Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    a jó: nagyobb eséllyel fog kijönni felhasználót érdeklő tartalom.

    a rossz: "klikk a harmadik találatra googleban" féle diskuráció innentől nem megy, ha mindenkinél más sorrend lesz.

    és a problémás: a googlenek ez az info eddig is megvolt. beírja pistike a keresőbe, a kereső meg ha gondolja küldhet egy szép msgt ami bekerül a logba, és ez alapján valamilyen elrendezés szerint le lesz tárolva.

    az egy darabos kifejezéseknél még nem kell, de mondjuk a "need"+"for"+"speed"+"shift" esetén valszeg trackelték, hogy az ezen keresőszavakat használók esetén nem a drogelvonási tünetek váltakozásaira kíváncsi egy rakásnyi user. sőt.

    ettől nem kell megijedni, a keresőmotor így működik, ha mindenféle redundáns infokat tol ki az usernek, akkor használhatatlan lesz. ehhez pedig ki kell találni, hogy mire gondolt a felhasználó.

    ami, hogyha van egy person specific adatbázis, akkor értelemszerűleg jobb találatok lesznek.
    példa: az angol "tits" szó használatára ornitológusoknak nem fognak kijönni cicisnénik, cicisnénikkedvelőknek pedig cinegék és cinkék.

    és igen: célzott reklám is jobban működik.

    attól viszont szerintem nem kell tartani, hogy nagyon zavaró lesz/túl ok adatot gyűjtenek. első dologra voltak próbálkozások (mindenféle lelőhetetlen reklámok), ezek általában vannak annyira irritálóak, hogy adott esetben csökkentsék a cég profitját (a felhasználó keres mást). a túl sok adat gyűjtésével meg annyi a probléma, hogy hatalmas mennyiségű adatról beszélünk, aminél a ráállítunk pár embert aztán majd jól megfigyelnek mindenkit már nem működik. ( a miértnek hasonló oka van, minthogy a meteorológusok miért csak pár napra előre tudnak kábé pontos előrejelzést mondani... menne az nagyon pontosan és hetekkel előre is, csak akkor az előrejelzés évek alatt készülne el órák helyett, úgy meg a kutyát sem érdekelné már mire meglenne.)

    kiegészítés: a célzott reklám nem feltétlen rossz. egy informatikával foglalkozó oldalon inkább legyen egy csík naprakészen a webáruházak áradataival egy keresőmotorból amik relevánsak is az oldal szempontjából (toms, tehát nekem nem kell árakra is keresnem azonnal egzotikusabb cuccoknál), mint a újítson fel fürdőszobát most/wellnesshétvége nagyonolcsón típusú spam. utóbbi szerintem sokkal de sokkal zavaróbb.

    Kendek: ha nincs profil akkor gondolom egy cookieban vannak súlyozva eltárolva a cuccok. nyilvános gépnél tehát a felhasználómassza összes szereplője fog befolyásolni. nem az egy szereplő a lényeg, hanem a trend.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák