- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Microsoft Outlook topic
- DIGI internet
- Hálózati / IP kamera
- Programozás topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Zyxel NAS326
- Asustor NAS
- Apple TV+
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Velős, de korrekt kis cikk!
Pár apróság, de megjegyezném, hogy noha több téren is kiemeled, hogy "Japán" specialitásról lenne szó, például a kármentésnél, ez teljesen általános és bevett dolog volt. A hadihajók esetén eleve úgy vannak a ballaszt tartályok kiképezve, hogy a hajó esetleges részleges eláradásakor és megdőlésekor a túloldali ballaszttartályokba vizet engednek, és így csökkentik a dőlést. Ez létfontosságú, mivel ha a hajó mélyebbre merül, az még mindig kisebb baj, mintha a hajó oldalra, majd fejre fordul - utóbbi esetén a hajó már biztosan elveszett.
A Yamato és a Mushashi esetében érdemes megjegyezni, hogy teljes titokban építették őket, amíg el nem készültek, az építésükről sem tudtak sem a britek, sem az amerikaiak, sem más.
Hogy felesleges pazarlás volt-e, azon lehet vitatkozni. Japán igen erős repülőgép-hordozó és tengeralattjáró-flottával bírt, csatahajók terén viszont a Yamato-osztályig nem volt modern egységük, a Kongo (4 egység), Fuso (2 egység) és Ise (2 egység) osztályok öregek és lassúak voltak a II.Vh-s standardokhoz (ugyanez volt a bajuk a briteknek az "R" osztályal), a Nagato osztály két egysége folyamatos fejlesztgetni kellett, hogy valahogy ellensúlyozzák a Colorado-osztályt (és a britek Nelson-osztályát).
Szumma szummarium, kellett nekik egy modern csatahajó-osztály, hiszen ekkoriban még korántsem volt annyira eldöntött és egyértelmű, hogy a csatahajóknak leáldozott. Utólagosan persze könnyű pálcát törni a döntés felett, ám akkoriban meg kellett küzdeni a csatahajókat preferáló admirálisokkal is (megj.: a britek és az amerikaiak is folyamatosan építettek csatahajókat a II. Vh alatt, pl. az Iowa-osztály utolsó két egységének építését is csak a háború közepén állították le, a britek a Lion-osztály tervezett 6 egységéből ötöt megrendeltek, és háromnak el is kezdték az építését a háború előtt, igaz 1940-ben le is állították, mikor rájöttek, hogy égető szükségük van az erőforrásokra a konvojvédő hajók építésénél, és az 1943-ra hadrendbe álló Lion túl későn készül majd el, ennek ellenére 1941-ben ők is nekiálltak a Vanguard építésének...).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- 3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Futás, futópályák
- Lightyear - befektetési app
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Mobilhasználat külföldön
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
- 3,5hónapos Apple iPhone 15 Pro Natural Titanium 256GB (S23/S24 Ultra beszámítás)
- 4TB -os új bontatlan 3,5"-os HDD 1 év garancia Toshiba Surveillance S300
- SAMSUNG (MU-PE2T0R) -( KÉK) 2TB SSD KÜLSŐ MEREVLEMEZ ! UJ!
- ASUS TuF F15 - 15,6" 144Hz, I5-11400H, 16/512, RTX 3050-4, TBOLT4 +SZLA +GAR +ajándék egér,egérpad!!
- SAMSUNG (QE65S90CAT) 165CM 4K Q-OLED SMART 2024 PRÉMIUM ! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen