Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    Szerintem nincs vele semmi gond. Benn van ez is. Az ötlet nem rossz. Ott van kismillió figyelmeztetés.
    Először a játék elején. Aztán az adott betöltésekkor, majd mégegyszer megkérdezi, hogy biztos vagy-e benne...
    Én hasonló képpen ledöbbentem, mint a cikkíró. Gondoltam, hogy durva lesz, de nem, hogy ennyire... Csak álltam ott, és néztem végig az egészet.
    És persze nem valós eseményen alapul, de szerintem megtörténhet.
    Mert mi is a lényeg? [SPOILER]
    Egy csapat felfegyverzett terrorista besétál egy reptérre, és halomra lő mindenkit. Rendőröket, civileket, sérülteket, aki csak ottvan. Ez a lényeg.
    A valóságban is volt már számtalan példa, hogy egyes személyek, vagy bandák betörtek középületekbe és halomra lőttek mindenkit. Elég a magyar móri eseményekre gondolni. Az infok alapján az is hasonlóan történt, csak a reptéri jelenethez képest kicsiben.
    Egyszóval igen, a dolog lehetséges. Mindenki tisztában van vele, hogy pár gépkarabélyt nem olyan nagy dolog szerezni, főleg itt a Balkánon, aztán 5-6 ilyen felszereltségű ember besétálna Ferihegyre, a biztonságiak nem tudnának micsinálni. Erre is láttunk már nem egy példát, amikor egy bankrabló, fegyvernek látszó tárggyal fegyverez le egy biztonsági őrt, esetleg kettőt is. Szóval megint csak az következik, hogy igen is megtörténhet a valóságban is az adott story. (az még hozzá tartozik, hogy a kiérkező rohamosztagosok v.színüleg csak elbírnának 5 terroristával...)

    Mindig írtjuk a katonákat, a terroristákat, de már csak a katona szemszögéből látjuk az eseményeket, de azt konkrétan egyszer se mutatták meg, hogy a terroristák mit is csinálnak valójában. Hát most megláthattuk azt is.
    Elég durva és élethű volt, nem akarom mégegyszer végignézni...

  • Dany007

    veterán

    válasz wednesday #17 üzenetére

    "Itt nem maga az eset problémás szerintem, hanem az, hogy a játékban ezt ügynökként teszed, nem terroristaként."

    Jaaaah értem már... Hát, amúgy a storyval én se voltam nagyon tisztában... :s Eléggé kesze-kusza az egész.
    Amúgy ha jól olvastam ennek az amerikai ügynöknek a megtalálása indította a háborút, szóval van jelentősége a storyban, bár tény, hogy kihagyható lett volna...

  • Dany007

    veterán

    válasz wednesday #24 üzenetére

    Szerintem inkább a sokkolás volt a cél, mint a botránykeltés. Ami sikerült is rendesen...
    Persze a kettő nem feltétlenül zárja ki egymást...

  • Dany007

    veterán

    válasz Joe.36 #33 üzenetére

    Ja, szőőőőrnyűűű....
    Szerintem Móka-Miki rátapintott a lényegre... Ott a pont, nem tovább...

  • Dany007

    veterán

    válasz smkb #38 üzenetére

    Jajaja : ) És mindenki csak azt az idilli képet lássa, ahogy a katonaság / rendőrség, stb megbünteti a csúnya bűnözőket, minden szép és jó...
    Szerintem pont, hogy a sokkolás volt a cél vele. Hogy bizony ilyen is létezik! Ilyen is lehetséges, megvalósulhat. Egyszerűen az arcodba tolják, hogy igen, ez is lehetséges, van realitása bőven.
    Az átugrós dolog pedig pontosan azért van, hogy akiknek ez nem tetszik, az elkerülhesse. Tudom, kb annyit ér, mint a 18-as karika a horrorfilmeken...

    Azért mert valaki eljátssza még nem muszáj azonosulni vele. Persze más, mint E/3-ból nézni az egészet, de aki igazán beletudja magát élni, annak az E/3 személyű nézet egy filmben is elég borzasztó lehet.
    Szóval kegyetlen az tény, de messze nem annyira, mint mondjuk egy Fűrész rész, ahol különös kegyetlenséggel, szadista módon elkövetett gyilkosságokat kell végignézni... Az messze felülmúlja még ezt az E/1 személyű lövöldözést is. Arról nem is beszélve, hogy Fűrész grafikája azért kicsit élethűbb... :U

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz #95561216 #53 üzenetére

    Engem anno a Heat is megrázott elég rendesen.
    Az a része, amikor azzal a minigunnal (vagymivel) kellet halomra írtani az ellenséget... mint valami vágóhíd... Na az se volt gyenge... A pici különbség csak annyi, hogy ilyen már sokszor történt a valóságban is. A minigun és hasonló gépfegyverek már a 2.vhban is voltak, nembeszélve a vietnámi meg későbbi háborúkról...

  • Dany007

    veterán

    Ezzel a minden rekordot döntő bevételezéssel meg hasonlóval csak egy gond van, az, hogy ezentúl a többi Cod is hasonló árazással fog kijönni.
    Ugye emlékszünk még rá, hogy nyíltan tesztelték a vásárlókat, hányan hajlandóak magasabb árat fizetni érte... És az eladási rekordok azt mutatják, hogy sokan... :U

  • Dany007

    veterán

    válasz bartucc #59 üzenetére

    Jaj ennyire azért nem kéne elszállni :)
    Mért nem követeltek mindjárt nyalókát a gépfegyver helyébe, és hello kittys egyenruhákat, meg virágszirmokat a vér helyett?
    Könyörgöm :) az egész játék, az egész sorozat a gyilkolásról, kaszabolásról szól, különböző helyzetekben, különböző fegyverekkel. Nem más, mint hentelés a vágóhídon...
    Mért kell ezen ennyire fennakadni... :F

  • Dany007

    veterán

    válasz ollie #61 üzenetére

    Valószínű a Call of Duty sorozat miatt? :U

    Aj nemár. Anno carmageddon miatt se kezdtek sorozatos gyilkolásba az autósok, vagy az azóta felnőtt gyerekek.
    Már páran elmondták előttem is, aki egy játék hatására kezd el sorozatgyilkolni, annak alapvetően is gondja van az agyával! Ez nem kérdés.
    Normális épeszű ember fel tudja fogni, hogy az csak egy játék. Képes megkülönböztetni az általános értelemben vett jót a rossztól.
    Ennyi, ezen nincs mit ragozni.
    Ha a játék lenne a kiváltó ok, akkor minden egyes játékos egyszercsak elkezdene össze-vissza gyilkolászni... Márpedig láthatjuk, hogy ilyen nincs.
    Viszont, mielőtt rákontráznál tudom, hogy volt olyan eset, amikor Xy a GTA4 hatására kezdett gyilkolászni az iskolában. DE(!) ott ki is derült, hogy az illető gyereknek komoly gondjai voltak a fejével!

  • Dany007

    veterán

    válasz bartucc #67 üzenetére

    A nevelés a lényeg, és, hogy ismerd a saját gyerekedet! Amúgy nekem már lassan illene, hogy legyen gyerekem... :U
    Szóval egyértelmű, hogy fiatal korban nem engedném ilyen elé a gyereket. A korhatár semmit nem ér, le tudja tölteni stb... De vagyok annyira informatikus, hogy megoldjam, hogy a gyerek ne tudjon ilyennel játszani.
    Szal a lényeg, hogyha sokat beszélgetsz a gyerekeddel, nyíltan, igazi családi viszonyban, akkor ki tudod ismerni legalább annyira, hogy azt megtudd, hogy lesz-e belőle tömeggyilkos mert gyilkol egy játékban vagy sem. Hogy az adott srác 15-16 évesen vajon képes-e felfogni ezeket magától, mentálisan stabil-e kellően, és így tovább...

    @rennes6: nem maga a civil mészárlás a szórakozás része. Összességében szórakoztat. Úgy, ahogy a Doom 3, a Wolf anno, meg a többiek...
    Szerintem az nagyon durva, amikor valaki egy Motel, vagy Fűrész című filmekben bemutatott részletes gusztustalan szadizmus szórakoztat... Na, az ami sokkal sokkal durvább.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz bartucc #74 üzenetére

    Ez tény és való. Elvégre az is egy szempont, hogy minnél realisztikusabb legyen egy játék. Erre mennek rá a játékgyártók és a hardveresek is.
    Persze ott van az is, hogy egy filmnél messze nem lehet realisztikusabb...
    A többi pedig kb #75-tel megegyezik, fölösleges lenne leírnom újra :)
    Nagyonsok múlik szülőn.

    Ollie biztos emlékszel a támad a mars c. 80-as évek végi 'paródiára'. Na, anno azt megnéztem apámmal. Talán még tíz se voltam : ) És hajajj, hogy féltem én utána! Múltkor nosztalgiából ráakadtam a neten pár képre a filmből, és engem is elfogott a röhögés.
    Btw nem lettem se gyilkos, se elmebeteg, se semmi ilyesmi... :U

  • Dany007

    veterán

    válasz rennes6 #80 üzenetére

    Hát ezt szépen megfogalmaztad.
    És nem mondom azt, hogy nincs igazad.
    Mert tényleg talán kezd elfajulni a dolog, de a játékok még mindig nem tartanak ott, ahol a filmek. És remélem soha nem is fognak.
    Számomra is hihetetlen, hogy rajongói klub alakult ki egy Fűrész c. filmmel kapcsolatban. De a kettő még szerencsére nagyon más. A játékban nem szisztematikus kínzásokat mutatnak be, illetve hajtatnak végre a játékossal. Ott van a Manhunt példának. Az tényleg nem a legjobb... Én csak kipróbáltam, nem játszottam vele, pont azért, mert nem érdekelt az emberek szisztematikus kivégzése...

    Viszont az egésszel kapcsolatban én pont a másik oldalról nézem a dolgokat, ez is bizonyítja talán, hogy nagyon sok számít az illető alapszemélyiségétől.
    Ahogy írtad, gondolom nem ismered nagyon a CoD4-et. A lényeg, hogy a Heat c. részt és kissé 'bódult' állapotban néztem végig, talán ezért is hatott rám olyan erősen, hogy inkább kikapcsoltam... Nem bírtam végigcsinálni, amint minigunnal le kell mészárolni annyi embert... És valójában ezek a játékok döbbentettek rá, hogy mennyire durva is egy háború. Akármennyire is 20-on fölött vagyok már jóval, mégis ez kellett hozzá.
    Elvégre az iskolában, a dok.filmeken is csak robbanásokat, meg hasonlókat látni. Az igazi háborút csak nagyon kevés helyen mutatták be, nagyrészben kivágták a csúnyább jeleneteket. És pl a híradóban se azt mutatják, ahogy a katonák cafatokra lövik egymást...
    Így engem a COD voltaképp arra tanított meg, hogy mennyire brutális egy háború, mennyire félelmetes, és hogy mennyire esélytelen lennék egy ilyesmi tűzharcban.
    Ugyanis észrevettem, hogy veterán fokozaton nem tudok végigvinni egyetlen pályát sem úgy, hogy ne kapnék legalább 1-2 találatot. Márpedig a valóságban 1-2 bekapott lövés után már nem megy haza élve az illető. Pedig csak játszottam. Kényelmes karosszékből, a melegben, egérrel irányítva, nem többkilós fegyverrel, jóllakottan stb... És mégis, mindig beszívtam 1-2 lövést.
    Játszani jó vele, élvezetes stb...
    Szóval engem pont, hogy elrettentettek ezek a játékok...

    A másik érdekesség, hogy pl a Test Drive, vagy NFS sorozatok hatására se nőtt meg az ámokfutó autósok száma... :U

  • Dany007

    veterán

    Na, ti még mindig nyomjátok ? :) Kemény...
    Nem hiszem el, hogy egyik fél se tudja meggyőzni a másikat...

    Ezért inkább leírom a véleményem és tapasztalatom a játékról, ennek sincs több értelme, mint 300hsz-en keresztül vitázni arról a szörnyű pályáról... :U
    Szerintem nem lett rossz játék. Engem mindig is a Single érdekelt a legjobban. Teccett a story, a játékmenet, stb... Kis 'rásegítéssel' úgy lehetett játszani, mintha filmet nézne az ember.
    Na most itt az MW2-nél ezt a feelinget elvesztettem.

    Jók a pályák, jók a fegyverek. Szép a grafika.

    Viszont az MW1-gyel ellentétben van sok negatív véleményem is.
    A story iszonyúan kesze-kusza. Ugrálunk egyik helyszínről a másikra. A sivatagból a havas hegyekbe... Gyalogosi harcstílusból elit alakulatosba... Huh nagyon káoszos volt nekem... Az egész túl nagy hentelés. Nem lehetett úgy taktikázni, mint az első részben, mert vagy a mieink vonultak előre és lövették agyon magukat, vagy össze vissza mindenhonnan lövöldöztek, semmi taktikai felépítés nem volt, legalábbis csapaton belül. Tudom, hogy az MW1 is scriptelt volt végig, de ott legalább jól volt megoldva. Bajtársak nem vonultak kilóméterekre előre, miközben televoltunk ellenséggel...
    A poén, amin már játék közben is felnevettem, az az volt, amikor az utasításokat mondják. Hogy go, move roch stb... Az előző részben ez azt szokta jelenteni, hogy az adott küldetés része vége, menjünk a következő lépcsőhöz... Na, gondoltam akkor a többiek már kiírtottak mindenkit, menjük, ezért sürgetnek ennyire... Elindulok, és erre szanaszét lőnek... Röhej...
    Röhej, mert írtom az ellent nagyban... Erre kb 1,5 percenként kiabál a felettesem rádión, hogy move, meg hogy vonszoljam már a seggemet, de basszameg tele van ellenséggel a pálya, ha csak úgy átmasírozok az irányba akkor szarrá lőnek... :s
    Ráadásul mindenhol elég durva túlerővel találjuk szembe magunkat. 4-5 katona 35-50 másik ellen... Hát majdnem úgy érzetem magam az egész játék alatt, mint az első rész Heat c. pályáján... Az utolsó pár pálya, amikor Price-szal hentelünk szintén röhejes volt... Kb, mint a Rambó 3... Csak itt ketten irtottunk ki egy kisebb hadosztályt...
    Na mind1, azért lövöldözni jó, élvezetes.

  • Dany007

    veterán

    válasz joey04 #248 üzenetére

    áh :S esztelen lövöldözés =/
    Most küdtem megint egy pályát a single-ből... Eh, elmállnak a tűzben... össze-vissza mennek, lövöldöznek... Elakadok egy kukában is =/
    Viszont lehet megjött a kedvem az első részhez :) )

    Próbáltátok a spec opsban a 3 chrapter első részét? Az orosz o-i sniperes lopakodós részt? Már 3x-ra se sikerült megcsinálni =/ Eljutok a végéig faxán, aztán ott v.hogy mindig észrevesznek és levadásznak... aztán kezdhetem elölről... Az elejét meg már unom : ) De tetszik a lopakodósdi.

  • Dany007

    veterán

    válasz Dany007 #251 üzenetére

    Na csak sikerült végigvinnem azt a pályát.
    Hát, azért kíváncsi lennék kinek sikerült elsőre, nem easy fokozaton végigvinni...

    @ joey20 (#248):

    Az MW1-ben legalább a harci jelenetek lefolyása valamilyen szinten valósághű volt... Itt eléggé katasztrofális. Lőnek minek az ajtón túlról, erre a baromarcú belefut a tűzbe és megáll az ajtóban... :U És rengetegszer volt ilyen...

    Ezzel ellentétben ugye emlékszünk az MW1 asszem 2. pályájára, amikor Kamarovnak segítünk sniperekkel. Aztán hirtelen jön egy helikoptercsapat, amire senki se számított stb... És megyünk kiírtani őket...
    Na ott van egy házikó, meg pár kiégett autó fedezéknek, az ellenség pedig egy transzformátorállomás felől jön. Elég sokan. Érdekes módon, ott minden társam képes volt a fedezékek mögött maradni és onnan tüzelni. Egyik se állt fel és rohant nekik szemtől szemben... :U Pedig az MW2-ben kb az történik...
    És őszintén szólva számomra az, hogy az a barom beáll az ellenséges célkeresztbe, szarrálövik, fetreng egy sort, majd felkel - kissé illúzióromboló.
    Ettől függetlenül tetszik az MW2, csak az ilyen 'apróságok' miatt már korántsem tűnik annyira reálisnak / valósnak, mint az első rész.

Új hozzászólás Aktív témák