- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Programozás topic
- YouTube
- Bittorrent topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
1. Amíg a HERE (vagy here, esetleg Here; ők sem tudják, hogyan írják magukat) még mindig ilyen áron adja a termékeit, miközben a Google Maps mindenkinek elérhető ingyen - ha járműves alkalmazásokra nem is licencelt, de ezt betartatni nem szokták -, hogy az OpenStreetMapről ne is beszéljek - ami legalábbis a K-európai gyarmatokon lényegesen pontosabb, mint az űberdrága HERE -, addig eléggé korlátozott lesz az elterjedése.
2. Az ADAS jópofa dolog. A németek már évek óta tesztelik. Az igazi poénok ott kezdődnek, hogy a járműben megvan az út magasságprofilja is, tehát az élő sofőrökhöz hasonlóan ki tudja gurítani a szerelvényt (azaz az emelkedő tetejéhez közeledve visszaveszi a gázt, mert úgyis felviszi a lendület, onnan pedig gurulni fog lefelé). Pusztán ez olyan 10-15% üzemanyag-megtakarítást jelentett, amit fel lehet szorozni a közúti áruszállítás által elpöfögött dízellel.
Ha pedig élő adatokat is belekötnek, akkor már egy torlódáshoz közelítve is vissza tud venni a sebességből a padlóház majd fékezés helyett.3. Ez az egész egyrészt feltételez egy civilizált módon meglévő úthálózatot, látható felfestésekkel, és felismerhető táblákkal, másrészt a hozzánk hasonló gyarmatok üzletileg nem érik meg nekik eléggé, hogy kellően részletes adatokat vegyenek fel róla. Még a 2D térképük is erősen hiányos és főleg vidéken elnagyolt, az attributálás pedig esetleges (pl. alig van meg valahol, hogy mennyi a max. megengedett sebesség, vagy hogy 7,5 tonnás teherautóval be szabad-e hajtani).
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Eugene Roe #4 üzenetére
A legutóbbi kiadásban még Zugló néhány éve meglevő 30-as övezetei sem voltak lekövetve, pedig az aztán nem vidék. Legfeljebb az utak állapota alapján.
A tej élet, erő, egészség.
-
Béééla
őstag
a Google Maps mindenkinek elérhető ingyen - ha járműves alkalmazásokra nem is licencelt, de ezt betartatni nem szokták
Nem kötözködésképp de nem kell a Maps alkalmazásban használatához kulcsot kérni Gúglitól ami számolja hány lekérdezés volt azzal a kulccsal? Mert nekem ilyen emlékeim vannak.Ha pedig élő adatokat is belekötnek, akkor már egy torlódáshoz közelítve is vissza tud venni a sebességből a padlóház majd fékezés helyett.
Már annak is örülnék ha azt az ötletemet implementálnák miszerint az autó saját lassulásával arányosan előre szólna a sebességkorlátokról és nem a kanyar után felbukkanó "Alsópiripócs lakóövezet kezdete" lenne az első jel - amit természetesen erős fékezés követ.Bélabá
-
joghurt
addikt
A Google Mapshez akkor kell kulcs (és fizetés), ha pl. a saját szervereden át töltesz le róla. A legtöbb alkalmazás ezért a kliens böngészőjéből (és IP-jéről) tölti, márpedig kliensenként elég nehéz túllépni az ingyenes keretet.
A második problémádhoz semmi köze az adatforráshoz (Here, Google, OSM). A navigációs programot kellene minimálisan okossá tenni ehhez. Mint ahogy a Waze is előre jelzi a fizetős rendőrt, ugyanúgy a fekvőrendőrre is korábban fel lehet hívni a vezető figyelmét.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Óra topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Okos Otthon / Smart Home
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest