- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- SkyShowtime
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- DIGI kábel TV
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Microsoft Excel topic
- Windows 10
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabomihaly2
csendes tag
Nincs ebben semmi különleges, ugyanazt játsszuk el már sokadjára.
1) Jön egy (pár) cég, amely monopolhelyzetbe tud kerülni egy új iparágban vagy piacon (példák: [#19] ) .
2) Ezután "segít" kidolgozni az egységes szabályozást, iparági standardokat, ezzel fogjul ejtve a szabályozó hatóságot. Így bebiztosítva a monopol helyzetét még egy időre.
3) Amikor túl sok érdeket kezd sérteni ez a felállás, akkor jön valami nagyon átfogó szabályozás és/vagy feldarabolás.Igen, ezek főleg hálózatos iparágak (pl. olaj, vasút, telekom), de valahogy mindig kiderül a végére, hogy működhetnek több szereplővel is. És igen, most vagyunk a 3. fázisban, mert az EU (de egyébként USA cégek is) érdekei sérülnek.
A felhasználótáborok darabolása nem kell, hogy visszatartó erő legyen. Chatek részére már volt régebben az XMS és az XMPP, újabbnak pl. a Matrix. Ezek cross-platform kommunikációs protokollok. Csak egyszerűen senki nem kötelezi a cégeket a használatára... Az e-mail is működik a végtelen számú szolgáltatóval, miközben tud nyújtani egyedi szolgáltatásokat is.
"Eleve szabványos és előfizetésen alapuló megoldások"
Azok lettek, nem úgy születtek. Bármikor lehetne írni egy szabályt, hogy milyen szolgáltatásokat kell nyújtania egy közösségi platformnak. Esetleg szabványt, hogy alapfunkciók számára lehessen átjárás a közösségi platformok között.
Érdekesség, hogy a GDPR bátorítja is ezek kifejlesztését és elő is írja, hogy legyen mód az adatok átadására, ha szolgáltatót vált az ember.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen