény van rájuk. De mondjuk amíg nincsenek, addig jól kereshetek azzal, hogy nem csak MS cuccokhoz értek :)

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Timer

    veterán

    válasz hcl #353 üzenetére

    "- Ha a kirúgott arc rossz szíjáíízel távozik, akkor akkor is keresztbe tesz, ha volt vizsgája"

    Nem is neki a lényeg, hogy legyen, hanem az utódnak, mert ha feltételezzük, hogy a vizsgáját nem puszira (braindumpra?) szerezte, akkor azért adott témakörben nehéz megszívatni. Vagy legalábbis jóval nehezebb, mint olyat, aki csak felületesen ismer egy-egy rendszert.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Timer #354 üzenetére

    Nyilván nehezebb, de simán meg lehet... pláne, ha a távozónak is volt vizsgája, meg szaktudása. :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • hallador

    addikt

    válasz Timer #348 üzenetére

    Várj már kevered a szezont a fazonnal, az, hogy a "kis" cégek magyarkodnak minden dokumentáció nélkül, az nehogy már bármilyen operációs rendszer hibája legyen a Linux-hoz pontosan úgyanúgy lehet érteni, mint a Windows rendszerekhez, nem fekete doboz. A felfogással nem a rendszerekkel van a baj. Ez dolog amit leírtál ilyen spóroljunk mindenen amiért fizetni kell, hajtsuk szarrá az embert aki egyedül vagy másodmagával van, ameddig a "Windows bohócgazdák" 20-an vannak, miközben semmihez nem értenek, ami hardver, firewall, proxy, mentés, virtualizáció, hálózat, wi-fi, de a Linuxos ember Magyarországon értsen a storage-hez, tűzfalhoz, hálózathoz, proxy-hoz mentéshez, hardverhez, virtualizációhoz, hálózathoz mert a Windows-os csak a Windows-hoz ért meg a sallangjához Exchange, DNS, Win Cluster és funkciói, majd mikor megunja a Linux rendszergazda a seggarc túlhajtós főnököt, akkor meg megy a sírás én ilyet láttam tömegével, jajj nem értünk a Linux-hoz, meg semmihez igazából a Windows-on kívül, és gyorsan álljunk át az amúgy eddig ingyenes Linux-ról, amire 2 embert fizetttünk, az 5 - 10 ember helyett, de ez K-európai mentalitás nem a szoftver hibája ne felejtsük el. És most nem a 2 - 3 ezer fős cégekről, hanem a magyar kkv-ról beszélünk, mert ez amit írsz 99 %-ban ott fordul elő. Mi köze ennek az oprendszerhez? Ismerjük a magyarkodást a pincér, szakács, építőipari szakmunkásokból is. Ugye...

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Timer

    veterán

    válasz hallador #356 üzenetére

    "Windows bohócgazdák" 20-an vannak, miközben semmihez nem értenek,"

    Hö.

    "de a Linuxos ember Magyarországon értsen a storage-hez, tűzfalhoz, hálózathoz, proxy-hoz mentéshez, hardverhez, virtualizációhoz, hálózathoz"

    Hööhhööö. Szerinted a Windows-os rendszergazda nem pontosan ugyanezt csinálja? Csak a Linuxos rendszergazdásra strófolnak rá minden sz*rt, a Windows adminokra nem? Az esetleg nem dolgozik 4-5 szakterületen, egymaga? Ne viccelődjünk már. Ugyanezeket a dolgokat csinálom én is napi szinten, és elvárják, pontosan ugyanúgy, mint bárkitől, aki rendszergazda / informatikus / programozó / webdesigner / ECDL junkie, mert ez Magyarország. Egy informatikus van, aki mindenhez (is) ért. Érdekes módon az állatorvosnál nem akar szülni senki sem, hiába orvos, de rendszergazdaként mindenhez értenem kell alapból, amin kijelző van, vagy áram folyik benne.

    "Linux-hoz pontosan úgyanúgy lehet érteni, mint a Windows rendszerekhez"

    Ezt senki nem vitatta, én sem. Mindössze, dokumentálttá tenni a meglévő tudást nehezebb, elfogadott nemzetközi minősítési rendszer hiányában. Erre szolgálna ugye az LPIC, de ahogy nézem, nagyon kevesen ismerik idehaza (még).

    "jajj nem értünk a Linux-hoz, meg semmihez igazából a Windows-on kívül"

    Ne általánosíts. Találkoztam olyan gyakorló linux rendszergazdával, aki oktatott (vagy talán még mindig oktat) egy fővárosi felnőttképző intézményben linux sysadmin alapokat, és halvány fingja nem volt arról, hogy mi is a WSUS. A létezéséről sem tudott, nagyjából. Ennek tükrében had ne fogadjam már el bemondásra, hogy a Windows rendszergazdák mindenhez hülyék, ami linux, bezzeg a linux betyárok, azok kenik-vágják a Windows Servert és "sallangjait". Hát hogyne.

