Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    @Aweriot / #28: A Spotify felhasználóinak elsöprő többsége mobilon, álltalában nem éppen audiofill szintű fülhallgatóval élvezi a zenét. Nem mondom, hogy igényes zenehallgatás, de ettől még nem hiszem, hogy le kellene nézni őket.

    Középiskolás koromban én magnókazettáról, egy olcsó, talán Akai gyártmányú hordozható lejátszóval, és minden bizonnyal meglehetősen gagyi fejhallgatóval élveztem a Rapülők-et. Az sem az igényes zenehallgatás volt, de a vonaton, meg séta közben megfelelt.

    @Foglalt név / #29: Előre bocsátom, hogy nem hiszem, hogy az én véleményem itt döntő, vagy egyáltalán mérvadó. Én csak egy fogaskerék vagyok a rendszerben, talán a digitális értékesítésre egy átlag felhasználónál egy picit jobban rálátok, de ha tényleg érdekel a téma, akkor egy nálam magasabb poszton ülő embert lenne érdemes megkérdezni.

    Én személy szerint a Spoti fizetős rendszerét nem találom rossznak, hazai felhasználói szempontból az egy 'sweet point". Könnyen kezelhető, elérhető, egyértelmű és hazai viszonylatban is megengedhető árszint. Annál többet átlag magyar felhasználó aligha fog költeni. Akik iTunes-on vásárolnak, azok a tehetősebb, igényesebb zenekedvelők lehetnek, ha megpróbálom vizionálni a digitális zenei felhasználókat. Ha erre a két rétegre építve eljutnánk oda, hogy többen döntenének úgy, hogy nem sajnálják például a fizetős Spotira a pénzt, akkor azt mondom, hogy a mostani bevételeket talán meg lehetne duplázni, esetleg ha nagyon a bilibe lóg a kezem, akkor megtriplázni (sajnálom, összegeket nem mondhatok, de ezekből se fog a zenész új autót venni, viszont havi pár koncerttel már egy közepesen sikeres együttes tagjai is megélhetnének csak a zenélésből). Ez lenne egy véleményem szerint mindenki számára ideálisabb élet (meg csendben hozzá teszem, hogy nem ártana, ha átláthatóbb lenne a digitális jogdíjak elszámolása, mert ilyen téren még mindig nagy a káosz, sajnos, és ebben effektíve minden érintett ludas így vagy úgy.)

    Eddig arról, hogy én hogy látom.

    Csakhogy az átlag magyar nem nagyon fog fizetni, és most rámutatnék a lent megmutatott Youtube arányt. Ez a realitás. Amíg Youtube elérhető, addig ez is lesz. Nem, személy szerint én nem vagyok híve a németországi állapotoknak (ahol a GEMA ugye nagyon komoly szűrőkre kötelezi a Youtube-ot), szóval az egy másik véglet. Viszont a Youtube lejátszások után nagyon kevés a bevétel, ezekből tényleg csak a nagyon nagy nézettségű zenészek kapnak komolyabb pénzt (már említettem korábban az éllovasokat).

    Ha azt kérdezed, hogy egy nem teljesen ismeretlen, de rétegzenét játszó együttes (pl. Blind Myself) vagy egy feltörekvő zenész (pl. Bogi & the Berry) is értelmes mennyiségű pénzt (csak erősen nagyságrendileg: havi 100 000 Ft) kaphasson a rajongóitól a digitális értékesítésből, ahhoz azonban iTunes szintű árakra, megoldásra lenne szükség, és olyan általános állapotokra, ahol a vásárlók szélesebb rétege meg is engedheti ezt magának. Na ez az, ami nem realitás.

    Magyarországon az 1990-es években volt egy "aranykorszak", amikor még előfordultak százezres nagyságrendű fizikai értékesítések (a rekorder tudomásom szerint Gergely Róbert - Emanuelle albuma, 300 000 feletti értékkel). Ugyebár akkor is volt "kalózkodás", csak akkor a piacon árulták a másolt kazettákat. De akkor a zenészek annyi pénzt kaptak az értékesítés után, hogy azért abból a középszinten sikeres együttesek is megéltek, magyarul a piac nem csak egy pár együttest tudott eltartani.

    Ennek az aranyidőszaknak vége, ezt el kell fogadni.

    Hogy lesz-e valaha átlátható, mindenki számára korrekt digitális értékesítési rendszer? Efelől vannak kétségeim, de ne legyen igazam...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák