Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz copass #3 üzenetére

    Szerintem ettől az a QR kódos, (előveszem a mobilt, elindítom az appot, fókusz, kép) sokkal bonyolultabb. Ahogy a videóban is van. Elfogyott vagy látod, hogy kevés van? Benyomod a gombot és kész. Mondjuk lehetne olyan verziója is, hogy csak bevásárló listát készít vagyis nem indít azonnal vásárlást szállítást. Naponta egyszer indítja a vásárlást azokra a termékekre, amik a listára kerültek.

    Az ötlet szerintem érdekes, sőt a maga nemében egyszerű és hasznos. Ha belegondolok, lehetne hasznosabban is tölteni a napi-heti bevásárlásra szánt időt...szóval még azt se mondhatnám, hogy ez is csak a lustaság felé viszi el a társadalmat, hiszen lehet hogy a bevásárlás helyett épp futni megy az illető. Talán még környezetbarát is lehet, ha sok személyautó helyett néhány furgon jár körbe a városban. Az persze kérdés, hogy mennyibe kerül ez a vásárlónak. Az viszont nem kérdéses, hogy a hagyományos áruházaktól veszi el a forgalmat az Amazon ezzel is...vagyis előbb-utóbb csökken a verseny, ami nem jó.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Anno az átkosban az NDK-ban jártunk néha rokonlátogatóba és ott volt még egy pofonegyszerű és hasznos rendszer. A tejet, tejtermékeket (tejszín, tejföl, kefir...) üvegben terítették és egy színezett eldobható alu fémfólia volt a "kupak". Ha jól emlékszem többféle formájú üveg volt, pl. tejnek literes, a többinek kisebb. Speciális nagy szájú, vagyis könnyen kimosható vastag üvegek voltak. Este a polgár kitette az ajtó mellé azokat az üvegeket, amikből venni akart (pl. 2 tejes üveg, meg mondjuk 3 tejfölös) és kora reggel végigment a tejes autó feltöltött készlettel és azt hagyta ott a bejárat előtt, amilyet este kitettek.

    Na az szerintem már akkor sokkal környezetbarátabb megoldás volt, mint nálunk akkor itthon, vagy akár most mikor napi sok-sok tonnát tesz ki az ezzel kapcsolatos hulladék (tejeszacskó, tejfölös pohár, tejesdoboz, műanyag tejesüveg...) Emellett kényelmes és egyszerű. Fizetni talán hetente kellett valahol a városban.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Robert07 #41 üzenetére

    Nem lenne nehéz, ahogy az sem hogy elgyalogolj, elbiciklizz a boltba, de ez a megoldás egyszerűségben überel mindent. Egy QR kód, egy NFC chip-es megoldás mind bonyolultabb, mint egy egyszerű gombnyomás, ráadásul otthon a többség azért nem tartja magánál a telefonját folyamatosan, hanem lerakja valahova, már ha épp nem töltőre teszi. Itt bemész zuhanyozni, látod hogy elfogyott, vagy kevés van és benyomod a gombot (nem pedig kiszaladsz vizesen, törülközővel a telefonodért, beviszed a fürdőszobába...)

    Én nem az ilyen fajta "lustaság" koncepcióját védem, de egyszerű és hasznos ötlet, aminek persze bőven akad még gyermekbetegsége, épp ezért működik majd tesztként egy ideig.

    Amik a buktatók lehetnek:
    Több termék, rengeteg nyomógombot jelentene, ráadásul kevés ember igazán márkahű, vagyis épp azt a terméket veszi a boltban, ami minőségben megfelel neki és épp akciós, vagy olcsóbb mint a másik, vagy többfajta gabonapelyhet szokott venni, mert nem akarja minden reggel ugyanazt enni. Ha itt van is több gombod, azon nem látszik, hogy épp melyiknek mennyi az ára (nem beszélve arról, hogy lehet hogy épp nem az Amazonon vannak a legjobb árak. Az USA-ban emellett elég komoly szinten megy a kuponozás, meg a napi akciók, épp lejáró termékekre vonatkozó akciók, amik egy raktáráruházban mint az Amazon nem igazán jellemző. Az automatikus rendelést is finomítani kellene, vagyis beállítható lenne, hogy napi 1-2 alkalommal legyen csak rendelés.

    Nyomógomb helyett valami egyszerű, olcsó jól olvasható érintőpanel kellene, előre bekonfigurálva. Pl. a fürdőszobai panelre központilag beállítanád az alkalmazás segítségével, hogy csak azok a termékkategóriák jelenjenek meg amik oda tartoznak, mint pl. fogkrém, szappan, tusfürdő, sampon, vagy ha ott van a mosógép, akkor mosószerek, öblítők. A panelen a termék mellett az árnak is szerepelnie kell, és persze több márka, több kiszerelésben. Kell hozzá egy intuitív könnyen átlátható UI nagy gombokkal.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Dany007 #59 üzenetére

    Szerintem ez nem ország, hanem pénztárca függő. Mindenhol vannak relative szegényebb emberek, de nagyjából a középosztálytól lefele már a többség nézi az árakat is...sőt sok gazdag is ilyen aki nem egyik napról a másikra lett az. Nem minden gazdag hülye is egyben, sőt.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Dany007 #66 üzenetére

    Nálunk azért a két pult között elég nagy a különbség a termékválasztékot tekintve. Ahol a kimért árú van, ott sokkal nagyobb a választék, emellett nem biztos is hogy szeletelve kérné az illető, vagy úgy gondolja hogy ott frissebbet kap, vagy környezet-tudatos. Olyan boltot még nem láttam, ahol 30 percet kell állni a sorban a felvágottaknál...de lehet hogy ez a vasárnapi zárvatartás hozadéka.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák