Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • remington2

    senior tag

    Részben OFF, részben ON, semmit sem védve, pártolva, csak eszembe jutott így hirtelen:

    Én - függetlenül attól, hogy mondjuk egy grúz gatyáig áll a másolt Crysis2-ben - a kiadóknál / játékkészítőknél nem látom az igyekvést, hogy vásárlókat szerezzenek. Inkább úgy tekintik a piacukat, mintha előfizetés lenne: 20 millió be, akkor - törvényszerű - 200 millió ki. Mintha lenne egy mobilom, 4000 HUFért havonta beszélek X percet, küldök Y sms-t, és ha nem, verem az asztalt. Kezd eltűnni a piaci működés azon része, amely a rossz terméket kevés bevétellel bünteti, mert ezt az említett cégek besorolják a warez kategóriába, és ezzel meg is van oldva a gond. Mintha nem érdekelné őket az eladásnak azon része, hogy hogyan is hozzuk össze azt. Megállapítják, hogy kell 1 millió a nullszaldóhoz, ergo minimum 3 millió ahhoz, hogy mosolyogjanak, aztán - mint a magyar törvényhozás, amikor hoz egy törvényt - néznek, és remélik, úgy is lesz. Tenni meg nem tesznek semmit, sőt, még inkább arculcsapják a saját közönségüket. A játékoknál teljesen eltűnt szinte a demo kiadás, vagy megveszed, vagy nézel, mint hal a vízben. szvsz ez még nyugaton is gond, mert hiába arányaiban több a pénzük, szerintem ott sem költenek agyba-főbe nem látom, nem tudom, megveszem alapon. Mintha valaki úgy menne be venni egy nadrágot a boltba, hogy 20000 HUFért kap egy fekete, lezárt zacskót, amelyet csak fizetés után bonthat ki, aztán talál benne egy sárga pólót, miközben neki fekete farmer kellett volna (és még a póló mérete sem egyezik). A kasszánál meg pénztártól való távozás után . . . .

    Lehetőséget kell adni a cuccok kipróbálására, ennek teljesen természetesnek kellene lenni. Érdekes módon a nem játék szoftvereknél szinte mindenütt van trial, demo, shareware, mindent meg lehet nézni, és kipróbálni, legalábbis a jórészüknél, ott ez kvázi elterjedt gyakorlat. Ez még Photoshop-kategóriájú termékeknél is megvan, az pedig nem egy kategória a pc-s játékokkal.

    [ Szerkesztve ]

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

  • remington2

    senior tag

    válasz ElEvEn11 #21 üzenetére

    Tényleg elfogadható, végső soron rá lehet húzni, és megállja a helyét. De szerintem nem helyes az ilyesmin spórolni. Mégis, mennyi lehet egy - amúgy már kész - játékból egy demo kiadást készíteni? Fejlesztők adottak, az elkészült termék után, még azon melegében megcsinálhatják (hogy ne kelljen később ezzel foglalkozni, elvileg az is plusz pénz, újra elő sem kell venni a projectet). A játék adott, szerintem nem lőnék magukat főbe, ha azt a pénzt, ami erre kell, rászánják.

    Mert ez olyan, mintha a marketingen és a reklámon spórolnának. Kissé színes példával élve elkészítenek egy cuccot, amely - miután piackész - legfőbb feladata, hogy a lehető legtöbb emberhez eljutva bevételt termeljen. És akkor jön a kasza, hogy nem költünk X összeget reklámra, mert az MEGSPÓROLJUK. Ott fogdossuk a játékot, tudjuk, milyen szuper, csak ezt rajtunk, meg az Ohat-Pusztakócsi Apró olvasóközönségén kívül (ahol 2 soros hirdetésben reklámoztuk) nem tudja senki.

    Na mindegy, ha hosszabb távon ez nem jön be, majdcsak vajúdik valamilyen változás.

    [ Szerkesztve ]

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

Új hozzászólás Aktív témák