    [ Szerkesztve ]

  • hallador

    addikt

    válasz Timer #357 üzenetére

    Én LPIC3 vagyok, most leszek RHCE, de NEM Magyarországon, nem is ott tettem le, már otthon csak egy Digi netet tartok fenn, meg egy VPN-t, Semmi többet, azt is csak azért, mert kb ez a legolcsóbb.

    Erre szolgálna ugye az LPIC, de ahogy nézem, nagyon kevesen ismerik idehaza (még).

    Magyarországon nem is fogják ismerni, mert nincs rá igény. Nem azért nincs rá igény, mert nem kell a tudás, hanem azért mert már egy LPIC2-es ember is 600 000 nettót kér amit Magyarországon max az ITSH, Getronics (ami maradt belőle) szintű cég képes megfizetni. A többi nem is akarja megfizetni. Én mikor tavaly előtt letettem a LPIC-3 304: Virtualization and High Availability-t akkor a HR-esek 90 %-a azt sem tudta mi az... Néztek mint borjú az új kapura. Az RHCE.t már jobban ismeril az SCE-et valamennyire. Szóval értem amit írsz... Csak ezzel nem lehet egy olyan országban semmit kezdeni, ahol a valódi szakemberből elég kevés van... Mert fontosabb, az egó mint a tudás...

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Timer

    veterán

    válasz hallador #358 üzenetére

    "Mert fontosabb, az egó mint a tudás...“

    Na, ebben teljesen egyetértünk. Ez viszont nem linux vs. windows sajátosság, sőt, még csak nem is az IT vonal sajátja. Egyre több olyan példát látok, amikor 30-35 éves emberek pozíciót fognak egy cégnél, és ennyi, onnantól se pénzt, se időt nem áldoznak a szakmai fejlődésükre. Bezzeg bemutatkozásnál, önéletrajzban már megy a polírozás, meg a 15-20-25 éve a szakmában vagyok jellegű önfényezés. Jahh vazze, csak időközben nulla fejlődésen mennek keresztül. Persze, a munkáltató nem nézi ezt feltétlenül, csak bedől a bullshitnek. Ahogy mindig is mondtam: az vagy, amit mondasz / mutatsz magadról.

  • hallador

    addikt

    válasz Timer #359 üzenetére

    Sajnos arrafelé nem szokás a fejlődés, ennek történelmi okai is vannak. Nem volt erre igény soha. Nem sikerült felvenni a fonalat. Én évi kb 1500 eurót költök a saját fizetésből, na az átlag mérnök otthon pl 350 - 450 000-es Ft-os fizetésből sem képes, nem akar és semmi ambíciója fejlődni, én is ezt tapasztaltam. Az is nagy baj, hogy a magyar cégek, főleg a kkv-k nem tartják egyáltalán fontosnak a képzéseket. Mert pont ugyanúgy állnak hozzá az informatikusokhoz, mint a balatoni vendéglős a szakácshoz. Rövid időre terveznek ez meg senkinek nem jó.
    A cégnél ahol dolgozom, évi kettő tanfolyam kötelező, és a vizsga is. Ha elég képzett vagy, vizsga letétele után következő fél év elteltével 3 %-os fizetés emelés per vizsga. Minden szintem motiválnak, Magyarországon ez egy vicc. Komolytalan az egész, és nem csak Magyarország, hanem a régió is. Ha nem egy komoly multinál dolgozik az ember (IBM? ITSH, DXC, Getronics, Unisys stb) akkor nem érdemes Magyarországon maradni. Mert csak ráfizetés. Vagy azért mert bepunnyadsz és 40 éves korára az ember kikerül a munkaerő piacról, vagy azért mert magának fizetheti a vizsgákat mint én. (csak az LPIC 5 vizsga). Szóval ez egész koncepció hibás, az emberek is de a cégek is.

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Timer

    veterán

    válasz hallador #360 üzenetére

    Így van, olyannyira nincs ennek itthon kultúrája, hogy kezdetben az esetemben példuál NULLA képzési lehetőség volt, úgy képeztem magam, hogy kifizettem, meg elmentem szabira, és örülhettem, ha mehettem egyáltalán. Később annyiban változott a helyzet, hogy olcsóbb képzésekre (évi 1-2 alkalommal) befizettek, de vizsga már nem jár mellé. Most ugyanez van, csak 3-4 olcsóbb képzés fér bele, meg saját magam mellé teszek még ugyanennyit, és ahol lehet, vizsgázok is, de ezek a saját zsebből történetek továbbra is értékesebbek a céges képzéseknél, és természetesen szabadságból mennek el.

    A munkáltatók hozzállása pedig nevetséges. Tudjál mindent, de nem küldünk el sehova. Ha van egy feladat, az alap, hogy Te válassz hozzá optimális megoldást (de jól ám, és tegnapra!), ha netán nem értesz hozzá, hát tanuld meg. Sőt, mi az, hogy nem éretesz hozzá?! Majd ha használjuk már pár éve, esetleg elküldünk valami képzésre is ezzel kapcsolatban, hátha megtudsz még valami hasznosat, mondjuk azokat az alapokat, amiket nem éles rendszeren kell(ett volna) kipróbálni először az életben. Ha ez nem tetszik, marad ugyebár az önképzés.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák