Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DJS

    tag

    válasz dajkopali #4 üzenetére

    Nehéz elképzelni, mire gondolhatott, mert Godard kb. egykorú a nagyanyámmal, aki szintén nem ért a szerzői jogokhoz :)

    De annyiban igaza van, hogy a szellemi tulajdont nem lehet egyszerű tulajdonjogként kezelni. Valamikor tudták ezt, az első szabadalmi törvények még csak tíz évre vonatkoztak. Azóta egyre jobban kitolták a szerzői jogok érvényét, a szerző halála utáni hetven évig automatikusan vonatkoznak, azaz egyre inkább hasonlóvá tették a valódi tulajdonjoghoz (gondolj bele, vajon hol lesznek a holmijaid hetven évvel a halálod után?)

    Közben felgyorsult a világ, húsz év se kell, hogy már világszerte intézményesített tananyag legyen egy technikai megoldásból, de a szerzői jogok védelme ezzel pont ellenkező tendenciával változott.

    A szerzői jogokat országos törvények védik, eközben a termelés és a média nemzetközi lett. Olyan törvényeink vannak, amiknek a betartását nemcsak nem akarják, de eleve nem lehet ellenőrizni. Védelmet sem igazán nyújtanak, hiszen nem állhatsz neki beperelni Kínát (a világ második legerősebb gazdasága). Ez hiteltelenné tette az egész jogi struktúrát. De igazán okos megoldás nincs, majd a jövőbeni igények fogják kialakítani.

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz dajkopali #4 üzenetére

    "...nem vesz tudomást arról, hogy a film vagy a zene vagy a sport ma már üzleti vállalkozás, és nem kreatív cselekvés..." - Hááááát, szerencsére ez még így ebben a formában nem igaz minden alkotásra, ha az lenne, a művészet tökéletesen halottnak lenne tekinthető..
    Habár ebbe az irányba megyünk, de szerintem mégiscsak halhatatlan.

Új hozzászólás Aktív témák