Új hozzászólás Aktív témák

  • Spec

    őstag

    Igen, tisztában vagyok azzal, hogy nem csak mozgó alkatrészek tudnak elhasználódni, hanem elektronikai eszközök is, no de nem 3-4 hónap alatt. Azért még a mai világban (a tervezett elévülések világában) is illene egy fő alkatrész egységnek legalább 3-4 évet hibamentesen átvészelni rendeltetésszerű használat mellett.

    Egy okostelefon kijelző, ha átmegy a gyártói meo teszten, és ugyebár egy kijelző panel nem is csak egy ilyen teszten kell átmenjen, hanem legalább kettőn (a kijelző gyártója is teszteli és az összeállítás után is tesztelik) , akkor annak nem szabadna csak 3-4 hónapot hiba nélkül működnie.

    Könyörgöm, ez egy fő elem a telefonban, ez igazából olyan, mintha egy autót úgy kiadna a gyár, hogy 3 hónap után kompletten cserélni kell a futóművet rajta. Ez nonszensz. És a garancia/jótállás se lehet rá megoldás. Mivel fő elem, és a telefon konstrukciójából, felépítéséből fakadóan még szakszerviz se tudja teljesen roncsolás, nyom, és minden menetesen cserélni, így a garanciális időn belüli javítás szóba se jöhetne megítélésem szerint ilyen esetben, csakis a csere.

    Mivel a panel ragasztott, eleve úgy kell lefeszegetni a keretről. A ragasztót úgy kell lemelegíteni róla. Ahhoz hogy ezt megtedd gyakorlatilag előtte még ki is kell belezni a telót, akksit ki kell szedni, fő elemeket le kell szedni, alaplapról mindent le kell szedni, a kameráktól kezdve mindent, majd ugyanez vissza. Aki már szedett szét okostelót, az tudja ez mivel jár. Érintetlen, gyári, újszerű állapotára lehetetlen újra összeállítani. Aki ezt állítja az hazudik.

    Egyébként most én is rákeresgéltem erre a Ghost Touch problémára a neten, és Redittől kezdve, csomó hardver fórumon valóban sok helyen emlegetik, de nem kizárólagosan a POCO X3 Pro esetében, hanem ugyanúgy a POCO X3 NFC-nél is, meg szinte az összes Xiaomi telónál kezdve mondjuk a Redmi 8 szériától.

    Na most ha ezeket a telókat is beleveszem a sorba, vajon hány millió eladott példányról beszélhetünk globálisan a világon? Mennyi telót értékesített a Xiaomi az elmúlt kb. 4 évben, mióta ezek a telók vannak a piacon? Ha lehet hinni a statisztikáknak akkor a világpiacon 5,5 milliárd db okostelefon cserélt gazdát 2017-2020 években. Ebből a Xiaomi részesedése átlagosan 9-10%, vagyis kb. 500.000.000 eladott példányról beszélünk. Ebből mennyi lehet az a db szám, ami ténylegesen hibás kijelzővel jön ki? 10.000, 100.000, max. 1 millió? Még az is csak a legyártott példányok kevesebb, mint 0,2%-a. Vagyis 1000 db eladott telóból 2 db. Persze értem én, ha pont a tied/enyém abból a 2-ből az egyik, az nem vigasztal, mert az a full szopás kategória.

    Emiatt jó lenne tudni, milyen gyakran fordul ez elő, és hogy valóban melyik típusszámú, és milyen gyártmányú panellel szerelt készülékeket érinti a hiba. Amíg ez nincs tisztázva, addig a többi csak találgatás, és szerintem addig felesleges is a Tianma-t keresztre feszíteni, mert egyáltalán nem biztos, hogy ők a ludasak ebben.

    "They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine

Új hozzászólás Aktív témák