Új hozzászólás Aktív témák
-
doooo
veterán
Még jó, hogy nem a Motorolától vártam a világmegváltást (vagy legalább egy évekkel ezelőtti szintet megütő kameraszoftver normális megírását). Most nem kell csalódnom.
-
doooo
veterán
De létezik. A részletesség más. Lehet jó vonalélesség mellett is rossz a részletesség (ami, nagyon leegyszerűsítve, a vonalak közötti részről szól, lehet élesen körülhatárolható valami, attól, hogy annak a valaminek a részletei elvesznek, rosszul kivehetőek), és lehet fordítva is. De lehet mindkettő jó, vagy mindkettő rossz is.
-
doooo
veterán
Nemrég a "részletességet" sem értette egy fórumtárs... csodálom, hogy az nálad mond valamit, akár van ilyen hivatalos elnevezés, akár nincs.
Azért te is először értetlenkedsz így, pedig lett volna számtalan alkalmad eddig is (és nem, nem én találtam ki ezt a "köznyelvi" kifejezést (ha már nem hivatalos, ugye; bár ez nem feltétlenül ok az ilyesfajta értetlenkedésre), és nem is szoktam használni).
Pedig amúgy beszédes elnevezés. Egy vonal élessége. Ne legyen mosott, homályos, kivehetetlen; de ne legyen abnormálisan túlélesített, darabos, pixeles se.
A "sharpness"-hez tartozik ez is nyilvánvalóan, de kicsit specifikusabb értelemben. Edge contrast, accutance, stb, ezek azok, amik kötődő fogalmak.
De fogalomtól függetlenül, ha játszottál már valamilyen videojátékkal, és találkoztál az aliasing vs anti-alisasing problémakörrel, akkor az is segíthet elképzelni a dolgot. Az aliasing az, amikor nem megfelelő a vonalélessége (ebben az esetben aztán végképp tökéletes kifejezés) az adott rendernek, túl pixelesek a vonalak, nem különülnek el megfelelően a környezetüktől és egymástól, stb (vagyis ez nagyjából épp az a jelenség, amiről a fenti, vastag betűvel írt mondat második felében írtam).
Hasonló probléma jelentkezhet és jelentkezik is a (digitális) fényképezésben is, a probléma megoldása, elkerülése, kiküszöbölése függ az adott hw-től is, de a sw-től mindenképp. Ha homályos, kivehetetlen, akkor erősíteni kell rajta; ha túl darabos, túl pixeles, akkor finomítani, halványítani kell. -
doooo
veterán
Itt vannak a példák is.
Először a videojátékos részről:
Látható, hogy az SMAA (AA mint anti-aliasing), TEMP SMAA a legoptimálisabb megoldás ennél a példánál. Ha kicsit messzebbről nézzük ezt a képet (mivel extrém módon kiragadott és kinagyított részletet mutat be), akkor egyértelmű, hogy ennél a kettőnél a legjobb a vonalélesség, a legtermészetesebb a végeredmény. De ismétlem, ezt csak azért hoztam ide, hogy segítsen neked megérteni miről van szó, nem azért mert ez pontosan megfelel ennek a "köznyelvi, kitalált kifejezésnek", és lefedi a fényképezést érintő teljes problémakört. -
doooo
veterán
Itt vannak a fényképes példák:
Note20U [link], i12PM [link] , Mate40Pro [link] , Xperia 1 II [link]
Ugyanaz a téma, ugyanonnan, ugyanakkor.
Egyenként nagyíts bele a képekbe, méghozzá a jobboldali stop-táblára, és annak környezetére (a mellette levő utcai lámpára, a mögöttük levő kerítésre, épület-sarokra, autóra).
Hasonlítsd őket össze.
Látható, hogy a vonalélesség a Mate40 képén a legjobb. Ezt követi a Note, majd az iPhone, majd végül a legrosszabb az Xperia (persze mindez a képek egyéb részein is ugyanígy látható, nem csak az általam kiemelt részen). A Mate-en a legkisebb a torzulás, a legtermészetesebb az egész, az Xperia pedig ettől nagyon messze van.[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
Kifutottam a szerkesztési időből...
A linkelt négy képen lehet az előtérben levő autókat is összehasonlítani, azoknak a vonalait.
A Mate meg a Note helyet cserélnek, a másik kettő továbbra is alaposan lemarad (mert például a zaj sokat ront a vonalélességükön; a zaj, amit az előbb elfelejtettem megemlíteni, mint szintén, egyértelműen közrejátszó tényezőt).Találtam még egy jó kis összehasonlítást, régebben voltak ilyenek a GSMArena tesztekben: [link]
Itt a Nokia a legjobb a vonalélességben. A Samsung meg az LG esetén pedig látszik az elég erős "aliasing" (amit a videojátékos példámban említettem), az ablakpárkány vonalán, illetve az árnyékok szélein. A Sony meg túlélesített és legfőképp zajos (utóbbi láthatóan a mai napig a problémájuk szokott lenni).Na remélem már kezded érteni, hogy mit szoktak vonalélesség alatt érteni.
Összetett dolog, ha erővel definíciót akarunk hozzárendelni, de egyszerű, ha csak szimplán a vonalak élességére gondolunk, és semmi másra. Legyenek minél valósághűbbek, minél természetesebbek.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen