Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    "Ez a SES-14 esetében nagy eséllyel megoldható, mivel elektromos meghajtással rendelkezik, így szép lassan vissza lehet vezetni a kellő pályára, ám a másik műholdnak hagyományos kémiai hajtóműve van, ezt sokkal nehezebb kezelni, képességei pedig korlátozottak."

    Ha jól sejtem ez csak kisebb része a problémának. A nagyobb baj, hogy fogy az üzemanyag. Az üzemanyag pedig az egyik meghatározó tényezője a műhold élettartamának. A kémiainál lehet, hogy pályára tud állni, de azt is beleszámítva, hogy ki is kell majd az élettartam végén tudni menni a pályáról, azaz kell ahhoz is tartalékolni üzemanyagot, ez igencsak odavág a készletnek. A normál üzemi pályakorrekciókhoz pedig majd szintén üzemanyag kell = kevés üzemanyag azt jelenti, hogy jelentősen rövidebb élettartammal számolhatnak (hiába működne, de nem tud a helyén maradni az eredetileg tervezett ideig).

    Az elektromos hajtás, ha jól értem azért szerencsésebb, mert az ion hajtóműnek sokkal kevesebb fizikai anyag kell (xenon?). Tehát lényegében sokkal több készlettel rendelkezik. Ez a kezdeti pályamódosítás persze szintén csökkenti az élettartamát, de lehet hogy arányában sokkal kevésbé, mint a kémiai hajtóművesnél.

    (#1) llax
    találtam egy részletes írást erről:

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák