- Programozásról_szubjektíven
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Linux kezdőknek
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mesterséges intelligencia topik
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Padavan firmware
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gargouille
őstag
Üzemeltetői oldalról nyilván ez a legkényelmesebb hozzáállás. Ami miatt szerintem helytelen (túl azon, hogy a valóság is ezt bizonyítja, lásd a cikket), hogy az ügyfélnek nincs kontroll vagy átláthatóság a szolgáltató felett. Mit értek ez alatt?
Van mondjuk egy ügyfeled, legyen ez egy cég. A cég szerződést köt veled, hogy nálad fogja tartani az adatait. Te egy havidíj ellenében vállalod ezeknek az adatoknak a biztonságos tárolását és védelmét. A rendszeredet viszont feltörik mert van benne egy biztonsági rés és ellopják az ügyfeled adatait. Az ügyfél tudomást szerez erről és számon kér, válaszokat akar, hogy miképp történhetett az, hogy a rád bízott adatai illetéktelen kezekbe kerültek és mit tettél annak érdekében, hogy ez többet ne fordulhasson elő. Ezek bármennyire nem tetszenek jogos kérdések a részéről - akkor is ha laikus a témához - mivel fizetett neked (az elvileg szakértőnek) érte, hogy ez ne történhessen meg és te pedig nem tudtad teljesíteni amit vállaltál.
Ilyenkor ugye bizalomvesztés történt, mert vagy nem értesz hozzá és ennek ellenére vállaltad, hogy vigyázol az adataira (ez esetben becsaptad az ügyfelet), vagy nem üzemeltettél elég körültekintően (ez esetben nem végezted el azt amiért fizetett). Bármelyik lehetőség áll fent, az ügyfél bizalmát csak úgy fogod tudni visszaszerezni (már ha egyáltalán...) ha képes vagy meggyőzni őt arról, hogy a továbbiakban a szakértelem és a felügyelet is megfelelő lesz. Ahhoz viszont, hogy erről meggyőzd az ügyfelet kénytelen vagy neki is valamilyen szintig rálátást biztosítani a helyzetre, ellenkező esetben nem fog tudni meggyőződni róla, hogy most már bízhat benned, és az előzmények alapján nem is fog, hiszen már egyszer eljátszottad a bizalmát (bebizonyítottad, hogy vállalásoddal szemben mégsem tudtál vigyázni az adataira), most ugyan miért higgyen neked?
Publikus (bárki által igénybe vehető) szolgáltatás esetén a fenti példában be kell helyettesíteni a "cég"-et azzal, hogy "mindenki". És máris itt a válasz, hogy a bizalom építésére miért nem jó megoldás a sunnyogás.
Másfelől pedig ha egy hibát kijavítottál a rendszerben akkor az onnantól értelemszerűen már nem kihasználható, tehát ha az mégis "célponttá teszi a többi helyszínt" akkor az azt jelenti, hogy mégsem javítottad ki mindenhol.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 5
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen autót vegyek?
- Óra topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Programozásról_szubjektíven
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Gamer PC , i7 8700 , RTX 3070 Ti kijelzővel , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
- Kitűnő állapotú Macbook Pro 14" M1 Pro 16/512, telejkörű Apple Care védelemmel 2024.10.27-ig eladó!
- XBOX Series S 512GB, 2025.12.30-ig gyári Microsoft garanciával Bp-i üzletből eladó!
- Nintendo Switch OLED 18.0.1. Dual-Boot Cfw + 256GB MicroSD + Atmosphere 1.7.0, 3 hó garanciával!!
- i5-13600KF (14 mag/20 szál) +hűtött VRM-es B660/B760 lap +16-32-64GB DDR4! GAR+SZÁMLA (a Te nevedre)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen